Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 09:37

Lapsen suusta kuultua

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:19  
+
0
Mäkin kuulemma olin kova laukomaan totuuksia pikkuisena.

Olimme isän kanssa rautatieasemalla odottamassa äidin junaa. Näimme sit pari juoppoa, johon totesin, että "Kato isä, jumalaisia!". Isä päätti olla korjaamatta, koska mietti sitten, että hyvällä tuurilla kerron sit tarhassa, että "Isä oli taas niin jumalainen." :nauru:

Joskus, kun olin kummitätini luona hoidossa, hänen piti piipahtaa työpaikallaan ja otti minut mukaan. Kysyin kuulemma heti ensimmäiseksi, että "Kuka tätä paikkaa johtaa?". No onneksi johtaja löytyikin sit samasta kahvipöydästä. Sitten kyselin häneltä, että kun tarhassa Marja-tädillä on käsi murtunut, niin voisiko hän tehdä asialle jotain? Valitettavasti ei voinut (mitä, eikö johtajien valta ulotu sinne asti?). Kuulemma olin päättänyt keskustelun kertomalla, että "Minulle voi soittaa kotiin ja molemmat vanhempani ovat elossa." :nauru:

Kerran samaisen kummitädin luona ollessani olin valitellut kovaa päänsärkyä. Kummillehan tuli tästä kova huoli ja sanoi, että soittaa äidilleni ensin kysyäkseen, että voiko minulle antaa aspiriiniä. "En mä sitä tartte, mutta näitä!" oli vastaus ja sormi osoittanut pussillista ranskalaisia pastilleja.

Olimme vähän aikaa sitten muuttaneet uuteen kotiin omakotitaloalueelle ja naapurit järjestivät jotkut juhlat, joihin kutsuivat myös meidät. Naapurin täti oli kuulemma aina kovin viimeisen päälle pyntätty ja kova meikkaamaan.
"Sä oot meikannut. Sä oot hassun näköinen" oli ensimmäinen kommenttini naapurin tädille, kun astuimme sisään heidän kotiinsa. Vanhempani olivat siinä sitten etsineet jotain sopivaa koloa, mihin kadota. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:50  
+
0
Hahaha! Siskokin kävi tätä keskustalua lukemassa ja laittoi tällaisia helmiä lapsistaan:

Tyttö 3-vuotta istui pytyllä: "Tule,tule kakka pois mun pyllystä..tule jo!
Tähän (kakka)vastasi ääntään muuttaen..."En tule, olen täällä koko päivän"

Tyttö 4-vuotta kysyi kampaajalta (siskon ystävä) kesken parturoinnin:
"Kun mä tuun isoks, ni leikkaaks sä mun pillunkarvatkin?"
...ilman ajanvarausta päivänä ja kolme asiakasta odottamassa vuoroaan...
Kampaaja oli kuin ei olis kuullutkaan ja tyttö korotti ääntään kysyäkseen saman uudelleen! :D:D

Poika 4-v kuunteli siskon saarnausta huonosta käyttäytymisestä, johon poika vastasi:
"Sä olet vaikee ihminen"

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 14:56  
+
0
7-vuotias serkkutyttööni on oikea koirahullu. Kun suunnitelmissa ollut mökkireissu koiria omistavien sukulaisten luokse oli peruuntunut, tyttö oli itkenyt ja itkenyt siihen malliin, että tämän äidillä oli alkanut jo palaa pinna

äiti: "lopeta nyt jo tuo parkuminen.."
serkku: "mä lupaan, etten ikinä enää itke, jos me vaan mennään sinne mökille"
äiti: "et ikinä..? entäs sitten kun minä kuolen. etkö sinä sittenkään itke?"
serkku: "en. mä totean vaan, että harmin paikka!"

Minä taas muistan lohduttaneeni n. 5-vuotiaana äitiäni isänisän hautajaisissa:
"Älä äiti huoli. Olen minäkin joskus itkenyt ilosta." Whaat!!?? :nolo:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:03  
+
0
mill,
voihan tossa olla aineksia jopa ihan urbaaniin legendaankin, tai sitten me tosiaan tiedetään sama perhe :)

Mä olin n. 5-vuotiaana päivähoidossa selittänyt hoitotädille perjantaina, että lähdetään illalla Kanadaan häihin, että äiti tulee sen takia aikaisemmin hakemaan. Hoitotäti oli sitten äidille ihmetellyt, että tuleeko tytöt maanantaina ihan normaalisti hoitoon, ku ootte varmaan siellä Kanadassa vähän pidempään jne. Äitin ilme oli ollu tyyliä :ttou: kun oli tajunnu, et nyt meni tytöllä Kotkat ja Kanadat sekaisin, eli Kotkaan me oltiin häihin menossa :kieli:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 15:24  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Tyttö 4-vuotta kysyi kampaajalta (siskon ystävä) kesken parturoinnin:
"Kun mä tuun isoks, ni leikkaaks sä mun pillunkarvatkin?"
...ilman ajanvarausta päivänä ja kolme asiakasta odottamassa vuoroaan...
Kampaaja oli kuin ei olis kuullutkaan ja tyttö korotti ääntään kysyäkseen saman uudelleen! :D:D


:eek: :nauru: *repes ihan totaalisesti*

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 16:39  
+
0
Ai niin, pienenä piti yhdelle leirille keksiä inkkarinimiä ja perhetutun lapsi (silloin about 4-5 vee) ihan välttämättä halusi olla Pomppiva Pimpparakarva. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 16:42  
+
0
Muistan ikuisesti, kun kuljetin siinä iässä olevaa serkkuani ruuhkaisessa metrossa kohti keskustaa ja tämä alkoi rallatella: "Pippeli pomppi sillalla ja toivotti pimpille hyvää iltaa" yhä uudestaan ja uudestaan kerta kerralla riemukkaammin. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 17:04  
+
0

Nutti kirjoitti:

Ai niin, pienenä piti yhdelle leirille keksiä inkkarinimiä ja perhetutun lapsi (silloin about 4-5 vee) ihan välttämättä halusi olla Pomppiva Pimpparakarva. :nauru:



Hahaha :D Ei jestas :wink:

unemelodie

unemelodie
Viestimäärä: 513

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 17:43  
+
0
Ensimmäiselle luokalle menevä siskopuoleni oli kerran todennut näin: "Meidän pihan ympäri pitää laittaa aita, että Simo (äitini koira) voi olla irti. Siihen aitaan pitää laittaa kyltti, jossa lukee: Varo äitiä, älä koiraa"
:cool:
En voi tarjota lohtua
sillä olen vain ihminen..
En voi tarjota lämpöä
sillä itsekin palelen..
ja maata astelee
varjo mustuvan taivaan
yllään yön kylmä laulu..

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 23:23  
+
0
jannie, en yhtään ihmettelis vaikka oliskin sama perhe, maailma kun on osottautunut niin kamalan pieneksi. Tai Suomi vähintään. :hymy:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 00:56  
+
0
Omasta lapsuudesta tulikin mieleen monta ( ja myös monta kauan vaiettua) kertomusta :nauru:
Olin pienenä tosi kova laulamaan. Lauloin kovaan ääneen mm. Pelle Miljoonan Marraskuuta (ja kuulemma sanatarkasti oikein ihan pikkukakarana) ja jotain biisiä jossa pojat osti (tai tahtoi ostaa?) naisen. Näitä halusin välttämättä laulaa myös musiikkileikkikoulussa ja päiväkodissa. Lisäksi sävelsin lauluja itse, ja äiti ei varmaan vieläkään ole toipunut sävellyksestäni "olen tuhma prinsessa ja mulla on niin punainen pimppi" :nolo:. Traumojen syntymiseen saattoi myötävaikuttaa se pikkuseikka, että kyseisen laulun ensiesitys tapahtui bussissa :nauru: Muita klassikoita on mm. "kaluton lammas".
Päiväkodissa yritin nostaa kapinan vedoten uskonvapauteen. Päiväkodissa oli siis tapanan lausua ruokarukous ennen ja jälkeen ruoan, ja sitähän pieni ateistinalku ei voinut sulattaa. Päiväkodissa oli myös hoitotäti jolla oli todella ärsyttävä ääni jota en voinut sietää (olen tosi ääniallerginen vieläkin..). Ehdotin että kyseinen hoitaja ei jatkossa puhu minun läsnäollessani, koska päätäni alkaa särkeä :viheltel:. Sittemmin sain fudut päiväkodista :eitietoo:
Myöhemmin olin perhepäivähoidossa, ja kutsuin hoitajaa ja hänen miestään avoimesti pikkuäidiksi ja pikkuisäksi, koska olivat niin lyhyitä. Kerroin myös pikkuäidille että hänellä on kyllä toooosi pienet tissit ja meidän äidillä on paljon isommat.
Tiesin monia asioita paremmin kuin aikuiset, mm. sen että maailman ensimmäinen ihminen oli Tarzan, ja se syntyi lehmästä. Tämä siksi, että kaikki tulee lehmästä: maito, nakit (luulin lehmän tisseiksi), nahkakengät ja monta muuta asiaa.
Kerran rautakaupassa bongasin pahasta aknesta kärsivän miehen. Kailotin todella kuuluvalla äänelläni että "äiti ja isä, tulkaa ÄKKIÄ kattomaan kuinka kauhean näköinen mies täällä on!! Äkkiä nyt ennen kuin se lähtee karkuun! Nyt se lähtee, tulkaa nopeasti!!! Se on ihan kammottava!!"

Äh, nyt mä unohdin jo osan, mutta palaan vielä asiaan :nauru:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 09:37  
+
0

Vanis kirjoitti:


Äh, nyt mä unohdin jo osan, mutta palaan vielä asiaan



Jään odottelemaan lisää näitä :D Sinä oot ollut ihan "Vaahteramäen Eemeli helvetistä" :nauru: Eikai vanhempasi harmaantuneet jo nuorella iällä? :wink:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 09:39  
+
0
Ei luoja Vanis, oot ollu varmasti mielenkiintoista seuraa lapsena :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 09:46  
+
0

Vanis kirjoitti:

nakit (luulin lehmän tisseiksi)



Ai kamala mä hajosin! :nauru:

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 10:04  
+
0
Ei hemmetti mitä juttuja! Vaniksen letkautukset on ihan huippuja. :nauru:

Itsellä ei tule nyt muuta mieleen kuin tämä:

Tuttava oli tyttärensä (5v.) kanssa kauppajonossa isossa citymarketissa. Tyttö oli yhtäkkiä äkännyt naisen edessään ja huvennut repimään isäänsä hihasta kailottaen isoon ääneen ja osoittaen naista samalla: "kato isi mikkä tissit, vau!!!" Isänsä oli punastellu ja yrittänyt olla noteeraamatta tytön kommenttia, niin tyttö oli jatkanut että "ei varppina oo aidot" :nauru:

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 10:36  
+
0
Ai kamala noita Vaniksen juttuja! :nauru:

Mullakin ois ehkä pari:

-Pikkusiskoni (9v) oli soittanut kesäloman alussa isälleen ja pyytänyt kesälomarahaa. Isä on "vähän" viinaanmenevä ja hyvin vähävarainen ja sanoi ettei ole rahaa edes ruokaan ja lupasi soittaa sitten kun rahaa tulee.

Sisko soitti heinä-elokuun vaihteessa taas rahan toivossa. Isä ilmoitti olevansa taas niin köyhä ettei ole varaa ruokaan, johon sisko sitten sanoi "Kuule, ihminen pärjää keskimäärin 40 päivää ilman ruokaa ja sä oot ollut nyt ainakin 50 päivää ilman!"

Mulla, vanhemmalla siskollani ja pikkuveljellämme on eri isä, kuin kahdella nuorimmalla siskollani.
Nimet muutettu.

-Sisko: Äiti, miksi mulla ja Nellalla on eri isät kun Rapidolla, Elmerillä ja Hildalla?
Äiti: No elämä vaan joskus menee sillain.
Sisko: Aa.. Nyt mä ymmärrän. Pekasta (vanhimman siskoni, pikkuveljeni ja minun isäni) oli niin paljon vaivaa ettet halunnu olla sen kaa vaan etit paremman.

- Vanhin siskoni: Nella, missä Elmeri on on?
Nella(8v): No mitä luulet? Naisissa.

Sisarusteni ja äidin naapurissa asuu eräs todella viinaan menevä ukkeli, joka kittaa kaljaa milloin missäkin.
Nella kerran selitti innoissaan pussikaljasta. Sisko oli sitten kysynyt, että mikä se pussikalja on, johon Nella oli sitten vastannut että: "No se kun naapurin Pepe istuu bussipysäkillä ja juo kaljaa."

Lisää ei nyt muistu mieleen heti :hymy:.
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012
(Viestiä on muokattu torstaina, 19.08.2010 klo 10:38)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 13:51  
+
0
Tämä on kuultu tarina, eli ei henkilökohtainen, mutta nauratti ajatuskin pikkumiehestä :)

Eli poika 3v oli isänsä kanssa saunomassa. Aikansa siinä löylyteltyään isä totesi, että 'jokohan lähdettäs pesulle ja pois.' Poika vastusti kovasti, että 'ei vielä mentäisi, kun on niin mukava saunoa'. Isä hetken hämmästeli ja kysyi sitten, että 'mitenkäs nyt niin mukavaa on?' johon poika totesi: 'No kun ei oo ne akat jaloissa pyörimässä'.

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 14:53  
+
0
Ai kamala millasia juttuja, piristää työpäivää kummasti :nauru:

Itsellä ei vielä (onneksi) ole omakohtaista kokemusta näistä, mutta pari juttua mitä kuulin sukualisilta on kyllä muistissa.

Erään sukulaisperheen poika n. 3v oli eräänä päivänä itkenyt huoneessaan. Pojan äiti meni sitten kysymään, että mikä se joulun alla mieltä niin painaa ja poika oli itkunsekaisesti tähän vastannut, että "Kaikki toivo on mennyt, minä kirosin". Poikaa oli ilmeisesti muistutettu että joulupukki tuo lahoja vain kilteille... :wink:

Eräs kaverini kertoi myös joskus nolanneensa äitinsä kaupassa erään juhlapyhän alla, tietenkin ruuhakisinpaan aikaan päivästä. Kassajonossa ollessaan poika oli viereisestä kassasta äkännyt erään lyhyemmän miesasiakkaan ja alkanut pyöriä kuin hyrrä paikallaan, Äiti sitten oli erehtynyt kysymään mikä pojalle tuli, niin se oli pyöriessään jankuttanut "Hitto miten pikkunen ukko" ja tämä tietenkin sormella osottaen ja kovalla äänellä.

Eräs kaverini alle kouluikäisenä sai ostaa kioskilta jotaki itselleen. Karkkipussin lisäksi tyttö huudahti haluavansa myös niitä "pillumehuja!". Oli kioskin tätillä varmana hymy herkässä. :hymy:

Sitten erään tuttavaperheen 2v. poika opittuaan sanomaan joitakin sanoja ei kuitenkaan vielä osaa lausua perheen nimiä ihan oikein. Pientä hilpeyttä aiheutti kun poika alkoi huutamaan "Siika, Siika ullee ulohtamaan" Eli suomennettuna "Silja tule ulos auttamaan"

Muita ei nyt tule mieleen :roll:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 14:59  
+
0
Meillä plikka huuteli pienempänä innoissaan, jos jossain "kirmasi orkku". Julkisilla paikoilla yritin tuota vaivihkaa korjailla toteamalla, että "Joo niinpä näyttääkin olevan kurre puussa/pihassa tms." :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: LAPSEN SUUSTA KUULTUA - Torstaina, 19.08.2010 klo 15:49  
+
0
Ai niin, meidän suvun paras! :nauru: Sukulaispoika oli kova vishyn ystävä pikkupoikana ja intoutuikin sitä monesti kaupassaollessaan tinkaamaan äitinsä kanssa, että saisko. Äidin korvat vaan punotti jokainen kerta, kun poika ilmoitti isoon ääneen haluavansa "v***ua".:nauru:

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:45)