Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 23

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 12:49  
+
0
Fantasiaromantiikkahömppähömppä puree myös tänne! Sookie-kirjat olen lukenut viimeistä lukuunottamatta (sekä sarjaa seurannut). Viimeisimpänä hurahdin Mustan Tikarin Veljeskunta -sarjaan. Luettuna on 6 ensimmäistä kirjaa ja harmittaa jo nyt, että jossain vaiheessa nuo loppuvat.

Suosituksia tuon tyyppisistä muista kirjoista ja kirjasarjoista saa laittaa (suomen- tai englanninkieliset kelpaavat)! Mistä tuo Jääkansa-sukutarina kertoo?
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 13:21  
+
0
"Jääkansan tarina kertoo pahan Tengelin jälkeläisistä, joiden esi-isä oli tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa..."
Noin alkaa teksti takasivulla. Tarina alkaa 1500-luvulta, siihen kuuluu 47 osaa, ja se päättyy 1900-luvun loppuun. Perusidea suvun takana on tämän kantaisän pahuuden tuoma rasite ja se, että sen takia suvussa on ylimaallisia taitoja osaavia ihmisiä, joista osa on kirottuja, pahoja, osa taas valitsee hyvyyden. Paljon romantiikkaa, ovat kuitenkin kaikki erillisiä tarinoita, kertovat suvun eri ihmisistä. Rakkaus voittaa pahuuden jne. :nauru:
Mä luin ihan ekana kirjana tosta numero 11sta. Sen jälkeen oli pakko lukea kaikki. Luen ne edelleen säännöllisesti läpi silloin tällöin kun aikaa löytyy, kun ne kerran kirjahyllyssä asustaa!

Muoks. Voisin samaan putkeen suositella P.C.Castin&Kristin Castin kirjasarjaa Yön talo. Nuortekirjoihin nuo luetellaan, fantasiaa myös, vampyyreja, mutta aivan loistavasti kirjoitettu. Päähenkilö on jollakin tapaa niin tyypillinen teini, että se jo hymyilyttää :peukku:
Sk collie Uuno s.6.5.2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.08.2013 klo 13:24)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 13:28  
+
0
En yleensä fanita historiapläjäyksiä, mutta fantasiamaailmassa sekin kelpaa. Täytyy siis katsoa, jos kokeilisi joku kerta aloittaa tuota sarjaa.

Yllätyin itsekin, kun noissa Mustan Tikarin Veljeskunta -kirjoissa käsitellään aina perusteellisemmin yhtä henkilöä ja samalla kudotaan isompaa kuviota kokoon. Olin ensimmäisen kirjan jälkeen toista aloittaessani pettynyt, sillä olisin halunnut kuulla ensimmäisen kirjan päähenkilöistä lisää. Nyt tähän kerrontatyyliin tottuneena olen kuitenkin tykästynyt kyseiseen käsittelytapaan ja hienosti kirjailija osaa silti pitää langat kasassa.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.08.2013 klo 13:30)

Ninnipieni

Ninnipieni
Viestimäärä: 56

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 15:08  
+
0
Täälläkin yksi lukutoukka, hei! :heiluti:

Kirjoja on tullut ahmittua niin kauan kuin muistan. Ala-asteelta parhaiten mieleen jäänyt Nummelan ponitalli ja Tuija Lehtisen kirjat. Ylä-asteella ja lukiossa hurahdin sitten fantasiaan joka on edelleen se genre jota eniten luen. Weis&Hickman oli sillon aikoinaan kova juttu (Raistlin :love:), samoin esim. Anne Rice. Potterit on ikuisia rakkauksia jotka tullut luettua useaan kertaan, ja tulee varmasti tulevaisuudessa vielä useamminkin. Niin ja Sormusten herra+Hobitti tottakai.

Tällä hetkellä yksi suosikkisarja on ihan ehdottomasti täällä aiemminkin mainittu J.R. Wardin Black Dagger Brotherhood. Luen sarjaa siis englanniksi (kuten suurinta osaa lukemisistani nykyään) koska mielestäni se on alkuperäiskielellään paaaljon parempi. Fantasian lisäksi tulee luettua välillä myös rakkaushömppää, tosin MM romancea eli miesten välistä rakkautta :shifty: Klassikoita yritän välillä saada luettua ihan tulevan ammatinkin takia, mutta sillä saralla on vähän hiljaista :nauru:

Muutenkin tulee luettua hävettävän vähän nykyään vaikka kirjoja ja lukemista rakastankin. Taitanen olla vähän liian nettiriippuvainen, ja kattelen ihan liikaa tv-sarjoja. Kirjoja tulee kyllä aloitettua, mutta en meinaa saada niitä luettua loppuun. Nytkin mulla on Goodreadsin mukaan 46 keskeneräistä kirja.. hupsista :viheltel: Viimeisin aloittamani kirja on Patrick Rothfussin The Name of the Wind (Tuulen nimi).

muoks. Unohtu ihan mainita muumi-kirjat. Ne on kyllä ihan parhautta!
Keeshond 6/11
Kiinanharjakoira 12/13
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.08.2013 klo 15:10)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 15:35  
+
0
Jos vaan kirjat on saatavissa ja englanti taipuu niin suosittelen myös lukemaan englanniksi tuota Mustan Tikarin Veljeskuntaa. Suomennokset eivät ole kummoisia, mutta kyllä niilläkin pääsee tunnelmaan mukaan. Seitsemättä kirjaa siis tällä hetkellä luen ja kirjastosta olen suomeksi lainannut (kun en paremmasta tiennyt). Varauksessa olisi vielä Lover At Last englanniksi, kun se ei ole suomeksi vielä ilmestynyt.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 16:15  
+
0
Heh, mulla just tuli luettua sellainen "aikuisten kirja", Olli Jalosen Poikakirja jossa päähenkilönä koululaispoika kuusikymmenluvulta ja hänen "kasvutarinansa". Jostain syystä vaan nappasin sen kirjastosta, kun vaikutti sujuvalta lukea. Ja olikin jännästi kirjotettu.

Hauskinta oli kun usein omasta päästä tulee joku hahmo siihen kertojan/henkilöiden paikalle seikkailemaan, ja tässä kirjassa se oli Rillit huurussa (Big Bang Theory komediasarjan) Howard :roll::nauru:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Seropitar

Seropitar
Viestimäärä: 15

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 26.08.2013 klo 21:24  
+
0

MeeToo kirjoitti:

^kas kuinka samalta meidän elämä kuulostaa, mulla vain on yksi koira kahden sijaan ja lisätään tohon yhtälöön vielä kaksi lasta. Hyvin ehtii kirjat lukea töiden ohessa ja vähän pelata sims3sta, sitten sitä ihmettelee, että missä välissä nukkuis.

Olen saattanut lukea yhden Slaughterin kirjan aiemmin, aattelin kyllä mennä kirjastosta hamuamaan niitä seuraavalla kerralla. Oletko dekkari-ihmisenä lukenut Seropitar Lars Keplerin Hypnotisoijaa? Siitä tuli leffakin, mitä en ole nähnyt, mutta kirja on hyllyssä. Hemmetin hyvä, mutta tietyllä tapaa iljettävän kieroutunut kirja. Eli loistavaa dekkari matskua.


Jep, ja mulla 3 lasta mutta ovat jo teini-ikäisiä kaikki joten lasken heidät jo auttavaksi voimaksi tämän arjen pyörittämisessä :hymy:
Itsellä myös jää tuo nukkuminen melko vähälle, varsinkin viikolla. Niitä sitten maksellaan aina viikonloppuisin :roll:
Olen useasti hypistellyt tuota Keplerin kirjaa, pitää kyllä se ehdottomasti hankkia :peukku:

Ken Follett ja Dan Brown on myös sellaisia kirjalijoita joiden teokset ahmin aika antaumuksella .. Stephen Kingin jotkut, eivät läheskään kaikki, ovat oman luokkansa lukunautintoja.
Laku s.14.5.08 bordercollie/ seropi
Tomu s. 8.3.12 lapinkoira/saksanpaimenkoira/ seropi
+ 2 silkkitassua s. 2005

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 07.09.2013 klo 15:07  
+
0
Meinasin tulla huhuilemaan lukuvinkkejä, mutta taidan kallistua koittamaan noita Mustan Tikarin Veljeskuntaa ja Jääkansaa.

Tässä viime aikoina on tullut luettua kaikki Sookie -kirjat ja kaikki Diana Gabaldonit. Nyt vielä kesken Skottilainen vanki, mutta sen jälkeen tarvii keksiä uutta luettavaa. Meinasin, että luen seuraavaksi Game Of Thrones -kirjat, mutta kirjaston varaustilanteen perusteella pääsen niihin käsiksi vasta piiiitkän ajan päästä. Toisena vaihtoehtona oli Jean M. Untinen Auelin Maan lapset -sarja. Jotain tässä tarvis lukea sillä aikaa, kunnes seuraava Gabaldon ilmestyy. Kolme Utriotakin odottaa tuossa lukuvuoroaan, mutta ne on niin samanlaisia kaikki, että en just nyt jaksa niiden parissa aikaa viettää.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 01:54  
+
0
Nyt on kyllä tullut luettua niin paljon hyvää tuosta Mustan Tikarin Veljeskunnasta että on aivan pakko vilkaista! Toivottavasti löytyy englanniksi kirjastosta.

Olen taas uudestaan hurahtanut fantasiakirjoihin. Kellään mitään suosituksia jotka olisi ehdottomasti luettava? :hymy:

Muoks. Ohhoh tuo Mustan Tikarin Veljeskunta onkin aika pitkä kirjasarja. No saan siitä sitten myös mukavaa joululuettavaa :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.09.2013 klo 01:55)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 02:59  
+
0
^Ootko lukenu Eddingsiä? :) Suosittelen jos fantasiasta tykkää! :) Polgaran oon lukenut ilman noita alkuperäisiä kirjoja. Myös ei-fantasia Reginan laulu oli ihana :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Morre

Morre
Viestimäärä: 335

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 08:20  
+
0
DragonLancet kannattaa myös lukea. Niissä piisaa. Samoin Forgotten Realmsit.

Sain juuri eilen vuoden huonoimman kirjan loppuun. Jessus mitä tuskaa. Jos arvostatte tasokasta historiallista viihdettä, niin välttäkää Simona Ahrnstedtin Unelmia ja yllätyksiä -romaania. Sitä on verrattu Jane Austeniin, mutta minusta se on törkeä loukkaus Austenia kohtaan :mad:
pk collie Velho s. 11/2013
Morren velhoilua

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 10:18  
+
0
^ Miun on jo pitkään pitäny alottaa DragonLance- ja Forgotten Realms- kirjojen lukeminen, mutten tiedä mistä pitäisi aloittaa tai mikä on sarjassa ensimmäiseksi ilemstynyt kirja :mietiskel:

Jos Themaaralla on Tolkienit ja Rowlingit luettuna, niin fantasiakirjoista voin suositella myös George R.R. Martinia, Robert Jordanin Ajan pyörä-sarjaa (siinä sarjassa onkin sitten muutama kirja luettavana...), Maggie Stiefvateria, Charlaine Harrisia ja Ursula K. Le Guinia. Suomalaisista fantasiakirjoista olen ihastunut Helena Wariksen tuotantoon. Myös Ilkka Auerin Lumen ja Jään maa-sarja on hyvä.

Itselle tarttui kaupasta mukaan Nick Troutin "Sano mihin sattuu- päivä eläinlääkärin elämästä"-kirja. Tykkään ja on todella mielenkiintoinen, vaikka suomennos ei ole mikään paras mahdollinen. Tuosta tulee vähän mieleen Vicki Myronin "Kirjastokissa" ja David Dosan "Hoivakodin kissa Oscar", joissa myös liikutaan samoilla aihealueilla. Suosittelen kovasti tuota kirjaa luettavaksi! :hymy:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Morre

Morre
Viestimäärä: 335

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 11:01  
+
0
Wikipediasta löytyy melkohyvä Dragonlancen lukujärjestysohje.

Tosin mä aloittaisin Kronikoista ja Legendoista, ja sitten vasta Raistlin-kronikat jne. Mutta nuo Kronikat on se ydin, josta kaikki lähtee kiertymään auki niin menneeseen kuin tulevaan.
pk collie Velho s. 11/2013
Morren velhoilua

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 14:41  
+
0
Oi, kiitos Morre! Eipä tullut itselle mieleen, että Wikipediaakin olisin voinut hyödyntää.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 18:17  
+
0
Jotenkin eksyin lukemaan tätä ketjua ja nyt on sit piiiitkä lista kirjoja luettavaksi. Suunnittelin kirjastokäyntiä heti huomiselle, kunnes muistin, että mun kirjastokorttihan on äitillä 600 kilometrin päässä. :ttou:
Piti sitte soittaa äitille, että laittaa mun kortin heti huomenna postiin, jotta pääsen lukemaan.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 18:42  
+
0
Mä olen jotenkin todella hämmentävästi koukuttunut Elizabeth Nobelin kirjoihin. En olis uskonut, että muhun uppoo tollaset "rakkausjutut". Kohta täytyy keksiä jotain muuta, koska kaikki muut on jo luettu paitsi Things i want my daughters to know. Ei noissa Nobelin kirjoissa edes jotenkin tapahdu juuri mitään, ne on vaan ihanan koukuttavasti kirjoitettuja kertomuksia elämästä ja rakkaudesta. Ja mukavan helppoa englantia – osittain kielen treenamisen takia noita aloinki lukemaan.

Snibbe tuolla vähän aiemmin mainitsi James Herriotin kirjat. Ne on kuuluu ehdottomasti suosikkikirjojen joukkoon, ja just ajattelin, että voisin lukasta ne pitkästä aikaa uudestaan. Iteltä taitaa harmiksi löytyä vaan suomenkieliset versiot – englanniksi haluisin nyt lukea.

Morre

Morre
Viestimäärä: 335

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 18:46  
+
0
Mä käytän Goodreadsia ja sinne on nyt merkkaantunut 380 to-be-read -kirjaa :nauru:
pk collie Velho s. 11/2013
Morren velhoilua

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 18:57  
+
0

neruda kirjoitti:

Toisena vaihtoehtona oli Jean M. Untinen Auelin Maan lapset -sarja.



On muuten aivan ihana kirjasarja. Olen pari kertaa lukenut läpi. Hieman normaalia enemmän vaati ainakin mulla keskittymistä, että pääsi sisälle kirjan maailmaan, joka on laaja, poikkeaa täysin normaalista elämästä ja on taidokkaasti kuvattu.
Jaa-a, täytynee lukea nämä taas piakkoin läpi.

Sitten kun kaipaatte todellista romanttista hömppää, niin etsikääpäs käsiinne Jude Deverauxin kirjoja.
Sk collie Uuno s.6.5.2013

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 21:35  
+
0
Ajan pyörä-sarjaa voisi kokeilla. Oon kuullu siitä aika paljon hyvää. Nyt heräsi mielenkiinto :nauru:

Aduro kiitos että muistutit Eddingsistä! :nauru: On jo KAUAN pitänyt lukea ne. Belgarionin tarun olen lukenut joskus vuosia sitten mutten muista siitä mitään joten pitää varmaan lukea uudestaan.

Huhhuh kyllä on aika luku-urakka edessä :nauru:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 08.09.2013 klo 21:55  
+
0
Käytiin ukon kanssa katsomassa perjantaina leffassa The Mortal Instruments: City of Bones. Oltiin elokuvasovitukseen selvästi liian vanhoja (... :nauru: ) mutta sain kuitenkin kipinän ja löysin netistä ilmaiseksi pdf-versiot seuraavista kirjoista. Aika hyvältä vaikuttaa vissiin koska oon imenyt tätä 150/900 sivua nyt kahdessa illassa. Ja tämäkin fantasiaa, vampyyrejä, ihmissusia ja sensellaisia.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 08.09.2013 klo 21:59)

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 15:45)