Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 ... 23

Rise

Rise
Viestimäärä: 18

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 15:48  
+
0
Pöydällä on vaikka mitä, mutta repussa matkaa tällä hetkellä Tikan Lohikäärmekylpy. Jotenkin se kertojan vaihtuminen kesken kirjan tökkäsi tuossa aika vahvasti ja vaikka kieli ja kirja onkin muuten ollut perin nautittavaa luettavaa, niin on helppo kuvitella, että tuo on saattanut viedä Finlandia mahkut tältä ehdokkaalta.
"Knowing is not enough: we must apply. Willing is not enough: we must do."
slkn 2/04, lpkn 7/06, bcn 5/11

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 19:15  
+
0

neruda kirjoitti:

^ Mun oli tarkotus lukea noi myös sitten kun nuo muut on ensin alta pois. Laita kommentteja miltä vaikuttaa!



Langenneista enkeleistä voisin nyt laittaa vähän kommenttia. Kolmas kirja menossa ja tökkii kyllä melkoisesti. Tämä on nyt englanniksi ja vaikka normaalisti luen kirjoja vieraalla kielellä yhtä nopeasti kuin suomeksikin niin tämä on ollut takkuisaa. Lisäksi juoni ei vaan vie mennessään ja päähenkilötkin ovat olleet vähän tylsiä. Mulla on se neljäskin jo lainattu kirjastosta, mutta sitä ennen taidan lukea tuon viimeisimmän Mustan Tikarin Veljeskunnan -kirjan, sillä se on todennäköisesti viihdyttävämpi.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 20:39  
+
0
mulla on tällä hetkellä kaksi kirjaa kesken :hymy: tolstoin anna karenina on töissä taukolukemisena ja eve hietamiehen tarhapäivä sitten kotosalla luettavana. tolstoi on kyllä ihan älyttömän hidaslukuinen, mutta siitä on kuullut niiiin paljon tuttujen erilaisia kommentteja, että pakko viimein itsekkin lukea. tarhapäivä taas tempaisee hullunlailla mukaansa, ainakin alku on loistava!

mulla on myös hävettävän paljon kirjoja kaapissa odottamassa lukemista.... :shifty: ostelen yleensä alennuksesta kirjoja ja niitä onkin kertynyt hyllyyn aika roimasti. en osaa yhtään lainata kirjastosta enää kirjoja vaan mieluiten ostan itselleni ja haaveilenkin, että isona mulla on oikein jätti kirjahylly täynnä kirjoja :nauru:

tämmöisiä kirjoja olisi talvelle varattuna:
colum mccann valon tällä puolen
anya ulinich petropolis
venla hiidensalo mediahuora
hanna tuuri orapihlajapiiri
mario vargas llosa tuhma tyttö
hanna-riikka kuisma käärmeenpesä
vladimir nabokov naurua pimeässä
riikka pulkkinen vieras

eiköhän tuossa ole aika mukavasti luettavaa :nauru:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 12:45  
+
0
^ Riikka Pulkkinen on raivostuttava ainakin äänikirjana. :nauru: Arhgh! Oon kuunnellut Totta, Vieras ja Raja. Kaikki yhtä ärsyttäviä. Jonkun takia kuitenkin kolme kirjaa päätynyt samalta kirjailijalta nautiskelemaan. :D
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Jadeliii

Jadeliii
Viestimäärä: 80

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 12:58  
+
0
Kukkuu.. Onkohan täällä ollut puhetta koskaan noista Robin Hobbin Näkijän taru -kirjoista (Salamurhaajan oppipoika jne.)? En ainakaan nopealla silmäilyllä huomannut. Ihan loistava sarja, oikeastaan ainoita kirjoja jotka oon jaksanut kaikki lukea toiseen kertaan. Ihanan mukaansa tempaava tarina kaikkinensa.

Huomasin nyt ku Hobbia googlettelin, että siltä on tullut nyt joku toinenkin sarja, The Rain Wild Chronicles. Onko kukaan lukenut? Täytyy ihan ottaa kaukolainalla ainakin nyt se eka osa, kun ei näkynyt täällä kirjastossa olevan.

Tää on kyllä ihana ketju, saa hyvin vinkkejä että mitä seuraavaksi kirjastosta! Jei. Yleensä pyörin siellä hölmönä ja harvemmin löydän mitään oikeasti lukemisen arvoista.

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 14:12  
+
0
Eve Hietamiehen Yösyöttö ja Tarhapäivä oli hillittömän hauskoja! Vaikka kyllä siinä oli sopivasti niitä vakavampiakin kohtia, mutta nauroin moneen otteeseen ihan ääneen :nauru: Pitäisi lukea vielä toiseenkin kertaan ne läpi.

Omissa luetuissa kirjoissa alkaa olla sopivasti syksyn ja tulevan talven tunnelmaa. Kirjastosta nappasin uuden tulokkaan eli Eowyn Iveyn Lumilapsi-romaanin. Tykkäsin tuosta kovasti, oli kirjoitettu kauniisti (peukkuja suomentajalle siis) ja siinä oli sopivasti historian seassa fantasiaa. Oli loppun asti sellainen odottava tunnelma että mikä tämä juttu nyt oikein on ja piti ihan ahmimalla lukea loppuun asti :hymy:
Toinen kirja on sitten Ali Shaw:n Tyttö joka muuttui lasiksi. Vielä en ole ehtinyt kuin vasta seistemänteen lukuun, mutta vaikuttaa jo nyt hyvältä. Fantasiaa löytyy siis tästäkin teoksesta.

Miten paljon te muuten kuuntelette äänikirjoja ja missä tilanteessa? Mie en ole koskaan niitä kokeillut, kun tykkään lukemisesta (ja kirjojen hypistelemisestä) niin paljon. Tosin esim. käsitöitä tehdessä voisi olla ihan käteviä.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 14:36  
+
0
^^aloitin lukemaan uudestaan tuota Näkijän tarua vuosi sitten, joskus kymmenen vuotta sitten luin ekan kerran. Nyt olen miltei Lordi Kultaisen ekan osan lopussa. Pitäisi sitten ottaa käteen se Ship of Magic -sarja ja tutustua uudempaan tuotantoon myös :).

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 16:54  
+
0
Minä rakastan jännityskirjoja dekkareita yli kaiken :kumarrus:

Löysin vastikään itselleni uuden kirjailijan, Simon Becketin. Aivan loistava kirjailija, jäin koukkuun heti kun luin ensimmäisen kirjan, ensimmäisen sivun.

Loistavia kirjailijoita on paljon muitakin, suurin osa ruotsalaisia. Jostain syystä ruotsalaisista vain löytyy toinen toistaan mahtavampia jännityskirjojen kirjoittajia. On suorastaan hämmästyttävää kuinka siellä kertakaikkiaan vain osataan se homma! :peukku:
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

Jadeliii

Jadeliii
Viestimäärä: 80

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 18:33  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Pitäisi sitten ottaa käteen se Ship of Magic -sarja ja tutustua uudempaan tuotantoon myös :).



Hei apua mulla on mennyt toi Ship of Magic:kin ihan ohi kun ei näy täältä kirjastosta tommostakaan löytyvän!! Jeee. Ja sopivasti yhdisty täällä aika laajan alueen kirjastot, ni näkyy tuo löytyvät tuolta isomman kaupungin kaupunginkirjastosta. Lisää lainattavaa siis tähän lomalle ku saa noi kouluhommat alta pois. Jihuu! Kiitän vinkistä. :heiluti:

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 18:48  
+
0

innna kirjoitti:

^ Riikka Pulkkinen on raivostuttava ainakin äänikirjana. :nauru: Arhgh! Oon kuunnellut Totta, Vieras ja Raja. Kaikki yhtä ärsyttäviä. Jonkun takia kuitenkin kolme kirjaa päätynyt samalta kirjailijalta nautiskelemaan. :D



riikka pulkkisen totta ja raja on mun lemppareita! oon molemmat lukenutkin useaan kertaan :nauru: tosin en sitten tiedä millaisia ne on äänikirjoina..
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 20:33  
+
0
huhhuh kyllä on vaarallista tulla tänne lukemaan kun aina vaan tulee lisää kirjoja joita tarvitsee lukea :nauru: Eilen kävin kirjastosta lainaamassa vinon pinon kirjoja. Pitää alkaa kirjottamaa ylös kirjojen nimet joita haluaa lukea kun aina tuppaa unohtamaan kun pääsee kirjastoon.

muoks. Olen päättänyt antaa dekkareille mahdollisuuden :nauru: Onko kellään mitään ehdotusta mikä olisi hyvä?
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.10.2013 klo 20:34)

zevertti

zevertti
Viestimäärä: 102

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 21.10.2013 klo 20:56  
+
0

Jadeliii kirjoitti:



Hei apua mulla on mennyt toi Ship of Magic:kin ihan ohi kun ei näy täältä kirjastosta tommostakaan löytyvän!! Jeee. Ja sopivasti yhdisty täällä aika laajan alueen kirjastot, ni näkyy tuo löytyvät tuolta isomman kaupungin kaupunginkirjastosta. Lisää lainattavaa siis tähän lomalle ku saa noi kouluhommat alta pois. Jihuu! Kiitän vinkistä. :heiluti:



Robin Hobb:love: Luettu on suomennetut sekä Ship of Magic, Soldier Son ja Rain Wild Chronicle-trilogiat, tosin viimene osa Rain Wildista on kesken. Uusin trilogia oli ehkä jopa hieman pettymys, liikaa yhteiskuntakritiikkiä mun makuun, mutta muuten taattua Robin Hobb-tarinankerrontaa ja henkilöhahmoja. Ite luen mieluiten englanniksi mutta aina jaksaa ihmetyttää miksei näitä ole suomennettu enempää, Robin Hobb on kuitenkin yksi harvoista naisista joka kirjoittaa fantasiaa:mietiskel:
parsonuros Vertti
schipperkenarttu Varpu

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 07.11.2013 klo 07:56  
+
0
huuto.net :ttou:

huusin sieltä juuri miika nousiaisen maaninkavaaran (ihan vain sen takia, koska miika nousiainen on ihana ja käytiin katsomassa viime viikonloppuna teatterissa tuo maaninkavaara ja se oli ainakin huippu, niin nyt täytyy vielä lukea tuo teos :hymy: ) ja huusin myös eve hietamiehen yösyötön :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 10.11.2013 klo 12:02  
+
0

Ruusunen89 kirjoitti:

Langenneista enkeleistä voisin nyt laittaa vähän kommenttia. Kolmas kirja menossa ja tökkii kyllä melkoisesti. Tämä on nyt englanniksi ja vaikka normaalisti luen kirjoja vieraalla kielellä yhtä nopeasti kuin suomeksikin niin tämä on ollut takkuisaa. Lisäksi juoni ei vaan vie mennessään ja päähenkilötkin ovat olleet vähän tylsiä. Mulla on se neljäskin jo lainattu kirjastosta, mutta sitä ennen taidan lukea tuon viimeisimmän Mustan Tikarin Veljeskunnan -kirjan, sillä se on todennäköisesti viihdyttävämpi.


Oon samoilla linjoilla sun kanssa, eivät tosiaan ole kovin viihdyttäviä ja kuten sanoit, takkuisia. Luin nuo kolme ekaa, menihän ne siinä sivussa mutta jotenkin tuntuu siltä, että jäävät tosi vajaiksi ja jotenkin tyhjiksi.

Mulla on nyt menossa Oksasen Stalinin lehmät, Baby Janen luin myös tällä viikolla. Tykkään. Maan lapset -sarjan kaks ekaa osaa on edelleen lainassa, mutta en oo saanut avattua niitä ollenkaan. Taidan viedä takas kirjastoon ne odottamaan aikaansa. Uusimman Sookien saan käsiini varmaan ens viikolla, riippuu siitä koska kaveri saa sen luettua.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 11.11.2013 klo 20:26  
+
0
Tuli luettua Monika Fagerholmin Amerikkainen tyttö lukupiiriin ja sanotaan nyt ihan vaan että v***u mitä p***aa. Toi ihminen ei oikeesti osaa ees kirjoittaa! Ainoo plussa siitä että asiat paljastuu vasta ihan vikoilla sivuilla täysin, siksi mä sen kokonaan luinkin, vaikka jo kymmenennen sivun jälkeen ois halunnu luovuttaa.

Seuraavaksi taas Kathy Reichsia! Pari kirjaa siltä taas lainasin ja luen noi ennen kun alotan seuraavan lukupiiri kirjan :) Ihanaa kun nyt taas alkanu lukee ja viikossa mene yleensä yks kirja, tai ohkaisia pari/kolme.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 28.11.2013 klo 22:51  
+
0
Tämä ehkä sopii parhaiten tähän ketjuun.

Kävimme tänään kirjastossa ja sieltä meidän neidin mukaan tarttui lastenkirja "Tikkumäen koirat". Että sattuikin oivallinen kirja, missä hauskasti tarinan mukana kuljettaen kerrotaan, miten lasten tulisi käyttäytyä pentujen kanssa ja millaisia asioita koirille voi opetta ja miten. Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille perheille, joihin on tulossa koira ja joissa on jo valmiiksi lapsia.
Mukana menossa snu Napo

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 28.11.2013 klo 22:57  
+
0
Mä luen eedenistä itään kirjaa. Kun kuulin et se ois hyvä. nyt sivulla 239 ja 680 sivuu yhteensä. Aika pitkä kirja.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 28.11.2013 klo 23:02  
+
0
^pitkä mutta täyttä tavaraa :D

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 28.11.2013 klo 23:09  
+
0
^Jep =D
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 16:02  
+
0
Mulla ois Torey Haydenin Viattomat seuraavana luettavana. Jee :)
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:15)