Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18 ... 23

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 04.01.2014 klo 16:09  
+
0

innna kirjoitti:

Nyt on luvussa Stephen Chboskyn The Perks of Being a Wallflower. Kolmannes luettu ja tunnelmat aivan pakahduttavia.



itse juuri huusin huutonetistä tuon kirjan itselleni ja innolla odottelen sitä!

viime vuonna en kamalasti kirjoja lukenut, mutta nyt oon taas innostunut ja ajattelin ottaakkin ensi vuodelle tavoitteeksi lukea 35 kirjaa :hymy: nytkin on hyllyssä vaikka kuinka monta suomalaisen aleista löytynyttä teosta ja tällä hetkellä on kesken david nichollsin kaikki peliin (sinä päivänä oli loistava!!) ja ahhh tuo on ollut tähän mennessä juuri niin hyvä mitä ajattelinkin!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 04.01.2014 klo 16:27  
+
0
Lahjaksi ei tullut kirjoja, mutta muuten tein löytöjä porukoitten kirjahyllystä, ja raahasinkin mukanani seittemän kirjaa. Mm. Humiseva harju tuli otettua, koska en oo lukenu sitä ikinä. Löytypä sieltä hyllystä yhen meijän opettajankin romaani, mistä en oo ollu ees tietonen :nauru:
Lisäks toi viikon kestäny visiitti porukoille mahdollisti neljän kirjan lukemisen, ja ihanaa, kun on päässy pitkästä aikaa takasin lukemisen makuun! :jjei: Oon ehtiny jo kaivata lukemista, kun se on ollut niin naurettavan vähäistä viimesten parin vuoden aikana. Kuhan noi porukoilta lainatut kirjat on luettu, niin täytyy suunnata kirjastoon. En ookaan lainannu sieltä koskaan mitään muuta kun koulukirjoja. Toi innnan lukema kirja vaikutti hyvältä näin pikasella Googlauksella!
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 04.01.2014 klo 16:38  
+
0
onko täällä muita, jotka mieluummin ostaa kirjoja, kuin lainaa niitä kirjastosta?

itse olen sellainen, että en ole moneen vuoteen enää lainannut kirjoja kirjastosta, vaan ne mitä luen, niin ostan yleensä itselleni. enkä myöskään osaa lukea enää lainkaan pokkareita (ja harmikseni monista teoksista ei ole tullut enää nidottuja versioita, vaan just niitä pokkareita..) ja kirja saattaa jäädä lukematta, jos ei löydy vaikkapa huutonetistä nidottua versiota..
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 06.01.2014 klo 22:47  
+
0
^ Siis kirjojenhan täytyy olla omia. Ne ovat aarteita. Toki kirjastonkirjojen lukeminen olisi varmasti ekologisempaa, mutta hirveän usein niitä kaltoinkohdellaan, joka laimentaa lukukokemusta. Tai sitten lainausjono on järjetön tai koko kirja hukassa.

Mikään ei ole ihanampaa kuin lomapäivänä plarata omaa pikkukirjastoa ja herkutella sillä ajatuksella, kun on niin paljon upeita tarinoita käden ulottuvilla, eikä keksi, minkä lukisi ensiksi.

Ja musta pokkarit on nerokas keksintö, koska ne mahtuvat aina mukaan käsilaukun pohjalle ja ovat myös hintaystävällisiä. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 06.01.2014 klo 22:56  
+
0
^ pokkarit olisikin hintaystävällisiä, mutta en jotenkin osaa kuvitella niitä omaan hyllyyn, vaikka kuinka yrittäisin. tasan yksi teos on pokkarin muodossa (ps i love you), mutta muuten yleensä sitten nidottuna. tosin itse kuljetan tavaroitani repussa, niin mahtuu :nauru: ja lukemisen ajaksi otan paperikannet pois, etteivät ne repeä.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Canttarelli

Canttarelli
Viestimäärä: 139

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 07.01.2014 klo 13:23  
+
0
Minä tunnustan myös mieluummin ostavani kirjat, kuin lainaavani kirjastosta. Tosin tällä hetkellä asun Virossa, joten suomenkielisten opusten valikoima kirjastossa on rajallinen. Tosin kalliit harrastukset (koira ja hevonen) nykyisin rajoittavat kirjojen ostelua, mutta onneksi niitä voi aina toivoa lahjaksi. :D Viimeisten kahden vuoden aikana olen kuitenkin ehtinyt lukea hävettävän vähän pääsykoekirjojen aiheuttaman uupumuksen vuoksi. Vuosi sitten saadut joululahjakirjatkin ovat yhä lukematta. Nyt lomalla innostuin kuitenkin (biokemian tenttikirjaa pakoillakseni) lukemaan taas kaunokirjallisuutta, varmaan ensimmäinen kirja yli puoleen vuoteen! Aloitin helposta ja varmasti, eli äitini lahjaksi saamasta uusimmasta Maria Kallio -dekkarista. Seuraavaksi aikeena on tarttua hieman toisenlaiseen teokseen, lahjaksi saamaani vuoden 2013 Finlandia-voittajaan.
Coton de tuléar "Iira" 06.09.2004.
Auskel "Prima" 11.12.2013.

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:23  
+
0
Mie taas olen sen verran pihi ja käytännöllinen, että ensin lainaan kirjat ja jos se on hyvä, niin ostan sen itselle. Lempikirjat haluan hankkia omaksi, sillä tykkään lukea niitä useammankin kerran. Yleensä saman kirjailijan muutkin teokset tulee hankittua omaan hyllyyn lainaamatta jos pidän kirjoitustyylistä. Joskus on harmittanut sellaisen kirjan hankinta, joka on ollut ns. sika säkissä-osto enkä ole siitä pitänyt. Sillä rahalla olisi sitten voinut ostaa jonkun muun hyvän kirjan tai laittaa rahat johonkin muuhun tarpeelliseen ostokseen.

Ei oikeastaan ole väliä, onko kirja pokkari vai kovakantinen. Tosin yleensä saman sarjan teokset tykkään kaikki ostaa jompana kumpana että säilyy hyllyssä sellainen samankaltaisuus. Pokkareita on tullut tosin viime aikoina hankittua enemmän juurikin niitten edullisuuden vuoksi... Pitäisikin ihan käydä joku päivä käydä katsastamassa alennusmyynnit :kieli:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 07.01.2014 klo 15:57  
+
0
Mä ostan myös mieluummin kirjoja. Mutta nykyään kirjat on pirun kalliita, varsinkin kun suosin kovakantisia niin ei tuu niin paljon ostettua kun esim. kaksi vuotta sitten.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 07.01.2014 klo 18:23  
+
0
itse ostan kirjoja melkeinpä aina joko alesta taikka huutonetistä, niin hinnatkaan eivät ole hurjia. pari hutiostosta hyllystä löytyy, mutta nekin onneksi vain parin euron luokkaa ovat olleet :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 07.01.2014 klo 20:20  
+
0

iisamai kirjoitti:

Mie taas olen sen verran pihi ja käytännöllinen, että ensin lainaan kirjat ja jos se on hyvä, niin ostan sen itselle. Lempikirjat haluan hankkia omaksi, sillä tykkään lukea niitä useammankin kerran. Yleensä saman kirjailijan muutkin teokset tulee hankittua omaan hyllyyn lainaamatta jos pidän kirjoitustyylistä.


Whee, kuin mun näppikseltä!

Ja taisin tänne joskus aiemminkin kertoa, että ostan mieluummin pokkareita. Nehän vasta edullisia oiskin jos ostais käytettynä, mulla vaan on ongelma etten tykkää ostaa muiden vanhoja, koska haluan ite saaha omat pokkarini luetun näköisiksi. :nauru: Siksipä nykyään tulee suurin osa kirjoista ostettua uutena. Onneks noi pokkarien hinnat uusinakaan ei oo kumminkaan mitään pahoja.

Eka ostin pokkarini suomalaisesta, mutta nykyään tilaan adlibrikseltä. Nyt mulla onkin itseasiassa siellä kaks pokkaria toivelistalla odottamassa tilausta :)
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 07.02.2014 klo 10:01  
+
0
Sanoisin: nyt minä ehdin.
Nyt olen tähti,
nyt olen maa.
Tuulessa saatamme koskettaa.

Mirkka Rekola (1931-2014)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 07.02.2014 klo 10:38  
+
0
Mä ostan kanssa kirjoja mielummin kuin lainaan kirjastosta, varsinkin jos tiedän että on hyvä kirja kyseessä koska siitä tulee aarre jota voi lukea uudestaan ja uudestaan. Lisäksi mä saan jonkinlaista mielihyvää siitä että mulla on kirjahyllyt täynnä kirjoja. Nykyään olen kyllä ostanut kirjoja ipadille, josta niitä on ihmeen mukava lukea. Silmät eivät väsy niin nopeasti eikä käsi kun sitä on niin mukava pidellä. Eikä avo valita kun en pidä lukulamppua päällä puolta yötä :shifty:

Mulla on pienoinen masis menossa kun Stephanie Meyerin Host loppu juuri ja nyt mun pitäis hyvästellä sen hahmot. En ole pitkään aikaan löytänyt näin koukuttavaa kirjaa. Alku tökki ja pahasti, mutta muuttui yhtäkkiä kiinnostavaksi enkä voinut laskea sitä käsistäni.
Nyt tekis mieli tilata Kresley Colen Lothaire, joka on sitä mun rakastamaa fantasia-romantiikka hömppää :love: Olis ollu kiva saada se jo nyt viikonlopuks kun avo lähtee lappiin niin olis ollu aikaa uppoutua siihen, mutta joudun varmaan odottaa ensi palkkaan...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.02.2014 klo 09:12  
+
0
Mä olen viime aikoina ostanut aika paljon sähköisiä kirjoja. Hankin nimittäin viime kesänä Amazonista Kindlen ja ihastuin miten helppoa siihen on sieltä ostaa luettavaa. Pari klikkausta vain ja muutama sekunti, niin siinä se on valmiina. Ainoa petollinen puoli on se, että ostaminen on melkein liiankin helppoa. Luottokortin laskulle vain kliksauttelee... :shifty: On ihan oikeissa kirjoissa tietysti omanlaisensa ihana tuntuma, mutta toisaalta tuon pikkuisen lukuvekottimen mukana kuljettaminen on taas niin paljon helpompaa kuin fyysisen kirjan, ja siinä voi vieläpä kuskata mukanaan kokonaista kirjastoa vain yhden kirjan sijasta. Muistiin mahtuu lähemmäs kai tuhat kirjaa. Ruudulta on myös mukava lukea, kun se on kuitenkin tehty mattapintaiseksi, joten se ei heijastele eikä kiillä pahasti silmiin kirkkaalla taustavalollakaan. Ainakin näin kun itellä taipuu englanninkieliset kirjat yhtä hyvin kuin suomenkielisetkin, niin tykkään kyllä tuosta vekottimesta. :love: Tulipa mainospuhe, hihii... Lähinnä odottelen, että koska Suomessa herättäisiin kunnolla tuohon e-kirjahommaan. Ne on täällä näköjään niin kalliitakin suhteessa tavallisiin painettuihin kirjoihin, että eipä paljon houkuta...
"Sitä saa mitä vahvistaa."

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.02.2014 klo 16:51  
+
0
^ itse en piittaa e-kirjoista laisinkaan. oon jotenkin niin jumissa siinä, että kirjassa pitää olla kovat kannet ja niitä pitää olla omat hyllyt pullollaan ja mulla on oikein sisustusideoitakin noiden kirjojen varalle :nauru: en myöskään ymmärrä tämmöisiä virsikirjan kokoon tehtyjä kirjoja, kuka ihme sellaisia haluaa lukea? :mietiskel:

mulla on tällä hetkellä kesken paolo giordanon alkulukujen yksinäisyys, jonka olen lukenut aikaisemminkin mutta nyt sitten ostin itselle ja päätin lukea uudelleen. huusin myös huutonetistä itselle ruohometsän kansan ja ennen päivänlaskua ei voi :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Morre

Morre
Viestimäärä: 335

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.02.2014 klo 19:40  
+
0
E-kirjat ovat Suomessa hinnoissaan mm. siksi, että niitä koskee 24% arvonlisävero, kun taas painettua kirjaa vain 10% alv.
Mutta tosi on myös se, ettei niitä osata hinnoitella fiksusti. Jos saa ihan vähän mainostaa ja vinkata, niin Osuuskumma-kustannuksen e-kirjat (löytyy esim. Elisa Kirja -palvelusta) ovat minusta fiksuissa hinnoissa: uutuudetkin alle 10e. Tämä tietysti lähinnä spefin ystäville.
pk collie Velho s. 11/2013
Morren velhoilua

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.02.2014 klo 20:17  
+
0
^ Toi korkea arvolisävero on kyllä niin hölmöläisten hommaa. Jostain muistan lukeneeni, että Ranskassa näille digijulkaisulle aiotaan laskea arvolisävero 2,1 prosenttiin. Siinä olis sitä mallia!
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.02.2014 klo 22:17  
+
0
Mites, onko Wallen ja oliko Dawkes toinen, jolla oli Perks of being a wallflower hommattuna, lukenu sitä?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.02.2014 klo 22:20  
+
0
^ en ole itse saanut vielä luettua, mutta täytyy kyllä mahdollisimman pian aloittaa :hymy: se kun jo tuolta hyllystä löytyy.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 10:07  
+
0
Näin olen kanssa huomannut, että e-kirjojen verotus on täällä Suomessa aivan älytön. Kiitos Morre vinkistä, pitääpä vilkaista mitä olisi tarjolla! Tykkään kyllä spefiä(kin) lukea aina toisinaan, joten hyvältähän tuo kuulostaa. :peukku:

Onhan siinä tosiaan huima hintaero, kun tuolta jenkkilän suunnalta saa tilattua sähköisen kirjan parhaimmillaan ilmaiseksi ja monet mitä olen tilaillut muutenkin, ovat hinnoiltaan jossain viiden euron paikkeilla. Kymppiä kalliimpia kirjoja en juuri koskaan sieltä osta ja silti löytyy luettavaa pilvin pimein.

Mut joo, mä ymmärrän niitäkin ihmisiä, jotka tykkäävät edelleen ihan perinteisistä kirja-kirjoista. Onhan ne kivoja, ja hienoja tavallaan sisustuksellisestikin. Mulla on hyllyjä täyttämässä kans sen verran ainakin opuksia, että mies vähän väliä tuskailee et onko noita pakko olla noin paljon (NO ON!!!) ja luetko sä niitä edes koskaan... :roll: :nauru: Tosin hyllyssäni pyrin pitämään lähinnä vain sellaisia, jotka oikeasti olen valmis lukemaan joskus uudestaankin. Muut menevät sitten divariin kiertoon.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 13.02.2014 klo 08:03  
+
0
Täytyy hehkutella, että mä kävin tuossa eilen illalla kokeeksi lataamassa itselleni pari ilmaista klassikkoa sieltä elisa kirja- sivustolta ja ne näköjään toimivat ihan ok myös tuolla kindlellä. Calibre-softalla vaan ensin vaihdoin tiedoston formaatin kindleen sopivaksi, ja sitten piuhalla siirto lukulaitteeseen, ja voilá -hyvin onnistui! :peukku: Ei ole vielä aiemmin tullut kokeiltua, kun ilmeisesti sen drm-suojauksen kanssa saattaa joutua joskus kikkailemaan...

Se on kyllä yksi ärsyttävä puoli, että periaatteessa sitä voi lainata e-kirjan kaverillekin, mutta käytännössä kuitenkin suurin osa kustantamoista on sen mahdollisuuden blokannut, joten niitä oikeasti lainattavia näkyi olevan ainakin amazonista saatavissa kirjoissa erittäin vähän. :roll: Ne haluaa, että kirjoja ostetaan eikä lainailla...
"Sitä saa mitä vahvistaa."

  Siirry sivulle: 1 ... 16 17 18 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 20:00)