Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 ... 23

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 06.03.2014 klo 23:10  
+
0
^ Suosittelen Conn Igguldenin Keisari-sarjaa, jos et ole vielä lukenut! Kertoo arvatenkin Julius Caesarista, osittain fiktiivisesti. Ainakin henkilöitä on yhdistelty, muuteltu ja keksitty päästäkin, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Taistelukuvauksiakin tietysti löytyy aika paljon, mutta kirjailija osaa hommansa ja toi on oikeesti viihdyttävä sarja, vaikka mä en muuten sen kummemmin historiallisista kirjoista ole tykännyt.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 07.03.2014 klo 06:44  
+
0
^Juu sen olenkin lukenut jo, paitsi sen ihan viimeisimmän osan, joka ajoittuu jo tapahtumiin Caesarin kuoleman jälkeen. Tykkäsin kyllä, ja mulla onkin tarkoitus jossain vaiheessa lukea myös samalta kirjailijalta se sarja Tsingis Kaanista. Eka osa englanniksi ois jo divarista kaivettuna mun hyllyssä.
Historia ei edes ollut varsinaisia lemppariaineitani koulussa, mutta omalla ajallani se kuitenkin kiinnostaa ja nuo osittain fiktiiviset ja osittain toteen perustuvat kirjat ovat viihdyttävä tapa uppoutua menneisiin aikoihin. :hymy: Mitä paremmin kirjailija tuntee aikakauden, sen hienompaa. Ken Follettin "Taivaan pilarit" sekä "Maailma vailla loppua" ovat ehkä sen takia juuri pari mun suosikkiani. Molemmat on tullut luettua pari kertaa, mikä on mulle aika harvinaista.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 10.03.2014 klo 14:05  
+
0
Ei pidä koskaan sanoa ei koskaan :hymy:

Tänään ostin yhden kirjan englanniksi, jonka olen suomeksikin lukenut. Ja ostin kans neljä pokkaria kirpparilta! Olen päättänyt antaa niille mahdollisuuden, halvan hinnan takia enimmäkseen. Vielä kirjastoa en käytä, mutta ehkä joskus :nauru:

Englanninkielinen teos on Sinä päivänä ja muut pokkarit on sellaiset kuin Ilman suuria suruja, Kaikki isäni hotellit, Ennen kuin kuolen ja Laulaisin sinulle lempeitä lauluja. Kaikki tosi hyvässä kunnossa ja neljän euron yhteis hintaan :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.03.2014 klo 00:44  
+
0
Joo toi Raja oli tosi kiva kirja! Lopusta jäi yksi ihmiskohtalo mietityttämään, mutta toisaalta se olikin ihan hyvä veto.


Nyt menossa William Styronin Sofien Valinta
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.03.2014 klo 12:57  
+
0
Janet Evanovich, ja Stephanie Plum kirjasarja.
Mä oon lukenut kohta kaikki ja hetkittäin mää huutonauran ääneen.
Eilen piti miehelle kikattaen kertoa kuinka jo ysi sivulla on eka alaston vaseliinilla rasvattu mies mikä heiluttelee ensin paljasta persustaan ja sitten kikkuliaan ikkunasta.
Kirja missä on trikooseen ja lepardikuvioon pukeutuva entinen ylipainoinen huora ei voi olla huono. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 11.03.2014 klo 16:10  
+
0
^Jahas, pitäsköhän ottaa ihan luettavakseen... kuulostaa niin hämärältä, että alkoi kiinnostaa. :nauru:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 13.03.2014 klo 10:43  
+
0
Taidanpa minäkin lisätä lukulistalle tuon Keisari -sarjan :)

Tällä hetkellä mulla odottaa lukuaan muutama Bernard Cornwell. Tuo Wallenin mainitsema Sinä päivänä on ollut mulla viimeiset 4kk kesken, en vaan jaksa sitten millään lukea sitä loppuun.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 13.03.2014 klo 11:12  
+
0
Mä oon ihan sormet syyhyten alkanut lukemaan uudestaan Harry Pottereita, ja ne on edelleen yhtä hyviä kuin ennen!
Dalmikset Rölli & Ronja

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 14.03.2014 klo 14:56  
+
0
^ Ne on aina. Kuuntelen ne äänikirjat läpi kerran kaks vuodessa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 18.03.2014 klo 22:38  
+
0
Luin juuri Ruohometasän kansan ja tuo on kyllä ehdottomasti paras kirja mitä olen lukenut vähään aikaan :love:

Olisiko kellään suositella vähän samantyyppisiä kirjoja? Tykkään älyttömästi juurikin luonnon tarkasta kuvailusta ja siitä millaisia mielikuvia se herättää :hymy:

Nyt aloitin Ulla-Maija Paavilaisen Vanhapoika romaania :) Tarkoituksena olisi myös lukea Harry Potterit läpi, viimeksi varmaan yläasteella noita olen lukenut.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.03.2014 klo 20:51  
+
0
lars kepler - hypnotisoija :love: :love: en ole varmaan koskaan noin nopeasti lukenut kirjaa! ja en malta odottaa että pääsen kolmen muun keplerin kimppuun. kerrassaan loistava kirja, vaikka rikosromaaneista en yleensä kovin innostu, mutta nyt voi kuule!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Oryx

Oryx
Viestimäärä: 4

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.03.2014 klo 08:43  
+
0
[b]Aeron Clement: Kylmät kuut[b] on hyvin samantyyppinen kirja kuin tuo Ruohometsän kansa, minun makuun hieman liiankin kopio eikä kylläkään läheskään yhtä hyvin kirjoitettu, mutta lukemisen arvoinen jos eläimet ja luonto kiinnostaa. Itse olen ihan Wales-fani joten luin sen kyllä mielelläni.

Samalla kysyisin olisiko jollain suositella hyvää scifiä? (Ei scifi-fantasiaa, kiitos.) Erityisesti dystopiat ja post-apokalyptiset skenaariot kiinnostavat, paljon olen lukenutkin mutta paljon taitaa olla myös lukematta...

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.03.2014 klo 22:05  
+
0
Yksi laiska lukija ilmottautuu täällä tämän vuoden ensimmäisen kirjan kanssa! :nauru: Eli siis Geaore R. R. Martinin Valtaistuinpeli-kirja tarttui mukaan kirjakaupasta. Asiaan ei toki vaikuttanut yhtään se, että katsottiin avokin kanssa GoT:in kolme tuotantokautta viikossa... :viheltel:

Viime kesänä Sookie Stackhouse-sarjan lukeminen jäi kesken ja tuon Valtaistuinpelin jälkeen olisi tarkoitus ostaa kaksi osaa lisää niitä ja saada sarja päätökseen. Jotenkin lukeminen aina jää kun en saa sitä iltaisin tehdä sängyssä kun avoa häiritsee lukuvalo. Enkä pysty keskittymään lukemiseen muualla kuin sängyssä ja aurinkotuolissa. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Ninnipieni

Ninnipieni
Viestimäärä: 56

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.03.2014 klo 20:42  
+
0
Tulipas luettua kirja jota olen kauan miettinyt että lukisinko vai en, onkohan se hyvä vai ei. Lopulta päädyin kokeilemaan kun ystävä mainitsi että on kyseiseen kirjaan koukussa.. ja kyllä kannatti! Ei mennyt kovin montaa päivää kun kirjan ahmaisin ja nyt on jo toinen osa menossa.
Kyseinen opus on siis Veronica Rothin Divergent (suomeksi muistaakseni Outolintu) josta on elokuvakin ilmeisesti ihan lähiaikoina tulossa. Nuorten aikuisten scifiä/fantasiaa, dystopia-kertomus. Vähän niinkuin Nälkäpeli muttei kuitenkaan :hymy:
Keeshond 6/11
Kiinanharjakoira 12/13

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 04.04.2014 klo 16:05  
+
0
Tein varmaan just elämäni pahimman virheen ja tilasin yhden pokkarin ruotsinkielisenä. :nauru: Tulee varmasti kiintoisa lukukokemus tällä ruotsintaidolla, mutta kirjailija on ruotsalainen ja käännöksiä vain tanskaksi ja norjaksi. Semmosta nuorten aikuisten rakkaushömppää, yhen suomennetun kirjan oon lukenu joskus teini-ikäsenä ja se oli pitkään yks lempikirjoista, niin päätin nyt kokeilla vieläkö tommonen uppoaa. Sanakirjaa joutuu varmaan paljon käyttään avuksi ainakin alkuun...

Lukulistalla on muuten juurikin tuo Ninnipienin mainitsema Outolintu, ja nyt kanssa leffassa pyörivä Kirjavaras olisi tarkoitus jossain vaiheessa metsästää kirjastosta.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 04.04.2014 klo 16:08)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 04.04.2014 klo 16:47  
+
0
pian pian kotiuttamaan suomalaisesta kirjakaupasta aikas hyvässä tarjouksessa oleva keplerin nukkumatti :jjei: oon niin koukuttunut noihin keplerin kirjoihin, ettei mitään rajaa! ja etenkin kun tulitodistaja loppui niin superjännästi :hymy:

ootteko muut lukeneet lars keplerin kirjoja, mitä ootte tykänny? :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Umber

Umber
Viestimäärä: 572

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 08.04.2014 klo 09:59  
+
0
Lukija täällä myös! Mun lukukipinä palasi miltei vuoden tauon jälkeen!

Vinkkinä kaikille miekka ja magia - kastista pitäville, jotka haluavat ihmissuhdehömppää sekoittaa kehiin, lukaisin äskettäin Sarah J. Maasin kirjoittaman Throne of glass - kirjan jatko-osineen.. seuraavia odotellesa! Tuosta tuleepi mieleen Maria V. Snyderin Study -sarjan ja nälkäpelien risteymä :peukku: Ihanan kevyttä ja kuitenkin kivasti kirjoitettua!

Ja raskaampana fantasiana jo aiemmin mainittu Patrick Rothfusin Name of the Wind :love: Tämän trilogian kolmatta osaa odotan kuin kuuta nousevaa, kieli pitkällä ja kuola valuen!
Newfoundlandinkoira 2011
Amerikanakita 2014

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 22.04.2014 klo 16:50  
+
0
oikein kunnon kirjojen täyteinen kevät tulossa! en malta odottaa, että kuudentoisa päivä vapaat alkaisi ja saisi keskittyä vaan lukemiseen :nauru:

nyt on kesken katherine pancolin krokotiilin keltaiset silmät ja kilpikonnan hidas valssi odottaa hyllyssä. en oo tuota ekaa kirjaa kerennyt kovin pitkälle (abaut 250sivua), mutta vaikuttaa tosi kivalle! ja tottakai houkuttaa kans ostaa central parkin oravat ovat surullisia maanantaisin, eli se viimeinen osa. sitten ois kans tulossa seitsemän jo nesbo kirjaa, tuota harry hole sarjaa :)

haaveina ois vielä palkkapäivän tullen tilata tuomas kyrön kerjäläinen ja jänis. ja pohdinnan alla on, mitäköhän suomalaisesta kirjakaupasta kotiuttaisi synttärilahjaksi, kun avokilta saan sinne lahjakortin :hymy:

ja ens viikolla saan kans siskolta lainaan kangastus 38 romaanin, kun en sitä oo viitsinyt itselle ostaa, mutta kiinnostaa kuitenkin katsastaa, millainen kirja se on.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 22.04.2014 klo 17:43  
+
0
^Meillä olis tuo Kerjäläinen ja jänis hyllyssä pölyttymässä... :wink:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 22.04.2014 klo 19:01  
+
0
Ootko lukenut, mitä oot mieltä? :hymy:

Jos se siellä malttaa kuun vaihteeseen, niin voisin kenties antaa sille hyvän kodin :3
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 09:00)