Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 23

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:49  
+
0
Leena Lehtolaisen kirjat on tosi hyviä!
Ja täällä Pohjantähden alla on luetttu varmaan kolme kertaa. Se on vaan niin hyvä ja antaa todellista kuvaa Suomen lähihistoriasta.
Hömppäkirjoista Marian Keysin kirjat on viihdyttäviä ja mukaansa tempaavia.
Dan Brown ja Ilkka Remes, jos haluaa jännitystä.
Ja Riikka Pulkkisen Raja oli todella mahtava lukukokemus.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 22:50)

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 23:00  
+
0
Tällä hetkellä kesken Salman Rushdien Keskiyön lapset. Mulla on muutenkin menossa itämainen kausi, samalla reissulla lainasin Yasmina Khadran Bagdarin kutsun ja Khaled Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa. Viimeksi mainitut olen jo lukenut. Molempia voin suositella, vaikka viimeksi mainittu oli pienoinen pettymys kun vertaa sitä kuulemaani hehkutuksen määrään.
Sofi Oksasta joku oli aikeissa lukea. Suosittelen ehdottomasti. Ajoittain ahdistavaa, mutta kirjoitustyyli on koukuttava.

Kakarana luin ainakin Neiti Etsivät, viisikot, muumit ja sormusten herran moneen kertaan. Lisäksi tuli kahlattua läpi kaikki hevosaiheiset kirjat.

Lukisin enemmän, jos olisi vain aikaa. Onneksi on kesä tulossa ja mökille tulee varmasti lainattua iso pino kirjoja. Niitä on kiva sitten laiturin nokassa lueskella.

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 23:03  
+
0
Niin se paras kirja täytyy vielä mainita, vaikka valinta ei ole helppo. Donna Tarttin Jumalat juhlivat öisin kirjaan tulee tartuttua aina vain uudestaan.

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 00:18  
+
0
Voisiko muuten joku koko Twilight -sarjan lukenut yksätä, että kuinka lopulta käy, minkä miehen Bella valitsee (vai valitseeko mitään)? Ja mä kysyn tätä siis ihan tosissani, usein muutenkin luen kirjoista lopun jossain vaiheessa ennen kuin itse loppuun pääsen...
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 03:46  
+
0
^ yksäriä pistin
Auspai Meno 2012

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 04:16  
+
0
Tää kiittää! Nyt on paljon parempi jatkaa lukemista, osaa asennoitua "vaaditulla" tavalla. :hymy:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 08:56  
+
0
Heeeei!! Ei noin saa tehdä!! Ei loppua saa tiedustella etukäteen! :heristel:

Itse hypin jo seinille kun kirjan takakannessa lukee että päähenkilö löytää hevosen. Ja kaveri kysyi että "joko se on löytänyt sen pennun?" jota kirjassa ei siis vielä ollut tapahtunut.. EN HALUA TIETÄÄ ETUKÄTEEN!!! Koko kirjasta menee maku jos kaiken tietää valmiiksi.. :ylpea:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.05.2010 klo 08:57)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 08:59  
+
0
^^ Mäkin olisin halunnut tietää etukäteen, sillä nyt jäi huono maku sarjasta suuhun, kun itse olisin ehdottomasti valinnut toisin. :ylpea:
Petit Brabancon "Mökö"

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 10:18  
+
0
Mä olen joitain telkkarisarjoja katsonu niin, että oon ensin selvittäny netistä lopputuloksen ja sit vasta alkanu katsomaan. En sano, ettäkö se olis parempi tapa katsoa sarjaa, mut ainakin se on erilainen. Jotenkin saa eritavalla irti ihmisten puheista ja teoista ja aikeista, kun tietää mikä lopputuloksena on, kuka joutuu syömään sanansa ja perumaan aikeensa. Sama pätee kirjojenkin kanssa :)
Ylläpitäjä

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 15:08  
+
0
^ Nimenomaan, sä sen sanoitkin! Mäkin katson aina tositelkkusarjojen ratkaisut etukäteen netistä. Osaa sit tarkkailla kyseistä henkilöä eri perspektiivistä. Tyylinsä kullakin. :eitietoo:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 15:20  
+
0

pnkd kirjoitti:

^^ Mäkin olisin halunnut tietää etukäteen, sillä nyt jäi huono maku sarjasta suuhun, kun itse olisin ehdottomasti valinnut toisin. :ylpea:



Äh ja phyh, valitsi aivan oikein.:cool: ja sähän meinasit twilightia... ?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 17:00  
+
0
Varokaas nyt, ettette paljasta liikaa sellaisille, jotka ei halua mistään tietää mitään etukäteen. :nauru:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 17:11  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Varokaas nyt, ettette paljasta liikaa sellaisille, jotka ei halua mistään tietää mitään etukäteen. :nauru:



:nauru: Siitäkin asiasta löytyy selkeät koulukunnat ketkä tykkää kenestä jne.

Nojoo, nyt rupes taas tekee mieli kaivaa joku osa tuolta hyllystä ja alkaa lueskelemaan.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.05.2010 klo 19:16)

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 19:03  
+
0
No hö.. Itse en ole edes lukenut koko sarjaa ja nyt MINÄKIN haluan tietää kenet se valitsee.. :mietiskel:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 19:10  
+
0
^ Eevus taisi sen kahdessa viimeisessä viestissään jo paljastaa, jos osaa lukea rivien välistä.
Varjo 12/2010 ♥

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 19:17  
+
0

Dean kirjoitti:

^ Eevus taisi sen kahdessa viimeisessä viestissään jo paljastaa, jos osaa lukea rivien välistä.



Eevus on vähän höperö.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 20:42  
+
0
Mä olen hulluna fantasiakirjoihin, kirjahylly käytännössä katsoen niitä väärällään, väleihin mahtuu muutamat Bertit ja koirakirjoja. :kieli:

Lemppareihin kuuluu jossain ylempänä mainittu Kuolemanportti-sarja (Weis&Hickman), R.A. Salvatoren Musta Haltia-trilogia ja Elizabeth Kostovan Historiantutkija. Nyt muhun on jotenkin kolahtaneet vampyyrikirjat ja lujaa, ainoastaan twilight tökkii ja pahasti. :heristel: Luettu kuitenkin koko sarja kokonaan, koska, kun luki ensimmäisen piti lukea loputkin, että tietää mitä niissä tapahtuu.

Nora Robertsin Morriganin risti on myös oikein kiva kirjasarja (en nyt muista onko se juuri sarjan nimi, ensimmäisen osan nimi ainakin). Vähän harlekiinimaista ehkä, mutta viihdyttävää yhtä kaikki.

Luolakarhun klaanin luin teininä ensimmäisen kerran ja olin aivan järkyttynyt lukemastani. Nyt aikuisempana luin sitten uudelleen sarjaa enkä ole jaksanut lukea kolmosta pidemmälle. :shifty:

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 21:02  
+
0
unintended, mitä vampyyrikirjoja suosittelisit?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

unintended

unintended
Viestimäärä: 166

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 21:08  
+
0
Eevus, no mm. nuo mainitsemani Historiantutkija (liittyy Draculaan) sekä tuo Robertsin Morriganin risti-sarja ovat sellaisia, joita olen itse tykännyt lukea kerta toisensa jälkeen. Myöskin Terry Pratchettin Carpe Jugulum on ihan hauska lukuelämys (en muista kirjan nimeä suomeksi, liekö sama). :kieli: Pitää hetki miettiä josko tulisi vielä joitain mieleen.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.05.2010 klo 22:00  
+
0
Täällä on kanssa yksi fantasiakirjojen suurkuluttaja. Mua on käyny vaan ärsyttämään se että kirjastossa ei ole isommalti tarjolla englanninkielistä valikoimaa. Merkkaa siis sitä että kirjat on kovin usein ostettava omaksi asti. Ei kiva, vaatii rahaa. Ja siis fantasiahan on PAKKO lukea englanniksi, torsoa lukea suomennettua fantasiaa ku kieli ei taivu.

Mun suosikkeihin lukeutuu mm. Forgotten Realmsit. Useimmat Realms-kirjat on hyviä, kirjailijasta riippumatta. Uusimmat Salvatoren tekeleet on kyllä jo käyny puuduttaviksi ja itteensä toistaviksi. Cunninghamin kirjat on lyyrisempiä ni tykkään niistä tyylillisesti enemmän. Mä olen myös lueskellu DragonLanceja. Ne on jotenkin puuduttavampia kuin nuo Realms-kirjat. Pratchett on aina mahtava, niitä luen ku on kevennyksen tarvetta. Robin Hobb/Megan Lindholm on kanssa onnistunu joissain kirjoissa koukuttamaan mut aika vahvasti, joskin tämä viimeisin jota luen, Soldier Son-trilogian kolmososa, on jostain syystä käynyt tökkimään ja vakavasti sittenkin.

Täälläkin jo aikaisemmin mainittu Le Guin jäi aikanaan lukiessa aika etäiseksi. Jostain syystä jota en edelleenkään tiedä. Pitäsköhän sille antaa uus mahdollisuus? Joku aika takaperin koitin lukea myös Paolinin Perillinen-sarjaa. Maku meni siinä vaiheessa ku trilogia päätyikin quadrilogiaksi. Mun mielestä se sarja oli liian pitkä jo kolmellakin kirjalla, kun sen kaiken saman olis saanu sanottua paljon pienemmälläkin määrällä tekstiä. Toinen mille mä en ole lämmenny yhtään on Potterit. Pari niitä leffoja sain katottua mut ei iskeny mikkään osapuolet siinä koko tarinassa ni päätin jättää kirjat hyllyyn.

Mulle iskee kyllä myös noi esihistoriaan sijoittuvat kirjat. Maan lapset on luettu pariinkin otteeseen. Siihen on muuten tuloillaan kuudes osa, mikäli joku on kiinnostunut. Toinen helmi on Harrisonin trilogia "Äiti maa, isä taivas", "Sisar kuu" ja "Veli Tuuli". Mä en nyt muista missä järjestyksessä noi meni ja et mikä sen sarjan nimi oli. Tarvis lukasta joskus uudemman kerran tuo, edellisestä on taas kamalasti aikaa. Tässäpä näitä alkuunsa. Varmaan miettimällä keksis enemmänkin, mutta en jaksa tätä romaania enää pidemmäksi kirjottaa. Kiitos ja anteeksi.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 06:30)