Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 23

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 08:31  
+
0
^ Oletko lukenut Shlomo Venezian Sonderkommandoa? Kirjailija kertoo omista kokemuksistaan keskitysleirillä, jossa joutui tekemään töitä krematoriossa pysyäkseen itse hengissä. Oli aika jäätävä lukukokemus.
Itse luin alkuvuodesta Eva Braunin päiväkirjamateriaaliin pohjautuvan teoksen. Ei voi muuta sanoa, kuin että siinä on nainen, jolla ei ole sydäntä. Samaan aikaan tapahtuvat lahtaukset olivat olankohautuksella kuitattavia pikkumurheita, mutta voi voi kun itsellä oli hankalaa, kun Hitler ei huomioinut.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 08:53  
+
0
Patrick Süskindin Parfyymi on tullu luettua ja tykkäsin kyllä.
Yhden Kingin kirjan olen lukenu. Se oli joku missä oli monta novellia. Yksi niistä oli oikeasti hyvä, mutta viimeinen taas jotenki niin ällöttävän kuvottava että menetin kyllä yöuneni. Mulla on liian vilkas mielikuvitus semmoseen kirjaan : p

En edelleenkään oo löytäny sitä kirjaa mitä etin. Kävin kirjastossa vähän kurkkimassa hyllyjen välistä mutta ei osunut silmään.

Sit mä luen semmosta hömppäromantiikkaa, en niitä kioskien pokkareita, mutta semmosia Manhattanin blondit tyyppisiä.

Potterit oon lukenu kyllä kaikki usein. Parhaimmillaan jotkut kolmeen kertaan. Miksihän niitäkin pitää monesti lukea kun kuitenkin kaiken jo muistaa :D Leffatkin on tullu katsottua mutta vasta kirjojen lukemisen jälkeen. Oon tykänny niistäkin kyllä. Mitähän muuta oon lukenu. Meillä on kirjahylly täynnä kirjoja ku poikkis lukee paljon, mutta en oo koulun ohella saanu tartuttua kunnolla yhteenkään kirjaan.
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 09:08  
+
0
^^ En oo lukenu, täytyy laittaa korvan taa ja hakea jos kirjastossa sattuis oleen. Kaikki uudet mitä on tullu on jääny multa täysin vaille huomiota, viimeiseen neljään, viiteen vuoteen ei oo juuri tullut luettua mitään, vaan harvakseltaan ehkä kirja vuodessa. Alko puistattamaan jo valmiíksi, mutta ehkä tuo on luettava. Sitä Braunia on tullu itekin joskus mietittyä että millanen henkilö sen on täytyny olla, mutta ilmeisen itsekeskeinen siis jos päiväkirjojen pohjalta ei muu huoleta kuin oma huomion puute.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

AinoKo

AinoKo
Viestimäärä: 100

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 16:18  
+
0
Anpunen: Jes kerranki mie tiiän jotain! Se kirja on Geoffrey Huntingtonin Korppikartanon salat osa 1, Yönsiiven velhot! :) Luin sen ihan äskettäin ja vaikka onkin "nuorten" kirja niin tosi jännittävä oli, ahmaisin sen kerralla ja heti toinen osa, Demoninoitako se oli. Mutta kolmatta ei ole kuulunut, ja todellakin ärsyttävästi jää kesken! Tässä linkki:Linkki
4.10. Eläinten päivänä saapui meille welsh corgi pembroke -uros Kulkurin-Tähden Elonkerjuu, "Letu"

nannekins

nannekins
Viestimäärä: 84

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 17:55  
+
0
Ei pitäis ollenkaan lukea tätä ketjua kun rupeaa oikein sormia syyhyämään päästä käsikis kirjoihin. Listasin sitten mielenkiintoisia kirjoja ja kirjailijoita ja niitä kertyi aikas paljon... Mäkin luin nuorempana tosi paljon, mutta viime vuosina en ole oikein saanut luettua ollenkaan kun kaikki energia menee koulukirjojen tahkoamiseen. Ainoana poikkeuksena Sookie Stackhouse-kirjat jotka on tarpeeksi hömppää (mutta hyvin kirjoitettua sellaista) jotta jaksoin keskittyä. Nyt kun on kesä ja loma tulossa niin voisi taas lukea enempikin. :kieli: Kun vaan jaksaisi tän viikon vielä keskittyä tentteihin niin sitten pääsisi aloittamaan jonkun hyvän kirjan.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 18:02  
+
0
Taas on kirjastoreissu takana! Matkaan tarttui Maan Lapset sarjan kolmas osa eli Mammutin Metsästäjät. Vähän meinasin säikähtää kun niitä ei ollut hyllyssä yhtään mutta onneksi varastosta löytyi.

Koirakirjoista lainasin tällä kertaa Collinsin Koirapuhetta - Opi tulkitsemaan koirasi viestejä, Anni M. Korpelan Tokoa koko elämä ja Anders Hallgrenin Koiraongelmia ja ongelmakoiria. Saas nähdä ovatko nuo(kin) täynnä vain sitä yleistä peruslätinää jota koirakirjat ovat pullollaan vai olisiko noissa jotain uutta ja ihmeellistä.

Vähän harmittaa kun nyt jo kolme kertaa olen käynyt tuolla enkä ole löytänyt yhtäkään kirjaa koiran ravitsemukseen liittyen. Tai oli siellä joku ohut läpyskä mutta se ei näyttänyt hyvältä. En ole vielä katsonut ovatko kaikki vain lainassa vai eikö tuolta tosiaan löydy tietoa esim. luonnonmukaisesta/BARF-ruokinnasta.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:17  
+
0
Neruda, mä voin lukea lempikirjojani kymmeniä-satoja kertoja. Useampi mun kirjoista on jo hajonnut paljosta lukemisesta. Mulla jokaiselle kirjalle on oma tunnelmansa, joihin on mukava palata kerta toisensa jälkeen. Useasti lempikirjojen tapahtumista tulee niin oma maailmansa, että haluan palata niihin. Vähän sama, kuin se, että löydän matkakohteita tai vaikkapa paikkoja lenkillä, joihin haluan palata uudestaan ja uudestaan. Tunnelman vuoksi. Sen oman maailmansa vuoksi. Kirjaan uppotuneena koko muu maailma katoaa mun ympäriltä. En välttämättä tajua puhelimen sointia, en tajua, jos joku puhuu mulle, en huomaa ajankulua. Mun täydellinen maailma olisi jossain isossa talossa, jossa ois jättimäinen kirjasto, josta olisi suora kulku rauhalliseen pihaan. Ei naapureita, ei vaatimuksia, ei työtä. Vain kirjat ja koirat. Ja mies, joka ymmärtäisi mun lukuhimoa.

Mä luin tuon SaMaJan suositteleman Sonderkommandon ja olihan se, herättävä kirja. Ei sen pahempi, kuin muutkaan lukemani omaelämänkerrallist keskitysleirikirjat. Muakin kiehtoo toisesta maailamansodasta kertovat kirjat, koska mua kiinnostaa, mistä sellainen äärimmäinen pahuus saa alkunsa, mistä se johtuu.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 24.05.2010 klo 20:17)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 11:46  
+
0

Fay kirjoitti:


Vähän harmittaa kun nyt jo kolme kertaa olen käynyt tuolla enkä ole löytänyt yhtäkään kirjaa koiran ravitsemukseen liittyen. Tai oli siellä joku ohut läpyskä mutta se ei näyttänyt hyvältä. En ole vielä katsonut ovatko kaikki vain lainassa vai eikö tuolta tosiaan löydy tietoa esim. luonnonmukaisesta/BARF-ruokinnasta.



Suomenkielistä kirjallisuutta ei raakaruokinnasta juurikaan ole, Malin Ekblomin Koiran luonnollinen ruokinta taitaa olla ainoa kattava teos tällä hetkellä (ja sekin on aika ohkanen, tosin ihan täyttä asiaa suurimmalta osin). Ian Billinghurstin (BARF:n "isä") kirjoja (tai ei nekään mitään kirjoja varsinaisesti ole, aika ohkasia) saattaa olla englanniksi kirjastoissa.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 11:51  
+
0
^^ Okei, ehkä mä en vaan oo vielä sit löytänyt sellaista toista maailmaa mihin haluaisin palata :hymy: Mä luen kirjoja koska haluan tietää mitä niissä tapahtuu, ja sitten saattaa hetken ärsyttää jos joku tosi hyvä kirja loppuu, mutta hyvin harvoin niihin uudestaan tulee kajottua. Vähän kuin turhaan kun jo tietää mitä tapahtuu.

Kuka täällä muuten mainitsi linnunradan käsikirjan liftareille? Mä oon yrittäny, suomeksi pääsin muutaman sivun, englanniksi pidemmälle. Mutta vaan kun ei. Ei niin ei. Kiinnostus heränny siis.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 12:50  
+
0
No niin, kiitos vaan kaikille! Nyt on törkeä lukuvimma tääläkin :nauru: !!
Tekis mieli jättää pyykit ja tiskit, syöminen, kaverin treffaaminen jne jne ja vaan lukea.
Ehkä mä viä joku päivä ehdin... lukea.

Täällä on kans tullu luettua kutakuinkin kaikki Kingit, Merja ja Marvi Jalon heppakirjat, Blytonin SoSit ja Viisikot... Tarzanit...Neiti Etsivät.. Tonnakirjat... Susikoira Roit...Harry Potterit moneen kertaan...Taru Sormusten Herrasta pariin kertaan... Maan Lapset...Ramses-kirjat...V.C. Andrewsin kirjoja... lukupäiväkirjaa olen pitänyt monta vuotta.

Mun täytyy kans tsekata Anne Rice ja vampyyrit, kiitos vinkistä.
Mä taas suosittelen vampyyreista kiinnostuneille myös Stephen Kingin kirjoittamaa opusta Painajainen.
Suosittelen myös, ihan muuten vain, fantasiatrilogiaa joka teki muhun vaikutuksen.
Lian Hearn - Otorin klaani(n tarina). En nyt tiettykään muista kirjojen nimiä, mutta löytyvät kyllä vaikka netistä.

Mä oon nyt tehny periaatepäätöksen, etten osta yhtäkään kirjaa vaan lainaan ne aina kirjastosta.
PIKI-verkkokirjaston myötä on niin helppoa nykyisin varata/etsiä kirjoja etten todellakaan viitsi tuhlata rahojani kirjojen ostamiseen. Puhumattakaan asian ekologisesta puolesta...

Mäkin luen jkv natseihin ja sotiin liittyviä kirjoja... nykyisen miesystävän myötä, jota aihe kiinnostaaa. Omaelämänkertoja... tietokirjoja... kaikkea!!

Elämänkertasuosittelu: Frank McCourt. Siinä on mies (ja elämä..) joka jäi mun mieleeni! Tykkäsin paljon myös kirjoitustyylistä. On kirjoittanut kolme kirjaa.
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 15:15  
+
0
Joo toi SK: n Painajainen on hyvä, olen myös lukenut moneen kertaan ton SK:n kirjan Epätoivon kaupunki. Kaikki Harry Potterit on tullu luettua moneen kertaa kuten myös Taru sormusten herrasta..

Mä olen tykännyt aina lukea varsinkin jos olen saanut itse päättää mitä luen, en tiedä johtuuko mun ammatin valinta tästä ett tykkää lukea..Kävin siis kirjapainoalan ammattitutkinnon ammattikoulussa ja sit olin töissä n.5vuotta kirjapainossa, kunnes se ajettiin alas. Tuona aikana ei tarvinnut lainata kirjastosta tai ostaa kirjoja. Vieläkin on kotona lukemattomia kirjoja.. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 16:45  
+
0
Onko niin, että Anne Ricen vampyyri kirjoista on suomennettu vain kolme ensimmäistä?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 18:33  
+
0
tuosta Neiti_79:n tekstistä tuli mieleen, että tykkäättekö yleensä ostaa kirjoja vai kulutatteko vain kirjastoa?
ennen lainasin kirjastosta aina hirveät pinot, mutta nykyisin olen alkanut kartuttaa enemmän omaa "kirjastoa", varsinkin kaikki koirakirjat pyrin ostamaan jos vain löydän, ja lisäksi ostan yleensä jos näen hyvän tarjouksen jostain koirakirjasta. samaten hömppää tulee ostettua pokkareina. kirjastosta lainaaminen on siis vähentynyt, kun tuntuu ettei sieltä oikein löydä mitään.. aina välillä tulee pari kirjaa lainattua jos sinne asti jaksaa lähteä. olen vain niin lahopää etten meinaa sitten muistaa palauttaa kirjoja eräpäivään mennessä, joten melkein halvemmaksikin tulee ostaa kirja itselle kun maksella aina myöhästymismaksuja :)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 18:55  
+
0
^^Menee aikalailla puoliksi. Enemmän ehkä lainaan kirjastosta, mutta kyllä tulee tulee myöskin ostettua. Yleensä kyllä ostan sillä periaatteella, että on hyvä kirja/kirjasarja mikä ei maksa paljoa (yleensä pokkareita) ja sitten on ne ihan ykkös lemppari kirjat mitkä on pakko löytyä hyllystä aikanaan, maksoi mitä maksoi. Olen myös aika pihi, että oon jo monta vuotta yrittäny ostaa kaikki Potterit hyllyyn, mutta ei mulla ookkaan vasta kun kaksi. Joskus ajattelin, että sitten kun ne on halventunu ja nyt ajattelen, että sitten kun on rahaa. :nauru: Mutta joo, aikanaan.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.05.2010 klo 19:59  
+
0
Viimeeksi luin Torey Haydenin Aavetyttö-kirjan, nyt on menossa William Leithin Pohjaton nälkä. Huomenna taas saan lisää Toreyta kehiin :cool:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

AinoKo

AinoKo
Viestimäärä: 100

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:41  
+
0
Eevus, on suomennettu vaan kolme ekaa. Englanniks löytyy sit kokonainen kasa :D Kannattaa lukea, ei siinä sanakirjaa tarvii jos vaan kokonaisuuden ymmärtää.

Rapido, Aavetyttö oli kauhee! O_O Sehän oli se missä oli niitä saatananpalvojia ja insestiä ja kaikkee.. Ihan liian traumaattinen miulle. Luin sen yhdeltä istumalta ja sit melkein itkin ja yökötti ja ahdisti pitkään.
4.10. Eläinten päivänä saapui meille welsh corgi pembroke -uros Kulkurin-Tähden Elonkerjuu, "Letu"

Dogiliini

Dogiliini
Viestimäärä: 32

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:35  
+
0
Mä tilasin juuri J.R.Wardin kuusi kirjaa (oli näppärä paketti), joten toivottavasti ne on hyviä:hymy: Mä en jaksa vapaa-ajalla enää lukea mitään faktaa tai tosielämän tarinoita, kun joutuu duunin ja opiskeluiden parissa lukemaan (ja kuulemaan) niitä ihan tarpeeksi.
Rosa1 Mä olen sun kanssa täysin samoilla linjoilla :cool: Luen mun lempikirjoja usein monta kertaa putkeenkin, jos sattuu oikeen hyvä olemaan ja jos voisin, niin istuisin vaan kotona lukemassa....

En myöskään ikinä jätä hyvää kirjaa kesken, eli luen vaikka koko yön ja menen töihin samoilla silmillä (ja yleensä myös myöhästyn töistä, kun on vikat sivut kesken....) :nolo:
Välillä on vaikeeta löytää hyvää luettavaa, koska olen (ilmeisesti) aivan poikkeuksellisen nopea lukemaan, joten viikossa menee semmoset 7-10 kirjaa helposti.

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:44  
+
0
^ Kiva, että joku ymmärtää. Lähipiiristä ei aina löydy ymmärrystä.

Mä mieluiten ostan kirjat itselle. Lapsena ei ollut tietenkään rahaa, joten silloin käytin kirjastoa.

Dogiliini

Dogiliini
Viestimäärä: 32

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 21:58  
+
0
^ Mullakaan ei ole tuttavapiirissä montaa joka ymmärtäisi, tosin en mäkään ymmärrä aina niitä, jotka lukee sen 2-3 sivua illassa ja sitten nukahtaa :mietiskel: Omalla kohdalla tää taitaa olla enemmänkin intohimoksi (tai pakkomielteeksi) luokiteltavaa :cool: Onneksi oma mies ymmärtää sen, kuinka koukuttunut olen ja että sillon on ihan turha puhua mulle mitään kun luen. Nykyään se lenkittää koiratkin jo automaattisesti yksinään, jos mulla on kirja kesken :nauru:

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 22:13  
+
0
^Mä jouduin hankkimaan pienen lukuvalon,että mies pystyy nukkumaan. Entinen jalkalamppu häiritsi liikaa.
Minäkin luen yöt läpensä koukuttavia kirjoja ja seuraavana päivänä sitten silmät sikkurassa koittaa selvitä. Näin vanhemmiten olen huomannut myös nukahtavani kesken lukemisen. Tenttikirjojen kanssa se on onnistunut ennenkin, mutta ei näiden muiden.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 06:15)