Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 23

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 30.09.2010 klo 20:24  
+
0
Mä oon nykyään hamstrannu ihan hirveesti kirjoja kotiin. Kirjastossa työskentelyn ehdoton haitta :nauru: Oon jopa yrittäny murtaa ennakkoluulojani ja luin Hotakaisen kirjoittaman Ihmisen osan. Ihan hyvä, mut ei ehkä mun juttu.

Mulla on ihan hirvee täpinä päällä ku odotan J. R. Wardin Herätetty rakastaja kirjaa. Aikasemmat kaks oon lukenu ja melko hyvin koukuttunu. Sen verran eroottista tekstiä et myös avokki on nauttinu lukemisen hedelmistä :nauru:

Tällä hetkellä on lukemisen alla Orwellin Eläinten vallankumous sekä Stephanie Meyerin Vieras. Muutama muukin tuolla hyllyssä odottaa :viheltel:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.10.2010 klo 22:49)

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 01.10.2010 klo 10:52  
+
0
Minulla aloittamista odottaa Kate Mossen Labyrintti. Saman kirjailijan Krypta oli todella hyvä, joten odotan ehkä vähän liikojakin tuolta Labyrintiltä.

Toissa päivänä sain päätökseen Diana Gabaldonin Muukalaisen. Ihan ok, alku vaikutti lupaavalta, mutta loppua kohden en enää pitänyt kirjasta yhtä paljon. En oikein tiedä, miksi... Jokin tosin hieman ärsytti päähenkilöissä.

Haluaisin lukea Sookie Stackhouse -kirjoja englanniksi, mutta ne ovat koko ajan lainassa kirjastosta. Pitänee harkita, josko ostaisi omaksi...

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 19:59  
+
0
Sain eilisyönä päätökseen tuon Mayerin Vieras kirjan. Enpä muista millon oon viimeksi parkunu kirjan ääressä. Juoksin keskellä yötä hakemaan nenäliinaa ku piti vollottaa sen verran reilusti :nauru: Suosittelen jos scifi-tyyli ei häiritse. :peukku:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 20:03  
+
0
Ihanan koukuttavia kirjoja on Stieg Larssonin tyttö joka leikki tulella, miehet jotka vihaavat naisia, pilvilinna joka romahti :love:
Oon ahminut niitä yhdellä istumalla, enkä pysty lopettamaan!!! Niin jänniä, niiiin jänniä.

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 20:14  
+
0
^Olen kuullut tuon saman niin monelta Larssonin lukijalta, että juuri siksi en uskalla niitä lukea... :shifty::nauru: Jäisi äkkiä koira ruokkimatta, kun emäntä uppoutuu kirjaan.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 02.10.2010 klo 23:06  
+
0
Mistähän löytäis parhaiten elämänkertakirjoja? Oon yrittänyt googlettaa suomenkielistä elämänkertaa Sissistä eli Itävallan ja Unkarin keisarinnasta... Ei vaan löydy... :eitietoo:

Haluisin niin paljon lukea sen elämänkerran kun mulla on vaan romantisoitu kuva siitä niistä Sissi leffoista... totuus on kuitenkin hiukka synkempi kun niissä elokuvissa annetaan ymmärtää...

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 00:52  
+
0
Miten ois Joan Haslip: Keisarinnan yksinäisyys? Tällainen mutta löytyy ainakin Tampereen seudun kirjastoista kohtuu hyvin.

Rorschack

Rorschack
Viestimäärä: 154

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 07:33  
+
0
Onko kukaan lukenut Elisabeth Gilbertin Omaa tietä etsimässä? Loistava "matkakertomus" ja eilen näin mainoksen leffasta nimeltään Eat Pray Love, tähtenään Julia Roberts ja voisinpa googlettamatta veikata että ko. kirjasta tekaistu elokuva. Jännityksellä odotamme.

Pääsin taas kummitätini kirjahyllylle josta löytyi useampia Torey Haydenin kirjoja. Jollain tavalla olen koukussa niihin, surullisia mutta samaan aikaan erittäin mielenkiintoisia, voin lämpimästi suositella todellisena elämyksenä kyseisiä kirjoja. Antaa vähän osviittaa siihen ettei kaikilla sittenkään ole ne asiat niin huonosti mitä niiden luulee olevan.
When God created a Man, she was only kidding.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 03.10.2010 klo 18:22  
+
0

maddy kirjoitti:

Miten ois Joan Haslip: Keisarinnan yksinäisyys? Tällainen mutta löytyy ainakin Tampereen seudun kirjastoista kohtuu hyvin.



Ooh! Kiitti! kyllä mä ton Haslipin bongasin, mutta en tuollaista kirjan nimeä... kiitti. :kumarrus: Ostin sen ihan omaksi kun varmaan sisko ja äitikin haluaa sen lukasta. :wink:

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 11:14  
+
0

Mondial kirjoitti:

Ihanan koukuttavia kirjoja on Stieg Larssonin tyttö joka leikki tulella, miehet jotka vihaavat naisia, pilvilinna joka romahti :love:
Oon ahminut niitä yhdellä istumalla, enkä pysty lopettamaan!!! Niin jänniä, niiiin jänniä.




Komppaan! Mä ihastuin kirjoihin täysin! Kävin heti perään vuokraamassa leffatkin ja katsoin nekin yhteen pötköön :nauru: Tosin kirjat olivat paaaljon parempia! Nyt kun noi on lukenut on jotenkin tyhjä olo :shifty:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: LUKUTOUKAT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 18:55  
+
0
Minä olen kans innostunut hamstraamaan kirjoja,huutonet on ollu kovasti avuksi..
Stieg Larsson kyllä on hyvä ja nyt löysin uuden kirjailijan Karin Slauhgter ihan huippuja kirjoja,kukaan muu lukenu?
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 09.10.2010 klo 11:09  
+
0
^ Olen lukenu muutamaan Slaughterin kirjan. Aika raakoja, mutta niin jänniä, että pitää kyllä otteessaan :peukku: Nyt mulla on 3 kirjaa työn alla: Eric Claptonin elämäkerta, Koodin salaisuudet (viittaa Da Vinci-koodiin) sekä Carlos Ruiz Zafónin tuulen varjo. Kaikki olen aloittanut ja kaikki on kesken, koska toistaiseksi mun makuun ovat olleet aika tylsiä kaikki.. :roll:

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 08:28  
+
0

Manna kirjoitti:


Toissa päivänä sain päätökseen Diana Gabaldonin Muukalaisen. Ihan ok, alku vaikutti lupaavalta, mutta loppua kohden en enää pitänyt kirjasta yhtä paljon. En oikein tiedä, miksi... Jokin tosin hieman ärsytti päähenkilöissä.


Mä luin noi kaikki tähän mennessä ilmestyneet Muukalais-sarjan kirjat kesälomalla, just sopivaa lomahömppää, kun makaa auringossa eikä halua ajatella liikaa.:nauru:

Nyt on menossa Kingin uusin novellikokoelma, perjantaina luin Cornwellin Scarpetta-sarjan uusimman kirjan (vaikka viimeiset ehkä viisi kirjaa ovatkin olleet aiempia selvästi huonompia, en enää tykkää oikein kenestäkään päähenkilöistä) ja seuraavaksi yöpöydällä lukemista odottaa Linnan Musta rakkaus. Lisäksi viime aikoina on tullut luettua jonkin verran Hemingwayta ja Sofi Oksasen Puhdistustuksen luin viime viikolla. Aiemmin olen lukenut Oksaselta vain Stalinin lehmät, ja olen kyllä tykännyt noista molemmista kirjoista.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 09:28  
+
0
^Ehkä se olikin just siksi, miksi petyin tuohon Muukalaiseen. Odotin, että se olisi ollut.. no, vähemmän hömppäkirja ja sitten se olikin melkein jotain Harlequin-tasoa. :hymy:

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 18.10.2010 klo 18:30  
+
0
Nyt on pakko tulla hehkuttamaan kc-kansalle sellaista kirjaa kuin Koiria, rakkautta ja surua, kirjoittanut Yrsa Stenius. En ole vielä edes lukenut sitä loppuun, mutta uskallan silti suositella. Syvällistä pohdintaa ihmisen ja koiran elämästä ja samalla hellyttävää luettavaa. Steniuksen kirjoitustyylistä pidän muutenkin, siinä on viisas ja ajatteleva nainen.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 19.10.2010 klo 21:27  
+
0
Varasin just kirjastosta Sophien valinnan. Hyvällä mäihällä ehtii viikonlopuks! Sen ääreltä onki sit hyvä lähtee lauantaina viettää kaverin synttäreitä, ei oo vissiin mikään hilpein teos.

Mulle on nyt muutenki iskeny tarve lukea klassikoita. Haluisin olla yleissivistyneempi, mutta toisaalta joku Kafka tai Dostojevski ei oikeen vedä puoleensa... Tai ehkä pitäs vaan yrittää :hymy:

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 06:28  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Cornwellin Scarpetta-sarjan uusimman kirjan (vaikka viimeiset ehkä viisi kirjaa ovatkin olleet aiempia selvästi huonompia, en enää tykkää oikein kenestäkään päähenkilöistä)



Mä tykkäsin myös noista Cornwellin Scarpetta kirjoista joitakin vuosia sitten ihan älyttömästi, mutta sitten ne jotenkin lässähti kokonaan ja nyt taita olla jo aika monta lukematta kun ne ei vaan enää nappaa yhtään. Ihmettelin itsekin mistä moinen innostuksen laantuminen johtuu, ajttelin ensin että ne jotenkin toistaa itseään liikaa mutta tiedä sitä sitten.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.10.2010 klo 06:28)

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 09:17  
+
0
Ite kans nuorempana luin ihan hirveästi kirjoja, kun asuin pienemmällä paikkakunnalla. 2007 kun muutettiin Ouluun, niin se sitten vain jäi. Kirjastot tuntuu niin vaikeilta täälläpäin ku niitä on joka paikassa ja kirjoja saa oottaa ikuisuuden ja vuodelta 2007 on muutenkin 20e sakkoja maksamatta kirjastoon nii ei palijo kirjoja lainailla :nauru:

Itse olen suuri fantasiakirjallisuuden ystävä, jonka takia Harry Potterit ja sen sellaiset ovatkin nuoruudelta jääneet hyvin mieleen. Ja hyviä ovatkin! Darren Shan-vampyyrikirjat olivat myöskin nuorempana loistavia. Myöskin Michelle Paverin Muinainen Pimeys -sarja on fantastinen.
Nyt vanhempanana sitten iskän kirjastokortilla lainasin Robin Hobbin Narrin seikkailut (muistaakseni? Kultaiseen narriin se trilogia kuitenkin liittyi!) oli hyvin mieleinen lukukokemus. Nyt vain haluaisin lukea aiemman trilogian kun tuo oli jatkoa sille, mutta sitä ei suomeksi tahdo löytyä mistään :eitietoo:
David & Leigh Eddingsin Althalus on myöskin aivan ihana, ja pian saan vuosia kuumeisesti odottamani Clive Barkarin Abarat -kirjasarjan kolmannen osan.

Nyt sitten lukemista odottaa R.A. Salvatoren kirjoittaman Musta Haltia -trilogian ensimmäinen osa :)

Ulkomailla myöskin luin Raymond E. Feistin kirjan Rides A Dread Legion, hyvin miellyttävä, vaikkakin luin sen englanniksi :)

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 20.10.2010 klo 12:28  
+
0
Täällä etenee tällä hetkellä (hitaasti, mutta varmasti) Jan Fennellin "The Dog Listener".
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LUKUTOUKAT - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:37  
+
0
Voi Tita, mulle tosiaan osui ja upposi tuo Carlos Ruiz Zafónin Tuulen Varjo ja nyt aloitin keskiviikkona Enkelipelin! Turun lentoasemalta bongasin suomenkielisen pokkarin, niin pakko oli se heti hankkia! <3... Ny mun taitaa olla pakko lukee se Tuulen Varjo uudelleen tuon Enkelipelin jälkeen... argh!

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 01:00)