Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 12:59

Lukutoukat

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 23

Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 18.11.2010 klo 10:27  
+
0
Tällä hetkellä meneillään tämä kirja: Ekopsykologia ja perinnetieto. Jos vaan aiheet yhtään millään tasolla herättää pientäkään mielenkiintoa niin suosittelen!!
Tuo ihan kivasti näkökulmaa asioihin.
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 18.11.2010 klo 15:18  
+
0
Mä olin nuorena (aikana ennen internetiä) todella kova lukemaan, ja olen lukenut varmasti jokaisen 90-luvun puoleenväliin mennessä ilmestyneen hevosaiheisen kirjan :nauru: Lisäksi luin kaikelaisia muitakin nuortenkirjoja.

Netti on vähentänyt lukemistani radikaalisti, moneen vuoteen en lukenut oikeastaan ollenkaan :neutral: Nyt olin kuitenkin jonkin aikaa sairaalassa ja pääsin siellä uudelleen lukemisen makuun :love:

Olen opiskellut yleistä kirjallisuustiedettä sivuaineena joten klassikot on sitä kautta tuttuja, joskaan ei niinkään sytytä. Historiaan jääneistä "suurista" kirjailijoista Kafka on ainoa jolle lämpenen, olen lukenut kaikki Kafkan kirjat sekä lisäksi hänen päiväkirjojaan ja kirjeitään. Kirjat ovat ihan loistavia, jos joku tietää samantyylistä nykykirjailijaa niin kertokoon! Toki pidä myös joistain yksittäisistä klassikoista, kuten Länsirintamalta ei mitään uutta ja Tuntematon sotilas, vaikka nämä ovatkin sellaisia jotka on ollut pakko lukea koulussa.

En ole ollenkaan kiinnostunut mistään scifi- tai fantasiajutuista. Pottereita luin silloin kun ne ilmestyivät neljä ensimmäistä ja pidinkin niistä, mutta sitten kun viides ilmestyi olin ehkä jo vähän kasvanut ulos kohderyhmästä. Vampyyrijuttuihin en ole lähtenyt ollenkaan, tosin ne kai onkin ihan viime vuosien juttuja? Tykkäisin kauhukirjoista, Kingejä olen lukenut nuorena paljon, mutta ne ovat niiiiiin paksuja etten oikein jaksa enää :nolo: Enkä tiedä ketään muuta mielenkiintoista kauhukirjailijaa.

Sen sijaan olen nyt löytänyt aivan loistavan dekkarikirjailijan, Tess Gerritsenin :love: Ole ihan totaalisen hurahtanut hänen kirjoihinsa, niitä ei vain pysty jättämään kesken. Harmi että mulla on vain yksi enää lukematta. Gerritsenin jutut ei ole mitään perus murhaajanetsintää, vaan aivan kauhistuttavia ja jänniä, ja ratkaisut ovat aina sellaisia että niitä ei varmasti kukaan etukäteen arvaa. Ihan käsittämätöntä miten kukaan pystyy sellaisia tarinoita keksimään.

Koska Gerritsen ei valitettavasti ole kirjoittanut loputonta määrää kirjoja, lue välillä myös ihan sellaista tavallista perushömppää, mutta ne taitavat olla kirjoja joita ei ole suomennettu ollenkaan, joten ei ehkä sano täällä kenellekään mitään. En mitään harlekiineja lue kuitenkaan hömppänäkään vaan ihan oikeita kirjoja, ainakin parista on tehty elokuviakin.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 18.11.2010 klo 16:04  
+
0
^Kokeile kauhukirjoista vaikka HP Lovecraftia? Kovasti kaikki kehuu herran tuotoksia mutta mun pään kanssa ei kyllä moisia lueta.

Mä olen ite viime viikkoina uppoutunut druidismiin ja kelttihistoriaan. Kovin mielenkiintoista on ollu. Tämän jälkeen voi suunnata shamanismin kautta vaikka muinaisskandinaavisiin uskontoihin.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Syssy

Syssy
Viestimäärä: 44

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 18.11.2010 klo 22:22  
+
0
Onko kukaan lukenut kirjaa Rhett? Huomasin vain, että sen saisi tosi halvalla tilattua. Itse kun tykkäsin Tuulen viemästä.

Elmiira

Elmiira
Viestimäärä: 97

VS: LUKUTOUKAT - Lauantaina, 20.11.2010 klo 11:00  
+
0
Paulchen , minäkin oon lukenut kaikki Gerritsenin kirjat ja aina odotellut uuden ilmestymistä silmät kiiluen. Vaikka olen jokaista aina innolla odottanut ja lukenut niin mielestäni kirjojen taso alkoi hieman heikentyä, kun otti Rizzolin vakiohahmokseen. Pidän siis alkupään kirjoja ehdottomasti parempina, mutta nämä viimeisimmätkin on sellaisia, jotka luen suurinpiirtein yhdellä istumalla.

Tuossa edellisellä sivulla joku kehui Karin Slaughterin kirjoja, ja itse olen nyt jäänyt niihin koukkuun (aloitan tosin vasta kolmatta). Niissä on aika paljon samoja piirteitä kuin Gerritsenin kirjoissa, joten suosittelen Paulchen kokeilemaan niitä, kun Gerritsenit on luettu. Pientä kömpelyyttä Slaughterin kerronnassa on (tosin suomennos on aina suomennos), mutta ovat hyvin koukuttavia! Käsittelee rankkoja aiheita, mutta eihän dekkarin kuulu mitään ruusuntuoksua ollakaan.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 22.12.2010 klo 17:45  
+
0
Olisko jollain suositella rantalomalukemista? Sellaista kevyttä aivotnarikkaan-tyyppistä. Aiemmin olen biitsillä lueskellut esim. Manhattanin blondit ja Maeve Binchyn Taverna tähtien alla eli jotain sen suuntaista olisi haussa.

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 23.12.2010 klo 10:43  
+
0
^Ootko lukenut esim. Kaari Utrion kirjoja? Mun mielestä ne on just sopivaa lomahömppää. Historiaa, ihmissuhteita ja tarpeeksi sivuja, ettei lopu heti kesken.

Mun pitäisi miettiä mitä kirjoja alan seuraavaksi keräämään, nyt kun hyllyssä on kaikki suomennetut Kingit.

Remarquen teokset on tarkoitus ainakin kerätä kasaan, mutta niitä on sen verran vähän, että pitää ohelle ottaa joku toinenkin keräyskohde. Ja mielellään vastapainoksi niille taas jotain hömppää. Muutaman Donna Leonin kirjan olen nyt ostanut, mutta en ole varma tykkäänkö niistä niin paljon että haluaisin ottaa ne hömppäkeräyslistalle.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 23.12.2010 klo 10:56  
+
0
Joskus teininä taisin lukea ainakin yhden Kaari Utrion kirjan, Ruusulaakso muistaakseni nimeltään ja se oli kyllä hyvä, jostain syystä en ole sen jälkeen kys. kirjailijan teoksia lukenut. Pitää käydä kirjastossa joku päivä katteleen, mitä siellä ois paikalla.

Mä oon viime aikoina lukenu oikeastaan vain ja ainoastaan dekkareita, lähinnä Seppo Jokista, mutta nekin on nyt luettu kaikki, sais kirjottaa enemmän! Nyt on menossa Millenium-trilogian Tyttö joka leikki tulella, seuraavaksi varmaan sitten se viimeinen osa.

Neiti_79

Neiti_79
Viestimäärä: 96

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 10.01.2011 klo 20:35  
+
0
Tämmönen tuli lukaistua viime yönä. Tai no aamulla aamupalla loppuun. Kirjallisesti ei mitenkään ihmeellinen elämys sinänsä, mutta sisältönsä puolesta sellainen minkä mielellään suosittelee jokaisen länsimaalaisen luettavaksi:
Sabine Kuegler - Viidakkolapsi
Oletko sitä onnellisempi, mitä pienemmistä asioista olet onnellinen ?

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 19.01.2011 klo 21:43  
+
0
Kaipaisin vinkkejä ja suosituksia erityisesti hyvistä koirakirjoista. Aiheena voi olla mikä vaan, koulutus, ruokinta, terveys... Saa perustellakin, miksi juuri joku tietty kirja kannattaa etsiä käsiinsä :wink:.

On tullut tässä kirjaston hyllyjen välissä tuijoteltua koira-aiheisten kirjojen selkämyksiä, ja aika monta on takakansitekstin perusteella tullut lainattua kotiin asti. Mitä nyt noista olen huomannut, osa tuoreistakin kirjoista on ollut pettymyksiä ja sisältänyt vaikka minkämoista höpöhöpötekstiä ja -oletuksia mm. johtajuudesta ja koira=susi -yleistyksiä...

Varmaankaan ne parhaat teokset eivät ehdi hyllyssä kovin kauaa homehtumaan, joten suositusten avulla keksisinkin, mitä voisi laittaa varauslistalle :jjei:!
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.01.2011 klo 21:59  
+
0
Itse kanssa mietin, et olis hyvä hommata joku koiranterveys/ensiapukirja, joku tosi kattava, suositella saa :)

Aloin tosiaan lukemaan noita Harry Pottereita alkuperäiskielellä ja yllätyin, kuinka paljon jää osia pois leffoista ja erilailla ne menee (olen nähnyt leffan ensin... hehe). Ajattelinkin et luen kirjaa ja sen jälkeen katon leffatkin uusintana. Tulee hyvä mixi. Jännä jotenkin miten mielessä menee nuo asiat ristiin ja kuvittelee, et tään kohdan varmana näin leffassa, mut olinkin sitten vaan lukenut sen kirjasta :D

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 20.01.2011 klo 22:09  
+
0
En näemmä voi enää muokata tuota aiempaa viestiäni... Hmm, eli ajattelin laittaa tähän, että Tuire Kaimion kirjat on jo luettu :hymy:.

Itse voisin suositella luettavaksi Anni M. Korpelan kirjan "Koirankoulutuksen uskomukset - ja totuus". Ihan mielenkiintoiset aiheet ja perustelut uskomuksista. Mielestäni ei ole ainakaan tuon perusteella kovin hyvää kirjoittamista, vähän tulee mieleen ns. "keskustelupalstaperustelut" :wink:... Mutta herättää mielipiteitä ja tarkistuttaa omia :jjei:.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 01:49  
+
0
Yöpöydällä tällä hetkellä Nikki Sixxin Heroiinipäiväkirja. Noin 150 sivua kirjaa takana ja aivan mahtava! Tosin ei teitenkään vedä vertoja Mötley Crüen The Dirt - kirjaa mikä on yksi meikän aarteista, luettu läpi varmaan seittemisen kertaa.
Aivan loistava on myös Deborah Spungenin Nancy, itkettää joka kerta yhtä paljon. :nolo:
Elämänkerrat ja tälläiset muistelmat muutenkin iskee eniten, tosin pelkästään "pahojen" ihmisten :love:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 02:57  
+
0

Syssy kirjoitti:

Onko kukaan lukenut kirjaa Rhett? Huomasin vain, että sen saisi tosi halvalla tilattua. Itse kun tykkäsin Tuulen viemästä.



Samaa sarjaa kuin Scarlett. Paitsi että potenssiin kymmenen selkeästi huonompi. En suosittele. Ehkä todelliselle Tuulen Viemää -fanille mutta uutta se ei tuo, ennen kaikkea huonosti kirjoitettu ja tasapaksu. Itsehän luin alunperin molemmat 'jatko-osat' (eri kirjailijoilta) aivan täpinöissäni, mutta petyin kerta kerralta enemmän. Jätä lukematta.

Sen sijaan suosittelen uuden Nobel -kirjailijan Mario Vargas Llosan teoksia.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: LUKUTOUKAT - Torstaina, 31.03.2011 klo 11:57  
+
0
Voi olla aika hakuammuntaa, mutta kokeillaan, jos joku tunnistais yhden aikoinaan lukemani kirjan, joka tossa tuli mieleen.

Kirjassa joku eläinlääkäri kertoo hoitotapauksistaan: Koirista, joilla on ollu käytösongelmia ja niiden syyksi on sit paljastunu joku kipu. Jos nyt en sotke mielessäni kahta kirjaa, niin samassa se myös kertoi psyyksenlääkkeistä, joita se on onnistuneesti käyttäny joidenki koirien hoidossa. Äh, harmi ku mulle ei nyt tuu mieleen mitään yksittäisiä keissejä siitä kirjasta, mutta ehkä joku voi jo näillä tunnistaa kaipailemani kirjan?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Lapidary

Lapidary
Viestimäärä: 72

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 05.04.2011 klo 11:00  
+
0
Löysin huuto.netistä aivan ihanan aarteen, jonka posti toi pari päivää sitten kotiin. Kyseessä on vuoden 1976 painos Richard Adamsin kirjasta Ruohometsän kansa. Tiirailin pienenä kirjan pohjalta tehtyä animaatioelokuvaa todella paljon ja tykkäsin siitä ihan kamalasti, vaikka - näin jälkikäteen ajatellen - se ei taida ihan perheen pienimmille ollakaan. Isopää oli heti suosikkihahmoni ja oli aivan ihanaa päästä tutustumaan siihen tarkemmin kirjan avulla, hurmaava kärttyinen "äijä". :D Anyway, tämä oli kyllä aivan täydellinen ostos, sillä kirja on ulkoisesti kaunis, sen sivut ovat paksua ja vanhalta tuoksuvaa paperia, ja ennen tarinan alkua sekä aivan lopussa on tapahtumapaikkojen kartta. Lukijaa on myös ilahdutettu sanastolla, jonka avulla selviää mitä mm. owsla ja Hrairoo tarkoittavat. Tässä vähän silmäniloa muillekin..



Looks like a girl but she's a flame, so bright she can burn your eyes.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: LUKUTOUKAT - Tiistaina, 05.04.2011 klo 15:13  
+
0
^ Mullakin on tuo kuvitettu painos. :hymy: Hieno teos, yksi kaikkien aikojen suosikkeja. Adamsin muita teoksia kannattaa myös tsekata, esim. Ruttokoirat löytyy sekä kirjana että animaationa. Kertoo kahden koe-eläinkoiran surullisen tarinan.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 05.09.2011 klo 20:00  
+
0
Onko jollakin suositella tositapahtumiin perustuvia kirjoja?

Omia lemppareita on Torey Haydenin kirjat, Nancy, Myyty, Unelma Afrikasta, Aavikon kukka ...
Follies Neville
09.03.2011

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: LUKUTOUKAT - Maanantaina, 05.09.2011 klo 20:34  
+
0
^ Äkkiseltään mieleen tulevat Frank McCourtin Seitsemännen portaan enkeli, Evelyn Doylen Evelyn ja Dave Pelzerin Pimeän poika.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: LUKUTOUKAT - Keskiviikkona, 07.09.2011 klo 10:21  
+
0
^ Liza Marklundin Uhatut ja sen jatko-osa Turvapaikka. Suosittelen, aika seisauttava tarina.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 23
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 02:15)