Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 39

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49  
+
0
Missä olet käynyt, minne haluaisit matkustaa seuraavaksi? Keskustelua niin kotimaan kuin ulkomaan matkailusta tässä ketjussa :hymy:

Itse piipahdin juuri Dresdenissä, Itä-Saksassa. Oli kyllä kaunis kaupunki, pitää ehdottomasti päästä uudelleen paremmalla ajalla :cool:
Ylläpitäjä

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 11:20  
+
0
Pitäisi kohta puoleen varata matka etelänlämpöön ensi talveksi! :aurinko:
Se onkin meidän pikku pojan eka matka sitten, ikää hänellä matkan aikoihin vajaa 1 vee. Kanarialle ajateltiin suunnata, on ainakin lämmintä ja ihana lähteä täältä märästä, pimeästä ja kylmästä juuri parahiksi pois.

Onko muuten kokemuksia pienen lapsen kanssa matkustamisesta. Lähinnä tuo pitkä lento mietityttää. Toki meitä lähtee siskon perhe ja mummo ja vaari myös mukaan, että lennolla on ainakin sylejä mitä vaihdella.
Mutta mitä muuta kannattaa ottaa huomioon? Siis sen lisäksi, että vaipat ja ruuat on hyvä roudata täältä mukaan...

nougatt

nougatt
Viestimäärä: 109

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 11:45  
+
0
Pitkään on itselläni ollut matkailussa taukoa, mutta nyt olin helmikuun alussa lomalla Egyptissä, Hurghadassa. Sää oli aivan ihana, aurinko paistoi ja lämpötilat +26-28 koko viikon. :aurinko: Hotellimme oli kauniissa paikassa aivan rannan tuntumassa. Iso, vehreä puutarha löytyi hotellista. Punainen meri oli upea. Snorklasimme paljon ja näimme monessa paikassa kauniita koralleja sekä erilaisia sateenkaarenvärisiä kaloja. Se oli kyllä ikimuistoista. :hymy: Hurghada on itsessään hieman karu, kyllä kauniita istutuksiakin löytyy, mutta rakennustyömaata on siellä täällä. Hotelleja rakennetaan koko ajan lisää. Paikallista elämää pääsi kyllä näkemään, kun kaupungilla kierteli. Paikalliset olivat hieman rasittavia koittaen kokoajan myydä jotain, kun kauppojen ohi käveli. Välillä oli pakko olla aika tylynä heille. Ihan kiva, rauhallinen lomapaikka muuten.
Kairoon retkeiltiin myös, pyramiidit ja sfinksi piti nähdä. :wink:

Muutama viikko takaperin olin viikonlopun Saksassa, Berliinissä. Siellä oli jo kevät pitkällä. Lämmintä ja t-paidassa tarkeni ulkona. :hymy: Nähtävyyksiä kierreltiin ja vähän tuli shoppailtuakin. Terasseilla istuskeltiin ja katseltiin kaupungin menoa. Paikallisella metrolla ja junalla ajeltiin myös. Halpaa, hyvää ruokaa ja olutta. :nauru: Oikein kiva kaupunki, tykkäsin kyllä paljon.
*Pieni sileäkarvainen portugalinpodengo Onni, s.-07
*x-rotuinen Foxi, s.-07
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 11:49)

thapsus

thapsus
Viestimäärä: 290

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 12:47  
+
0
Onko kukaan käynyt Thaimaan Krabilla? Sinne ollaan harkittu seuraavaksi suuntaavamme ja olisi kiva kuulla kokemuksia paikasta.

Aasiassa ei olla aikaisemmin lomamatkailtu. Eurooppa alkaa olla aika lailla koluttu ja yksi ja ainoa Kanarian reissu saa myös jäädä sellaiseksi. Väli-Amerikka myös kiinnostaa.
griffon belge Jedi s. 1.9.2015
muistoissa bostoninterrieri Väpä s. 9.5.2005-27.6.2016

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 13:38  
+
0
^ Aasiaan jos lähdet, niin kannattaa ennen lähtöä perehtyä kulttuurieroihin. Helpottaa kummasti kunnioituksen saamista paikallisilta ja muutenkin elämää tuolla. Tärkeimpiä kulttuurieroja ovat mm seuraavat (näistä osa pätee koko Kaakkois-Aasiaan, osa vain Thaimaahan):

-Pää on pyhä, joten ketään ei saa koskettaa päähän
-Jalat ja etenkin jalkapohjat ovat likaiset, niiillä ei saa osoittaa toista henkilöä eikä etenkään buddhan patsasta
-Naiset ei saa koskea munkkeihin
-Kuningas on todella, todella arvostettu, joten kuninkaasta ei saa sanoa mitään pahaa. Kuninkaan kuva on mm. kaikissa seteleissä, joten myöskään seteleitä ei kannata runnoa nyrkillä taskuun (niinkuin sisko teki ja sai heti paljon paheksuntaa)
-Pukeutuminen on peittävämpää kuin Suomessa. Toki jossain rantaturistirysäkohteessa tota voidaan katsoa vähä suopeammin, mut maaseudulla kannattaa aina pitää olkapäät ja polvet peitettynä. Bikiniasu kuuluu vain uimarannalle.

Krabilla en nyt käynyt, mutta muualla Thaimaassa tuli pyörittyä tuossa pari kuukautta sitten ja voin kyllä lämpimästi suositella tuota maata! :cool: Kunhan ottaa nuo kulttuurierot huomioon, niin paikallisista saa helposti ystäviä :hymy:
Ylläpitäjä

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 13:45  
+
0
Minä olen isäni kanssa lähdössä ensi kuussa jonnekin etelään. Lähdetään äkkilähdöllä, vielä ei tiedetä mihin mennään. Katsellaan myös hintoja, vähän halvemmalla jos jonnekin pääsisi. Turkki on ykkösvaihtoehtona, sinne siis todennäköisesti. Minulle käy mikä vain, kunhan sielä on lämmintä!
Turkissa olenkin jo ollut, vuonna -07, Marmariksella. Nyt ollaan siksi mietitty että mentäisiin Alanyaan.
Mutta saas nyt nähdä.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 10:15  
+
0
thapsus, mä olen käynyt thaimaassa useita kertoja ja suosittelen maata kovasti. Me meinattiin lähteä ensi talvena häämatkalle Thaimaahan, Krabille ao nangiin. Vanhemmat vietti siellä vuosi sitten pari viikkoa ja he suositteli kovasti. Itse en ole krabilla käynyt, joten siitä en osaa tarkemmin sanoa. Olen käynyt mm. phuketissa, phi phin saarilla, koh samuilla, koh changilla, hua hinissä, cha amissa jne. Itse tykkäsin erityisesti koh samuista, ihana kaunis saari. Thaimaasta löytyy kaikkea, mitä itse haluan omalta lomalta, hyvää ruokaa, lämpöä, ystävällisiä ihmisiä, edullinen hintataso, kaunis luonto jne.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 18:22  
+
0
Mä tossa kartoittelin kesälomasuunnitelmia ja taidan tehdä niin, että lennän Turkkusesta Budapestiin katsomaan siskoa ja sen mukulaa. Sen pitäis porsia tässä vapun jälkeen. Sitten siittä junalla tai bussilla Bratislavaan kaverin luo muutamaksi päiväksi, sieltä Tukholmaan minne ukko sais tulla viettämään mun kans minikaupunkiloman ja sitten kotiin.

Wizzairilla Budapestiin alle neljälläkympillä, bussi Bratislavaan ei maksa kuin muutaman euron ja lento Tukholmaan Ryanairilla nelisen kymppiä. Eipä tuu kovin kalliiksi lomanen :hymy: Katsotaan, katsotaan.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 18:25  
+
0
Mun olisi tarkoitus toteuttaa kaksi haavetta matkailun saralta, tai oikeastaan kolme. Ensiksi haluan Lappiin, varmaan tänä kesänä jo lähden. Ensi kesänä taas voisi lähteä Bulgariaan Sunny Beachille tai jonnekin päin Saksaa. Onko SB:stä kokemuksia? Ja minne päin Saksaa kannattaisi ehdottomasti mennä, näin ölppösen ystävänä? Ölppönen=kalja.
- nimimerkki vaihtunut -

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 23:32  
+
0
Syyskuussa Barcelonaan siskon kanssa! :lallati:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 14:58  
+
0
Varasin lennon Budapestiin mutta en vielä mitään muuta. Halpaa, 24,90 makso meno :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 15:03  
+
0
^Etsä tuu ollenkaa takaisin :eek: :nauru: Ei maksanut paljon!
Meidän pitäis alkaa etsimään ja varailemaan lentoja syyskuulle Skotlantiin kun on Edinburgissa häät tiedossa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 15:10  
+
0
^^ Ihanan halpaa! Mä olin aikalailla tasan vuosi sitten Budapestissä. Kävin moikkaamassa avoa kun se oli siellä kuukauden työharjoittelussa. Silloin maksoi lennot + viikko neljän tähden hotellissa aamiasineen yhdeltä henkilöltä n. 260 euroa :hymy: Ei sekään ollut todellakaan paha hinta.
Budapest on tosi kiva kaupunki, sinne täytyy joskus päästä uudestaan.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 15:11)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 16:18  
+
0
^^ En tuu :nauru: Ajattelin buukata paluun sitten kun päätän että mihin ja mistä meen. Ryanair lentää muuten Tampereelta halvalla Edinburghiin.

^ On kiva kaupunki joo, me likey. Tullu käytyä useasti ja näköjään en uusiin maihin pääse taaskaan :hymy: Vaikka nyt en kyllä Budapestissa vietä aikaa yhtään, meen suoraan Tataan ja sit jatkan sinne Bratislavaan. Tosi halvalla pääsitte kyllä tuolloin!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 17:57  
+
0
^Jeps, Ryanair noteerattu :wink: Ainut vaan että lentää tiistai-torstai-sunnuntai ja ne häät olis torstaina klo 11 jolloin ko lento on perillä vasta iltapäivällä - eli ei ennättettäis ihan vihkitilaisuuteen. Enkä mä haluais lähteä sinne JO tiistaina ja palata vasta sunnuntaina kun noiden jätkien hoidon kanssa tekee vähän tiukkaa :mietiskel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

hennir

hennir
Viestimäärä: 30

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 18:42  
+
0
Nanaki, joo Turkki on kiva. :) Itse olen ollut nuorempana Kemerissä, mutta muina kertoina ollaan sitten oltu Marmariksessa. Jotenkin sinne vaan palaa aina takaisin, mä kun en niinkään hae mitään uusia nähtävyyksiä, vaan lähinnä lämpöä, rantaa ja baareja. :cool: Ja ne veneretket on parasta. Kesällä 2009 en tosin lähtenyt merelle seilaamaan, vaan mentiin Dalyaniin, missä kuljettiin sitten jokipaatilla ja retki päättyi kilpikonnarannalle, missä oli makeaa vettä. :) Viime kesän reissu oli muistaakseni yhdeksäs kerta Marmariksessa..
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 18:44)

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 19:06  
+
0
^Oho, oletpa usein ollut Turkissa!
Me viime Turkin reissulla matkattiin laivalla päiväksi Kreikkaan, se oli mukava kokemus. Kreikkaan olisi kiva päästä joskus pidemmäksikin aikaa, sielä oli niin kaunista. Niin, ja lämmintä, mistä tykkään minäkin näin lomamatkoilla.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

hennir

hennir
Viestimäärä: 30

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 19:20  
+
0
Kreikkakin on kiva! Mekin käytiin joskus pikaveneellä Rodoksella, mutta on me oltu Rodoksella muutaman kerran ihan reissussakin. Mä pidän siitäkin lomakohteena, en vaan ole aikoihin käynyt.. :)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 19:26  
+
0
Äiti menee siskonsa kanssa ens kuun puolivälin paikkeilla Budapestiin, torstaista sunnuntaihin. Voi olla just hyvä ajankohta kaupunkilomalle, kun ei oo vielä niin kuuma mutta kuitenkin lämmintä.

Meilläkin (minä, sisko ja siskon tytär) matka lähestyy, 19.6. lähtö Santa Ponsaan, Mallorcalle. Ah, sitä autuutta! Ja saapahan kaksi kissanristiäistä heti alta pois, Provinssi ja juhannus. Ei tarvi miettiä, ostaako pelkästä sosiaalisesta paineesta Provinssilipun tai mitä tekee juhannuksena. Me likes! :peukku:
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 14:01  
+
0
Meidän matka se vain lähestyy. Kahden viikon päästä lähtö, hui kun pian!
Kovasti ollaan mietitty, että mihin mennään. Se Turkki edelleen, mutta nyt on mietitty myös Portugalia ja kanarian saaria.. Jännää. Mutta niin kuin isäni sanoi, kyllä me etelämmäksi Viroa mennään! Mihin sitten mennäänkin, niin.
Minun ja isäni lisäksi matkalle lähtee luultavasti myös isosisko ja kummityttöni.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 10:15)