Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 39

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 13:13  
+
0
Tosi ihana video Islannista!!:love:

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 15:24  
+
0
Jee, nyt mulla on tiedossa kaksi reissua! Maaliskuussa oon lähdössä Liettuaan Voittajanäyttelyyn (Vilna) Sisun kanssa. Siitä tulee ihan pikainen reissu johon ei vissiin kovin paljoa muuta koirailun lisäksi mahdu, mutta turistivinkkejä saa silti antaa. Toukokuussa tiedossa on Slovakia (Bratislava) ja jääkiekon MM-kisat. Vinkkejä otetaan vastaan myös Bratislavasta. Oon ihan innoissani, en malttais oottaa! Kalliiksihan tämä käy, mutta kun mä en ole ollut pitkään aikaan missään. Seliseli.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 18:12  
+
0
Jei, ei tavi taaskaan odottaa kahta vuotta enempää, että pääsee kaukamatkailemaan. Vanhemmat ovat varanneet lennot ja hotellin Seychelleille. Mä pohdin, mahtaakohan olla varaa, mutta isä ihmetteli perään, että kai sitten, jos he maksavat :love: Kuulemma jokaisen pitää päästä kerran elämässään paratiisisaarille. (Taustatietona pakko todeta, että mun vanhemmat ovat olleet hyvin avokätisesti maksamassa mun ja veljen matkoja, kun ollaan pienestä pitäen matkusteltu paljon.) Hieman epäilyttää, jaksanko palmuja ja hiekkaa kahta viikkoa, mutta kaipa siellä muutakin on tarjolla. Onneksi serkku lähtee mukaan, muteen voisi tehdä nykyään tiukkaa viettää tuollainen aika pelkästään vanhempien ja tädin sekä tämän miehen seurassa. Huomattiinhan se jo reilu vuosi sitten Intiassa :roll:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 18:14  
+
0
Mä oon käynyt ratsastamassa sekä Ishestarilla että Eldhestarilla, joista jälkimmäinen saa multa paremmat suositukset. :)
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 18:56  
+
0
^^ Nooh, josko tuota tämän kerran jaksais kaks viikkoa maata paratiisisaarella :wink: :nauru:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 10.02.2011 klo 08:15  
+
0
Mulla tulee just noista paikoista samat fiilikset mitä BaeLiana:lla. Enemmän sit haluis nähdä muuta mitä normaalituristit, kulttuuria, paikallista normaali elämää ja jotain mielekästä tekemistä. Musta ei ole rannalle (maito)valaaksi.

Huvittaa vieläkin työkaverin kertomus hänen miehensä sukulaisista... tämä pariskunta oli mennyt jonnekkin basic järjestetylle rantalomalle, eivätkä tosiaan koko sen hiton viikon aikana olleet lähteneet hotelliansa kauemmaksi... aergh!

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 10.02.2011 klo 08:16  
+
0
Oih, ratsastaan Islantiin! Se on pitkäaikainen unelma! Kuutisen vuotta sitten olin kolmen päivän issikkavaelluksella ja sillon rakastuin issikoihin ihan täysin! :) Islanti kun kiehtoo muutenkin, niin siinä olisi täydellinen paketti. Sittemmin vaan on ratsastaminen jäänyt niin vähälle, etten tiedä kannattaako Islantiin asti lähteä kokeilemaan vieläkö taidot riittää :eitietoo:
Toisaalta, voisihan sitä täällä kotomaassa ensin käydä kokeilemassa että vieläkö sitä hevosen selässä pysyy :)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 10.02.2011 klo 08:26  
+
0
^mut eikös issikat juuri ole ihan hyviä aloittelijoille/hieman pidemmän välin pitäneille ratsastajille :) Töltissä pysyy hyvin kyydissä ja ei ole kovin korkea pudotus :D Niin ja ainahan kai joka kohteissa on ryhmät aloittelijoille/kokeneemmille? Rohkeesti vaan!

Itseä kanssa himottais Islanti jossain vaiheessa elämää... ja varsinkin tuon jannien laittaman videon jälkeen :). Mulle on helppo markkinoida... Hevosen selässä olin puolitoistavuotta sitten... Olis kyllä aika päästä piakkoin (enskesänä? :D)...

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 10.02.2011 klo 08:54  
+
0
^ Kiitos rohkaisusta! :) Voisihan sitä netistä vähän tutkailla eri vaihtoehtoja, jos ei ihan reissuun asti vielä ens kesänä lähtisi, mutta jos joku pieni vaellus tms.

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 10.02.2011 klo 09:32  
+
0
Tänää lähetää hki, huome aamuna lento. Kyl jännittää jo, ekaa kertaa koneessa ja ylipäätään lentokentällä. Ihan pihalla. :jjei:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 10.02.2011 klo 18:43  
+
0

NtiC kirjoitti:

Sittemmin vaan on ratsastaminen jäänyt niin vähälle, etten tiedä kannattaako Islantiin asti lähteä kokeilemaan vieläkö taidot riittää :eitietoo:



Islannissa se ratsastus on kovan luokan bisnes. Yrittävät suurin piirtein myydä hevosia heti ratsastuksen jälkeen. :nauru: Mutta ratsastuksia on laidasta laitaan. Löytyy niille lyhyitä reissuja jotka eivät ole ikinä olleet hevosen selässä, kuin myös pitkiä retkiä haastavassa maastossa konkareille. Islannissa ei mennä kovin lujaa, ainakin mun reissuilla laukat on aina olleet vähäisiä, koska se maasto on sellaista. Tölttiä sitäkin enemmän, melkeinpä suurimmat osat matkasta. Olen Suomessa käynyt kymmenisen vuotta islanninhevosratsastamassa 1-3 krt vuodessa ja Suomessa päästellään huomattavasti lujempaa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 00:07  
+
0
Täällä ollaan kotiuduttu Dubaista ja oli kyllä mukava reissu :aurinko: Suosittelen paikkaa erityisesti shoppailusta tykkääville. Mulle se ei ehkä ole sitä mieluisinta hommaa, mutta onneksi oli paljon muutakin nähtävää ja ennen kaikkea LÄMMINTÄ :peukku: Hieman oli shokeeraavaa palata Suomeen, kun vastassa oli kylmä tuuli ja lunta tuiskutti :eek: Nyt voikin alkaa haaveilemaan seuraavasta matkasta :cool:

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 26.03.2011 klo 20:33  
+
0
Kellaan kokemuksia Valenciasta? Tuntuu aika hassulta etta olen kuitenkin asunut Espanjassa jo kaksi vuotta eika ole kertaakaan tullut kavaistya... Junalla aika helposti paasisi. Olen kuullut paikasta paljon kehuja ja kuvissakin nayttaa hyvalta. Mutta missa paikoissa/nahtavyyksissa kannattaa ehdottomasti kayda, ja mitka voisi yhta hyvin jattaa valiin?
Haaveissa kl u

capsy

capsy
Viestimäärä: 177

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 01.04.2011 klo 11:04  
+
0
Hihii täällä varattiin kesäkuulle reissu Riikaan! Oon tosi mielissään, ei oo miehekkään kanssa käyty kahestaan reissussa ku kerran, nyt päästään toisen kerran :D Vähän oli extemperoo kun sattui hyvä tarjous, mutta kiva välillä repästä!

Onko täällä ketään Riikassa käyneitä, vinkkejä hotellista, ravintoloista ja yleisestä tekemisestä (mm. shoppailusta ;) ) otetaan mielellään vastaan :)
Slku 2010
PkCollieu 2012

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 01.04.2011 klo 13:28  
+
0
Kävin miehen kans viime syyskuussa viikon Budapestissa. Lennot Turku-Budapest-Turku 120€/2hlö ja hotelli viikoksi 400€ (eli reilu 500€/2hlö viikko). Kaupungissa riitti tekemistä ja nähtävää ja koettavaa hyvinki viikoksi ja tosi paljon jäi vielä kokematta (haluan sinne uuestaan!). Vielä syyskuussaki oli ihan sortsikelit, mutta ei liian kuuma. Ja Unkarilainen ruoka oli sanoinkuvaamattoman hyvää (ja melko halpaa).
Ja käytiin junalla päiväreissu Balaton-järvellä. On ihan älyttömän kaunis järvi ja muutenki se ympäristö.... :love: Balatonilla oli jo vähän off-season, joten aika moni paikka oli kiinni. Mutta Balatoniin kannattaa tutustua jos kaipaa vähän erilaista rantalomaa.
Unkariin olis joskus ihan mieletöntä päästä ratsastavien kavereitten kans (heit ku vain saa semmosia). :aurinko:

Lua

Lua
Viestimäärä: 127

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 01.04.2011 klo 13:45  
+
0

Beauceron kirjoitti:

Kellaan kokemuksia Valenciasta? Tuntuu aika hassulta etta olen kuitenkin asunut Espanjassa jo kaksi vuotta eika ole kertaakaan tullut kavaistya... Junalla aika helposti paasisi. Olen kuullut paikasta paljon kehuja ja kuvissakin nayttaa hyvalta. Mutta missa paikoissa/nahtavyyksissa kannattaa ehdottomasti kayda, ja mitka voisi yhta hyvin jattaa valiin?



Valenciassa kävin kerran joskus ajat sitten ja olihan se ihan muistaakseni ihan kiva paikka. Oikeasti on jäänyt muistikuva vaan härkätaisteluareenasta (siis ulkoa päin) ja palmuista... Ja missään ei saa niin hyvää paellaa kuin Valenciassa ja Alicantessa. Mutta muuten voin suositella muita hienoja paikkoja Espanjassa... Missä päin olet ehtinyt jo käymään?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.04.2011 klo 13:46)

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 01.04.2011 klo 15:11  
+
0

Lua kirjoitti:


Valenciassa kävin kerran joskus ajat sitten ja olihan se ihan muistaakseni ihan kiva paikka. Oikeasti on jäänyt muistikuva vaan härkätaisteluareenasta (siis ulkoa päin) ja palmuista... Ja missään ei saa niin hyvää paellaa kuin Valenciassa ja Alicantessa. Mutta muuten voin suositella muita hienoja paikkoja Espanjassa... Missä päin olet ehtinyt jo käymään?



Kiitos vinkeista... Olenkin miettinyt etta ei taalla Madridissa paella maistu kovinkaan kummoiselle. Kaikista kaymistani ravintoloista pidan siita todella vain yhdessa.

Madridista kasin olen tutustunut vain Cordobaan, Segoviaan ja Toledoon (+ Granadaan, mutta siella olin kaynyt jo aiemmin kun viela asuin Suomessa). Toisin sanoen aikani taalla kuluu lahinna opiskellessa, ja lyhyempien lomien aikana on taipumus vain lahtea kavereiden kanssa Madridin yoelamaan. Kesaisin sitten en paase Madridin kautta minnekaan kun taytyy tyoskennella Suomessa.

Ennen Madridiin tuloa on myos nahty Sevilla, Nerja ja Barcelona seka mantereen ulkopuolelta Gran Canaria ja Lanzarote. Varsinaisen Espanjan ulkopuolelta myos Gibraltar.

Eniten kaipaisin vinkkeja Andalusian suunnalle, koska ainakin tahan astisista olen tykannyt eniten juuri Gibraltarista, Sevillasta ja Nerjasta. Lisaksi Mallorca on aina kiinnostanut, mutta viimeaikoina olen alkanut kaipailla myos Ibizalle - kiitos bilesaaren maineen ja kaverien kertomusten.

Tavallaan kaipaan eniten sita aitoa espanjaa, eli pienetkin paikat kelpaavat... Mutta toisaalta kiinnostaa kokeilla myos vahan kansainvalista menoa, mista esimerkkina tuo Ibiza. Sinansa en kylla ole kauhean innostunut kansainvalisyydesta (sita saan jo taalta kouluni kautta), koska mm. Barcelonasta ei ole tullut suosikkia.
Haaveissa kl u

Lua

Lua
Viestimäärä: 127

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 23.04.2011 klo 14:16  
+
0
Suosittelen todella paljon Pohjois-Espanjaa. Asturias on maisemallisesti todella upea ja siellä syö todella hyvin ja paljon. Picos de Europa on pakollinen visiitti jos tykkää vuoristosta. Samoin Baskimaa on yksi suosikeistani, asuin siellä joskus aikoinani ja tykkäsin paljon ja palailen sinne visiitille aina kun voin.

Andalucía on jäänyt vähemmälle (suunnataan aina automaattisesti tuonne Pohjoiseen), ja olen nähnyt samat paikat kuin mainitsit itsekin eli siitä en kyllä osaa sanoa enempää. Murciaa monet kehuu lomapaikkana mutta tiedä häntä. Itse en ole rantaihmisiä (nykyisin sinne suostun lasten takia...) ja hakeudun aina paikkoihin, joissa rauhallisten rantojen lisäksi on vuoristoa ja kivoja pikkukyliä (=Pohjois-Espanja).

Burgosia muuten kehutaan hienona kanssa. Ja Zaragozaa. Santiago de Compostelassa on tullut käytyä monta kertaa ja on käymisen arvoinen.

Hienoa Espanjassa on se, että jokainen alue on todella erilainen omine ruokineen, kulttuureineen ja jopa kielineen. Jokaiselle varmasti löytyy jotain mistä tykkää ja jokaisessa alueessa on oma viehätyksensä. Itse välttelen sitä tyypillistä turisti-Espanjaa (=Costa del Sol, Mallorca etc.) koska noissa paikoissa usein ruoka on huonompaa ja muutenkin kaikki paikat on täynnä turisteja ja paikat huonommin säilytetty. Mutta jos etsii kuumaa yöelämää niin juuri joku Ibiza on varmasti paras siihen.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 15.05.2011 klo 18:13  
+
0
Osaako kukaan suositella mitään kivaa matkakohdetta Euroopassa, jos matkan pituus ois pe-ma? Mielellään vielä suht halvalla pitäisi päästä :) Hyvällä säkällä voi olla, että jo torstai-iltana pääsis lähtee, että ehtis olla sit perillä pe-la-su. Ei mitään bilepaikkaa, vaan sellasta kaupunkiloma tyyppistä eikä historialliset nähtävyydet oo pahitteeksi, mutta mitkään viktoriaaniset kirkot yms. sen tyyppiset jutut ei kiinnosta. Siis ei riitä pelkästään se, että "tää on nyt tosi vanha rakennus".

Berliiniä vähän mietittiin, sinne pääsis halvalla n.250e lento+hotelli ja Saksassa on hintatasokin ihan kohtuullinen. Mutta ehtiikö Berliinissä nähdä mitään (lähinnä siis noi sotajutut ja siihen liittyvät siellä kiinnostaa) ja osaisko joku kertoa kuinka paljon siellä on nähtävää Berliini muurin lisäksi?

Lontooseenkin pääsee halvalla, oli about 250-300e lento+hotelli, mutta briteissä taitaa sit olla aika kallista tehdä yhtään mitään?

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 15.05.2011 klo 18:24  
+
0

keimu kirjoitti:

Osaako kukaan suositella mitään kivaa matkakohdetta Euroopassa, jos matkan pituus ois pe-ma? Mielellään vielä suht halvalla pitäisi päästä :) Hyvällä säkällä voi olla, että jo torstai-iltana pääsis lähtee, että ehtis olla sit perillä pe-la-su. Ei mitään bilepaikkaa, vaan sellasta kaupunkiloma tyyppistä eikä historialliset nähtävyydet oo pahitteeksi, mutta mitkään viktoriaaniset kirkot yms. sen tyyppiset jutut ei kiinnosta. Siis ei riitä pelkästään se, että "tää on nyt tosi vanha rakennus".

Berliiniä vähän mietittiin, sinne pääsis halvalla n.250e lento+hotelli ja Saksassa on hintatasokin ihan kohtuullinen. Mutta ehtiikö Berliinissä nähdä mitään (lähinnä siis noi sotajutut ja siihen liittyvät siellä kiinnostaa) ja osaisko joku kertoa kuinka paljon siellä on nähtävää Berliini muurin lisäksi?



Kyllähän kolmen miljoonan asukkaan Berliinissä riittää ihan tarpeeksi nähtävää, vaikka rajaisikin kohteita just esim. noihin historiallisiin. Muuria kaupungissa on kahdessa kohtaa, lisäksi muita "samaa sarjaa" olevia kohteita on mm. DDR-museo ja Stasin päämaja. Myös maanalaiset kierrokset toisen maailmansodan kohteisiin voisivat kenties kiinnostaa?

Ja kuten itsekin sanoit, hintataso on Berliinissä kohdillaan. Kotiruoka-tyyppinen annos ravintolassa on halvimmillaan 3,50e, 10eurolla syö jo ilman sisäpiirivinkkejäkin ja saa juomankin.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 18:15)