Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 37 38 39

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 17.03.2016 klo 01:51  
+
0
Broidin kaa pitäis lähtee juhannusviikoksi jonnekin lämpimään, mutta minne?! Budjetti olis varmaan lento + hotelli jotain 500 euron kieppeillä. Mun veli haluais jonkun uima-altaallisen hotellin jossa voi löhötä, rantoja ei siedä.. Mä taas haluaisin jotain muuta kuin maata lasten raastavassa kiljunnassa ja relata shoppaillen, molemmat kyllä haluaa nähtävyyksiä katsoa.

Ollaan tässä nyt pyöritelty Kroatiaa (Split), Kyprosta, Kreikkaa (Kos), tai sit mietin Espanjaa. Toi Kos liidas jo ajatuksena aika pitkälle mut sit kuulin et siel on hirveesti pakolaisia, joten se ei ehkä oo sopiva mesta sitten enää lomailutarkoitukseen. Ehkä sitä vaan pitää varata joku mielikuvitukseton matka turistihelvettiin.. Tylsää kun ei osaa päättää, mut kiva silti lähtee pitkästä aikaa lomalle!
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 17.03.2016 klo 15:03  
+
0
Kos on noista ainoa joista on omakohtaista kokemusta (no Espanjasta toki on parilta eri alueelta ja saarelta, mutta kun tuossa ei tarkemmin eritelty että mihinpäin Espanjaa on reissua suunniteltu), mutta itse kävin siellä ollessani 8 eli kauan ennen pakolaiskriisiä. Ja eipä siitä reissusta muutenkaan ole paljoa muistikuvia jäljellä, paitsi mitä nyt revin hotellin pihalla ruusujen terälehtiä ja sitten joku siivoojatar tai vastaava tuli huutamaan vihaisena jotain. :nolo:

Espanjasta löytyy kyllä useita kivoja kohteita. Moni espanjalainen itse kehuu Baskimaata Espanjan parhaaksi alueeksi, oma kokemukseni sieltä (paikasta nimeltä Irun) ei taas mielestäni ollut lainkaan Espanjan reissujeni kärkikastia. Voisin sen sijaan mainita Andalusian, sieltä kokemusta on Nerjasta, Cordobasta ja Sevillasta ja ne kaikki olivat ihan mahtavia paikkoja. Lisäksi sieltä käsin on pariin otteeseen tehty reissu Granadaan ja sekin on ihan ok, vaikkakaan musta siellä ei ollut paljoa muuta nähtävää kuin Alhambra. Ja jos Andalusiaan päin suuntaa, niin Gibraltarin retki on melkeinpä "must", sen verran erikoinen paikka se on.

Kanariansaaretkin olivat ihan ok, Teneriffa vaikutti päiväreissun perusteella kauniimmalta ja vehreämmältä kuin oma pääpaikkamme eli Gran Canaria. Lanzarote (tokan Kanarian reissuni pääpaikka) sitten on maastoltaan aika karua, lähinnä laava- ja tuhkapohjaista (siellä palmutkin kasvoivat tuhkan keskeltä ja jäivät tavallista paljon pienikokoisemmiksi), mutta ihan loman loppupuolella siinä karuudessakin alkoi viimein nähdä jotain kaunista. Fuerteventura (päiväretkeni kohde) taas on Kanariansaarista paras jos haluaa rantalomaa, paikallisten omasta mielestä siellä on Kanarian parhaat hiekkarannat. Ja niitä hiekkarantoja siellä kyllä riittääkin kilometrikaupalla, samoin hiekkadyynejä.

Sellaisia mistä ei ole vielä toistaiseksi omaa kokemusta mutta jotka todella kiinnostavat ovat Mallorca ja Valencia.
Haaveissa kl u

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 17.03.2016 klo 15:22  
+
0
Mä olen ollut Splitissä muutamia vuosia sitten ja tykkäsin kyllä kovasti. Oltiin isolla porukalla, joten ei majoituttu hotelliin vaan meillä oli vuokrattuna viikoksi kämppä vanhasta kaupungista ja siinä oli oma uima-allas. Silloin ainakin lennot sai Norskilta alle 200€ kun oli ajoissa liikkeellä ja meillä majoitus maksoi vähän päälle 200€ per nenä, eli lennot + majoitus kustansi sen 400€ per nenä. Hotellien hinnoista minulla ei ole mitään käsitystä, kun en niitä ollenkaan katsellut silloin.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 22.03.2016 klo 05:35  
+
0
Niin vaan tuli bookattua reissu Kyprokselle! :aurinko: Ah oon aina haaveillu siitä.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

pikipedia

pikipedia
Viestimäärä: 29

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 30.07.2016 klo 18:11  
+
0
Oletteko matkustaneet koiran kanssa lentäen? Mistä lentoyhtiöstä on syntynyt parhaimmat kokemukset?

Minulla on pieni bolognese ja useimmilla lentoyhtiöillä sen pystyy ottamaan pehmeässä kuljetuskassissa matkustamoon. Teemme usein (tai siis teimme ennen koiraa :wink: ) omatoimilentomatkoja eli varasimme lennot ja hotellit itse. Ainakin TAP kuljettaa pieniä lemmikkejä matkustamossa ja Norwegian taas ei.

Yritän tässä pikkuhiljaa kartoittaa seuraavan reissun reunaehtoja. Ensimmäistä lentomatkaa koiran kanssa en viitsisi tehdä kovin kauas, mutta olisi hyvä päästä alkuun, niin koirakin tottuisi moiseen matkustustapaan.
bolognese Piki, 210516
blogi: www.pikipedia.fi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 05.08.2016 klo 18:08  
+
0
^ Aiemminkin ollut palstalla keskustelua aiheesta, ja yleinen mielipide (myös omani) taitaa olla että Finnair on ihan huippu koirien kanssa. Ehkä helpompaa muillakin yhtiöillä matkustamoon otettavan koiran kanssa, mulla on lentänyt koiria sekä että.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 06.08.2016 klo 10:31  
+
0
Finnairista on juu erittäin hyviä kokemuksia, muista yhtiöistä sit vaihtelevampia. Ja mulla kans siis pieni matkustamossa kulkeva koira.
Ylläpitäjä

soonja

soonja
Viestimäärä: 50

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 07.08.2016 klo 10:55  
+
0
Ihan hirvee matkakuume.. Facebookki täynnä kuvia kavereista jotka on matkoilla ja se ei kyllä yhtään auta asiaa. No onneks pääsen loppukuusta ees Repovedelle vaeltamaan! :) en malta oottaa, paikka vaikuttaa tosi kivalta ja hienolta kuvien ja kavereitten kertoman perusteella. Onko täältä kukaan ikinä käynyt Repovedellä?
kuvasivusto

Englanninbulldoggi Lyyti s. 9.7.2011
Bokseri Tigra s. 26.6.2012
Siperianhusky Kurko s. 1.12.2015

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 09.08.2016 klo 20:56  
+
0
^Hep \o/ Viimeks viime lauantaina tehtiin pieni makkaranpaisto -retki Lapinsalmelle. 3-vuotiaan (ihmislapsen siis :nauru: ) kanssa ei oikein sen pidemmälle viitsinyt, kun olis ehkä joutunut kantamaan naperon.

Mutta siellä tosiaan on upeat maisemat ja tilaa patikoida, meni sitten mistä portista vaan sinne itse kansallispuiston puolelle. Meidän italialainen vaihto-oppilaspoika oli siellä yhtenä kesänä kaverinsa kanssa patikoimassa/telttailemassa neljä päivää kun tykästyi niin paikkaan käytyään siellä kerran.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 10.08.2016 klo 10:57  
+
0
^^ Voin kyllä Repoveden kansallispuistoa suositella! :peukku: Ollaan sielä miehen ja koiran kans käyty nyt kolme kertaa joista kaks on ollu yön yli vaelluksia, ja ite oon töiden puolesta retkeilly siellä siihen lisäks vielä kolme kertaa sen ketunlenkin. :hymy: Ihana paikka kyllä. :aurinko:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.08.2016 klo 18:47)

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 25.08.2016 klo 19:50  
+
0
Koska tuo äijä ei edes vaivautunut vastaamaan siihen voimmeko tavata kahdestaan kaupungissa x (oltiin siis alunperin keritty suunnitella tapaavamme pian uudelleen, ensin yhdessä toisessa kaupungissa Saksassa jonne miehen työt veivät, mutta koska en päässyt silloin matkustamaan minnekään niin uusi suunnitelma oli että tavataan sitten entisessä opiskelukaupungissani syyskuussa), niin nyt on sitten "turhan takia" varattu matka entiseen opiskelukaupunkiini. Tai siis alunperin oltiin jo sovittu näkevämme siellä, mutta ei vastannut vaan enää mitään siihen kun kysyin että buukkaanko hotellin vai yövynkö sen luona. No nyt kun asiat näyttäs olevan miten on niin tuleekin "turha" reissu. Tai ei aivan turha, onhan mulla sentään kaveri siellä, jonka kanssa viettää aikaa. Mutta siis jos ei miehen kanssa ois alunperin sovittu tapaavamme siellä niin en olisi kyllä matkaa sinne tässä vaiheessa buukannut, eli siinä mielessä ylimääränen reissu. Koitan jokatapauksessa nauttia siitä ihan vaikka sitten monivuotisen kaverin seuran vuoksi jos ei muuten. :hymy: Ja ainakin on tuttu hotelli. Ja pitäähän sitä kesällä jonnekin päästä vähän ilmoista nauttimaan.
Haaveissa kl u

pikipedia

pikipedia
Viestimäärä: 29

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 05.09.2016 klo 19:44  
+
0

Melina kirjoitti:

Finnairista on juu erittäin hyviä kokemuksia, muista yhtiöistä sit vaihtelevampia. Ja mulla kans siis pieni matkustamossa kulkeva koira.



Finnairilla lennämme nyt syyskuun lopussa ja koira tulee monen väännön jälkeen mukaan. Väännön siksi, että vaikka lento on varattu Finnairilta, niin reittiä liikennöikin Norra ja sillä on ihan eri säännöt. Kuljetuskassin korkeus saa olla vain 20cm. :eek:

Koiralle ensin ostamani kassi oli 27 cm, joten ostin toisen, jonka leveys on tuo 20cm. Koira vaan makaamaan ja näin sen saa sijoitettua nousujen ja laskujen ajaksi tuolin alle. Uuden kassin jälkeen koiralle myytiin lippu.

Lento on onneksi lyhyt, sillä menemme Vilnaan viideksi päiväksi. Onko Vilnasta kokemuksia koiran kanssa? Hakemalla ei ainakaan helposti löydy kuin suppea valikoima koiraystävällisiä ravintoloita tai kahviloita.
bolognese Piki, 210516
blogi: www.pikipedia.fi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 03.02.2017 klo 10:34  
+
0
Tuntuu, kaikki reissaa Thaimaahan ja muualle kaukomaihin, ja ite mietin että mitähän vikaa minussa on ku ei vois vähempää kiinnostaa? Mulla on paljon kohteita esim. ihan kotimaan sisällä, minne haluaisin reissata, Norjasta puhumattakaan! Joskus tuntuu, että hoksaako ihmiset edes, ettei ole pakko lähteä kauas ulkomaille, että voi nähdä ja kokea jotain uutta ja hienoa?
Esim. Norjan Lofootit oli jotain todella upeaa, sinne on pakko päästä uudelleen, valassafarille ainakin!

Itehän en oo kyllä mikään rannallamakoilija-tyyppi, niin ehkä siksi nuo perus Thaimaat ja muut lämpimät maat ei kiinnosta. Ahdistaa ajatuskin siitä kosteasta ja kuumasta ilmastosta... yäh.
Thaimaassa on kyllä kaunista, mutta voisin veikata ettei vaikka tuo Norja paljoa häviä. Ainoa ero on sitten se ilmasto. Niin ja tietty varmaan yleinen hinta-taso. Norja on kallis maa, but you get your moneys worth.

Islanti on yks unelmakohde, sinne on pakko päästä.

Vähän ärsytti, kun yks kaveri totesi vähän säälivään sävyyn, että kun minä "en koskaan reissaile". Lasketaanko joidenkin mielestä ihan tosissaan reissaamiseksi ja "maailman näkemiseksi" ainoastaan se, että käy jossain Bangkokissa tai Teneriffalla?

Mä sijoitan edelleen ja paljon mielummin rahani tänne "lähiseuduille", kuin vaikkapa Aasiaan.

Jokainen toki reissaa minne tahtoo, mutta vähän tosiaan ärsytti kun pidettiin vähän ressukkana kun ei ole käyny maailmaa avartamassa siellä Thaikuissa. :love:

Kiitos, ei kiinnosta.:heiluti:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 04.02.2017 klo 12:06  
+
0
Kreeta kutsuu elokuussa! :love: Kos ja Rodos on koluttu, nyt on uuden saaren vuoro.

Alunperin oli tarkoitus lähteä poikaystävän kanssa, mutta hän ei sitten halunnutkaan lähteä + että en tiedä olisiko hän edes päässyt muukalaispassilla mihinkään. Koitin kyllä selvitellä asiaa useista virastoista, mutten saanut mitään suoraa vastausta, vaan vain linkkejä sieltä sun täältä. No, suunnitelmat muuttuivat niin, että menenkin sitten tuolle matkalle äitini, hänen miehensä ja pikkuveljeni kanssa. :aurinko:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 04.02.2017 klo 16:24  
+
0
^ Oo! :aurinko: Kreetalla kerran käyneenä olen iloinen teidän puolesta! :hymy: Kreetan loma oli mun eka lomamatka lentokoneella, aiemmin olin käyny vaan Ruotsissa ja Virossa. Mihin päin Kreetaa menette? Me oltiin Plataniaksella, sieltä pääsi kivasti Chaniáan bussilla. Sit kun kerta pakettimatka oli, niin pistettiin siihen samaan lomaan ratsastusreissu (en enää muista missä päin Kreetaa) ja sit Kallikratis-rotkon päivävaellus, joka oli tosi upee.

Johannna: Tääl kans yks joka ei oo kauheesti kaukomailla käyny. :heiluti: Toi Kreeta on viel toistaseks ainut kerta ja sekin Euroopan sisällä kuitenkin. :nauru: Norjassa haluisin itekin kyllä kovasti joskus käydä, ne maisemat on varmaan ihan mielettömät. :love:

Nyt ollaan suunniteltu ton miekkosen kans että lähdettäis Lontooseen käymään muutaman päivän lomalle, on jo pitkään ollu mielessä että johonkin ois kiva lähteä. Lontoossa ei olla kumpikaan vielä käyty, ja se kiinnostaa molempia.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 05.02.2017 klo 19:16  
+
0
^ Yay, kokemustoveri! :hymy: Hotelli sijaistee Malemessa mutta seikkailemme kyllä ympäriinsä, ettei vain altaalla röhnötetä. Plataniasta katselin alunperin, mutta sitten löytyi Malemesta niin hyvä diili ettei sitä voinut olla ottamatta. Ja kun oli neljä henkilöä joidenka piti hyväksyä matkakohde + hotelli, niin ei ollut ihan helpoimmasta päästä.

Toinen mikä mua hurjasti kiinnostaisi olisi käydä tuon poikaystävän kotimaassa Myanmarissa, sekä pohjoisemmassa Thaimaassa Mae Hong Sonissa, jossa hän on suurimman osan elämäänsä viettänyt.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 07.02.2017 klo 22:03  
+
0
^ Aa, niin joo Maleme on siitä Plataniaksesta vähän länteen päin. :hymy: Sama bussi muistaakseni sieltäkin meni millä me Plataniakselta mentiin Chaniáan. Voi että, teille tulee varmasti oikein mukava reissu! :aurinko:
Ja oishan se kiva varmasti käydä poikaystävän "kotikulmilla", vaikka täytyiskin sit kulkee vähän pitempi matka sinne... :nauru: Hänkin varmaan mielellään esittelis kaikkia tuttuja paikkoja ja nähtävyyksiä.

Me ei olla vielä saatu varattua matkaa, ja hiihtoloma lähestyy. :shifty: Teen tosin sijaisuushommia et jos löytyy hyvä diili joltain toiselta ajankohdalta niin uskallan kyllä tarttua, on siitä niin pitkä aika kun ollaan oltu yhessä lomalla. :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 09.09.2017 klo 13:46  
+
0
En mäkään ole kaukokohteissa käynyt, Kaliforniaa lukuunottamatta. Euroopan matkailu kiinnostaa enemmän ja pieni lentopelkokin rajoittaa pitkiä lentoja.

Kreetalla olen käynyt joskus 10-vuotiaana tai nuorempana, vuotta kun en muista, ja hotelli oli Plataniaksessa sijainnut Evropi. Hotellin uima-altaasta jäi pienoinen kauhumuisto kun paikallisesta puodista minulle ostettu kumipatja keikauttikin ympäri lekotellessani sen päällä aikuisten altaassa ja päädyin veden varaan kohdassa jossa jalkani todellakaan eivät olisi yltäneet pohjaan. Räpiköin sitten äitini ystävättären lapsen patjan luokse ja hän nosti minut omalle patjalleen. Myös meressä kyseisen tytön kanssa uidessani valtaisa aalto pyyhkäisi hetkeksi ylitsemme, aallokot ovat siellä joskus aika rannan tuntumassakin.

Tämän kesän suunnitelmat peruuntuivat eli en pääsekään Baskimaahan. Menen sitten ensikesänä joko sinne tai mahdollisesti Kreetalle. Syntymäpäiviäni tulen joulukuussa mahdollisesti juhlistamaan Ruotsin risteilyllä, alustavan varauksen olen jo tehnyt mutta saa nähdä onnistuuko.
Haaveissa kl u

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 12.09.2017 klo 14:44  
+
0

Johannna kirjoitti:


Islanti on yks unelmakohde, sinne on pakko päästä.


Me on myös vähän mietitty, josko jollain reissulla stoppais Islantiin muutamaks päiväks :) Tosin meidän ulkomaanmatkat keskittyy nykyään joko pojan luo ruotsiin tai tyttären luon Kanadaan, mutta Montrealiin on hyvät lennot Reykjavikin kautta, niin voisi takaisin päin tullessa jäädä sinne.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 20.09.2017 klo 16:43  
+
0
Joo, Euroopan sisällä matkustaminen on myös itselle huomattavasti mielenkiintoisempaa kuin vaikkapa se Aasia.:hymy:

Edit. Mitä ihmettä, puolet tekstistä katosi, kun julkaisin?:mietiskel:

Sanomani piti, että käytiin systerin kanssa heinäkuussa Roomassa, olihan se vain kaunis kaupunki ja eipä tullut kylmä! :aurinko:

Ens viikolla lähdetään miehen kanssa Puolaan, Krakovaan. Auschwitz on ollu kohde, jonne ollaan kumpikin haluttu jo iät ja ajat. Ei varmasti ole helpoin paikka, mutta varmasti sellainen, jossa kaikkien olisi hyvä vierailla..
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.09.2017 klo 17:11)

  Siirry sivulle: 1 ... 37 38 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 19:45)