Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 39

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 11:17  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Kotimaan matkailua tiedossa; varasin parin viikon päähän hotellihuoneen Lahdesta. Joten, onko täällä ketään lahtelaista? :heiluti: Ostokset ja maisemat on noin niin kuin pääpiirteittäin se matkan tarkoitus. :nauru:



Ömm...eipä täällä ihan hirveesti tehtävää ja nähtävää ole. Lähes kaikki kaupat löytyy kauppakeskus Triosta, joka on siis ihan keskustassa. Sieltä löytyy vaatekaupoista Seppälä, Lindex, Kappahl, Vila, Only, Gina Trico, Benetton ja jotain mulle vieraampia kauppoja, joista saa merkkivaatteita. DinSko, Bianco, Andiamo kenkäkaupoista. Sisustuskaupoista Pentik ja joku Maskun sisustusliike sekä Stockmann Beauty ja Kicks kauneudenhoitopuolella.

Sokos löytyy sitten muutaman sadan metrin päästä ja sen vieressä on kenkäkauppa Mononen, jossa joskus on jotain ja useimmiten ei. Siinäpä ne sitten oli. Omasta mielestäni Lahden paras ruokapaikka on Amarillo (tex mex) , mutta myös Santa Fé (tex mex) ja Mamma Maria (ita on tosi suosittuja paikkoja. Tosin itse sain Mamma Mariassa viimeksi niin surkeaa palvelua (ja kuullut siitä monelta muultakin) että menee sen takia mulla hetkeks banniin.

Ilontalo ja Lovehotel on ainoot yökerhot, mutta ovat melkosia teinihlvettejä. Dublin ja Cheri on sitten vähän aikuisempaan makuun, Jackalope on kanssa suosittu +24 ikäisissä ikärajansakin puolesta.

Nähtävää täällä on lähinnä kaunis satama ja Vesijärvi (jossa pääsee muuten pienille päiväristeilyille) ja satamassa saa hyvää ruokaa Kaunis Veera laivalla. Monta terassia löytyy myös. Sitten on tietty Salpauselän hyppyrimäet.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 12:25  
+
0

keimu kirjoitti:

Mamma Maria (ita on tosi suosittuja paikkoja. Tosin itse sain Mamma Mariassa viimeksi niin surkeaa palvelua (ja kuullut siitä monelta muultakin) että menee sen takia mulla hetkeks banniin.


Oho :eek: Me on kans paljon käyty Mamma Mariassa (ruoka on niin sai-raan hyvää :love: ja ne pasta-annokset *toinen sydänhymppä* ) mutta tuo "surkea palvelu" oli ylläri. Jotenkin pitänyt sitä paikkaa takuuvarmana sekä ruuan että palvelun suhteen.
Mut ilmeisesti me sitte käydään siellä liian vähän :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 13:47  
+
0
Kiitos keimu infopaketista. :hymy: En mä mitään matkakohteesta vaadikaan vaan niillä mennään, mitä siellä on. Ja sähän kerroit jo tosi paljon juttuja! :kumarrus: Aina on vain huvittanut tulla siellä päin käymään ja nyt on tällaiseen pieneen viikonloppureissuun mahdollisuus. Alunperin oli tarkoitus tulla junalla, mutta koska mun opiskelijakortti ei enää käy niin tuunkin omalla autolla.. On sit mahdollisuus käydä keskustan ulkpuolellakin kiertelemässä.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 13:54  
+
0
"Mammiksessa" on vielä erinomainen hinta-laatusuhdekin, mutta sen verran alkoi viime kerralla kiukuttaa että hetkeen en kyllä sinne astu. Saatiin siis odottaa tunti ruokaa ja ei oltais saatu varmasti silloinkaan jollen ois mennyt sanomaan. Mikään erityinen ruuhka ei ollut, porukkaa tuli meidän jälkeen ja kerkesi syödä ja lähteä vielä ennenkuin me saatiin ruoka...Ei minkäänlaista edes sanallista pahoittelua! Avo sai vielä kaiken hyvän lisäksi sitten viimein väärän ruoan, joka kyllä vaihdettiin kun siitä sanottiin eli ei sinällään mitään vahinkoa tapahtunut, mutta ottihan se päähän kun jo muutenkin oltiin odotettu.

Samanlaisia stooreja oon kuullu useasti itsekin, mutta koskaan ei ole omalle kohdalle sattunut. Voin myös muuten pihviä etsivää suositella eksymään Manhattan Steak Houseen, joka löytyy Triosta. Hinta-laatusuhde mielestäni erinomainen, toisin kuin "kaikkien" suosittelemassa El Torossa, jossa on molemmilla kerroilla kun oon käyny ni ruoka huonoa ja hinnat pilvissä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 14:49  
+
0

boxu kirjoitti:

Ja talvella vois sit ehkä ottaa pentua joukkoon kun sinne päin tulis... :viheltel:

JOOOOO!!! /OT

Mää oon tässä vähän haaveillu, että kehtaiskohan pyytää porukoilta ulkomaanreissua valmistujaislahjaksi.. Ois aika siistiä päästä syksyllä/talvella käymään jossai. Ainoo vaan, että toki eka pitäis saaha ne paperit ulos :wink: Ja toinen ongelma olis kyllä seura, ku meinaa kaikki kaverit olla jo perheellisiä, enkä yksinkään reissuun taho lähtä. Minnehän tuota vois alkaa haaveileen...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 15:40  
+
0
^Mä oon suunnitellu ihan samaa, kun ylioppilaslahjaksi en saanut mitään niin oiskohan 450e Espanjan reissu liikaa pyydetty? Tuntuu se kyllä vähän turhan isolta, mutta... :mietiskel:

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 05.08.2010 klo 16:47  
+
0
Ensi tiistaina tämä lähtee neljäksi yöksi Lontooseen. Ostettiin liput Chicago-musikaaliin ja tänään varattiin myös London Eye yhdelle illalle (toivottavasti 21:00 on jo pimeää). Saa nähdä joudunko pitämään koko ajan silmiä kiinni, kun jo Linnanmäen maailmanpyörä hirvittää. :nauru:
Petit Brabancon "Mökö"

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 07.08.2010 klo 10:01  
+
0
^Hyvä valinta tuo Chicago :peukku: Mä olen senkin Lontoossa käynyt katsomassa/kuuntelemassa joitain vuosia sitten. Itse asiassa, Lontoossa taitaa olla kaikki musikaalit hyviä. Ne vaan osaa.
Mukavaa reissua, äläkä huolehdi Mököstä :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu lauantaina, 07.08.2010 klo 10:02)

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 13.09.2010 klo 20:08  
+
0
moikka. Onko kukaan käynyt kairossa? Millasta oli? Minkälainen hintataso esim ravintoloissa? Et jos viikon olis niin kuin paljon kannattaa varata rahaa käytettäväksi? Pärjääkö englanninkielellä? Mitä nähtävyyksiä kannattaa käydä katsomassa? hmm oliskohan muuta kysyttävää, ei kai tähän hätään.. :) Ollaan häämatkaa suunnittelemassa ja kairo ollaan jo päätetty kohteeksi.
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

miranja

miranja
Viestimäärä: 119

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 13.09.2010 klo 21:02  
+
0
15.10. allekirjoittanut lähtee New Yorkiin. 21.10. lähtee paluulento Lontooseen ja sieltä sitten 23.10. kotiin. :) Tuo London Eye houkuttelisi, miten varata liput ennakkoon ja köyhtyykö miljoonia?

Vinkkejä KAIKKEEN molempiin cityihin liittyen, Lontoon visiitti tietty niin lyhyt ettei paljoa ehdi siinä ajassa nähdäkään.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 13.09.2010 klo 21:39  
+
0
^ Mitä haluat tehdä ja nähdä New Yorkissa?
Ylläpitäjä

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 14.09.2010 klo 06:56  
+
0
^^ Me tilasimme London Eyehin liput ihan sen omilta sivuilta eikä maksanut maltaita, mutta nopeutti huomattavasti menoa, kun ei tarvinut jonotella useita tunteja. Kävemme itse pyörässä vasta illalla, mikä ei ehkä ollut paras vaihtoehto, kun kyseiselle päivälle sattui (yllättäen) sadetta ja sumua, mutta ihan kivasti sieltä näki Lontoon.
Petit Brabancon "Mökö"

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 12.10.2010 klo 12:17  
+
0
Me ollaan miehen kanssa parhaillaan pähkäilemässä että minne lähdettäisi (hää)matkalle. Mä haluaisin Hawaiille (Hawaijille? Miten lie kirjoitetaan..) - kunnon kontrasti suomen maisemiin, ihana paratiisisaari :love:. Sinne meneminen on kuitenkin A. kallista ja B. lennot kestää jotain reilut 30h yhteensä. Lentopelkoisen unelma siis.

New Yorkista ollaan myös puhuttu, mutta me ollaan näiltä näkymin lähdössä joulukuun loppupuolella, niin siellä on periaatteessa yhtä kylmä kuin täällä. Mutta sinne matkustaminen ja siellä asuminen tulisi puolet halvemmaksi, kuin Hawaijille.

Saa nähdä, mihin ratkaisuun päädytään. Mä niin haluaisin kuitenkin tuonne Hawaijille, mikään Thaimaa ym ei kiinnosta.

Onko kukaan muuten käynyt siellä? Kokemuksia/vinkkejä?
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 12.10.2010 klo 12:44  
+
0
^ Onhan noita muitakin paratiisisaaria kuin Havaiji (nyt en mäkään enää tiedä miten se kirjoitetaan :nauru:), kuten Madagaskar ja Azorit? Azoreille itellä tekis mieli...
Mut jos ihan vapaasti saan suositella niin Panama!! Ihana maa :hymy:

*muoks* Lisää paratiisisaaria: Mauritius, Malediivit, Kuuba (ei ehkä niin perinteinen "paratiisisaari"?)... Itellä ja haaveissa "sitten joskus" häämatka oikeen ihan kunnon valkohiekkaselle (autiolle) rannalle.
Mutta tosiaan, toi Panama on ihan miettimisen arvoinen, vähän eri kaliiberia kuin isommat turistikohteet ja kuitenkin historia jenkkien vallan alla on tehnyt maasta (tai ainakin pääkaupungista) näin länsimaisessa mielessä mukavan.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.10.2010 klo 12:51)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 12.10.2010 klo 19:46  
+
0

Lunatic kirjoitti:

Matka varattu Gran Kanarialle, Maspalomakseen. 6.11 tosin on vasta lähtö, mutta kuitenkin... on jotain mitä odottaa :peukku:



Nyt ei ole odotettavaa enää kuin muutama viikko! :peukku: Niin pääsee lämmittelemään... :aurinko:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 12.10.2010 klo 21:57  
+
0
Mä joskus haaveilin kans Hawaijin -matkasta, mut jostain syystä se haave "kuoli" :mietiskel:
Sen jälkeen mulla on ollut kaksi tavallaan ehdotonta kohdetta, mihin haluan matkustaa. Toinen on Seychellit ja toinen oli Mauritius, missä sitten tuli lomailtua muutama vuosi sitten.
Malediivitkin saattais olla mukava lomakohde... Paitsi että Mauritiuksen reissun jälkeen totesin, etten mä lähde ikinä enää mihinkään noin pitkäks aikaa ilman koiria :shifty:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 13:23  
+
0
Vähänkö on vaikeeta päättä minne lähettäis häämatkalle. Kun ei ole ennen ikinä missään käynyt niin toivois jonkun helpon kohteen mut toivona olis myös että olis nähtävää siellä paikassa. Ajateltiin ja ollaan melkeen päätetty Kairo mutttt onko se liian vaativa paikka ensimatkaajalle? Kiire tässä tulee varata matkaa ja vähenee vaihtoehdot vaan kokoajan ku näin myöhässä ollaan (häät siis helmikuun puolessavälissä). Äkkilähtöö ollaan myös ajateltu muttt onko niitä? Semmoisia ett päästäis lämpimään helmikuussa. Ettei tarviis toppavatteita raahata mukanaan.
Osaa olla vaikeeta tää. :pyssyt:
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 13:26  
+
0
^ Helmikuussa alkaa koululaisten hiihtolomaviikot. Viikko 8 on ensimmäinen ja ruuhkaisin. Joten jos tuolle viikolle yrität matkaa niin kannattaa varailla joo pikkuhiljaa. Myös muut hiihtolomaviikot (9-12) ovat yleensä suosittuja. Mutta noiden ulkopuolella voi olla väljelmpää.

Mitä te haluatte matkaltanne? Mitä kieliä puhutte? Millaiset asiat kiinnostavat?
Ylläpitäjä

April

April
Viestimäärä: 201

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 13:41  
+
0
Itse olen käynyt Kairossa, ja ehkä en sitä suosittelisi ihan ykkösvaihtoehdoksi (tai ainakaan minuun ei niin iskenyt), jos haluaa helpolla päästä, voi olla meno paikoin melko kaoottista. Kaupungissa on melko runsaasti slummialueita ja liikenne ja saasteet aikamoisia. Pyramidit ovat kyllä hienot ja näkemisen arvoiset! Ihmiset kyllä ovat pääosin ystävällisiä. :)

Miten olisi Egypti muuten? Monet matkanjärjestäjät järkkäävät päivän tai parin retkiä Kairoon, siinä tulee nähtyä se oleellinen (pyramidit, museo, markkinat jne.) ja muuten voi sitten nauttia muualla auringosta ja lämmöstä, ja rantalomasta jos sellainen kiinnostaa. Pääsee ainakin helpommalla. Ja snorklaaminen kannattaa ehdottomasti kokea jos vähäänkään kiinnostaa, Punainen meri on mahtava!

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 13:44  
+
0
Joo niin ja sekin piti kirjoittaa ett noi lomaviikot sopivasta sattu samaan aikaan. Ollaan tän viikon pe menossa matkatoimistokierrokselle kyselemään ideoita ym jotain tarjouksia. Ainut kieli jota puhutaan on englanti ja kiinnostaa jokis semmoinen jossa olis jotain mahtavaa nähtävää. Kaikista eniten kiinnostaa luonnon ihmeet jai ettei olis samannäköistä kuin suomessa. :) Ja tuohon akaan lämmintä sais olla mut ei liian kuuma. :)

Tota määkin olen tolle ukolle sanonut ett mentäis johonki muuhun kohteeseen egyptissä mut ukko kun ei osaa uida niin pystyykö se muuten nauttimaan menosta rannoilla yms semmoisissa kohteissa. Täytyypä vielä mainita asiasta ett oikeesti menis sinne mut jonneki muualle ku kairoon..
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 13:47)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 19:30)