Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 39

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 14:54  
+
0
Jos luonnon ihmeet kiinnostaa, niin miten olisi Madeira? Tai Azorit? Jälkimmäisellä en ole käynyt, mutta ensimmäisellä kylläkin. Ja siellä luonto on todella vaihtelevaa. On alankoa, jyrkkiä kallioseinämiä, vesiputouksia, kaikkea mahdollista. Jos jotain aktiviteettia kaipaa, niin ainakin levada-vaellukset ovat suosittuja. Levadat ovat vesikouruja, joita pitkin kasteluvettä kuljetettiin ennen vesijohtoja. Ja niiden vierellä voi siis kävellä.
Ylläpitäjä

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 15:44  
+
0
^täytyypä tsekata noi, kiitti vinkistä. :)
Hmm harmillista ku noi on noin viileitä tuohon aikaan sais olla noin +20 astetta...
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 16:01)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 17:16  
+
0
Berliini vai München? Kumpi on kivempi?
Entä onko kukaan käynyt Sloveniassa, saako siellä viikon hyvin kulumaan?

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 18:43  
+
0
Mitäs matkatoimistoja olette käyttäneet? Millaisia kokemuksia?
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:53  
+
0

Rorys kirjoitti:

Berliini vai München? Kumpi on kivempi?
Entä onko kukaan käynyt Sloveniassa, saako siellä viikon hyvin kulumaan?



Mitä haluat reissultas?

Ihan oikeasti kaikille muillekin jotka tässä pulinassa kyselette reissuvinkkejä: Kertokaa nyt ensin että mitä te haluatte lomaltanne :nauru: Mä todennäköisesti haluan reissultani eri asioita, kuin taidehistoroitsija ja myös suosin erilaisia kohteita, kuin neljän hengen lapsiperhe. Joten tosiaan kohteiden suosittelu ja "kivemman" määrittely helpottuu kummasti, kun kysyjä kertoisi vähän tarkemmin mieltymyksistään ja toiveistaan loman suhteen :peukku:
Ylläpitäjä

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:56  
+
0
Mä oon kuullu tosi paljon hyvää Berliinistä (nuorilta, lapsettomilta ihmisiltä), sinne täytyy kyllä päästä!

Mutta jos ois ensin vähä Aasiassa 13.12.-17.1. :jjei:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:59  
+
0
^ Minnepäin Aasiaa lähdet?
Ylläpitäjä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 21:33  
+
0
Melina, kiireessä tuli kirjotettua, mutta joo. Ihan vain kokemuksia näin alkuun kaipailin kummastakin kohteesta, avon kanssa ollaan keväällä lähdössä ja noita kahta kaupunkia puntaroidaan. Myös Praha kiinnostaisi.
Me nyt ollaan sellaisia että käydään katsomassa vähän kaikkea, historiasta taidemuseoihin ja punk-keikkoihin. Ehkä se kohteen monipuolisuus olisi valttia.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 21:43  
+
0
^^ Ei oo vielä tarkkaa suunnitelmaa. Lennot bangkokin kautta. Ilmeisesti oia tarkotus suunnata enempi Indonesian puolelle. Viime syksy tuli vietettyä Thaimaassa, ni vähä jotain muuta (balilla käytii viikko sillon). Mua kyl pelottaa, ku tuntuu et kaikki on saanu Indonesiassa jonku ameeban..

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 21:49  
+
0
^Mä olen kyllä aika kateellinen sulle. Ihana matka sulle tulossa. Meidänkin piti lähteä pariksi viikoksi häämatkalle thaimaahan helmi-maaliskuussa, mutta en taida malttaa jättää pentua hoitoon vielä tuolloin.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 22:09  
+
0
^Mä ajattelin et jos sit tän reissun jälkeen alkas säästää siihen toiseen koiraan :hymy: Lähette sit jollekki super ihanalle häämatkalle ku pentunen on vähä isompi! Sullehan oli Thaimaa muistaakseni tosi tuttua seutua, kiva ku tietää sit vähän minne kantsii mennä että saa mitä haluaa. Mulla ois kyllä sielläki viel paljon näkemättä.

Ens kesänä tai alkusyksystä ois kiva päästä johonki eurooppaan. En oo oikeesti ollu MISSÄÄN.

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 22:21  
+
0
^ Niinpä, ehtiihän sitä matkustamaan sitten, kun vauveli on vähän kasvanut. Thaimaassa on tullut käytyä useamman kerran ja maa on kyllä hurmannut mut täysin.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 22:51  
+
0
Kertokaa te Thaimaahan ihastuneet että mikä siitä tekee niin mahtavan paikan :hymy:? Tuntuu että kaikki siellä käyneet hehkuttaa paikkaa, mutta jostain syystä itse en lämpeä. Tosin mähän en tietty oo siellä edes käynyt :nauru:.

Mulla on vain jotenkin sellainen mielikuva, että siellä on kamalasti turisteja, lähinnä just suomalaisia ja ruotsalaisia, jotka riehuu siellä kännipäissään.. :shifty:.
Kanariansaaret ym. on täysin poissa luvuista mulla juurikin tuon edellämainitun syyn takia.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:11  
+
0
^ Ah, turistin klassinen ongelma. Turisti haluaisi olla jossain, missä ei ole muita turisteja, vaikka itse on myös turisti.

Ja en siis tuolla syyllistä sua, vaan samasta syystä välttelen itse just kans Kanariansaaria. Tuo on aina vähän kakspiippuinen juttu. Ja toisaalta, nauttisko sitä sitten kuitenkaan olostaan paikassa, jossa ei ole mitään, mitä turisti kuitenkin aina kaipaai. Eli hotelleja, ruokapaikkoja, kauppoja, aktiviteetteja.

Thaimaassa, varmaan kuten monessa muussakin kohteessa, jotka joissain mielikuvissa on turismilla pilattuja, pitää tietää minne mennä, jos haluaa vältellä ns. samsoniteturisteja. Samsoniteturisteilla viittaan tässä jurikin noihin humalaisiin, jotka lähtevät pakettimatkalle Playa del Aurinkoon, kohteesta viis kunhan lämpöä riittää.

Omalla Thaimaanreissullani olin pari yötä ensin paikassa, josta sai ruotsalaisia lihapullia. Kun siirryin sitten 10km toisaalle, löytyi paikka jossa ei ollut samsoniteturisteja. Siellä koki vähän aidompaa Thaimaata. Toisaalta kävin myös paikassa, joka oli satojen kilometrien päässä turismin keskittymistä ja siellä näin vuorokauden aikana alle viisi valkoihoista. Enkä nyt tiedä oliko se sittenkään niin mukavaa, etenkin kun hotellin ala-aulassa tervehti laumallinen torakoita.

Mutta Thaimaassa viehätti ne ihmiset ja se kulttuuri. Myös maisemat olivat jotain todella kaunista, samaten kuin luonto yleensäkin. Enpä ole aiemmin kohdannut villejä apinoita, saati gekkoja ja papukaijoja.

Mä jatkan aiheesta huomenna ja palaan samalla Rorysin kaupunkipulmaan.
Ylläpitäjä

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 25.10.2010 klo 23:20  
+
0
^^ Melinalla oliki jo hyviä pointteja. Itte tykkään, koska ilmasto on täydellinen, löytyy mahtavaa luontoa ja upeita rantoja, toisaalta löytyy kaupunkeja, shoppailu -ja bilemahdollisuuksia. Halvat hinnat viehättää opiskelijaa. Ja tosiaan, niitä pahimpia turistirysiä on helppo vältellä. Lonely planet käteen ja menoks! Thaimaassa on helppo matkustaa. Ja lisäisin vielä, että se tuntuu olevan melko turvallinen kohde ja siellä saa yksinäinenki nainen reissata ihan rauhassa.

Seuraavaks kohteena tosiaan Indonesia ja sen lisäks että pelkään saavani ameeban, oon kuullu että siirtyminen paikasta toiseen ei oo lainkaan niin helppoa ku Thaimaassa. Noh, tarinoita sieltä sitte tammikuun lopussa.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 26.10.2010 klo 00:04  
+
0
Mua ei Thaimaa hirveästi sykähdyttänyt. Tosin se johtunee siitä, että me oltiinkin Krabilla pari vuotta sitten, ja se turistien ja vilinän määrä oli aika melkoinen... Rauhaa sai lähteä ihan etsimällä etsimään. Toista oli ollut kuulemma muutamia vuosia aiemmin jolloin sisko oli siellä ollut. Toisaalta se Krabin ranta on aika pieni ja siksikin se saattoi tuntua tosi ahtaalta. Olihan se kuulemma aika selvästi muutaman vuoden aikana muutenkin muuttunut aika "turistirysäksi"
Tehtiin toki retkiä saarille yms, ja ne olivatkin tosi hienoja paikkoja. Ruoka oli ihanaa ja halpaa.
Jos joskus vielä lähden Thaimaahan niin täytyy vähän tarkemmin valita kohde.

Brasilia säväytti mua jotenkin paljon enemmän. Ehkä just siksi koska siellä oli jotenkin paaaaljon väljempää. Ei mua turistit haittaa, mutta liika on aina liikaa :hymy:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.10.2010 klo 00:05)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 26.10.2010 klo 09:21  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Lonely planet käteen ja menoks! Thaimaassa on helppo matkustaa. Ja lisäisin vielä, että se tuntuu olevan melko turvallinen kohde ja siellä saa yksinäinenki nainen reissata ihan rauhassa.



Lonely Planet käteen, niin pääsee eroon humalaisista skandituristeista ja saa tilalle britti- ja jenkkiurpot :jjei: Nojoo, tuossakin taas kohde ratkaisee. Bangkokin Khao-san-roadilta en lähtis pahimpaan sesonkiin yrittämään LP:n suosittelemaa edullista hostellia. Sen sijaan pahimpien rysien ulkopuolella LP oli oiva apu. Sen avulla löytyi mm. Kambodzasta aivan ihana pieni kaupunki, jonne lähtisin milloin tahansa uudestaan.

Ja joo, turvallinen Thaimaa kyllä on. Pahin uhka turistille taitaa olla itse turisti, joka vetää pään täyteen ja lähtee sitten törttöilemään. Mutta siis maassa kyllä ymmärretään, ettei kannata purra ruokkivaa kättä. Kaikki hyötyvät, kun maine hyvänä kohteena säilyy.

Rorys: Kuten Tiuhtis sanoi, etenkin nuoret ja lapsettomat saavat Berliinissä kulumaan helposti viikon jos toisenkin. Nähtävää ja koettavaa riittää jokaiseen makuun ja hintataso on edullinen: pikaruokaa saa halvimmillaan 2eurolla, ravintolaillallinen juomineen kustantaa halvimmillaan alle kympin. Myös bilekulttuuri on todella laaja. Münchenissä en ole itse käynyt, mutta mitä olen kuullut siellä asuvilta tuttavilta, se on kalliimpi ja konservatiivisempi.
Ylläpitäjä
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.10.2010 klo 09:22)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.10.2010 klo 16:43  
+
0
Jahas, me lähdetäänkin äitin kanssa tässä loppuvuodesta Tallinnaan, pitkä viikonloppu todennäköisesti.

Hotellisuosituksia? Must-kohteet Tallinnassa?

Mä en ole kuin kerran käyny Tallinnassa :nolo: ja sillonkin vaan läpikulkumatkalla, joskus 2000 tai 2001 koeratsastamassa hevosia yhdelle naiselle Viron maaseudulla.

Siljan kautta ei näköjään oikeen enää saa noita hotellipaketteja, mutta mitä bookingin kautta vähän toljottelin niin Tallinnan hotellihinnat vaikuttaa HYVIN kohtuullisilta.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.10.2010 klo 19:15  
+
0
Noooh nyt on sit varattu matka Egyptiin Hurghadaan. Jänskää. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

citnalta

citnalta
Viestimäärä: 47

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.10.2010 klo 20:28  
+
0
^^Me oltiin syyskuun lopussa virossa yksi yö ja majoituttiin Baltic hotel vana viruun

http://www.booking.com/hotel/ee/baltic-vana-wiru.html?label=gog235jc;sid=a8484f6ff9fba4b7e7cc3704e28fa416

Aivan loistava sijainti, täysin vanhankaupungin keskustassa. Todella hyvä varsinkaan jos ei tunne kaupunkia niin hyvin. Tosta pääsee nopeasti lähellä oleviin ostoskeskuksiin ja ruokapaikkojakin on rutkasti. Hintatasohan ( ruuan ja juoman ) on tuolla vanhankaupungin ytimessä, siinä torin kuppeessa korkeampi kun jos jaksaa siitä kävellä vähän syrjempään, pois siitä torin alueelta niin halpenee.
En tiedä ootteeko menossa shoppailemaan vai nähtävyyksiä kattomaan, vai molempia.
Suurin nähtävyys taitaa olla tuo vanhakaupunki:hymy:

Ostoskeskuksisa tunnetuin, ainakin suomalaisille taitaa olla virukeskus. Aika paljon samoja liikkeitä kun suomessa, mutta omiin suosikkeihin kuuluu ainakin promod, jota ei suomessa ole.

http://www.virukeskus.com/fi.html#/esileht

Sitten on myös kauppakeskus rocca al mare, jota mainostetaan paljon. On kait uusin.

Ja kauppakeskus rotermanni, jossa on ainakin pull&bear vaateliike jota ei löydy suomesta.
Näiden kolmen lisäksi on toki monia muitakin, nämä vain mulle nyt tuli päähän.

Mun mielestä siellä on myös noita sightseeing busseja, jos haluaa sillä tavoin tutustua kaupunkiin.

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 08:45)