Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 39

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.10.2010 klo 20:56  
+
0
Mä tykkään Thaimaasta eniten niiden ihmisten takia, ei ole mitään kauheeta kaupustelu- ja tyrkytyskulttuuria niin kuin esim. Egyptissä ja Tunisiassa. Joihin en toistamiseen enää mieluusti lähtis. Paitsi korkeintaan snorklausmatkalle. Ja mä oon ollu Thaimaassa enimmäkseen paikoissa, joissa ei juuri ruuhkaa rannalla tai muuallakaan ole, esim. Rayong. Tietysti myös edullinen hintataso miellyttää, hieronta 3 euroa/tunti ja ruoan ja kaljan saa 2,5 eurolla.

Thaimaahan olisi tarkoitus suunnata taas alkuvuodesta, myöhäiselle häämatkalle, paikasta ei vielä tietoa tarkemmin, täytyy tsekkailla äkkilähtöjä.

Muoks. Joku kyseli Sloveniasta. Aivan ihana maa, olen ollut siellä autorundilla muutaman päivän ja eipä ole paljon pahaa sanottavaa. Kauniit maisemat, kauniita ihmisiä ja suhteellisen edullista vielä. Varmaankin länsimaisin maa noista entisen itäblokin maista.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.10.2010 klo 20:58)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 29.10.2010 klo 22:08  
+
0
Kiitos citnalta :hymy:

Mennään ihan lomalomalle, eli muulla aktiviteeteilla ei ole väliä, kunhan ruoka on hyvää :nolo: Tultiin äitin kanssa siihen tulokseen että mennään nyt kerrankin johonkin vähän "fiinimpään" hotelliin kun hinnat on mitä on, tällä hetkellä tsuumailen yhtä Radissonin hotelleista. Ja reissussa ollaan marraskuun viimeinen viikonloppu, Tallinnan joulusesonki ja jouluhinnat alkaa näköjään joulukuussa :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 30.10.2010 klo 08:27  
+
0
Mä olin Thaimaassa 2002 ja tykkäsin ja sitten taas en tykännyt. Majailtiin kaverin vanhempien talossa joka on Pattayan kupeessa... Hirveä kaupunki mielestäni. Turistirysä, kyllä, ja no sitten on se toinen "iloinen"iltakulttuuri. Paikalliset toki mukavia, mutta jotenkin sellainen likainen olo siitä kaupungista jäi.
Käytiin Koh Sangilla(kai se jotenkin noin kirjoitettiin) ja se oli ihana paikka... tosin nykyään sekin vissiin rakennettu täyteen hotelleja/bungaloveja. Siellä ne ihmiset vasta mukavia olivatkin ja se luonto! :love: Yövyttiin myös Rayongissa matkan varrella ja kivan oloinen paikka sekin, tosin silloin oli ainakin hieman hiljainen kaupunki.
Bangkokissa oltiin muutama yö ennen kun lähdettiin kotiin, sitä ei keretty kauheasti kiertelemään mutta iiiisooo paikkahan se on... siitä ei jäänyt ihan niin "irstasta" kuvaa kuin Pattayasta... ei siitä oikein jäänyt mitään kuvaa. :roll:
Seuraavaksi jos menisin Thaimaaseen kokeilisin jotain Phukettia tms. rantakohdetta(=turistirysää:jjei:).

Nythän me lähdetään Gran canarialle Maspalomakseen, ei olisi tullut ehkä mietittyä koko paikkaa ennen tuota lasta. Ehkä on turistirysä mutta aina se silti Suomen marraskuun voittaa ja on ainakin lapsiystävällinen... :peukku:Jännä mitä asioita sitä lapsen kanssa pitääkin miettiä, siis näin pienen lapsen kun 10kk.

New York on silti mun matkakohteista se ykkönen!:love: Oltiin siellä häämatkalla 2008 ja tykästyin kyllä ja viikko siellä oli aivan liian lyhyt aika! :shifty: Muutenkin USA:n kaupunkeja/valtioita haluisin enempikin kierrellä... en tiedä mikä siinä viehättää... :eitietoo: "Roadtrippi" jenkeissä!! :jjei: :peukku:

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 30.10.2010 klo 20:44  
+
0
Onkos täällä ketään, ketä ois käyny Roomassa tai muussa välimerellisessä paikassa kesällä? Mä haluaisin ihan hirveästi lähteä ens kesänä käymään Roomassa, ollu pitkään unelmakohteena. Ainoat vapaat viikot vaan on todennäköisesti juhannuksen jälkeinen viikko ja elokuun kaks ekaa viikkoa. Onko tällasella pohjolan ihmisellä mitään mahiksia selvitä hengissä siellä tohon aikaan vuodesta? Varsinkaan, jos haluaa suhteellisen lyhyessä ajassa nähdä mahdollisimman paljon... :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 30.10.2010 klo 22:54  
+
0
Mä tykkäään thaimaasta, koska siellä on ihana ilmasto, ihania ihmisiä, hyvää ruokaa, halpaa ja upea luonto/kulttuuri. Mä olen thaimaassa matkatessani aika paljon kiertänyt alueita, joissa turisteja ei juuri ole, joten olen saanut maasta ehkä hieman eri kuvan, kuin normaali pakettimatkalainen. Mun pappa asuu thaimaassa, hän on asunut siellä 15 vuotta, vetää edelleen erilaisia matkoja ja mm. viisumimatkoja thaimaassa asuville ulkomaalaisille. Papan ja hänen vaimonsa kanssa on tullut nähtyä monenmoista.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 01.11.2010 klo 18:58  
+
0
Täälläki kaivattais neuvoja matkakohteen valintaan!

Eli toiveissa olis reissu uutena vuotena /alkuvuodesta. Mielellään kesävaatekelit, mutta kaupungit huomioidaan myös. Reissu luultavasti viikon, mutta kaksi viikkoa kauempana ei myöskään täysin poissuljettu vaihtoehto. Kohde riippuu myös sitten siitä, lähtäänkö kaverin kanssa kahestaan vai lähteekö miehiä mukaan. Jos lennot on kovin kalliita, pitäis elintason olla halpa, eli rahaa ei ole ihan älyttömästi millä mällätä. Jos lennot on halpoja, voi elintaso olla sitten kotimaan luokkaa (toki aina halvempi parempi :wink:).

Barcelona, Azorit ja Turkki (tänne vain miesten kanssa) ollu mietinnässä. Myös Thaimaa, mutta sinne olis sitten tosiaan tehtävä pitempi reissu. Se vain, että Azoreille ja Turkkiin ei taida olla lentoja keskitalvella. Pakettimatkat on ihan ok, mutta osataan myös reissata omillaan.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 14:00  
+
0
Olisiko kenelläkään ehdottaa jotain kohdetta missä olisi lämmintä helmi-maaliskuussa sekä mielenkiintoisia nähtävyyksiä (erityisesti museot kiinnostaa)? Rannalla löhöily ei niin kiinnosta. Olen nyt vihdoin päättänyt ilahduttaa itseäni lomamatkalla ensi keväänä, mutta kohde on vaan vielä vähän hakusessa :hymy: Edellisestä ulkomaanmatkasta taitaakin olla jo joku yli 10 vuotta aikaa..


Muoks. ^ Joko muuten Karvakamu on keksinyt jonkun kohteen? Vähän samansuuntaisia kriteerejä näyttäisi olevan kuin minullakin :aurinko:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.11.2010 klo 14:03)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 22:51  
+
0
^ No ei oo keksitty vielä kohdetta. Onkohan Lissabonissa liian vilposta tuohon aikaan sun makuun?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 23:59  
+
0
Mä olen vanhempien kanssa matkustellu suhteellisen paljon ja käynyt erilaisissa maissa, mutta useampaan otteeseen ollaan visiteerattu parin viikon turistilomalla Intiassa, viimeksi viime vuodenvaihteessa. Ollaan otettu ihan pakettilomia Goaan, mutta yleensä kierrelty vähintään toinen viikko muualla maassa, joten on tullut nähtyä muutakin kuin turismia. Niin, se turismi, kyllä sen kasvun huomaa. Vaikkei saisi yleistää, niin räikein muutos neljän vuoden tauon jälkeen oli nyt venäläisten eksyminen myös Intiaan. Eivät ne kaikki toki kamalia ole, mutta suurin osa. Perhanan uusrikkaat, jotka ovat sitä mieltä, että raha oikeuttaa mihin vaan. Ei käytöstapoja, kohtelevat paikallisia kuin orjia (samaa käytöstä tosin huomaa myös ihan intialaisissa keskiluokkaisissa ihmisissä) ja tuovat oman maan mukanaan lomallekin :mad: Siinä maassa on sitä jotain, joten harmittaa ihan suunnattomasti.

Thaimaa ei ole oikein koskaan houkutellut, koska nuo turistirysät eivät ole ehkä se mielenkiintoisin paikka. Toisaalta, pitäisi ehkä sinne päästä joskus kiertelemään juuri niitä kaikkia muita paikkoja. Monet nimittäin vertaavat Intiaa ja Thaimaata toisiinsa - Thaimaa on vaan siistimpi :roll:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 17:58  
+
0
Nyt ois sitte Krabin 2 viikon matka varattu tammikuulle :) Iski eilen ihan kauhea matkakuume, kun nettisivuja selailin ja ei kun miehelle ehdotusta, että mentäskö tonne. Häämatkalle siis ollaan menossa vähän näin jälkikäteen. Oon innostuksissani jo kahdessa päivässä hankkinu varmaan kaiken mahdollisen tiedon Krabin mahdollisuuksista ja tarkotuksena ois ainakin kiertää alueen saaria mahdollisimman paljon, käydä melomassa ja snorklaamassa (mies sukeltamassa). Ja tietty syödä hyvin :) Ei jaksa oooooottaaaa!

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 08.12.2010 klo 19:24  
+
0
Nika, Roomassa oltiin ööh, pari vuotta sitten heinäkuussa. Hiki oli, voi poijjaat... Mä kyllä tykkään lämpimästä, ei siinä mitään jos +35 astetta ja ylikin ei haittaa. Rooma on hieno kaupunki, paljon näkemistä, hyvää ruokaa ja jos yhtään on kiinnostusta historiaan ja kulttuuriin niin sinne vaan. Rosvoista aina puhutaan, mutta meidän poppoon fyrkat säilyi ainakin hyvin omissa laukuissa. Ihmiset oli mukavia, ja miehet iski silmää...

Karvakamu, mites Egypti? Sään puolesta aika takuu kohde, sadepäivän todennäköisyys on hirmu pieni, ja lämmintä on. Jos historia kiinnostaa, suosittelisin Niilin risteilyä. Oltiin itse semmoisella tammikuussa, ja oli hieno reissu sekin. Tosin ei ihan sieltä halvimmasta päästä. Ja mahatauti tuli, mutta siitäkin huolimatta oli kivaa. Tuhansia vuosia vanhojen temppelien pällistely oli kiinnostavaa, maisemat eksoottisia, ihmiset ystävällisiä (välillä liiankin) ja välillä sai makoilla aurikoakin ottamassa laivan kannella. Egyptissä toki on ne ihan rantakohteetkin (joissa näköjään voi hainkin suuhun joutua, jaiks...), mutta minusta on aina kiinnostavampaa päästä tutstumaan maan kulttuuriin syvemmällekin. Ja onhan ne muumiot haudoissaan aika jänniä. :)
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 09.12.2010 klo 22:59  
+
0
On tää matkustaminenkin hankalaa...

Meidänhän piti mennä sinne Tallinnaan jo pari viikkoa takaperin, mutta tuli ylittämättömiä esteitä. Nyt lähtö olis huomenna, mutta tohon lahdelle luvataan ihan riittävän kovaa tuulta, ja nyt jännätään että kulkeeko laivat.
Ehdittiin jo äiteen kanssa hehkutella sitä ettei olla Finnairin varassa, mut mitäs se luontoäiti ei keksi matkustamista hankaloittaakseen :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 09:44  
+
0
Jepa Egyptiin vie siis meillä matka helmikuussa. Jänskää lähtee ekaa kertaa lentokoneella. Mut kai me selvitään. Oltais alunperin oltu lähössä maalis-huhtikuussa mut siellä saattaa kuulemma olla hiekkamyrskyjä tuohon aikaan niin ei viititty mennä joten aikastettiin menoa. Helmikuussa päivä keskilämpötila on n.22astetta et ihan hyvä kumminkin. Ei liian paahtavaa mut lämmintä kumminki. Vähä ei millää jaksais odotttaa mutt pakko. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 11:05  
+
0
^ Muista varoa haita. Mä järkytyin noista haihyökkäyksistä jonkun verran, kun itse on tullut siellä samoilla vesillä uitua ja snorklattua muutama vuosi sitten. Egyptissä ehdottomasti parasta on juurikin se vedenalainen maailma ja snorklaus on must!

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 14:31  
+
0

eeelisa kirjoitti:

Oltais alunperin oltu lähössä maalis-huhtikuussa mut siellä saattaa kuulemma olla hiekkamyrskyjä tuohon aikaan niin ei viititty mennä joten aikastettiin menoa.


Minä olen menossa Luxoriin just tuolloin maaliskuun loppupuolella :eek: Selviääköhän sieltä hiekan seasta pois ollenkaan..

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 15:14  
+
0
TwoBeans Ei 35 astetta vielä haittaa. Olin viime kesänä ihan innoissani kun oli niin lämmin. :nauru: Ja niitä rosvojakin voi varmasti osua kohdalle missä vaan, pitää vaan pitää hyvä huoli omista tavaroistaan. Tuonne kai uskaltaa ihan yksinkin lähteä, reissuseuraa kun ei ole tiedossa? :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 16:41  
+
0
Lähtö Egyptiin enskuussa. Jollain kokemuksia Sharmista?
Ihanaa lukea noita hai uutisia kun just niille rannoille lähdössä sukeltelemaan :roll:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 19:47  
+
0
TwoBeans, kitti ehotuksesta, vaan taitaa jäähä reissu mulla nyt tekemättä kun tuli ostettua asunto ja se vie nyt aika hyvin rahavarat. Eikä Egypti kyllä olis mun vaihtoehtolistalla kovin korkeella muutenkaan, ei jotenki kiinnosta. Toivottavasti piakkoin kuiteski pääsis reissuun!

Nika, mitä ite oon Italiassa ja muissa välimeren maissa käyny, niin sanoisin, että varmaan siellä yksin päivisin uskaltaa kulkea, mutta ei kovin kannata mainostaa olevansa yksin. Enkä kyllä iltaisin kovin kulkis itekseni.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 21:18  
+
0
^Totta kai omaa järkeään saa käyttää reissussakin ollessa :wink: Enkä mä täällä Oulussakaan halua yksikseni lähteä kävelemään myöhään illalla/yöllä ainakaan keskustaan.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: MATKAILUPULINAA - Perjantaina, 10.12.2010 klo 21:23  
+
0
^ Hirvittää muuten näin jälkikäteen, että Oulussa asuessa konttasin aina baarista räkäkuosissa Ainolan puiston läpi yksinään. Ei tulis tehtyä enää. :eek:

Kylläpä tekisi mieli lähteä taas Barcelonaan. Toukokuulle saisi kahden hengen menopaluulennot alle 300e.:viheltel:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 16:00)