Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 23:49

Matkailupulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 39

Tapire

Tapire
Viestimäärä: 236

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 18:01  
+
0
Olen valmistunut matkailuvirkailijaksi, mutta käynyt vain Tallinnassa ja Tukholmassa, ikinä en ole lentänyt... olin vissiin se luokan oudokki aina siinä suhteessa.
Haluiaisin muutenkin matkailla mahdollisimman oikein. Koulutus avasi silmäni sille kuinka pahaa turismi voi olla; paikallisen luonnon pilaamista ja paikallisten veden riistoa, alkuperäisasukkaiden häirintää, eläinten huonoa kohtelua(kaikki kivat kuvat isojen rauhotettujen kissojen kanssa) jne..
Minusta ihan oma kotimaakin on tarpeeksi mielenkiintoinen matkailukohde, vaikka minulla onkin ollut suuria unelmia esim. Etelä-Afrikkaan menosta.
Tein opinnäytetyön matkasta Barcelonaan, ehkä se menee vielä joskus kokeiluun.
Liinu jenkki, 11.5.2003 - 25.11.2011 ♥

http://minja.kuvat.fi/kuvat/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 21:59  
+
0
Olen käyny melkein vuosi sitten Ile de la Reunion saarella luokan kanssa, Madagaskarin vieressä. Sekä samalla piipahdettiin Pariisissa bussikierroksella. Olihan se mielenkiintoinen matka, ja kaikenlisäksi se tuhkapilvikin päätti purkautua juuri kun piti lähteä. Jumissa oltiin saarella n. viikko ylimääräistä.
Haluaisin kuitenkin enemmän matkailla euroopan suunnalla ja yleisesti kotoisessa Suomessakin, mutta jospa sitten ensi kesänä miehen kanssa otetaaan asuntovaunu- tai auto käyttöön ja lähdetään kiertelemään :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 22:03  
+
0

eeelisa kirjoitti:

Me just vaihdettiin tuo egyptin matka. Eipähän tarvii enää odotella vaikka tilanne rauhottuiskin. Tietää varmasti että pääsee jonnekin muualle, vaikkakin ei varmaan yhtään niin mielenkiintoinen paikka. Pääsee pois arjen keskeltä. :)


Mihin kohteeseen vaihdoitte, jos saa udella?

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: MATKAILUPULINAA - Sunnuntaina, 30.01.2011 klo 22:15  
+
0
Mä hain vapaaehtoistyöntekijäksi Thaimaaseen paikallisten kodittomien koirien keskuuteen. Paikka irtosi tosi helpolla, mutta pitää lykätä vuodelle 2012 koska tänä vuonna on tullut paljon yllättäviä menoja, ja lennot niin kauas eivät mitään kaikista halvimpia ole. Toinen unelma olis mennä vapaaehtoistyöntekijäksi Etelä-Afrikkaan vaikka jollekin ratsutilalle. Tiedä sitten millaisia paikkoja, omaa arviointikykyähän saa ja pitääkin käyttää, mutta onpahan tässä vielä aikaa tutkailla..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 09:04  
+
0
Tita// teneriffalle, ei ihan semmoinen kohde johon oltais haluttu mutt kyl silti innoissaan odotetaan.. :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 16:23  
+
0
Heh, kerroinkin jo aikaisemmin ettei Thaimaa (Krabi) tehnyt muhun kovin suurta vaikutusta. Mukava loma oli jne, mutta ei jäänyt sellaista "pakko päästä uudestaan"-fiilistä.
No, pikkusisko lähtee Phuketiin keväällä työharjoitteluun 2 kuukaudeksi ja äiti soitti mulle eilen että haluisinko lähteä hänen matkaseuraksi sitten toukokuun lopussa hakemaan siskoa kotiin. Oltais sit silleen äiti+tyttäret lomalla viikko. Ja mä olen innoissani! :nauru:

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 16:39  
+
0
^ Voihan se reissu olla upea, vaikka kohde ei omiin suosikkeihin kuuluisikaan :)

Mulle esim. New York on sellainen. Itse kaupunkia kohtaan ei jäänyt mitään suurensuurta paloa tai pakkoa päästä takaisin, mutta reissuna, seuran ja koettujen asioiden puolesta se reissu oli kyllä aivan mahtava.
Ylläpitäjä

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 17:15  
+
0
^^ Suattaapi olla suhteellisen kuumaa ja sateista Etelä-Thaimaassa tuohon aikaan. Mutta toisaalta varmasti vähemmän turisteja kuin näin talvella!

Tuli mieleen tuosta "pakko päästä takaisin" -fiiliksestä, että onko teillä sellaisia kohteita, joissa olette käyneet useamman kerrankin? Mulla on aina ollut vähän periaatteena, että ei samaan paikkaan kahta kertaa, vaikka kuinka olisin paikasta tykännyt, mutta Budapestiin haluan kyllä vielä joskus muistelemaan vaihtokevättä, jonka siellä vietin. Ja Prahaan haluaisin myös uudestaan, kun viimeksi 4 päivää ei tuntunut siellä riittävän. Lontoossa olen käynyt kahdesti, vaikka en koko kaupungista edes kauheesti tykkää. Mä en oikein ymmärrä ihmisiä, jotka menee vuodesta toiseen sinne Kanariansaarille, sinne samaan Playa del Inglésiin ja siihen samaan hotelliin.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.01.2011 klo 17:24)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 17:21  
+
0
^^ ja ^ Niinpä. Eiköhän parasta tuossa reissussa ole se, että pääsee vaan jonnekin ihanassa seurassa. Tietty se lentomatka on tuskastuttava :nauru:
Pari kaveria/tuttua on ollut Thaimaassa kesäkuussa, kertoivat että välillä satoi mutta kuurot olivat lyhyitä. Mutta juu, eipä sen niin väliä :hymy:

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 17:27  
+
0
^ Heh, mä tuossa just ajattelin, kun Thaimaasta kotiin päästiin 11,5 tunnin lennon jälkeen, että en kyllä taatusti ikinä matkusta mihinkään sitä kauemmas, kun oli niin tuskaa se lentomatka taas. Varsinkin kun istuin kahden ihmisen välissä. Haaveilen kovasti Uudesta-Seelannista, mutta varmaan ahdistuisin kuoliaaksi sillä lentomatkalla :)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 17:32  
+
0
Tukholma... :hymy: Mä vaan pidän siitä kaupungista. Ja näin turkulaisittain se on mukavan lähelläkin, helppo mennä ja olla ja matkustaa.
Ja siis ihana kaupunki!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 20:29  
+
0
Elba83 mä kävin toissa kesänä Uudessa-Seelannissa ja kyllä se lentokoneessa istuminen ihan oikeesti kannatti! :peukku: Se on kyllä semmonen paikka, mihin haluan joskus uudestaan ja paljon pidemmäks aikaa. Oltiin siis vaan 2½ viikkoa. Niin paljon erilaisia paikkoja missä käydä ja kaikkialla niin upeen näköstä. Tosin kyllä se 3h+12h+12h lentäminen alko pikkasen puuduttaa. Mutta onneks istuimissa oli jokapaikalla oma pikkutv josta sai monien ohjelmien joukosta valita mieleisiään ja kattella niitä. :nauru:
Bokseri Oona 25.11.2009

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: MATKAILUPULINAA - Maanantaina, 31.01.2011 klo 21:51  
+
0
Mun olis tarkoitus käydä tänä vuonna Islannissa kolmannen kerran. Se on islanninhevosharrastajalle sellainen mekka, jonne on pakko palata aina vain uudestaan. :hymy:

Viidennellä käyntikerralla jäin asumaan tänne Englantiin. Tässä maassa ja sen konservatiivisuudessa ja kohteliaisuussa on edelleen jotain tosi houkuttelevaa. Historian havinaa ja vaikka mitä. Lontoo on ihana metropoli, ehkä joskus muutan tekemään maisteria sinne.

Pariisissa olen käynyt kahdesti, Pariisin voisin lähteä koska vaan uudestaan !

Kohteissa joissa en ole käynyt näin "lähietäisyydellä", Unkari vaikuttaisi tosi kiinnostavalta jo oman koiran puolesta. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: MATKAILUPULINAA - Tiistaina, 01.02.2011 klo 10:36  
+
0
nevermind: Just aattelin, että pari viikkoa ois siellä kyllä aivan liian lyhyt aika, varsinkin kun matka on niin pitkä, niin aloinpa sitten haaveileen lähteväni johonkin farmille töihin sinne vähäks aikaa. Siellä on kuulemma paljon näitä farmeja, joissa saa katon pään päälle ja ruoan työpanosta vastaan, ois varmaan ihan kiva tapa tutustua paikallisiinkin. Vielä kun ois joku hevostila :) Noh, saas nähdä, jos alkais vaikka rahaa kerätä ihan ensin.

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 11:13  
+
0
kuinka moni on käynyt mahdollisesti teneriffalla? Kuinka turvallinen paikka on? Uskaltaako yksin liikuskella/miehen kanssa? entäs uskaltaako maastossa yksin kulkea?
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: MATKAILUPULINAA - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 18:11  
+
0
^ Musta Teneriffa on tosi turvallisen oloinen paikka, eikä tarvitse huolehtia että jotain erityisen odottamatonta tapahtuu. Olen tosin käynyt siellä jokunen vuosi takaperin.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: MATKAILUPULINAA - Torstaina, 03.02.2011 klo 16:59  
+
0
Onko kenelläkään kokemusta S-matkojen järjestämistä matkoista? Selailin tässä epätoivoissani niidenkin matkoja kun tuo Egypti on nyt sitten peruttu koko keväältä.. (:pyssyt:) Jotenkin epäilyttävää, että kaukomaillekin kuten esim. Kiinaan pääsee halvimmillaan ~600 € per henkilö (lennot + hotelli). Ilmeisesti tuohon hintaan ei sit vaan kuulu oikein mitään :mietiskel:

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 05.02.2011 klo 15:10  
+
0
Osaan näköjään edelleen jäädyttää ketjun kun ketjun :nauru: Egypti vaihtui nyt sitten Dubaihin. kenelläkään kokemuksia?

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 05.02.2011 klo 16:21  
+
0
Tuttu kävi Dubaissa ja tykkäsi todella paljon. :peukku:

Itse voisin lähte uudestaan Los Angelesiin. Tykkäsin ihan hirveästi palmuista ja Hollywoodin tunnelmasta. Reissu oli kokonaisuudessaan sellainen et kaverin kanssa lähdettiin liikkeelle Los Angelesista ja vuokrattiin auto jolla sitten ajoimme San Fransiscoon, sieltä vuorten yli Death Valleyhin läpi Las Vegasiin. Vegasista Arizonan puolelle Grand Canyonia katselemaan ja takaisin Vegasiin josta takaisin Los Angelesiin ja lentokoneella kotio. :aurinko: Ja kaksi viikkoa siis kului reissatessa.

Olen aina haaveillut tuollaisesta reissusta ja mahtavaa että se toteutui juuri jenkkilässä. En pahimmin ollut amerikan reissusta haaveillut, mutta nyt voisin lähteä ehdottomasti uudelleen.

muoks. kirjoitus häröjä
(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.02.2011 klo 16:23)

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: MATKAILUPULINAA - Lauantaina, 05.02.2011 klo 16:32  
+
0
Mä haaveilen uudesta Meksikon reissusta viime talvena oltii siel viikko ja jäi kaikki näkemättä tai ei ny kaikki mut paljon. Nyt sit sovittii yhen tuttavan kanssa et ens talvena mennää sinne kaheks viikkoo. :aurinko:

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 39
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 01:30)