Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:59

Mitä unta näit viimeksi?

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 17

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 17:57  
+
0
^Tuossa unikirjassa on kyllä ollu ihan hyviä nuo tulkinnat. Karisto julkaisee muutenki kelvollisia unikirjoja, et jos tulkinta kiinnostaa niin kannattaa lukaista.

Mä näin viime yönä unta, et me oltiin yhdessä talossa ja mulla oli kaikki tavarat hukassa. Yleensä kauppa-unessa (jonka tyylinen tuo oli) ei ikinä löydä etsimäänsä, mut tässä unessa mä tiesin et se on unta. Mä sinnikkäästi etin niitä tavaroita ja huusin muille, et odottavat vielä vähän aikaa. Just ku mä sain ne tavarat kasaan niin ulkoa kuulu lähtevän auton ääni. Olipa melko turhauttava tunne.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 18:03)

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 11:26  
+
0
Ohhoh olimpa taas sodassa viime yönä :mietiskel:
Mun unikirjan mukaan tää tarkoittaa: Uni ei lupaa hyvää, vaan varoittaa vaaratilanteesta.
Olin siis itse sotilas joka tarkoittaa että mun työolosuhteet heikkenee... hmm.. Eihän mulla edes ole töitä jossa vois heikentyä noi olosuhteet :)
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 11:33  
+
0
Mä näin unta että menin uudestaan naimisiin.. (elän siis jo avioliitossa) Unessa sulhanen ei ollut tämä nykyinen, mutta hääpäivän aamuna olin todella huolissani siitä, että tiesin unessakin että olen jo naimisissa. Ja ettei esteettömyystodistusta oltu edes kyselty.

Oisko SanttuJ:lla jotain hyvää tulkintaa tästä. Tuli unesta vähän omituinen olo ;)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 13:50  
+
0
^:nauru: Täältä pesee!

Jos nainen näkee unta miehestä, se kuvastaa hänen maskuliinista puoltaan, animusta. Avolitto voi tarkoitta kahta asiaa: Salaperäistä sielujen liittoa tai tarkeän asian sopimista. Aviorikos taas varoittaa vääryydestä ja petoksesta. Mä tulkitsisin tuon unen niin, et sulla on vaikeuksia sulauttaa omaan minuuten maskuliiniset ja feminiiniset piirteet ja koet sen takia tekeväs itselles vääryyttä. Avioliitto taas vois tarkoittaa sun alintajunnan toivetta tehdä sopu itsensä kanssa. Käykö järkeen?

muoks. Mä nään ite paljon tuon kaltasia unia. Yleensä ne on seuraus siitä, ku huomaan olevani jossain "äijien" hommassa parempi ku avokki tai muuten mun asenne on "äijämäinen".
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.07.2010 klo 14:01)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 20:10  
+
0
^Joo-o :D Kyllä se saattas noin vaikka mennäkin.
Kiitos unimestarille :kumarrus: Käännyn sun puolees jatkossakin :nauru:

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 22:02  
+
0
^:nauru: Ole hyvä vain! Onni on omistaa unikirja.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Keskiviikkona, 14.07.2010 klo 23:44  
+
0
Viime yönä näin unta:
Mun piti hoitaa mun isän ja sen vaimon koiraa (mitään koiraa niillä ei tosiaan ole, eikä oo varmaan koskaan tulossakaan), valkoista länsiylämaanterrieri Brutusta. Brutus oli tosi suloinen ja iloinen, mutta sairasteli paljon. Ilmeisesti sairasti vain meillä hoidossa.
Myös mun äiti hoiti Brutusta välillä ja toi sitä autolla aina sinne missä olen. Mä kyselin aina äidiltä "monelta tuot Brutuksen, minne tuot sinne". Äiti puolestaan antoi koiran hoitoon työkaverilleen Harrille, jolla on myös (ihan oikeastikin) pieni ja kiva koira. Harri taas antoi koiran Keravalla asuvalle tyttärelleen (ei ole olemassa) hoitoon.
Itse olin siis aina ihan tietämätön missä Brutus on. Mutta vein sen pari kertaa lääkäriin, koska se sairasti siis jotain ja kaikenlaista. Lääkärin jonotushuone oli kummallinen ja mietin miten olin edes päätynyt sinne. Olin myös unohtanut ottaa Brutuksen mukaan. Lääkäri kysyi mitä Brutus syö. Sanoin etten tiedä, en ole tainnut muistaa ruokkia sitä ollenkaan. Lääkäri huomautti, että kyllä olis pitänyt ruokkia, koira on ollut mulla hoidossa jo aika kauan. En muistanut kauanko, maanantaista asti? Koko viikonlopun? Päivän?
Nolostutti kovasti soittaa isälle, että heidän rakas koiransa nyt sairastaa, en tiedä yhtään missä se on ja kauanko se on edes ollut mun luonani.

Shamalai

Shamalai
Viestimäärä: 27

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Torstaina, 15.07.2010 klo 01:56  
+
0
Näin unta, että osallistuin johonkin entisen koulun kilpailuun, jossa piti kerätä jostain maastosta jotain palasia ja voitin sen ja sain palkinnoksi ihan minkä tahansa koiranpennun :nauru: Halusin tanskandoggin ja pohdin kyllä muitakin. Mutta tämän unen merkitys ei kyllä jää epäselväksi, doggi ois nyt haaveena.
Laika/Muttnik's Space Dog Laika Lou- s.11.04.2009

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Torstaina, 15.07.2010 klo 02:07  
+
0
Näin unta että poikaystäväni kuoli. Olin surullinen, vihainen miksi näin piti tapahtua, mutta samalla olin huonolla omatunnolla onnellinen, olin vapaa"meistä", suhteesta.

Sanoma on aika selkeä, mulla on todella vaikea ja epävarma olo meidän suhteesta pitkään. Nyt meni mies armeijaan, ja epävarmuus vahvistuu kun ei ole millään tapaa ikävä vaikka mies on poissa kauan. Enemmän vain olo että jes, omaa aikaa.
Tää varmaan kuuluis jo jonnekin muualle, mut unesta kun puhutaan niin tuli mieleen samalla tämä. Tarviis voimia.:neutral:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Torstaina, 15.07.2010 klo 10:29  
+
0
^Auts, toi ikävän puuttuminen oli mulla edellisessä suhteessa "the" merkki siitä että kaikki ei ole kohdallaan. Tiesihän sen jo pitkään, mutta oli ns. viimeinen niitti. Tsemppiä ja voimia tilanteeseen!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

bzzz

bzzz
Viestimäärä: 22

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Torstaina, 15.07.2010 klo 12:49  
+
0
Voisko joku kertoa mulle mitä mun unet on tarkoittaneet... Olin 5 viikon kesälomalla, melkeen koko loman perheen luona maalla.. NÄin tuona aikana kolme pahaa unta, missä mulle sattui jotain. Lyhyesti.Ensimmäisessä unessa ammuin itteäni päähän, mutten kuollut heti vaan ehdin kertomaan miehelle ja äidille mun viimeiset toiveet.
Toisessa meidän taloon tunkeutui jotain pahoja tyyppejä jotka alkoi pahoinpitelemään meitä, saatiin kuitenkin toinen niistä kiinni, mutta hätäkeskus ei suostunut lähettämään apua ennenkun ovat varmistaneet mun työpakan.
Kolmannessa ajoin perheen kanssa pahan kolarin..ei kuoltu kuitenkaan.
Nämä ovat kyllä häirinneet...
Rakkauteni : Dina -amstaffi/pitbull/collie neiti -05, Milo -pointteri poitsu -09
Maukujat: Niila -06/09 ja Nelli - 11/09
Pilven reunalta meitä suojelee spk poitsuni Otto <3

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Torstaina, 15.07.2010 klo 17:35  
+
0
^Minäpä selailen unikirjaa :kieli:

Tuosta ekasta unesta löysin pari juttua.
Ase: Sisältävät usein seksuaalisen merkityksen, mutta niihin liittyy myös joko voimantuntoa tai vihamielisyyttä niiden käyttötarkoituksesta rippuen.
Itsemurha: Ei ole välttämättä huono enne. Olet tiedostanut ongelmasi ja haluat siirtyä uuteen vaiheeseen ja aloittaa kaiken alusta.
Äiti: Omasta äidistä uneksiminen saattaa viitata epäitsenäisyyteen tai muuhun persoonallisuuden ongelmaan. Unen äiti liittyy myös ihmisen feminiinisen puolen tutkimiseen.
Puoliso: Omasta puolisosta uneksiminen merkitsee, että teidän keskinäisissä suhteissanne on jotain ongelmallista.

Tuon unenhan voi esim tulkita niin, et sä oot tiedostanut omassa itsessäs ja/tai puolisos suhteissa jotain vikaa, ja koet niiden vuoksi vihamielisyyttä. Sä oot tiedostanu mikä ongelma on ja haluat siirtyä eteenpäin.

Toisessa unessa merkittäviä asioita oli tuo talo ja väkivalta. Talo on unessa aina unennäkijä itse ja hänen persoonallisuutensa. Väkivalta unessa on taas keino purkaa agressioita.

Kolmennen unen kolari tarkoittaa, et elämäntahti on liian kiivas.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Torstaina, 15.07.2010 klo 18:11  
+
0

neruda kirjoitti:

^Auts, toi ikävän puuttuminen oli mulla edellisessä suhteessa "the" merkki siitä että kaikki ei ole kohdallaan. Tiesihän sen jo pitkään, mutta oli ns. viimeinen niitti. Tsemppiä ja voimia tilanteeseen!



Tack, sitä tarvitaan!
En vain jaksaisi koko prosessia käydä läpi, ja siksi se on pitkittynyt.
Mutta, lisää purkautumiseen tai parisuhdeosastolle!

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Lauantaina, 17.07.2010 klo 02:15  
+
0
Keväällä näin unta muutamaan otteeseen sekavia unia, joissa sitten meidän ranskanbulldoggi jotenkin aina joutui veteen, ja minun piti pelastaa se sieltä, koska eihän se voi pysyä pinnalla :eek: heh en varmaankaan yhtään alitajuisesti panikoinut koiran kykyä uida :nauru: no nyt ollaan käyty monta kertaa rannalla ja hengissä ollaan selvitty, joten empä ole nyt kesällä enää nähnyt painajaisia aiheesta. :peukku:

Näkeekö kukaan koskaan unia, joissa tajuaa että "hei tämä on unta.."? Itse ajattelin pitkään että sellainen ei voi olla mahdollista, kunnes kerran unessa älysin, että tämä on unta! Hauskinta tosin oli, että en siltikään voinut tehdä mitä tahansa olisin halunnut :nauru: Yritin mukamas lentää, mutta pääsin vaivalloisesti parin metrin korkeuteen ja siihen se jäi.. sitten unohdin älynneeni unen olevan unta ja uni jatkui taas unenomaisena.. :roll: Uudestaan tätä ei ole tapahtunut.. ainakaan vielä. :kieli:

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Lauantaina, 17.07.2010 klo 10:25  
+
0

SanttuJ kirjoitti:

Toistuva uni tarkoittaa yleensä sitä, ettei unennäkijä ole tajunnut unen viestiä.



Tarkoittaakohan se identtistä unta..?

Hieman eri lailla toistuvia unia mun exästä, erottiin jo 5 vuotta sitten. Ollaan unessa yleensä palattu yhteen ja eroamassa tai onnellisesti yhdessä. Aika häiritsevää... Oli aika rankka ero, ehkä vielä alitajuisella tasolla sitä jotenkin käsittelee.. ? Mutta onhan siitä 5v..

Mitähän puhutaan sarjaunista? Eli sellaiset jotka jatkuu seuraavassa unessa.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Lauantaina, 17.07.2010 klo 11:26  
+
0
^Kyllä mä ymmärtäisin se uni voi olla identtinen tai samaan uniteemaan liittyvä. :mietiskel: Mietin et sopiskohan sun uneen toisto? Toisto on merkki kyllästymisestä jatkuvasti toistuviin asioihin.

Tuo ero merkitsee tunnetta, et oot menettänyt jotakin itsestäsi. Muille en löytäny unikirjasta merkitystä.Ja todella raskaan eron itsekkin kokeneena voin sanoa, et ne unet jatkuu aika kauan. Mulla ne tais kestää sen neljä vuotta. Eikä ne loppunu ennen ku sain kunnolla selvitettyä itselleni asioita ja löysin ns. täydellisen mielenrauhan. Siihen asti exä pyöri unissa melko tiheää.

Tuli mieleen tästä maskuliini/feminiini puoleten taistosta yks todella hupainen uni. Mä oli jossain aidatulla leirintäalueella ja kirmailin vapaan pitkin maita ja mantuja. Piilosta pölähti yks jätkä, jolla oli aseenaan joustinpatja. Se vangitsi mut sillä joustinpatjalla maata vasten ja huusi mulle ison ääneen: "Sano mua Tuomakseksi!". :nauru: Hitsi mua aamulla nauratti :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Lauantaina, 17.07.2010 klo 12:58  
+
0
^:nauru:

Minä näin tässä pari yötä sitten unta, että meidän kaikki terrario elukat karkas ja menivät vääreihin bokseihin.. unessa heräs ja kahto jalkoihin, niin siellä kiemurteli hortua ja kipitteli hämähäkkejä. Ja varsinkin se haplopelma lividum hyökki minua kohti, jota "pelkään" :mietiskel:
Osittain uni johtu varmaan siitä, kun illalla näin miten tuo haplopelma oli hereillä boksissa ja pyöri pitkin boksia ja stressaannuin että jos se löytää jonku pako keinon vaikka 99% varmuudella ei pääse karkuun tuolta... :nolo:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Shamalai

Shamalai
Viestimäärä: 27

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Lauantaina, 17.07.2010 klo 16:13  
+
0
^^- Jos unet toistuvat liittyen johonkin mieltä painavaan/traumaattiseen/negatiiviseen asiaan, ei mieli ole vielä kyennyt täysin käsittelemään sitä asiaa. Unethan estää mm. traumojen syntyä, joten monesti kyseessä voi olla vuosienkin prosessi. Itsellä meni yhden ihmisen käsittelyssä 4-5 vuotta, unia näin hänestä usein, toisinaan useita useita kertoja kuussa, kunnes sitten unet loppuivat.
Ja jos tapahtunut asia on yksinkertaisesti liian traumaattinen, ei mieli pysty sitä käsittelemään unissa, vaan yksinkertaisesti blokkaa sen pois, joten silloin syntyy trauma.
Laika/Muttnik's Space Dog Laika Lou- s.11.04.2009

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Lauantaina, 17.07.2010 klo 17:15  
+
0
^Totta. Se unimaailma on alitajunnan tapa selvittää ja hoitaa mieltä. Mulla tais unet loppua just siihen ku annoin itelleni kunnolla luvan raivostua, sain itseluottamuksen takaisin ja kun kuulin et exällä menee hyvin. Viimeinen uni oli exästä oli oikein mukava tunnelmaltaa eikä siihen liittynyt samaa ahdistuksen tunnetta mikä niissä normaalisti esiintyy.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: MITä UNTA NäIT VIIMEKSI? - Tiistaina, 20.07.2010 klo 22:29  
+
0
Puuh näin viime yönä taas näitä maailmanloppu-unia. Avaruusoliot laskeutu maan pinnalle aikeenaan tuhota koko ihmiskunta ja me yritettiin äitin kanssa paeta niitä kotopihalla. Oli kamalaa herätä keskellä yötä siitä unesta, kun ei ollu avoa vieressä kun se on reissussa edelleen. Onneks Oona nukkuu meidän makkarissa myös, niin turvauduin sitten siihen ajatukseen, että se varmasti herää, jos alienit hyökkää yöllä. :nauru:
Bokseri Oona 25.11.2009

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:00)