Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 25.01.2011 klo 12:28

Miten turvautua koiran hyökkäyksiltä?

Siirry sivulle: 1 2

QuutamoHunaja

QuutamoHunaja
Viestimäärä: 1

MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 12:28  
+
0
Minulla on pieni Coton de Tulear, siis samanlainen, jonka erään julkkiksen taistelukoira raateli kuoliaaksi omassa porraskäytävässä jokin aika sitten.
Mikä olisi paras apuväline ison koiran hyökkäystä vastaan? Onko kenelläkään kokemuksia olisiko 110 desibelin turvahälyttimestä apua? Lähteekö hyökkäävä koira pois vai hyökkääkö kahta kovemmin? Hyvät neuvot olisi tarpeen...... ollaan jo koettu yksi kauhunhetki kun pihalta säntäsi vapaana oleva suuri koira vihaisena kohti hampaat irvessä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.01.2011 klo 12:30)

Ilovedogs

Ilovedogs
Viestimäärä: 1

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 14:41  
+
0
Omistan itsekin puolivuotiaan cottonin ja minullekin on käynyt uhkaava tilanne irtokoiran kanssa. Törmäsimme lenkillä vapaana olevaan rhodesiankoiraan eikä omistajaa näkynyt lainkaan. Onneksi ohikulkija pelasti meidät tilanteesta. Tämän jälkeen olen kantanut tuota ryöstöhälytintä mukanani, koska uskon sen pelästyttävän koiran pois. Olen myös saanut neuvoja levittää käsiä ja huutaa koiralle, mutta koska pelkään koiria on se uhkaavassa tilanteessa mahdotonta kun itse pelkää. Olen myös ajatellut tehdä pippurisumutetta tai kantaa pientä lakkapurkkia varmuuden vuoksi. En tiedä tehoavatko ne, mutta tuovat ne ainakin itseluottamusta.

Ei kannata tehdä sitten sitä virhettä, että nostaa koiran syliin, sillä näin toinen koira kiinnostuu koirastasi vaan entisestään. Yhtä oikeaa keinoa irtokoiran karkoittamiseksi tuskin on, mutta paras tapa olisi saada koira pelästytettyä tiehensä.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 14:45  
+
0
Mä olen saanut kaikki ne muutamat meitä päin syöksyneet irtokoirat karkoitettu hyvin vihaisella, kovalla "P*RKELE JA TÄNNEHÄN ET TULE!! POIS!"-huudolla.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 14:59  
+
0
^Komppaan edellistä. Huutaminen varmasti auttaa, mutta mikäli itse pelkää sen verran paljon ettei pysty huutamaan, niin hiuslakan tai veden sumuttaminen on tepsinyt ainakin meidän suunnassa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 16:35  
+
0
^Mä en sentään lenkkeile hiuslakkapullon kanssa, vaikka se meillä töissä tiskin alla onkin hätävarjelun liioitteluvälineenä...

Mä kaipati huutaisin ja mesoaisin, päästäisin puppen irti jos vaan ehtisin. Löisin koiraa fleksillä päähän (mulla ON nopeat refleksit) ja potkaisisin minkä koivesta lähtee, jos niin lähelle uskaltautuisi. Ja olen kyllä niin tolvana, että varmaan oman terveytenikin uhalla suojelisin omaa koiraani.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 16:48  
+
0
Itse olen miettinyt, että olisiko se siis järkevää päästää oma koira irti... tuo kun on niin raukka, et varmaan vaan jähmettys syötäväksi, kun ensimmäinen puraisu tulisi... saati jos se toinen koira alkaa jahtaamaan, eikä saa kumpaakaan kiinni sen jälkeen.
Ja kyllä... mä kyllä kanssa heivaisun/unohtaisin oman turvallisuuteni, kun karhuäitinä kävisin toisen koiran kimppuun, kun kattelisin vierestä et mun karvaista lastani revittäs kuoliaaksi.

Ainakin jos on jotain kättä pidemää, niin varmaan voi koittaa sulla se sitten hyökkäävän koiran kitaan... tosin, mullakaan yleensä ole lenkillä muutakuin omat raajat joilla huitoa sitten. Fleksin muoviosa voi kyllä olla aika kova, jos sillä linkoaa...

Olen mä miettinyt et auttaiskohan sellainen joku systeemi, mistä läksee ihan järkeyttävä ääni... Onko jollain kokemusta raiskaushälyttimestä, olisko se hyvä?

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 17:20  
+
0
Jos mulla ois nopea koira (vinttari tms) niin päästäisin vaan irti ja antaisin kirmata karkuun. Mutta ton vesikoiran pitäisin kyllä omien jalkojen välissä/takana ja suojaisin omalla kropalla.

Oma reaktio riippuu ihan siitä millä mielellä se hyökkäävä koira tulis. Olisko se vaan louskuttava ja yrittäis häätää meidät pois "sen alueelta", vai tulisko se raivopäänä suoraan päälle.
Luultavasti menis huutamiseksi ja yleiseksi sähläämiseksi.. Pari kertaa on tullut koira vapaana louskuttamaan meille, mutta koskaan ei ole käynyt koira ihan oikeasti päälle ja purrut.
Jos koira purisi eikä päästä irti kun sitä potkaisee (potku on varmaan niin automaattinen paniikkireaktio, että suunnilleen jokainen monottaa..) niin peittäisin sen sieraimet ja puristaisin kurkusta. Jossain vaiheessa koiran olisi pakko ottaa happea ja löysätä puruotettaan mun koirasta.

Jos se koira sitten kääntyisikin mua vastaan? Sitten pitäisi varmaan yrittää työntää jokin ruumiinosa sen kurkkuun, jottei se ainakaan purisi kaulasta.. Siis mielessäni skenaario on se että mut on kaadettu maahan. Varmaan kyynärpäätä tarjoaisin ja yrittäisin olla rimpuilematta. Paniikissa sätkyily ja kiljuminen vaan lisäisi varmaan koiran hyökkäysintoa.

Mutta oikeasti en usko että täysin raivopäinen, seonnut, aggressiivinen, hullu koira kävisi mun ja koirani päälle. Niitä epävarmoja ja dominoivia louskuttajia ja näykkijöitä sen sijaan voi tulla vielä useampikin eteen. Jotenkin mieli vaan aina lipuu tuonne äärimmäisyyksien puoleen.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 19:08  
+
0
Irtipäästämisen järkevyys riippuu koirasta. Mun pikkukoira on terrieri, ja ei ole vielä sellaista asiaa tullut vastaan mitä se olisi paennut :nauru: Ja se päälle on käynyt usea iso koira.

Mä en itse pelkää koiria joten menen sen kohti tulevan koiran eteen vain mahdollisemman "kookkaana" ja ärjäisen. Yleensä jo se auttaa, koska sellaiset suoraan tyhjästä päälle tulevat koirat eivät yleensä ole aggressiivisia vaan lähinnä epävarmoja, ja kytkettynä oleva pieni ja etenkin pelokas koira on hyvä kohde. Tarvittaessa olen myös potkaissut.

Jos kuitenkin käy niin että koira pääsee käymään kiinni ihan tappomielellä, se yleensä puree toiseen koiraan kiinni ja yrittää ravistaa. Silloin olen ottanut koiraa päästä kiinni ja vain pitänyt kiinni niin ettei se ole päässyt ravistamaan. Jossain vaiheessa koira väsyy ja sen pitää koittaa parantaa otetta jolloin sitä voi tumauttaa niin että ote irtoaa. Jos vain on apua saatavilla niin jonkun kannattaa vaikka istua sen koiran pään päälle niin pitkäksi aikaa että se rauhoittuu ja joku toinen huolehtii toisesta koirasta. Tietenkin näissä tilanteissa on aina se vaara että voi itse tulla pahasti purruksi, itse pitää sitten arvioida kuinka pitkälle on valmis menemään. Itse olen ollut useammankin kerran tällaisessa tilanteessa (en vain oman koirani kanssa vaan myös ulkopuolisena apuna) ja on käynyt niin hyvin että mua ei ole kertaakaan purtu ja vain kerran toinen koira on kuollut.

Noista suihkeista yms. en osaa sanoa, itsellä on kuitenkin suhteessa koirien kanssa touhuilun määrään lopulta niin harvoin sattunut vaaratilanteita että itse pitäisin vähän hätävarjelun liioitteluna. Mutta jos ei haittaa aina kanniskella jotain ylimääräistä mukana niin siitä vain. Tosin veikkaan että jos se apuväline kerran unohtuu kotiin niin juuri sillä kerralla joku tulee päälle :viheltel:

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 19:11  
+
0
Meiän päälle(miun ja Mikin) tuli naapurin dopperi-saku mix ja bokseri. Ei auttanu huuto eikä riehuminen. Potkasin toista koiraa, en enää muista kumpi, ja se älähti. Siihen loppu päälle tuleminen. Omistaja huuti koiriaan ilman mitään vaikutusta. Ja jatkossa teen samoin, kun ei tossa tilanteessa ehdi muuta tekemään. Nahkahihnalla vois yrittää huitoa, mutta se nyt saattaa osaa osua mihin vaan tossa tilanteessa.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 19:45  
+
0
Viime kesänä paikallisen tallin pihasta (aitaamaton) jonka ohi kulkee yleinen tie, karkasi aina välillä joku koira tielle härkkimään. Viheliäisin oli rottisnuorukainen joka ekalla kerralla vaan haisteli tullessaan mutta seuraavalla kerralla jo tuli äristen narttuani kohti. Sillon kajautin etukenoasennosta rrRRRRAAAAAHHH, HAHH ynnä muuta ölinää ja polkasin/potkasin maata pariin kertaan. Tais sitten emäntäkin vähän jo herätä, kunnei ainakaan meiän kimppuun tuo ole enää päässyt. Joitain epäilevän näkösiä kierteleviä ja kaartelevia luihuilijoita olen saanut karkotettua sssSSSÄHINÄLLÄ:twisted: Ei varsinaisesti ole tullut mieleen päästää tilanteissa omaa koiraa irti ainakaan jos tiestöä lähellä.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 21:58  
+
0
Mutta entäpä jos karkulainen on pikkukoira joka tulee ison koiran luokse ja isonkoiran omistaja voisi uskoa tämän puraisevan? Tara nyt ei ole ihan sellainen ollut toiselle koiralle, mutta kerran tuli pikkukoira vapaana meitä kohti ja huusin omistajalle, että ottaa kiinni, hän huutaa "Meijän ___ on ihan kiltti".. joo, entäpä jos minun ei olisikaan?

Esim. yksi tilanne oli se että mies päästää russeli uroksesa meidän Taran luo, russeli puree Taraa kuonosta ja omistaja ei tee elettäkään ottaakseen pois, ennenkuin Tara ärähtää. Sitten minulle päivittää kuinka kauhea koira kun ärähtälee sen pikku russeli mussulle, onhan se niin pieni. :roll:

Eli jos hätistäisin pikkukoiran pois jalalla, ettei vaikka oma isompi koira hyökkäisi pikkukoiran kimppuun, jos hyökkäisi, olisiko se sitten minun vika, vaikka minulla olisi kytketty koira ja hallinnassa? Esim. Aapo kyllä söisi tuossa tilanteessa sen toisen koiran, jos se tosissaan uskaltautuisi tulla luokse.
En kehtaisi potkia pikkukoiraa, menevät helposti "rikki", mutta mite muuten saisin tilanteen haltuun jos oma iso koira yrittäisi päälle?

Kaikki ei ole iso hyökkää pienen kimppuun. :nauru:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 22:10  
+
0
^Mä olen kaikki irti olevat pikkukoirat häätänyt vaan huutamalla, perkeleillä ja remminpäällä huitomalla. Omistajat ovat pääsääntöisesti suuttuneet, mutta samapa tuo minulle. :nauru:

Toinen hyväksi havaittu konsti saada pikkuikoirien omistajia kaivamaan niitä luoksetulokäskyjä muistinsa perukoilta on kysyä, että otatko koirasi kiinni vai päästänkö omani irti. :nauru:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 22:26  
+
0
Tämä keskustelu sai aikaan inspiraation: Irtokoirat - kaikkien kauhu? :nauru:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 22:57  
+
0
Ku meiän kimppuun on hyökätty kaupungissa (pikku koira pääs aidan ali) ni en mie osannu mitään tehdä,pyörittiin siinä ympyrää jokunen minuutti kunnes omistaja juoksee pihasta ja sössöttää jotain, mutta EI pyytänyt ANTEEKSI :eek: Jälkeenpäin mie mietin, et miksei, mut ei voi mitään enää. Ja täällä maalla enemmän pelkään, että susi tulee ja syö jomman kumman koiran kun pissatan noita ja metsästä tai pellolta juoksee alta 5 sekunnissa susi ja käy koiran kimppuun. Meinaan kerran jätkät lähti keskellä yötä kun menin tupakalle, oisko ollut alkutalvea niin haukkuen metsää kohti ja mie siinä unenpöpperössä edes tajunnut kutsua luokse, mutta ei mennyt montaakaan sekunttia kun molemmat juoksee häntä koipien välissä takas terassille sisään. Sen verran järki leikkas, että ovi kiinni ja koirat sisälle. Ei täällä olla nähty montakaan kertaa toisia koiria ku lenkkeillään aina ennen ku "normi-ihmiset" pääsee töistä ja lähtee lenkille.

Ja susi asiaa sivuuttaen, avon kanssa ollaan pihan aitaamisesta tapeltu koko se aika mitä ollaan täällä asuttu ja avo perustelee ettei aidattais sillä, että kun sinne aitojen sisälle pääseekin jostain syystä susikoira,susi,hirvi yms. mitä täällä on paljon eikä myö huomata sitä ja päästetään koirat pihalle temuamaan niin siinä voi käydä huonosti. Tarhaan en halua noita sulkea joten vahdinnan alaisena pihalla. Avo ku on vielä niin luupää, että kun se tulee kotiin yöllä ja jos mie nukun ja se pissattaa koirat niin se jättää ne pihalle pimeeseen KESKENÄÄN ja kun ärähdän asiasta niin se kattoo mua tyhmänä "ei ne sieltä mihinkä lähe". No,ei tartte nähdä ku rusakko ni tiedän, että ainaki saku lähtee perään. :roll: Anteeksi ot :shhh:

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Tiistaina, 25.01.2011 klo 23:22  
+
0
^no ei se anteeksipyyntö kai mitään olisi auttanut, ja eihän sun koirat nyt tainneet kovin suuressa vaarassa olla? Jotkut omistajat nyt vain säikähtää ja nolostuu kun koira lähtee rähjäämään jollekulle, ja toisaalta jos omistaja edes yrittää saada koiransa aisoihin niin mielestäni se on parempi kuin alkaa sitten tappelemaan sen toisen koiranomistajan kanssa. Ei multakaan ole kukaan anteeksi pyytänyt mutta toivottavasti ovat edes jotain oppineet. Oma koira on kerran synnännyt rähisemään toiselle ja pyysin kyllä anteeksi, mutta en kyllä sen enempiä jäänyt selittelemään kun halusin viedä koiran pois siitä riehumasta. Opin ainakin sen, ettei kannata ostaa juoksuvyötä tarjoustalosta :roll:

Sudet ei kyllä metsästä rynni koiran kimppuun etenkin kun kyseessä on kaksi isoa koiraa ja ihminen vielä mukana. Sudet on arkoja otuksia. Joku yksinään kettingissä oleva pieni pystykorva voi olla vaarassa jos ihmisiä ei ole lähistöllä, mutta eivät omistajan kanssa ulkoilevat isot koirat :hymy:

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 00:19  
+
0
Välillä tosiaan tulee niitä vapaana/fleksissä olevia koiria ihan iholle asti ja sillon oon koettanu äristä ja huutaa jotain perhanaa ja perkelettä, että koira pelästyisi. Mutta sitä pitäis varmaan ihan erikseen treenata :nauru:
Oon niin epäuskottava, eikä siitä mun ärinästä ole tainnut juuri olla hyötyä. Keholla sitten blokkaan ja se toimii paljon paremmin. Tai muutenkin se oma olemus.

Ja toki sitä voi vaikuttaa idiootilta ja epäkohteliaalta kun muiden koiria kovaan ääneen pois hätistää. Mutta pyh, sittenhän vaikuttaa.
Kerran yksi fleksikoiran omistaja mulle jotain mölisikin perään että kuinka kehtaan tms, niin sanoin vaan perään että älä päästä omaas iholle - ja sitten jostain syystä vielä lisäsin että "tällä on tarttuva tauti ja nyt se on sit varmaan sunkin koiralla". En tiedä miksi teki mieli näpäyttää tolla lailla, jotenkin vaan se mies ärsytti. Myöhemmin kyllä nolotti oma reaktio, kun olisi ollut parempi ihan oikeasti selittää miksi ärähdän päälle juoksevan koiran pois (jos se ei oo itsestään selvää toiselle).
Nykyään osaan jo reagoida paremmin ;) Eli lähinnä en ota itteeni jos näkemykset ei osu yhteen muiden koiranomistajien kanssa. Ja onneksi noita säikähdyksiä ja vahinkoja sattuu todella harvoin ja 99% meidän koirakohtaamisista on ihan positiivisia.

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 15:53  
+
0

Paulchen kirjoitti:

^no ei se anteeksipyyntö kai mitään olisi auttanut, ja eihän sun koirat nyt tainneet kovin suuressa vaarassa olla? Jotkut omistajat nyt vain säikähtää ja nolostuu kun koira lähtee rähjäämään jollekulle, ja toisaalta jos omistaja edes yrittää saada koiransa aisoihin niin mielestäni se on parempi kuin alkaa sitten tappelemaan sen toisen koiranomistajan kanssa. Ei multakaan ole kukaan anteeksi pyytänyt mutta toivottavasti ovat edes jotain oppineet. Oma koira on kerran synnännyt rähisemään toiselle ja pyysin kyllä anteeksi, mutta en kyllä sen enempiä jäänyt selittelemään kun halusin viedä koiran pois siitä riehumasta. Opin ainakin sen, ettei kannata ostaa juoksuvyötä tarjoustalosta :roll:



Siis joo,kylhän siinä tilanteessa voi mennä ja meneekin paniikkiin kun oma koira hyökkääkin toisen kimppuun. Mutta ois se silti voinu saada tuhoa aikaan jos olis hyökännyt. Ja ne tuli vielä myöhemmin vastaan samalla lenkillä, olis voinut edes silloin huutaa tai kysyä kävikö mitään.

Itte olin kaverin kanssa koirapuistossa ja yht äkkiä ennenku tajusinkaan mitään synty tappelu mun koiran ja toisen välillä. Menin kyllä itekin vähän paniikkiin ja huusin vaan kaverille, että tee jotain! Sitte kuitenki saatiin koirat irti ja sen verran tajusin huutaa toisen koiran omistajalle kun talutin omaani pois, että kävikö mitään? En tiedä kumpi aloitti, se kävi niin äkkiä.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 16:07  
+
0
Paulchen, kyllä ne vaan voi hyvinkin ne sudet sieltä rynniä. Tästä on olemassa useita esimerkkitapauksia. Muistaakseni "parhaimmillaan" susi oli hakenut koiran navetan eteisestä emännän ollessa lypsyllä. Ihan Suomessa.
Eikä se koiran koko merkkaa mitään. Tiedän itse tapauksen, jossa kaksi sutta hyökkäsi 40kg palveluskoirarotuisen uroksen kimppuun. Koira jäi toiseksi.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.01.2011 klo 16:08)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 16:51  
+
0
jannie Onhan olemassa 100ml hiuslakkapurkkeja, jotka kulkee hyvin treenilaukussa namien vieressä. Ei ole lenkkejä hidastanut.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MITEN TURVAUTUA KOIRAN HYöKKäYKSILTä? - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 17:01  
+
0
Ihan vaan että ei oo kellekään epäselvää ja kun tuolla puhuttiin pippurisumutteestakin aikaisemmissa viesteissä, niin tietäähän kaikki että pippurisuihke vaatii aseenkantoluvan?

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 13:30)