Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 17:30

Netistä naarattua

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 26

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 17:30  
+
0
Internetin syövereistä löytyy mitä ihmeellisimpiä asioita ja ilmiöitä, jotka eivät oikein sovi minkään otsikon alle. Tässä siis oma ketju niille jutuille, jotka eivät ole uutisia, huumorijuttuja ja turhien julkkisten kuulumisia.

virtahepo kirjoitti:

Juttu, jossa on turhaa eläimien lopettamista, koska nainen muuttaa ulkomaille (kommenttien mukaan töiden perässä hoitamaan eläimiä).



Asiallinen kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua läpi, mutta ompas paisunut juttu. Tuolla jaeltiin kys. naisen facebook -profiiliakin. Eihän tuossa edes kerrota koirien ikiä eikä rotua? Armollisempaahan on pistää iäkäs koira/hankalasti sopeutuva koira kuoppaan kuin kiertoon.

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 17:42  
+
0
Musta on ihan urpoa lähteä tuomitsemaan ilman faktoja. Jos tosiaan kyseessä ois vaikka vanhempia koiria tai jostain rankoista oloista monen kodin kautta tulleita, niin lopetus on ihan järkevä vaihtoehto jos ei itse mitenkään pysty pitämään. Tosin mä en kyllä ees lähtis ulkomaille siinä tilanteessa, mun koirat on otettu sillä ajatuksella, että ne on mun kanssani lopun ikää. Sama kun jättäis omat lapsensa ja lähtis haihattelemaan ulkomaille.
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 17:53  
+
0
Tuo kyseinen tapaus on ainakin tanskandoggien ryhmässä (facebookissa) luettavissa, ja kasvattajakin tiedossa. Kasvattaja oli käsittääkseni ollut halukas ottamaan nuo doggit takaisin itselleen jos ei muuta. Naisella oli ilmeisesti myös seropi, jonka laittoi hoitopaikkaan/uuteen kotiin. Tanskikset ryhmän mukaan olleet syntyneitä -08 ja -10, joten mitn vanhoja tapauksia niinkään olleet.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.02.2013 klo 17:56)

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 18:00  
+
0
^ Ton kans tiedän, mut lähinnä se on urpoa, kun kamalan monet on suoraan tuominneet vaikka ei ole ollut tiedossa tarkempia juttuja tapauksesta.
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 18:37  
+
0
Täysin samaa shayasin kanssa mietin. Jos koirat ovat tosiaan olleet nuoria, terveitä ja päästään siinä kunnossa että ne olisi voitu uuteen kotiin laittaa, ja jos niille olisi ollut kotejakin (se kasvattaja ainakin) tiedossa niin onhan tuo nyt vähintään ihmeellinen ratkaisu, mutta tuolla mokien kommenteissa ei ihmisillä ole asiasta minkäänlaista tietoa ja silti siellä ollaan repimässä ko. henkilön päätä irti. Joku kertoo lopettaneensa koiransa, ja ihmiset pillastuvat täysin sekä kehittelevät mitä mielenkiintoisempia spekulaatioita siitä millainen ihmishirviö ja sadisti kyseisten koirien omistaja takuuvarmasti on. Ihmiset ovat kyllä ihan uskomattomia.

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 18:56  
+
0
Juu, se on kyllä ihan eri asia jos aletaan tuomitsemaan sen kummempaa tietoa. Ite en ole tuota lukenut feissarimokista vaan tosiaan tuolta tanskisten ryhmästä. En siis tiedä miten siellä on asiaa kommentoitu.

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 19:01  
+
0
Ruttt, en jaksanut kokonaan lukea kun sitä saman jankkaamista oli viestitolkulla, mutta siellä joku halusi mm. kirjaimellisesti repiä tämän kyseisen koiranomistajan pään irti. Eläintenpitokielto pitäisi saada, saunan takana on tilaa, toivottavasti ei ikinä lisäänny, sairas paskiainen. Sitä perinteistä.

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 19:30  
+
0
Menee toi silti överiksi, vaikka tietäiskin tapauksen taustat :S Siis tuollainen kirjoittelu. Totta hitossa se tuo tunteet pintaan ja niin edelleen, mutta ihan vähän vois kuitenkin rajoittaa. Toi on melko mautonta alkaa jotain pään irti repimistä yms huutelemaan. Pienempi paha toi koirien asiallisesti lopettaminen mun mielestä on kun se, että se ihminen olis vaikka jättänyt ne täysin heitteille ja pahoinpidellyt ynnämuuta. Toki toi on harmillinen ja typerä tilanne näiden koirien kohdalla, mut ihmiset vois silti yrittää pysyä edes hieman asiallisena kirjoitellessaan netissä mitä sattuu.

Ja ei, en tunne kyseistä ihmistä eikä kiinnostakaan tuntea enkä yritä henkilöä puolustella, mutta ei tollanen revittely tuolla feissarimokissa jne kovin asiallista ole.
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 19:38  
+
0

Lurch kirjoitti:

Ruttt, en jaksanut kokonaan lukea kun sitä saman jankkaamista oli viestitolkulla, mutta siellä joku halusi mm. kirjaimellisesti repiä tämän kyseisen koiranomistajan pään irti. Eläintenpitokielto pitäisi saada, saunan takana on tilaa, toivottavasti ei ikinä lisäänny, sairas paskiainen. Sitä perinteistä.



:roll: Just..

Tokihan tuo on harmillista, siis jos oikeasti on lopetettu terveet koirat ja olisi kuitenkin ollut mahdollisuus antaa ne kasvattajalle, mutta jokin raja sillä miten muut mielipiteensä sanoo. Ja ylipäätänsä en ymmärrä miksi tuo on koko Feissarimokat-sivustolle laitettu?

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 19:50  
+
0

shayas kirjoitti:

Pienempi paha toi koirien asiallisesti lopettaminen mun mielestä on kun se, että se ihminen olis vaikka jättänyt ne täysin heitteille ja pahoinpidellyt ynnämuuta.


Joka kerta kun tulee ilmi jotain eläinten heitteillejättöjä, laiminlyöntejä tms. niin ihmiset huutavat että olisi nyt ennemmin lopettanut! Sitten kun joku lopettaa eläimensä ennen sen laiminlyömistä, niin se on ihan kamalaa ja väärin.

Ei sillä, en itsekään ihan käsitä tuota ratkaisua niiden tietojen valossa (=pelkkää kuulopuhetta) joita itselläni tapauksesta on, mutta tosiaan tuo ihmisten nimettömänä lässyttäminen vailla minkäänlaisia tietoja on mielestäni niin uskomattoman väsynyttä että terve.

Toivottavasti Johannalla ei ole miestä. Tai lapsia. Mitähän niille tapahtuisi muuton edessä?


Hyi helvetti. Lopettikohan toi koiransa edes eläinlääkärillä vai tappoiko takapihallaan.


Tunnen tyypin ja pahinta tässä jutussa on, että Johanna lähti Tanskaan hoitamaan… eläimiä!

Onnea Tanskalle… Kohta sieltä ei löydy enää yhtään elukoita, kun Johanna pääsee niitä “hoitamaan”.


Tuli jotenkin sellainen olo, että Johanna ajatteli “jos minä en saa pitää näitä ihania mussukoitani, niin ei kukaan muukaan sitten saa.” ja vei sitten piikille.



Että tämmöistä rataa, ja nää on siis vasta noita alkupään viestejä. Kovin paljon pidemmälle en jaksanut kahlata.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: NETISTä NAARATTUA - Perjantaina, 08.02.2013 klo 22:23  
+
0
No huh huh!
Itse tiedän tapauksen, missä 2 kpl. koiria lopetettiin ihan vain siksi, etteivät jaksaneet niitten kanssa. Kotiin jäi kuitenkin 1 koira ja ihan heti perään sen kaveriksi hankittiin uusi pentu. Hiukan sylettää!
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: NETISTä NAARATTUA - Lauantaina, 09.02.2013 klo 09:39  
+
0
Joillakin on vain alhaisempi kynnys lopetuttaa tai antaa pois. Mietin omaa tilannettani;

Yritän tehdä tässä eroa mutten saa mistään oikein asuntoa kun Ronin kanssa en voi muuttaa kerrostaloon ja halpoja rivareita on vähän ja Ronihan tulee mukana minne menenkään.
En voi reissata tai lähteä mihkään sillä kukaan ei pysty tuota koiraa hoitamaan ja nekin harvat jotka siihen kykenisi, ovat nykyään uusia onnellisia koiranomistajia :D
Lisäksi tämä muu taistelu.

SILTI en raaski lopettaa vaikka välillä mietin että olisi varmaan helpompi mulle JA koiralle. Mutta ei. Jotain pitää yrittää viimeiseen asti! Ja mikäli käsitin, niin tämän Johannan koirat eivät ollut ongelmakoiria ja kasvattaja olisi ne ostanut takaisin ja SILTI lopetutti ne.. Ohhoijaaa.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: NETISTä NAARATTUA - Lauantaina, 09.02.2013 klo 11:13  
+
0
Sillä tyypillä on fb:ssä julkinen seinä ja sieltä eilen lueskelin juttuja, kovasti se suunnitteli näytelmiä tälle vuodelle niille koirille jne... Ja välillä oli päivitykset sellaisia, että kyllä niillä koirilla jotain remmirähjää yms ainakin oli. Jospa se ei sitten ois kestäny sitä, että jollain menee "sen koirien" kanssa paremmin mitä sillä itsellä meni? Mene ja tiedä.. Turhaa spekulointia, mutku.
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: NETISTä NAARATTUA - Lauantaina, 09.02.2013 klo 15:41  
+
0
Kasvattaja oli kommentoinut tuonne, ettei nuorempi koira ollut täysin terve ja hänenkin mielestään mahdollisesti paras vaihtoehto oli lopettaminen. Vanhemmalle olisi halunnut tarjota väliaikaista kotia ja mahdollisuuden löytää uuden kodin, mutta omistaja oli lopulta päätynyt lopettamaan. Painotti, että koiriat on moitteettomasti hoidettu koko ajan. Kirjoituksen perusteella oli surullinen tilanteesta, mutta myös huolissaan tuon omistajan tulevaisuudesta sairaustaustan takia.

Selailin noita kommentteja ja enemmän mä olen järkyttynyt niistä kuin tuosta itse tapahtumasta. Mä nyt olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, ettei se eläin siitä lopettamisesta kärsi, joten mun mielestä ihan ok päätös. Toki on aina hienoa, jos etsii uudet kodit, kun sopeutuminen on todennäköistä.

Mutta oliko se loppupäätelmä, että tuo ihminen ei varmasti ole eläinrakas ja sille tanskalaiselle tallille pitäisi ilmoittaa, ettei häntä kannata ottaa töihin rääkkäämään heidän hevosiaan?
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu lauantaina, 09.02.2013 klo 15:42)

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: NETISTä NAARATTUA - Lauantaina, 09.02.2013 klo 17:45  
+
0
^ Muutama viikko sitten yksi minun tuttu muutti Tanskaan. Otti koiran mukaansa...
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: NETISTä NAARATTUA - Lauantaina, 09.02.2013 klo 18:18  
+
0
Lisään tänne vielä mitä ko. koirien kasvattaja kirjoitti tästä tilanteesta FM:ssä:

"Minun on nyt tähän sen verran laitettava selvennystä, että kyllä olen tietoinen että kasvattieni omistaja Johanna on lopettanut koiransa, ennen muuttoaan Tanskaan. Kun soitin Johannalle oli nuorempi koirista jo lopetettu ja vanhemmalle oli varattu jo aika lopetukseen, koitin suostutella Johannaa luopumaan vanhemmasta, mutta terveestä, koulutetusta ja ongelmattomasta pojasta lupaamalla sille paikan meiltä, kunnes koti joka masille sopisi olisi löytynyt. Johanna lupasi harkita asiaa mutta päätyi kuitenkin Masinkin lopetukseen. Vanhin sekarotuinen koira on tietojeni mukaan Johannan vanhempien luona. Ja nyt sitten siihen että, toki olen jumalattoman pettynyt siihen, että kauppasopimukseen kirjaamaani ilmoitusvelvollisuutta ei oltu noudatettu waldon kohdalla.(kasvattajalle tulee ilmoittaa jos koira myydään, sijoitetaan tai lopetetaan) Ja siihen että Johanna ei aikaisemmin jo kysynyt mitä poikien kanssa tehdä etc. Ja että hän päätyi minusta itsekkäästi myös Masin lopetukseen. Minusta koirille olisi varmasti löytynyt vielä heidän arvoisensa kodit. Waldo ei ole ollut täysin terve, joten tässä kohtaa kenties järjellinen viimeinen ratkaisu oli lopetus, mutta kuten sanoin Masista olisi ollut koiraksi melkein kelle vaan. Olen koirien kasvattajana ollut myös tietoinen Johannan vakavasta masennuksesta ja painotankin että koirien hoito on ollut MOITTEETONTA, ennen tätä surullista päätöstä, Johanna on aina elänyt koirilleen ja sanonut useaan otteeseen koirien olevan ainut syy jaksaa. Ja muistutan vielä että koiran kasvattaja ei voi enää koiran myytyään vaikuttaa sen loppuelämään, koira on suomen laissa esine, jos ostat television gigantista ja haluat sen vuoden päästä pihalla kivittää, ei gigantti voi asialle mitään, enkä minä johannan päätökselle, uskon että Johannan mielenterveys ei ole kunnossa ja toivoisinkin että Johannan ystävät ja läheiset ottaisivat asiakseen selvittää missä mennään, terve ihminen ei luovu rakkaistaan kuin pakon edessä…ja Johannan kohdalla ei ollut pakkoa….toivottavasti seuraavaksi pilven päällä ei keiku Johanna itse. Toivon että vastaisuudessa Johanna ei enää hankkisi eläimiä, koska selkästi hän ei kykene niiden vastuulliseen hoitoon.


Edesmenneiden Danemanian Vuorenhaltian Hipen ja Danemanian Sunkingin kasvattaja,
Marika Rytinki"

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: NETISTä NAARATTUA - Lauantaina, 09.02.2013 klo 18:38  
+
0

Mankku kirjoitti:

^ Muutama viikko sitten yksi minun tuttu muutti Tanskaan. Otti koiran mukaansa...


Niin? Mä en näe, että tuon pitäisi vaikuttaa toisen päätökseen. Tilanteet ovat niin yksilöllisiä.

Jos mä jostain syystä päättäisin nyt muutta ulkomaille, niin kyllä mä haluaisin ottaa koirani mukaan. Ponini todennäköisesti myisin, riippuen toki siitä, millaisiin olosuhteisiin olisin muuttamassa. Mä todennäköisesti tekisin muuttopäätöksen sen mukaan, voisinko koiran ottaa mukaan. Toisaalta, jos mun olisi pakko muuttaa enkä voisi ottaa koiraa mukaani (kaukaa haettua teoriapohdintaa), niin kyllä pitäisi tarkkaan miettiä uuden kodin etsimistä oikeasti mukavaluonteiselle koiralle. Kun takana on yksi kodinvaihto, pientä ongelmakäyttäytymistä (taitavan ihmisen kanssa varmasti poistettavia) ja herkkähaukkuisuutta, niin ei tuollaista hyvin mielin kenelle tahansa antaisi. Tuollaisissa tilanteissa ei sitä aikaa todennäköisesti ole loputtomiin katsella sopivaa kotia enkä henkilökohtaisesti riskillä sijoittaisi vain mahdollisesti hyvään kotiin. Mielummin sitten tekisin raskaan päätöksen lopettamisesta enkä edes suoranaisesti surisi sitä, että maailma menetti yhden mukavan koiran tai että kiva koira joutui päättämään päivänsä. Mä siitä itse kärsisin eniten.

Siihen en ota kantaa, olisinko tuon Johannan tilanteessa toiminut samoin. Todennäköisesti en. Todennäköisesti en tule koskaan olemaan samanlaisessa tilanteessa kuin hän. Toisaalta en elä hänen kanssaan samaa elämää enkä ole tietoinen hänen tilanteestaan sen enempää.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NETISTä NAARATTUA - Tiistaina, 14.05.2013 klo 23:33  
+
0
Epic meltdown :nauru:

Tässä vielä linkki ite sivuille.

Epic meltdown indeed... :eek:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: NETISTä NAARATTUA - Tiistaina, 14.05.2013 klo 23:49  
+
0
^Voi apua.. :eek: :nauru: Ei voi oikein muuta sanoa.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: NETISTä NAARATTUA - Keskiviikkona, 15.05.2013 klo 09:17  
+
0
"Obviously our Facebook, YELP, Twitter and Website have been hacked. We are working with the local authorities as well as the FBI computer crimes unit to ensure this does not happen again. We did not post those horrible things. Thank You Amy &Samy"

Joo, tosi uskottavaa. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.



  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 26
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 01:30)