Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 00:38

Nimimerkit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 00:38  
+
0
En oikein tiennyt pitäisikö tämä laittaa topaan jossa kysytään muilta palstalaisilta kysymyksiä vai itsenäiseksi, niin päätin itsenäisen perusteella että kaikki aikuisen puolen foorumilaiset saa vastata sitten tähän ketjuun, eikä toinen yleismaailmallisempi täyty näistä.

Eli mistä nimimerkkisi tulee? Onko se vain joku pikainen väännös nimestä vai pitkääkin mietitty jolla on jokin tarkoituskin?

Itseäni kiinnostaa paljon tarinat nimimerkeistä: Vanis, Sonik, Rorys, neruda, pnkd ja Joh. Näin alkuun. Itseäni mietityttänyt pitkään näiden nickien tarinat, kun ne ei oikein ole itselle..mitään :D

Roora

Roora
Viestimäärä: 134

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 01:03  
+
0
Kattelin joskus jossain, että miten mun nimi kirjotettas japaniksi. Nimi on Laura, sivu oli englanninkielinen niin nimikin lausuttiin englantilaisittain "Loora", japanilaisittain siitä tuli sitten Roora. Suomeksi se ois sitte vissiin Raura :hymy:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 06:28  
+
0
No mun täytyy kyllä nyt ehkä tuottaa pettymys, kun ei tässä mitään elämää suurempaa stooria ole. :)
Teini-ikäisenä mun yks lemppari laulaja oli Sonique ja se on jotenkin seurannut mua halki aikain. Mietin sitä sit koiralle nimeksikin simppelimmässä kirjoitusasussa, niinkuin se äännetään ja siitä tuli Sonik.
Päädyttiin kuitenkin siihen, että se on liian tyttömäinen urokselle.
Joten nappasin sen sit itelleni tänne.

Mun nikkihän oli edellisellä palstalla RedCat, jota en onnistunut tälle uudelle rekkaamaan.

Mistäpäs tulee myrkku? :hymy:

Vaniksen nikistä mulla tulee aina mieleen se pesuaine. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 07:35  
+
0
Vanis tulee Vanamosta. Äiti olisi halunnut antaa mulle nimeksi Vanamo, mutta mummi vakuutti hänelle ettei niin äkäiselle vauvalle voi sellaista nimeä laittaa. Siskoni entinen poikaystävä tykkäsi tuosta kiusoitella, ja väänsi nimestä versiot Vanis ja Vanttu. Molemmat ovat jääneet perhepiirissä elämään :nauru:

Minua kiinnostaa mikä on innoittanut valitsemaan nimimerkin Frozen Corpse?

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 07:45  
+
0
Entä miksi Kinoko on Kinoko? Mulle tulee aina mieleen kimono ja joku puu + muita japanilaisia mielikuvia.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 07:50  
+
0
Sukulaispiirissä minua on kutsuttu lapsesta välistä Sarah:iksi ja omasta nimestähän tuo väännös on. Aikanaan kun vuosia, vuosia sitten rupesin irkkamaan, käytin tuota nimimerkkiä. Se vaan tahtoi olla hankalasti saatavilla ja piti jotain alaviivaa tms perään laittaa, josta en tykännyt. Kerran sitten eräs irkkituttu keksi siihen perään tuon "ia":n ja rupesin käyttämään irkkinimenä tuota Sarahiaa. Sen jälkeen se rupesi vakiintumaan itsellä käytössä foorumeillekkin.

Neva

Neva
Viestimäärä: 279

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 09:02  
+
0
Mua kiinnostaa tietää myös mistä neruda tulee. Näin espanjankieleen hurahtaneena nimittäin tiedän yhden runoilijan, Pablo Nerudan ja heti tuli mieleen voisko yhteys olla siinä. ;)

Oma nimi on niinkin kekseliäs kuin koirani nimi. :D Hirveän moni muuten kysyy vaikka lenkillä kun kerron koissun nimen että "tuleekos tää sitten sieltä Venäjältä?" Sit aina vastaan et ei ku ihan Suomen Nevasuosta se tulee. Nevasuo on kyllä Suomen soista kaikista kaunein, oma suosikki.
lpku 02/14

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 09:25  
+
0
Mä olen aina ollut varma, että Sonikin nikki tulee sanasta (lumi)kinos, joka se on toisinpäin :nolo: Myös Sonic the Hedgehog pyörähti ajatuksissa, kun joskus mietiskelin nimimerkkian alkuperää pienessä päässäni :nauru:
Varjo 12/2010 ♥

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:28  
+
0
^Mä oon kans miettiny et Sonikin nimi tulee Hedgehogista :nauru: Mistä muuten Sipulu tulee?

Oma nimimerkki on niinki tylsä ku väännös omasta nimestä. Saana on siis etunimi ja tuota santtua on muutama onneton yrittäny mun lempinimeksi vakiinnuttaa. J taas tulee toisesta nimestä eli Jasmin. Kyllä, olin mielikuvitokseton kun kokeilin löytää nimimerkkiä joka ei ole käytössä :nauru:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 10:29)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:36  
+
0
Sipulu tulee "yksinkertaisesti" siitä, että pidin nikkinäni monen monta vuotta, aina ja joka paikassa Vammasipulia. Joskus sitten satuin päästämään kurkustani vahingossa sellaisen "kurkur"-tyylisen puluäänen ja silloinen poikaystäväni väänsi nikin heti muotoon Vammasipulu (jolloin myös sain IRLissä lempinimen Pulu, ja se on säilynyt tähän päivään asti monilla). Vähän "hienompiin" paikkoihin rekisteröityessä rupesin sitten käyttämään tuota Sipulua, kun tahdoin ottaa vähän vakavasti otettavamman nikin ja se sitten jäi elämään niin, että Vammasipuli alkaa jo vähän väistyä ja Sipulusta on tullut se "ykkösnikki" :nauru:
Varjo 12/2010 ♥

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:42  
+
0
Vai (lumi)kinos. :D Enpäs oo tullut ajatelleeksikaan.

Ja kun tuota Sonikkia mallasin koiralle, niin mietin kyllä, et se on ihan yhtä riiviön näkönen ku se sega heppu. (Sitähän te tuossa tarkoititte?) :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:47  
+
0
^Mulle on aina tullut mieleen Sonic the Hedgehog sinun nickistäsi. Varsinkin kun tosiaan tuo koirasi on ihan saman näköinen. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 10:58  
+
0
SaMaJan nikin tarina olisi kiva kuulla!
Varjo 12/2010 ♥

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 11:03  
+
0
Olin vanhalla palstalla Rory ja nimimerkki tuli jostakin tv-sarjasta vuosia sitten, jossa oli tuon niminen hahmo. Uudelle palstalle en yrityksistä huolimatta saanut tuota nimimerkkiä, joten heitin vain spontaanisti s:n perään.

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 11:15  
+
0
Sipulu, niinkin hurja tarina kuin nimien ekat kirjaimet. :nauru: Tosin oikeasti viimeinen kirjain pitäisi olla ä, mutta tuo lyhenne on joskus ala-asteaikoina toiminut sähköpostiosoitteena, joten tuo on sitten aika-ajoin tullut nickiksi. Tällä uudella palstalla kun ei entinen nick kelvannut, niin tuo oli sitten ainoa minkä keksin.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 11:52  
+
0
Oma nickini tulee siitä, että koirani kuuluu Kondrodystrofisiin koirarotuihin, eli corgina se omaa tappijalat. Siitä se sitten taipui muotoon Kondo, ja vasta sitten luomisen jälkeen tajusin, että joku voi sen ymmärtää myös muodossa Kondomi :shifty:. Mutta moka ehti jo tapahtua, enkä jaksanut korjata :nauru:
WeCoCaN
WeCoCaU

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 14:24  
+
0
En oo ikinä tajunnu että Sonik onkin kinos! :D haha! Kyllä saa taas omalle vajaa-älyisyydelle nauraa.

Mun nimimerkki tulee kaikessa yksinkertaisuudessaan Lalli Leipäjuustosta :love: Mulla on joku pakkomielle, että nimimerkin pitää alkaa samalla kirjaimella kuin oma nimi, eli tässä tapauksessa Laura.
- nimimerkki vaihtunut -

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 14:32  
+
0
Tää kinos juttu olis kyllä ollu itse asiassa paljon kiinnostavampi. :nauru:

Mistäpäs juontaa juuriaan muiden modejen nikit? Vanis ja Sarahia tuli jo, mut maddy, swi, hamy, tigru (olitkos sä edes mode? :mietiskel: Oot, kävin tsekkaan :nolo:) melina ym. Griffon on kohtuullisen selkeä. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 14:34)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 14:38  
+
0

Sonik kirjoitti:

Tää kinos juttu olis kyllä ollu itse asiassa paljon kiinnostavampi. :nauru:

Mistäpäs juontaa juuriaan muiden modejen nikit? Vanis tuli jo, mut maddy, swi, hamy, tigru (olitkos sä edes mode? :mietiskel:) melina ym.



Olin mää edes mode :nauru: ruokintapuolella ja koulutuspuolella. Mun nick tulee yllättäen Nalle Puhin Tikrusta. Tykkään Puhissa esiintyvästä pohdiskelusta ja filosofiasta ja luen sitä aina vaan uudestaan ja uudestaan. Mua kutsuttiin ihan pienenä Nasuksi (äiti kutsuu jääräpäisesti edelleen, muita sisaruksia on sit kutsuttu Ruuksi, Kaniksi jne) ja vanhempana Ihaaksi (oi mikä positiivinen perusluonne ;)) mutta netissä mä olen Tikru muistuttaakseni itseäni olemaan iloisempi, pomppivaisempi ja enemmän hetkessä kiinni kuin ehkä perusluonteeltani olen. Alunperin olin Tikru, mutta aikanaan KC:ssa (2002?) se oli varattu joten nappasin käyttööni muodon Tigger (joka on alkuperäiskieleninen nimitys) ja pikkuhiljaa se päivittyi muotoon Tigru...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 15:22  
+
0
Heh. Mun nick juontaa mun ekasta sähköpostiosoitteesta. Piti aikanaan perustaa sähköposti ja veljen kanssa sitten koneella mietin sopivaa käyttäjätunnusta. Veli sanoi mulle, että laita maddog, kun olet ihan koirahullu. Mä kyllä vastustin ensin, että maddog viittais enemmänkin hulluun koiraan, mutta kun ei muutakaan sitten tullut mieleen, niin maddog siitä sitten tuli. :nauru:

Aikanaan kc:hen kirjautuessa mietin sitten taas nickiä ja jostain pompsahti mieleen tuo sähköpostiosoite. Itse asiassa en ole varma, oliko se silloin vielä olemassakin... Olin kuitenkin joutunut selittelemään tuota sähköpostiakin, joten en halunnut enää olla "hullukoira" ja siksi nick vääntyi maddyksi.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 11:15)