Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 00:38

Nimimerkit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Hamy

Hamy
Viestimäärä: 128

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 15:55  
+
0
Hamy nyt tulee tylsääkin tylsemmin mun omasta lempinimestä (joka tosin on enemmänkin kuin oma nimi :nauru: )
Mutta siis Hämyhän se on, ja kun sillon aikoinaan juuri yhdellekään palstalle ei saanut ä:tä..

Se mistä Hämy sitten tulee, onkin pitempi juttu :hymy:
*Luota siipiisi ja LENNÄ*

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 16:33  
+
0
Kiva ketju uteliaalle ihmiselle! :nauru: Näitä onkin tullut mietittyä.

Vilkko tulee kummipojan lempinimestä. :enkeli: Hän on minulle kovin rakas ja olen muuallakin käyttänyt tuota nimeä tunnuksena.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 16:55  
+
0
^Tosiaan, uteliaisuus alkaa tyydyttyä, monesti myös juurikin maddyn nickiä miettinyt :D Ihania tarinoita takana, yksinkertaisia tai monimutkaisempia. :)

Oma nicki tulee nimestä väännettynä Mirjami=mirkku=myrkku, vähän niinkuin englantilaisittain. Ollut niin monta vuotta eikä ole vielä missään sivustolla tullut vastaan "varattu" ilmoitusta niin en kyllä luovu :D
Toinen mitä käyttäisin jos joskus tarvitsisi on mnpkky mikä on näppäimistön kirjaimilla kirjoitettu lähimpänä venäjäksi kirjoitettua Mirkkua. Hankala selittää :nauru:

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 17:40  
+
0
^Myrkkun nickiä olen itse pähkäillyt. Tosi kiva ketju!

Tonteria on puolestaan espanjaa, ja tarkoittaa typeryyttä, hupsuttelua ja hulluttelua. Meillä on sukua Espanjassa, ja varsinkin teinimpänä äitillä oli tapana älähtää: "Que tonterias hija!" kun olin mennyt jotain pöllhöilemään. Se tuli mieleen, kun pähkäilin nickiä tänne, kun palsta ei jostain syystä hyväksynyt Mertsiä (humorististen kollegoiden väännös sukunimestä), mikä on taas muualla päin nettiä nickinä. Omilla espanjanopinnoillanihan ei ole asiaan mitään tekemistä.. :viheltel:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 19:06  
+
0
Uteliaalle mielelle aivan loistava aihe. :hymy: Täälläkin kiinnostaisi muidenkin kaipaama Nerudan nimimerkin tarkotus, entäpä mistä Monnan nimimerkki tullee?

Oma nimimerkki tullee mielikuvituksettomasti omasta nimestä, joskaan en ole vieläkään täysin toipunut ettei aiemman palstan .mil. käynyt. Alunperin yritin käyttää samaa nikkiä kun netissä muutenkin (Neve= italiaksi lumi), mutta se oli vanhalla palstalla varattu eikä sit tuntunu hyvältä vaihtaa siihen täällä enää uuden palstan myötä kun tuosta millistä oli tullu jo niin tuttu ja turvallinen. :) Mil´ on siis myös kavereiden kesken mun lempinimi, joten sinänsä ei mikään uusi juttu sekään.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 19:12  
+
0
Pablo Nerudastahan tuo tulee, hyvä Neva :kumarrus: mutta ei kyllä valitettavasti niin että olisin tutustunut tuotantoon... :shifty: Vaan kirjallisuuskurssin lista sattui olemaan nenän edessä kun kuumeisesti joskus pohdin johonkin jotain nimimerkkiä, ja siitähän se neruda jäi. Kiplingin runoista tykkään, mutta olis liian mahtipontista kantaa nimimerkkiä Kipling tai Rudyard :nauru: Ilman tota listaa olisin varmaan johonkin bändiin pohjannu nickin aikoinaan, mutta onneksi tuli valittua mikä tuli, miellyttää mua ja harvoin on varattu.

Mä en oo ite ikinä pohtinu mistä kenenkin nimimerkit tulee. Osalla ne on niin selkeitä koiran nimiä tai oma nimi/ lempinimi, ja osalla oon vaan ajatellut että ihan samalla tavalla tuulesta temmattuja ja jääneitä kuin itselläni. Myrkku mua ehkä on joskus mietityttänyt ja oon tainnut ohimennen ajatella että on vissiin tullut huti myrkkyä kirjoittaessa :ttou:

Muoks. Jaa niin, vanis (eikö ennen ollu pienellä alkukirjaimella mut nyt taitaa olla isolla vai oliko, en jaksa tarkistaa) tuolla ihmetteli että mistä tulee FrozenCorpse. Mä voisin melkein vannoa että se on jonkun yhtyeen levyn/ biisin nimi. Taitaa kuunnella mm. black metallia (muistelisin näin musiikkipulinasta, ehkä..) joten en ihmettele nimimerkkiä yhtään :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 19:16)

maaku

maaku
Viestimäärä: 104

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 19:35  
+
0
maaku tulee siitä, että kun olin pieni äitillä oli tapana kutsua minua Maakuksi. Myöhemmin eksäni lanseerasi lempinimen uudelleen käyttöön ja otin sen sitten nimimerkikseni useammallekin foorumille. Joissain paikoissa maaku on ollut varattuna, jolloin olen soveltanut savon murretta ja laittanut nimimerkiksi muaku:nauru:
Sloughi Elmo 6/2013

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 19:42  
+
0
Ei minulla ole omasta nickistäni mitään kovin syvällistä selitystä, kun nämä ovat minulle lähinnä välttämätön paha ja se oma tuttu nickini ei tänne käynyt. Johdettu sanasta punked (enkä muuten tuolloin tiennytkään Kutcherin ohjelmasta) ilman mitään sen kummempaa syvällistä syytä. :eitietoo:

Mutta siis lainaus urban dictionarystä "a way to describe someone ripping you off, tricking you, teasing you".
Petit Brabancon "Mökö"

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 20:27  
+
0
Ai niin, mä taas oon aina mieltänyt että Sonikin nikin Sini&Sonic koiratanssikaksikkoon. :hymy: Rotukin on osuva värityksestä puhumattakaan. :wink:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 22:23  
+
0

mill kirjoitti:

entäpä mistä Monnan nimimerkki tullee?


Joskus teininä (n. 15v) päätettiin kaveriporukassa, että tästä eteenpäin esitellään diskoissa ym. paikoissa pojille itsemme toisilla nimillä. Yksi Heidi niminen muutti itsensä Veeraksi, muita en enää muista. Minä keksin että haluan olla Monna. Se on sitten jäänyt päähän niin vahvasti että olen kaikilla keskustelufoorumeilla samalla nicillä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.10.2010 klo 22:23)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 22:23  
+
0

neruda kirjoitti:

Myrkku mua ehkä on joskus mietityttänyt ja oon tainnut ohimennen ajatella että on vissiin tullut huti myrkkyä kirjoittaessa :ttou:


:nauru: Et ole ensimmäinen joka on joko lukenut sen myrkyksi tai kuvitellut että tuli vain huti. Pitäisiköhän vaihtaa kun siitä niin usein kuulee ja lukee väärän väännöksen..:mietiskel:

Se on totta että monella on johdettu nimestä tai lemmikistä, mutta Joh on edelleen mysteeri (tai sitten olen sokea), arvauksina tulee mieleen vain lyhenne esim. Johannasta :D Aberkioksen ja Jagsterin nimimerkit on myös itselle ainakin täysiä mysteerejä, harmi ettei Aberkios enää vain täällä taida pyöriä.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 22:33  
+
0

Sonik kirjoitti:

Mistäpäs juontaa juuriaan muiden modejen nikit? Vanis ja Sarahia tuli jo, mut maddy, swi, hamy, tigru (olitkos sä edes mode? :mietiskel: Oot, kävin tsekkaan :nolo:) melina ym. Griffon on kohtuullisen selkeä. :D


Ai on vai :nauru: Mä vähän mietin kun tän ketjun bongasin että kysyyköhän kukaan, mistä mun nimimerkki tulee kun tää nyt on aika selviö.

Mut sen verran taustaa, että ihan ikivanhassa kc:ssa olin griffon-fan (tai jotain yhtä lennokasta :viheltel: ) sitten tuli kc:n seuraava versio, eikä se hyväksynyt mun tunnusta tuolla "fanilla"- niin musta tuli pelkkä griffon.

Olis ehkä vähän voinut silloin käyttää mielikuvitusta ja miettiä täysin uusiks. Mut ei, blondi mikä blondi :eitietoo::nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

nube

nube
Viestimäärä: 20

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 04.10.2010 klo 22:45  
+
0
Nube on italiaa, tulee sanasta nuvola (pilvi).
En millààn meinannut keksià nimimerkkià ja sitten tuli mieleen yks hoidokeista, Nube Che Corre nimeltààn ja Nubeksihan mie sità kutsun. Siitàpà sitten nimimerkki. Hyvin omaperàistà juu...:roll:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 05.10.2010 klo 00:23  
+
0
myrkku - jaa-a, mitäs mä tosta mun nikistä sanoisin :nauru:. Se ei periaatteessa ole/tarkoita yhtään mitään. Silloin kun rekkauduin tänne vuonna 2006 (kysyäkseni vaan jotain), vetaisin jostain ihan typerän nikin - Johusky :roll:. Ja kuinkas kävikään - tännehän sitä jämähti sitten kuitenkin pyörimään ja tuo nikki jäi häiritsemään, joten muutin sen sitten muotoon Joh joku aika sitten :nauru:.

Eli tällä typerällä nimellä sitä sitten porskutetaan menemään :peukku:. On kyllä monesti käynyt mielessä vaihtaa, mutta nääh, ihan sama :cool:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 05.10.2010 klo 00:34  
+
0
Jaa'a, mistähän toi tulis... :mietiskel: :nauru: En kyllä tiedä, mistä sen revin tuohon muotoon vuonna 2003 kun koirat.comiin rekkauduin, jotenkin noin pitkä ja oikeasti jotain tarkoittava nick ei oo yhtään sitä mitä oon aina normaalisti käyttänyt tai itelleni keksinyt.

Mut en mä kyllä osaa ajatella itseäni boxerowneriksi, kaikkihan mua täällä kutsuu boxuksi. :nauru: Tykkään silti nickistäni, vaikka se onkin pitkä ja kirjainsekamelska (ja mielikuvitukseton).
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 05.10.2010 klo 00:35)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 05.10.2010 klo 00:48  
+
0

myrkku kirjoitti:


:nauru: Et ole ensimmäinen joka on joko lukenut sen myrkyksi tai kuvitellut että tuli vain huti. Pitäisiköhän vaihtaa kun siitä niin usein kuulee ja lukee väärän väännöksen..:mietiskel:



Mä itse asiassa fb.ssä jouduin korjaamaan mun yhden typotuksen, ku olin kirjottanut myrkyn myrkuksi :wink:

jannie (ja pidempänä, siellä mihin pelkkä jannie ei käy, janniesofine) on todennäköisesti lähtöisin mun toisesta nimestä (Janina), en muista enää ku oon ollut jannie jo kohta yli 10 vuotta :wink: ja nimenomaan pienellä kirjoitetaan, Jannie on joku muu!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 05.10.2010 klo 01:32  
+
0
Mun nicki ei taida kovin kummoisia selityksiä kaivata alkuperälleen. Se on kotoisin Amorphiksen biisistä Silver Bride. Ja päätyi mun nickiksi siitä yksinkertaisesta syystä että mä en vanhalla nickillä onnistunut rekkautumaan tänne ja päätin sitten että anonyymisyyden takia on parempi että ei olekaan sama nimi kuin ennen.
Ja miksi sitten Silver Bride?
A queen of gold - no heart
A silver bride - no warmth
Olin tuon uuden foorumin avaamisen aikaan ehkä... vähän tunnekuollut, koin sanat omakseni. Voila.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Touhiz

Touhiz
Viestimäärä: 12

VS: NIMIMERKIT - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 16:46  
+
0
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja yksi niistä on "Touho-Tiina" touhottamisen ja könyämisen takia. Siitä sitten lyhenne "Touhiz".
Nimim. Astoni tässä.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: NIMIMERKIT - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 19:36  
+
0
Miun nicki on niinkin tylsä kuin oma (tyhmä) etunimi :shifty: Joskus tullut käytettyä netissä tuota väärinpäin kirjoitettuna eli inieH mutta ei nyt jaksanut... On niin tyhmä nimi ettei kukaan ole ikinä edes vääntänyt mitään lempinimeä tuosta, mitä voisi sitten netissäkin nickinä käyttää. Pöh ja pah!
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 14:18  
+
0
Mä tunsin joskus siskokset joiden nimet oli Heidi ja Heini (muistaakseni..) Niiden lempinimet oli Hepe ja Piitu. Hepen mä viel kässäsin, mut Piitua mä en koskaan äkkässyt. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 06:30)