Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 00:38

Nimimerkit

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:03  
+
0
^ Voi kamala, on siinäkin ollut lapsilla pähkäileminen kumpaa se äiti nyt huusi :D Mäkin tiedän yhden perheen jossa tyttäret on Piia, Miia ja Tiia.

En itsekään meinaa ikinä saada selvää esim karaokessa että kuulutettiinkin nyt Heidi vai Heini kun käyn eräässä pubissa laulamassa ja siellä on hyvin usein myös eräs Heidi paikalla.

Ihmiset jostain syystä lähes poikkeuksetta kuulee että sanon Heidi vaikka yrittää artikuloida selvästi. Nyt onkin pikkuhiljaa oppinut sanomaat Heini hoolla.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:05  
+
0
Meillä oli koulussa luokalla kaksoset nimeltään Janita ja Jenita, oli siinä muut oppilaat ja opettajat pitkin vuotta sekaisin kumpi on kumpi :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:43  
+
0

Heini kirjoitti:

Nyt onkin pikkuhiljaa oppinut sanomaat Heini hoolla.

Vai Heini ännällä? Onhan se Heidikin hoolla.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:46  
+
0

maddy kirjoitti:

[quote=Heini]Nyt onkin pikkuhiljaa oppinut sanomaat Heini hoolla.

Vai Heini ännällä? Onhan se Heidikin hoolla.[/quote]
Mäkin jäin miettimään tätä, mutta ajattelin etten vaan tajunnu vitsiä :shifty:

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:48  
+
0
Ja minä saan aina tankata ihmisille, että ei Heini, vaan Heidi. Eikä varsinkaan Heli... Pitää varmaan opetella puhumaan sel-ke-äs-di. Dih! :nauru:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 15:59  
+
0
Nutti tulee Nutcasesta, joka oli nimimerkkinä mulla joskus vuonna miekka ja kypärä irkissä. Se vääntyi sitten Nutiksi ja kun kyllästyin tuohon vanhaan nimimerkkiin (iituess), niin vaihdoin sitten tuohon.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 16:48  
+
0
Omasta nimestä on väännetty. Tosin yleensä käytän tuota kahdellä n- kirjaimella, mutta tänne rekkautuessa valitti että se on jo käytössä, joten lisäsin kolmannen n-kirjaimen.
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Roora

Roora
Viestimäärä: 134

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 16:54  
+
0
No eihän nuo miiat tiiat piiat ja kiiat sun muut vielä mitään!
Meidän luokallapas olin minä Laura ja kaveri Satu. Ei olla sukua (paitsi melkein, minun eno on kaverin kummisetä :hymy:) ja ollaan luonnostaan aivan erinäkösiä, mulla on tummat hiukset ja ruskeet silmät, Satu on blondi ja sinisilmänen. Silti minä olin aina Satu ja toisinpäin. Tämä on jatkunu ala-asteelta, yläasteelle ja vielä kavereidenki keskuudessa joskus muutaman kerran. :ttou:

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 18:33  
+
0
Tämä ko. nicki on luokkaa lähemmäs 10 vuotta vanha ja erään ystävän keksimä. Nimi sai alkunsa eräällä hiihtolomareissulla, kun ihastelimme "kampaustani" sen jälkeen, kun pää oli ollut pipon verhoama koko pitkän laskettelupäivän. :nauru: Nicki ei ole IRL-käytössä, muuten kuin paitsi tämän ko. ystävän kännykästä se löytyy puhelinnumeroni kohdalta (ja hän omasta kännykästäni nimellä "töyhtö" - saman hiihtolomareissun peruja ja viittaa puolestaan hänen "kampaukseensa" pipokäsittelyn jälkeen). :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 18:51  
+
0
Se nickisuojan ylimenokausihan on jo ohi, joten jos jollakulla on hampaankolossa rekisteröitymisessä tullut nick, niin yksityisviestiä vaan mulle. Esim anny kahdella n:llä näyttäis olevan käytettävissä nyt.
Ylläpitäjä

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: NIMIMERKIT - Torstaina, 07.10.2010 klo 19:05  
+
0
Dingding! Siis joo Heini ännällä piti kirjoittaa :ttou: :viheltel: Ei pitäisi kirjoitella väsyneenä....
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 10:41  
+
0

Roora kirjoitti:

No eihän nuo miiat tiiat piiat ja kiiat sun muut vielä mitään!
Meidän luokallapas olin minä Laura ja kaveri Satu. Ei olla sukua (paitsi melkein, minun eno on kaverin kummisetä :hymy:) ja ollaan luonnostaan aivan erinäkösiä, mulla on tummat hiukset ja ruskeet silmät, Satu on blondi ja sinisilmänen. Silti minä olin aina Satu ja toisinpäin. Tämä on jatkunu ala-asteelta, yläasteelle ja vielä kavereidenki keskuudessa joskus muutaman kerran. :ttou:



Vähän sama, ku mulla ja mun kaksoissiskolla. Me oltiin samalla luokalla ala-asteelta lukioon asti ja aina oli sama ongelma, et opettajat sekotti meiät aina välillä. Mä en voi käsittää, miten se on mahollista, koska me ollaan ihan eri näkösiä! Mulla on tummat hiukset ja siskolla vaaleat, sisko on mua noin 10 cm pidempi jne... Eikä nimetkään oo mitenkään samanlaiset. Ja sisko on kyllä saanu kärsiä koko elämänsä, kun sen nimi on kirjoitettu tai sanottu väärin, aina virallisia papereita myöten. Siskon nimi on siis Katriina ja lähes aina se oli Katariina esim. partiokortissa. :ttou: Jotkut opettajat ei oppinu millään tota Katriinaa, vaan aina sieltä tuli se Katariina.

Mun oma nimimerkki tulee mun vanhan marsun hellittelynimestä, et niinkin hieno tarina sen takana. :nauru: Kun rekkauduin tänne joskus 17-vuotiaana, niin ei vaan tullu muuta mieleen. Sen vaihtaminen kävi mielessä, mutta siihen on jo niin tottunu, et ei vaan osais olla täällä muulla nimimerkillä. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 11:19  
+
0
Jatkuu OT:na, minut sekotettiin yläasteella aina vuotta nuorempaan siskooni vaikka oltiin aivan erinäköiset ja -tyyliset. Muistan kun kasilla minulta tuli siskoni luokanvalvoja kysymään, että miksen ollut opon tunnilla ja vastasin, että eihän kaseilla ole opoa? Ukko hämmästeli tovin ja naurahti sitten, että "aaaa, sä et olekaan Inka!". Ei voi ymmärtää... :nauru: Samaten ala-asteella opettaja sekoitti aina minut, Sonjan ja kaverini Jonnan. Ihan vain nimien perusteella.
Varjo 12/2010 ♥

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 11:40  
+
0
Lisää OT:ta, antakee anteeksi. :shhh:

Yläasteella ja lukiossa minulla oli maantiedon ja biologian opettaja, joka sekoitti minut aina välillä täteihini... Hän oli siis opettanut jo heitäkin joskus 70-luvulla ja aika usein kutsui minua äitini kaksoissiskon nimellä. Ja englanninopettaja sanoi pari kertaa minua Mikoksi, sotki isoveljeeni. :nauru:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 11:57  
+
0
^ Meillä myös harvinainen sukunimi aiheutti sen, että 6 vuotta vanhempaa siskoani opettaneet opettajat kutsuivat lähes joka tunnilla minua tai pikkusiskoani vahingossa isosiskomme nimellä :nauru: Vanhimman nimi kun oli jäänyt niin hyvin mieleen kaikille.
Varjo 12/2010 ♥

Rorschack

Rorschack
Viestimäärä: 154

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 15:09  
+
0
^ Mua puhuteltiin kans siskon nimellä kouluaikaan, hivenen raivostuttavaa :nauru:

Mistä Sipulu tulee?
When God created a Man, she was only kidding.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 15:17  
+
0
^Sipulun tarina lukee tuolla ekalla sivulla. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 15:38  
+
0
OT minäkin kun kerran muutkin :shifty: Muakin on kutsuttu isosiskon nimellä kouluaikana, ja kun ammattiopintoihin pääsin joissa sisko ei ollut, niin mun ja parhaimman opiskelukaverin nimet käännettiin aina toisinpäin joten en edelleenkään saanut olla korjaamatta nimeä. Nykyisin taas ongelmaa aiheuttaa harvinainen sukunimi, aina ei voi voittaa..
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.10.2010 klo 15:38)

Rorschack

Rorschack
Viestimäärä: 154

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 15:55  
+
0
^^ Vois taas ottaa sen silmän käteen ja katsoa :nauru: Kiitos!
When God created a Man, she was only kidding.

alphabetty

alphabetty
Viestimäärä: 441

VS: NIMIMERKIT - Perjantaina, 08.10.2010 klo 20:38  
+
0
Oma nicillä on tylsä historia. Piti bookcrossing sivustolle keksii joku nimi. Otin sanakirjan ja eka sana sattu olee alphabet. Siitä piti vääntää vähä tyttömäisempi ja tadaa: alphabetty syntyi. Korvasin muilla foorumeilla vanhat nicit tolla ja tota on ny tullu käytettyy useempi vuos. Tosin samalla muille foorumeille kirjottelu on vähentynyt.

OFF/ Mun ja siskon nimet sekotettin aina. Vaikka ollaan ihan eri näkösiä mm. eri väriset hiukset. Niin silti useempi opettaja sekotti meijen nimet. Paras oli kuitenkin lukion reksi, joka ei viel 3. vuodel osannu sanoo meistä kumpi on kumpi. Filosofian maikka kutsu meitä veljeksiks. Jos se puhutteli jompaa kumpaa miestä, se sano " se toinen sukunimemme-veljes". :hymy:
Tarhassa joku täti ei kuulemma jaksanu opetella meije nimiä, vaan se sano OonaNoora meille molemmille.
Erinäköstä väännöstä on myös tullut meije erikoisesta sukunimestä. Se on kirjotettu jos mitenkin. Odotankin innolla kun meen naimisiin, mulla ja miehellä ku on molemmilla vähä erikoisemmat sukunimet ja aijon ottaa yhdistetyn nimen. Siinä sitten on pähkimistä muilla :nauru:
Menossa mukana lancashire heeleri Koda. Muistoissa cavalier kingcharlesinspanieli Simba<3
http://nnunmaailma.blogspot.com/
Mikään ei ole niin hienoa kuin suuri seikkailu, paitsi kotiinpaluu.


  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265825
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 19:00)