Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 04.10.2010 klo 00:38

Nimimerkit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6

NataliaNala

NataliaNala
Viestimäärä: 283

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 18.10.2010 klo 20:52  
+
0
Mun nicki tulee tylsästi siitä että koiruuden oikea nimi on Natalia ja lempinimi Nala :hymy:
Puhutaan ihmisen "eläimellisestä" julmuudesta. Mutta se on hirvittävän väärin ja loukkaavaa eläimiä kohtaan: eläin ei ikänä pysty olemaan yhtä julma kuin ihminen, yhtä taiturimaisesti, yhtä taiteellisesti julma.
Karamazovin veljekset

Ex_Lion_Tamer

Ex_Lion_Tamer
Viestimäärä: 15

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 18.10.2010 klo 20:56  
+
0
Wiren biisi Pink Flagilta ja liitty elukoihin.
http://www.youtube.com/watch?v=koz14aZsJYE

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: NIMIMERKIT - Lauantaina, 30.10.2010 klo 18:43  
+
0
Isäntä kutsuu Lunaa usein hellittelynimellä Twobeans... Joka taas jotenkin vääntyi siitä, että se on kutsunut jo kauemmin mua nimellä Cruelbeans. Ja me flikat ollaan sitten Team Beans yhdessä... Eikä hajuakaan mistä se on noi papujutut keksinyt, sillä on yleensäkin tapana keksiä lemmikeille ja mullekin kyllä kaiken maailman outoja lempinimiä.... Kovin somaa toisaalta. Tässä 9 vuoden aikana noita nimiä onkin ehtinyt kertyä melkoisesti. :hymy:

-julmatpavut-
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: NIMIMERKIT - Lauantaina, 30.10.2010 klo 19:54  
+
0
Mun nick tulee ihan suoraan mun lempinimestä :) Ainakin mun veli ja jotkut ala-asteen luokkakaverit kutsui mua tintiksi. Sitä sitten aloin käyttämään myös netissä ja siitä on myös erilaisia väännöksiä, jos pelkkä tintti on ollut varattuna.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

Mandos

Mandos
Viestimäärä: 27

VS: NIMIMERKIT - Lauantaina, 30.10.2010 klo 22:43  
+
0
Tykkään Tolkienin "maailmasta" ja sieltä tuo on peräisin. http://fi.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1mo

On käytössä monella muullakin foorumilla, kun on useimmiten vapaana. :-)

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: NIMIMERKIT - Lauantaina, 30.10.2010 klo 23:12  
+
0
Nimimerkkini tulee tv-sarjasta Päivien Viemää :nolo:
shelam 4/10
Blogi

Saaga

Saaga
Viestimäärä: 154

VS: NIMIMERKIT - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 17:37  
+
0
Heh. Itse mietin tosi pitkään, että minkäs nimimerkin minä nyt tänne keksisin. Olen aivan auttamattoman huono tällaisissa... Noh, sitten päätin vain tylsästi kokkeila, että olisko minun toinen nimi vapaana ja olihan se. :)
Seropiuros Roope 11/2010

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 01.11.2010 klo 15:55  
+
0
Pienestä pitäen kaikennäköisiä piski-variaatioita nickinä ollut ja nyt se sitten muuttui Piksiski.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 13:24  
+
0

myrkku kirjoitti:

[quote=neruda]

Se on totta että monella on johdettu nimestä tai lemmikistä, mutta Joh on edelleen mysteeri (tai sitten olen sokea), arvauksina tulee mieleen vain lyhenne esim. Johannasta :D Aberkioksen ja Jagsterin nimimerkit on myös itselle ainakin täysiä mysteerejä, harmi ettei Aberkios enää vain täällä taida pyöriä.



Etunimeni on Erkki. Nimi tulee Kustaa Vilkunan mukaan Erik nimestä johdettuna lännestä. Erik on ikiaikainen kuningasnimi ja tarkoittaa yksin tai aina hallitsevaa. Tulkinta ei kuitenkaan ole kattava, sillä myös itäisessä nimiperinteessä on esiintynyt Erkki nimeä, Erik-muoto on siellä ollut täysin tuntematon. Itäisen Erkki nimen on päätelty tulleen ortodoksiseen nimiperinteeseen kreikkalaisesta Aberkios -nimestä. Nimi on melko suosittu Kreikassa. Nimi tarkoittaa erityislaatuista, mutta myös erikoista, outoa ja omituista. Tähän voinee moni kirjoituksiani lukenut yhtyä. Niinhän sitä sanotaan, että nomen est omen ( nimi on enne), joten olen olosuhteitten, siis nimeni, vanki!

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 14:51  
+
0
Kaverini keksi joskus yläasteella lempinimen minusta: jempo. Olen sitä käyttänyt siis jo kauan, yleensä siis ihan vaan jempo ja se on yleensä aina vapaana, on siis aika omaperäinen ;) kiitollinen olen tästä nimestä, sitä on tullut kulutettua jo vuosia, voishan sen toki joskus vaihtaa johonkin toiseen ettei minua joka paikasta tunne (onneksi edes fb:ssä on oma nimi ettei tarvinnu sitä sinneki tunkea kun olen huono keksimään uusia;D) ja tosiaan kaverini heitti sen ihan vaan yhtäkkiä, ei sen kummallisempaa tarinaa.
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

mamma77

mamma77
Viestimäärä: 77

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 18:54  
+
0
Koirille olen mamma ja lapsille sitten äiti ja yllättäin se oli joskus varattu joten lisäsin syntymävuoden. 2003 taisin rekisteröityä ja aiemmin kirjoittelin aktiivisemmin joten en viitsinyt sitten alkaa muuttelemaan.
Ahkerat äidit kasvattaa laiskoja tyttäriä.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 19:51  
+
0
Mun tylsä nimimerkki tulee mun entisajan lempinimestä ja syntymävuodesta. Tänne uudelle foorumille meinasin rekisteröityä vakkari nimimerkillä mitä käytän kaikkialla muualla, mutta sit ajattelin ettei mua tunnisteta jos sen teen, joten pidin tän saman. Joskus yläasteella oli tapana keksiä kaikille lempinimet, mun nimi on lyhyt ja ytimekäs Elli, siitä oli vaikee keksiä mitään. Joku sitten keksi tuon Eepi ja sillä nimellä mua vielä jotkut vanhat kaverit kutsuukin. Sama nimi on myös mun sähköpostissa.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 23:13  
+
0
Notte on italiaa ja tarkoittaa yötä. Lyhyt, tumma, tulinen. Joskus lukioaikoina tykästyin siihen ja ajattelin, että se olisi hauska koiran nimi. Kun alun perin rekkasin tälle forkalle Nottena joskus vuonna 2008, vuoden päästä tulikin sitten koira, joka sai nimekseen Notte. :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 23:22  
+
0
Mulla on ollut tää nimimerkki vanhassa KC:ssäkin joskus vuosia sitten. Ekana olin Emu (sen linnun mukaan), kunnes junnupalstalle ilmestyi sitten henkilö melkein samalla nickillä, ainut ero oli jokin merkki Emu-sanan perässä. Tästä minä sitten suivaannuin, kun sen toisen emun kirjoituksia luultiin mun jutuiksi ja päätin sitten vaihtaa nickini. Emusta kehittyi sitten kiivilintu, jotka on mun mielestä ihan hillittömän söpöjä :love: Tykkään tästä nickistä kun tää on niin persoonallinen jotenkin ja oon vuosien varrella tykästynyt tähän aina vaan enemmän.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 23:30  
+
0
Kutsumanimi + sukunimi. Jotenkin on tottunut olemaan omalla nimellä foorumilla (monissa paikoissa nykyään enemmän ja vähemmän pakkokin). En tietty edes vilkaissut onko muilla nickit vai omat nimet, mutta jotenkin automaattisesti luulin että täällä olisi ollut kokonimi käytäntö ... Nopeasti tuli huomattua, että väärä oletus oli :hymy:
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 23:31)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: NIMIMERKIT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 23:58  
+
0
Miun oli alunperin tarkotus rekkautuu tänne vaan sen takia kun bongasin iBoxin ja että hää omistaa Muhkun veljen. :nauru: En ajatellu sen enempää kirjottavani tänne joten nimimerkki kovin tylsästi vaan oma etunimi. Tosin varmaan maijahii:kin olis ollu mielikuvituksellisempi.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 16:26  
+
0
^ Haha. :nauru:

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 16:33  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Emusta kehittyi sitten kiivilintu, jotka on mun mielestä ihan hillittömän söpöjä :love:


No voi ny, mä oon koko ajan lukenut "kivilintu" :ttou:

Mä olen aikanaan esiintynyt monessa paikassa nimimerkillä baelaisda, joka on väännetty mun nimistä. Liana hyppäsi mukaan, kun olin ostamssa poniani Liliania, jonka nimen kirjoitin joskus väärin. Siitä vääntyi Liaani, joka kääntyy englanniksi Liana, joka on kauniimpi kuin "lian". Liana jäi mun niin kutsutuksi kasvattajanimeksi (varsa sai nimekseen Morning Liana).
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 16:44  
+
0
^ WHAT :eek:
Nyt meni kupla rikki, mäkin oon aina luullut että se on KIVIlintu :nauru: En tajunnut edes silloin kun klikkasin sitä kuvaa ja ihailin söpöä tirppaa.. Ja kiivilintu on sentään ihan tuttu asia, toisin kuin kivilintu.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: NIMIMERKIT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 17:17  
+
0
Sen mitä olen ollu täällä palstoilla (n. kuukauden), olen ollut myös siinä luulossa, että kiivilintu on kivilintu. :ttou: Tuo toinen ii jotenki hyvin häviää k:n ja i:n väliin.

Oma nimimerkki tulee monen mutkan takaa koiran nimestä. Ukon oikeassa nimessä on Thunder (=ukkonen). Google-translateen kokeilemaan eri kielillä ja ukkonen latinaksi (tonitrua) kuulosti kivalta. Tosin jos kääntää tonitrua suomeksi, google antaa 2 vaihtoehtoa: ranskaa, suomeksi jyrisi: latinaa, suomeksi ukkosta. Mutta sama kai se... :hymy:

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 20:15)