Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 12:46

Omistajan ja koiran yhteinen "juttu"

Siirry sivulle: 1 2 3 4

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 12:46  
+
0
Kiinnostaa tietää, mitä omia "sisäpiirin" juttuja teillä on koiruleidenne kanssa? Yhteisiä halihetkiä tai muunlaista mukavaa yhdessäoloa. Tuossa joku kirjoitteli toisessa topikissa koiran hieronnasta, tai esim. yhdessä löhöilyä tms. Enkä välttämättä tarkoita nyt koiraharrastuksia (tokoja, agilityejä ym.)

Jos haluan hengailla koiran kanssa, menen lattialle istumaan. Jos ollaan hellittelytuulella, Mischa kiipeää mun syliin, sitten mä otan käsiini jonkun puruluun, jonka mä syötän sille ja sitä se antaumuksella jyystää mun sylissä. Puruluut maistuu paljon paremmilta mamin sylissä ;) Se ihan ilmiselvästi nauttii mun silittelystä ja läheisyydestä ja tunne on kyllä molemminpuolinen.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 13:02  
+
0
Ihana aihe!

Meillä on ainakin sellanen muodostunu, että kun tullaan tietylle pellolle, koira oikein odottaa että kaivan taskusta lelun ja rupeen heittelee sitä. Välillä kun lelu on jäänyt ottamatta mukaan, koira oikeen ihmeissään odottaa ja katsoo mua, että kaiva jo se lelu esiin, me ollaan jo pellolla.

Meillä myös on tuollasia hellyttelyhetkiä, että menen lattialle istumaan tai makaamaan ja koira tulee siihen kainaloon, selälleen, maharapsutuksia saamaan.

Koira myös tietää, mitä tarkoittaa kun kaivan esiin kaapista pitkävartisen mopin, se tarkoittaa lähes aina sitä että sen avulla kaivetaan sohvan alta esiin palloja. Se tulee aina siihen seuraksi kun konttaan niitä palloja esiin ja yleensä nuoleen mun naamaa samalla.

tsindi

tsindi
Viestimäärä: 37

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 13:06  
+
0
Ainiin, meillä on myös sellainen yhteinen juttu kotona, että koira tietää mitä tarkoittaa kun käsken sen mennä vessaan ja mulla on kädessä lelu. Se menee hyvin innoissaan vessaan odottelemaan koska se tietää että sitten kun avaan oven, se saa etsiä sitä lelua. Se myös ehdottaa piilotusleikkiä niin että se tuo lelun syliin, se tykkää niin kovasti etsiä lelua. (Tuo lelunpiilotusleikki opeteltiin silloin kun koiralla oli pieni vamma jalassa, eikä voinut paljoa lenkkeillä, oli keksittävä jotain aktiviteettia kuitenkin, jota voi harrastaa kotona)

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 13:42  
+
0
Nukutaan hoidokkien kanssa yhdessä päiväunia ja leikitään/ jyrsitään luuta niin, että mä pidän kiinni. Jos päästän irti tai nousen pois, ei luu maistu enää.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 13:54  
+
0
Meillä oli entisen koirun kanssa sisäpiilosta ja räyhääjää... ja oli mulle sille erikseen "hellittelynimi", jonka sanoessani se tiesi, et seuraavaksi on vuorossa jotakin "jäynää". Pää aina kääntyili puolelta toiselle, kun sanoin sen lempinimen :D.

Piilosta leikkiessä paras piilo oli tietenkin kylpyamme, kun ei sinne lyhytjalkaisena niin helposti nähnyt :D. "Räyhääjä" yleensä tapahtui sängyllä, kun istuin sängyn vierellä ja kosketin nopeasti koiran tassuja, ja hän tietenkin yritti saada jalkoja pois ennen koskettamista. Loppujen lopuksi sänkyä mentiin rallia ympäri ja välistä pysähdyttiin mun kohalle, et koitas taas saaha tassuja "kiinni" :)...

Rinni

Rinni
Viestimäärä: 60

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 21:24  
+
0
Meilläki on Ninnin kans tapana ottaa yhessä päikkärit ja sillon Ninniki pääsee sänkyyn mun viereen ja jopa peiton alle :) Yöunilla Ninni nukkuu omassa sängyssä lattialla, mutta päikkäreillä poiketaan sen verran että pääsee viereen. Ja molemmat tykkää!

Myös hellittelyhetket lattialla tai sohvalla on meidän yhteisiä juttuja. Ninni kellahtaa heti selälleen rapsuteltavaksi ku näkee mun könköilevän sen viereen :D maharapsutukset on parhaita!
Tiibetinspanieli Ninni 12/09

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Torstaina, 17.06.2010 klo 09:49  
+
0
Meillä tullaan viereen nukkuun yöllä jos toinen osapuoli on rilluuttelemas ja minä yksin
kämpillä, muuten pysyy visusti lattialla. Jos haluan vähän leikkia Lobon kanssa menen maahan istumaan ja koira heittää syliini kuperkeikan :nauru:
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Torstaina, 17.06.2010 klo 10:43  
+
0
Heta ainakin tulee välillä tökkimään turvallaan tai tassullaan, että ottaisin sen syliin ja sitten sitä pitää kauheesti helliä ja pusutella. se on meidän semmonen hellittelyhetki :) ja se työntää päänsä ihan naamaan kiinni.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Neputin

Neputin
Viestimäärä: 35

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Perjantaina, 18.06.2010 klo 13:06  
+
0
Heh, Meillä on neelan kanssa yhteinen juttu -nörääminen :D
Joo, istun sohvalla melko paljon koneella tehden töitä yms Neela tuleekin tohon viereen köllöttelemään ja välillä pistää päänsä olkapäälle/syliin :)

Toki myös ihan arkielämä on meidän yhteinen juttu :) Neiti kun tykkää esim lajitella pyykkiä kanssani, hoitaa muita lemmikkejä (esim pupua&kissoja), siivota yms. Käytännössä me tehdään melkeen kaikki arkipäivän askareet yhdessä.

Toinen koiramme on enemmän "isin kulta" joten hän ei niin paljon viihdy seurassani. Toki kokkaaminen, astiakoneen täyttö, leffojen katselu yms ovat senkin mielipuuhia. Mutta yli kaiken tämän, hän on erityinen pupun ystävä. Makaa aina siinä nenä kiinni pupun aitauksessa kun siivoan, ruokin yms jänöä :)
Rakkaat karvakorvat;
- Cockerspanieli / u. / Zimbalo's Fallingstar / Rekku / s.2001
- x-rotu / n. / Dina / s.2006
- Tanskandoggi / n. / Evanesence Vom Napoleonstein / Neela / s.2009
- Cavalien King Charles Spaniel / u. / Cavannes Ben's Surprise / Roxy / s.2010
----- R.I.P.------
- Labradorinnoutaja/Saksanpaimenkoira-Mix / u. / Jesse / 1998 - 2010 <3

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Perjantaina, 18.06.2010 klo 13:41  
+
0
Ropin kanssa yhteinen juttu on köllöttely. Ropi rakastaa olla kainalossa, varsinkin jos menen maate koirien pedille. Armas puolestaan puskee pään kainaloon ja viihtyy siinä paijattavana vaikka kuinka kauan häntä vispaten. Hellyttävää nähdä koiran nauttivan siinä silmät kiinni. :)
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Perjantaina, 18.06.2010 klo 14:41  
+
0
Iitun kanssa me nukutaan aina yhdessä, kun olen työreissussa/yksin kotona. Se tulee sänkyyn kun menen nukkumaan ja laittaa selän mun selkää vasten. Tää tapa on lähtenyt siitä kun exästä erosin ja Iitun kanssa muutettiin kaksistaan asumaan. Taran kanssa on sitten aamupaijailut eli koira tulee pyynnöstä köllöttämään meidän keskeen aamulla kun herätään (jos on vapaa aamu) ja siinä sitä pitää sitten rapsutella (makaa yleensä selällään).

Saas nähdä miten käy, nyt kun olis tarkotus bannata nuo makkarista kokonaan pois pikku hiljaa..
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

pannda

pannda
Viestimäärä: 152

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Perjantaina, 18.06.2010 klo 22:26  
+
0
Meillä on vanhemman koiruuden kanssa yks oma "inside-juttu". Mökillä on pihassa semmonen yks iso kivi, niin minä meen aina sille istuksimaan ja silloin koira hyppää myös sinne, työntää päänsä käden alta ja tulee kainaloon ihan kiinni. Sitten me istutaan siinä ja katsellaan järvelle samalla kun rapsuttelen vanhaa herraa.

Nuorempi koira on vielä sellainen pölhäke ettei ymmärrä mitään tälläisten "herkkien hetkien" päälle :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Perjantaina, 18.06.2010 klo 22:40  
+
0
Hugo surffailee netissä mun kanssa, tulee tähän tietokonepöydälle mun ja näppiksen väliin ja pistää kerälle pään mun ranteen päälle. Surffaa siinä sitten.. :) Mut se on niiin hellyyttävä :)

Avokin kanssa Hugo menee aina laittamaan saunan päälle. Koira sekoaa jokseenki ihan täysin, ku avokki kysyy, että lähdetkö laittamaan saunan... :) (Ja tosiaan kyseessä on ihan kerrostalokaksion sähkösauna, jossa kaks vipua väännetään kohdilleen ja aikaa menee alle 10 sekunttia, mutta jotain siinä on ilmeisen siistiä koiran mielestä :D)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Perjantaina, 18.06.2010 klo 23:41  
+
0
Mistyn kanssa erityisemmäksi yhteiseksi tavaksi on muodostunut roskien vienti ja postin haku. Misty pääsee aina mun mukaan vapaana, kulkee mun vieressä tai vähän edellä ensin roskiksille, sieltä postilaatikolle ja edelleen kotiovelle. :) (asutaan rivitalossa) Muutoinkin sen saa innostuneena mukaan aina kun sanoo "mennäänkö" vaikkei sille mitään erityistä olisikaan. Jos istun lattialle, se tulee salamana paikalle vaikka olis ollut nukkumassa. Välillä rapsutettavaksi, välillä tuo lelun mukanaan. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

hamica

hamica
Viestimäärä: 70

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Tiistaina, 21.09.2010 klo 23:21  
+
0
Meillä on oikeestaan kaikki yhteinen toiminta "meidän juttuja", kaksistaan kun ollaan asuttu koko ajan :hymy:

Iltaisin yleensä lopetetaan päivä siihen, että koira tulee sänkyyn viereen lusikka-asentoon (kyllä vain :nauru:). Siinä sitten maha/kainalorapsutusten lomassa keskustellaan päivän tapahtumat läpi :hymy: Eli mä höpöttelen ja neiti örisee :nauru:
Kodin turva saksanpaimenkoira Tyyne 2008

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Tiistaina, 21.09.2010 klo 23:45  
+
0
Tulipa hyvä mieli kun luki näitä :)

Meilläkin on nuita hellittelyhetkiä. Pyry tulee itse varsinkin iltaisin laittamaan pään syliini jos istun sohvalla, ja se on merkki että minun pitää mennä lattialle istumaan/makaamaan Pyryn kanssa ja rapsutella/halailla/pusutella. Pyry on ihana kun se oikein työntää kuonon kainaloon ja joskus tekee kuperkeikan syliin kun oikein venkuloi ja hakee hyvää asentoa. Tulee tosiaan hyvä mieli kun näkee että koira nauttii.

Lisäksi meillä on aamuisin tapana että kun Pyry pääsee omasta huoneestaan ja jos minulla ei ole aikaista aamua koulussa eli jään vielä nukkumaan avon lähdettyä töihin, niin Pyry tulee kainaloon nukkumaan :) Herättyäni leikitään usein "mihin äippä katosi" -leikkiä, eli menen peiton alle piiloon ja Pyry yrittää löytää reittiä peiton alle.

Avo ja Pyryllä taasen on "ota kiinni jos saat" -leikki, jota leikkivät sisällä juosten taloa ympäri (meillä pääsee juoksemaan huoneesta toiseen niin että tulee täysi rinki -> Keittiö-olohuone-eteinen-keittiö). Ideana on että kumpi on ovelampi, saako Pyry avoa kiinni. Niillä on ihan käsittämättömän hauskaa aina. Leikki päättyy siihen että avo onnistuu Pyryn näkemättä menemään olohuoneen rahille istumaan ja kun Pyry huomaa tämän, se juoksee tuhatta ja sataa ja hyppää avon syliin, usein sillä tuloksella että avo lentää selälleen lattialle, ja sitten pusitellaan ja halitaan.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 00:28  
+
0
Meillä on Armaksen kanssa uus yhteinen juttu. Armas on tunnetusti hyyyyvin äänekäs nuorimies ja kotona meillä on joskus kunnon keskustelu, joka menee kutakuinkin näin: "Wiiiiiyuam!" "Iyyyyyy" "mjääääääääy" "mwäääää". Tota vuoropuhelua saattaa kestää melko kauanki. Joskus koirat harrastaa tuota myös keskenään ja se kuulostaa yleensä randomien aakkosten lausumiselta.
Lisäksi Armaksen bravuuri eli intensiivinen, "sydämet pulppuuaa silmistä"-tuijotus saattaa kestää minuuttikaupalla ja minähän en luovuta, niin Armas voittaa tuon skaban yhtäkkisellä pusulla ja minä repeän nauruun.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 10:14  
+
0
Meilläkin on koiruuden kanssa molemmilla omia juttuja..

Usein kun olen koneella, jos makailen läppärin kanssa sängyllä, joko koira nukkuu vieressä tai syö luuta tai leikkii lähettyvillä.
Myöskin, jos menen olohuoneeseen katsomaan telkkaria, tulee koira usein sinne tekemään noita samoja asioita.
Yöt koira nukkuu jomman kumman vieressä.
Yksi meidän koiruuden lempijuttuja on, kun mennään isäntää vastaan, kun se tulee töistä. Välillä mennään ovelle vastaan ja kaikista parasta on, kun mennään parkkipaikalle vastaan, jos saa hypätä isännän syliin niin tykkää todella paljon.
Mä jo normaalistikin teen paljon enemmän koiran kanssa ja järjestän sille leikkihetkiä ym.

Isännällä ja koiralla on ihan omat leikit ja leikkivät sisällä ja ulkona paljon.

Koiramme on aika itsenäinen eikä hirveän usein tule syliiin rapsutettavaksi ym. joten sen hellittelyksi on pitänyt tarjota muuta toimintaa.
Sen mielestä on ihanaa syödä luuta silleen, että joku pitää siitä kiinni, koska saa käyttää kunnolla tarmoaan siihen puremiseen.

Ulkona leikkiminen ja namien metsästys on koiruuden mielestä hauskaa.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 10:17  
+
0
Meillä semmonen pentuajasta kestänyt yhteinen juttu on lattialla istuminen niin että Taavi on mun jalkojen välissä millon selällään ja millon mitenki päin. Tinon tultua taloon Taavin paikka edelleen sama ja Tino vasemmalla puolen selällään.

Nyt myös koirista on tullu mun tsemppareita laihdutusyrityksen myötä ja juoksulenkeillä varsinkin Taavi on omaksunut sen edellä juoksemisen. Käskystä "kiri kiri" vauhtia lisätään ja "riittää" vauhtia hiljennetään, joskus tosin koirat taitaa olla sitä mieltä että kovaa juokseminen on kivempaa... :wink:

Samoin kun teen kotona vastalihasliikkeitä, punneruksia tai muita lattiatason liikkeitä, niin aina esim. vatsalihasten istumaannousussa Taavi antaa pusun naamaan. Se istuu mun jalkojen vieressä ja odottaa millon oon vetäny ylös asti ja sit pusu ja uudestaan odottamaan. :nauru:

Muita yhteisiä hetkiä on sit hieronta ja harjaus. Oikein tyytyväisenä Taavi hankaa päätään mattoon ja örisee tosi kovaa ja karhumaisesti. Se on tosi ihanan kuulosta ja tätä se on tehny myös pennusta asti.
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: OMISTAJAN JA KOIRAN YHTEINEN "JUTTU" - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 10:27  
+
0

hamica kirjoitti:

Eli mä höpöttelen ja neiti örisee :nauru:



:nauru: :kieli: Ihana! Pelasti aamuni. Ja koko ketju on kyllä varsinaista mielialankohotusluettavaa. :love:

Meillä ei vielä hirveästi piintyneitä tapoja ole reilussa viikossa tullut, mutta kovasti tuo tykkää syliin tulla touhuamaan. Ja se on tainnut huomata, että olen tosi herkkä kutiamaan. :shifty: Jos pötkötän lattialla vatsallani, niin tuo kiipeää mun päälle ja tulee niskan taakse ja nuuskuttelee ja nuolee korvaa... Sitten sillä on hauskaa kun minä kiemurtelen kutitusnaurukrampissa. :kieli:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 15:30)