Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:00

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

OPISKELUPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:00  
+
0
Aloitetaanpa tämäkin...

Mulla alkaa (toivottavasti) tehoviikonloppu opinnäytetyön suhteen. Suunnitelmissa oli valmistua viime keväänä, sen jälkeen syksyllä, jouluna, helmikuussa jne. joten alkaa olla aikakin saada työ tehtyä! Saa nähdä miten käy, jouduin muokkaamaan aihetta, enkä ehtinyt saada palautetta uudesta ehdotuksestani vielä. Saattaa hieman palaa pinna, jos uusi aihe ei olekaan kelvollinen :nauru:

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:09  
+
0
Mulla ois maanantaina farmakologian tentti enkä oo vielä saanu alotettua lukemista :roll: Jotenkin ei vaan jaksa kiinnostaa nyt, hehkuttelen vaan edellisten läpimenolla. Ehkä sunnuntaina sitte sais alotettua :viheltel:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:01  
+
0
Mulla ois nyt kaksi viikkoa aikaa laittaa opinnäytetyö pakettiin. Pitäisi jostain saada nyt hirveä hööki päälle. Sen jälkeen vielä viikko aikaa tehdä muutamat puuttuvat tehtävät, jos mielii valmistua. Ja todellakin mielin, haluan niin kausa tästä koulusta kuin mahdollista...

Tsemppiä muillekin kevätahertajille :heiluti:

Nanaki

Nanaki
Viestimäärä: 469

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:06  
+
0
Mun opiskelu taitaa jäädä taas, ensi syksynä oli tarkoitus Helsinkiin muuttaa opiskelupaikan perässä, mutta tuntuu etten ole vielä valmis koulun penkille..

Ja nyt olen alkanut myös miettimään, etten välttämättä Helsinkiin edes haluaisi muuttaa, eli muutto olisi jonnekin muualle. Pohojammaata olen ajatellut, sieltä löytyy minua kiinnostavan alan koulu.

Enköhän minä joskus vielä opiskelemaan mene.
Some things will never ever change, like you and your ugly face.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 17:51  
+
0
Jee! :jjei: Mun teoriaosuudessa ei ollu juuri mitään korjattavaa. Sille siis ei tarvi tehdä enää mitään, yhtä kappaletta vähän selventää niin hyvä on. Onneksi, en olis kestäny mikäli olis tullu tunteja ja taas tunteja lisätyötä teoriapohjan korjailuun. Huh. 2,5 viikkoa aikaa vielä palauttaa kokonaisuudessaan valmis työ, puolet haastatteluista tehty ja litteroitu, ei paha enää. Kyllä tämä siis tästä :cool:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 14:15  
+
0
^Jeee, hyvä neruda!!:jjei:

Palautin opparin tossa ennen pääsiäistä ohjaavalle opettajalle ja nyt odottelen tulosta, että mitä tarvii vielä tehdä. Muokata sitä varmaan pitää jonnin verran, mutta toivottavasti tekstiä ois ainakin jo tarpeeksi..
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Rhyme

Rhyme
Viestimäärä: 39

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 15:52  
+
0
Mulla alkaa koulu hommat palailla kans taas mallilleen, nyt kohta 9viikkoa työssäoppimista takana ja kohta toivottavasti koulunvaihto edessä. Toiveena päästä toimivampaan kouluun. Muutto tulee siinä sivussa mutta pääsee sentään asuntolaelämästä eroon ja asumaan omaan kämppään, sitä tässä onkin jo odotettu:hymy:
Amstaffi, Golden Ferya Arizona Queen "Ruutu" s. 25.04.2010

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 11:51  
+
0
Nutti sanoi

^Jeee, hyvä neruda!!:jjei:

Palautin opparin tossa ennen pääsiäistä ohjaavalle opettajalle ja nyt odottelen tulosta, että mitä tarvii vielä tehdä. Muokata sitä varmaan pitää jonnin verran, mutta toivottavasti tekstiä ois ainakin jo tarpeeksi..


Toimikohan lainaus, se jää nähtäväksi. Missä on esikatselu?
Kiitos! Itekin ihan ihmeissäni ja iloinen aiheesta, ei enää tarvi paljon puristaa :hymy: Toivottavasti sullekaan ei tuu kauheesti mitään korjauksia, pidän täällä peukkuja pystyssä ja odottelen raportointia :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 12:13  
+
0
Nerudalla ja Nutille peukutukset!

Ja, Rhyme, asuntola-asuminen on tullut tutuksi täälläkin, ei ole ihan mun juttu se...
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.04.2010 klo 12:13)

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 12.04.2010 klo 22:16  
+
0
Ilmeisesti en olekaan ainut kenellä meinaa tulla vähän kiirus koulun kanssa. :nauru:

Huomenna olis pitäny alkaa viimenen työssäoppimisjakso, mutta enhä miä mitään paikkaa ole saanut. Noo, huomenna meen käymään yhessä paikassa ja toivottavasti voin alottaa siellä ens viikon maanantaina. Onneks se toppi kestää vaan reilu 5 viikkoa, ei oikeen tämä ala meinaa kiinnostaa..

Opinnäytetyön palautus olis tämän kuun lopussa, eikä olla kaverin kanssa saatu sitä ees alkuunsa..! Aina tuntuu menevän aikataulut päin *piip*, miäkin kun käyn nyt 2 kertaa viikossa avoimen amk:n kurssilla. No, torstaina pitää alottaa se sitten ihan urakalla.

Ja eipä auta ku toivoa että ne ylioppilaskirjotukset on kanssa läpi, mutta enpä usko niin huimia pisterajoja että C:stä muuttuiski hylätyks.. :nauru:

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 09:55  
+
0
Tsemppiä kaikille ahertajille!

Oma kevät on ihan liian kiireinen.. Kiitos vaan älynväläykselleni, että nyt on hyvä hetki hakea toiseen opiskelupaikkaan. Eli kauppikseen pänttään samalla kun koitan saada opinnot valmiiksi kandia varten. Ensi vuonna siis tarkoitus saada se pois alta.

Juuri sain tehtyä valmiiksi oman osuteeni eräästä ryhmätyöstä, esitys huomenna. Se oli aika iso homma (tehtiin, purettiin ja analysoitiin haastatteluja). Onneksi se on nyt pois alta! Kohta pitäisi lähteä kaverin kanssa vääntämään viimeiseen peruskurssiin (luojan kiitos!) liittyvää työtä. Plaah, ei vaan kiinnosta! Pitäisi kääntää latinasta suomeksi yksi Raamatun kohta, mutta ongelmana on se, etten osaa (eikä kaverikaan) latinaa. Suoritettiin latinan pakollinen kurssi nopeasti, hieman huijatenkin ehkä, pois alta ja nyt sitten siitä saa kärsiä. No, onneksi ei tarvitse yksin vääntää..
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 13:37  
+
0
Sain vihdoin läpi yhden tentin, jota olen uusinut parikin kertaa viime syksyn jälkeen. Ja eilen sitten napsahti lopulta 15 op:tä. Jee. Nyt ei oo kelalla mitään valittamista :cool:

On muuten hieno kattoa kevään lukujärjestystä, kun monelta viikolta tipahtanut joku 12 viikkotuntia pois. Loppukeväänä on 14+16+10+10+8+0+4=62 tuntia koulua seitsämässä viikossa. Ei kyllä päätä huimaa tää tahti :viheltel: Vaikka kyllähän sitä pitää noitten lisäksi opiskella itsenäisesti, mutta silti.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 18:39  
+
0
Isot onnittelut Nerudalle!

Oon niin väsynyt... opinnäytteen deadlineen 1,5 viikkoa. Kyllä mä sen saan tehtyä, jos ei tuu sit jotain tosi pahaa sairastumista tms. Just tänään oli ryhmätutor, ja kävi ilmi että mun lisäks meidän luokan kymmenestä ihmisestä on ajallaan valmistumassa yksi, muut jättää suosiolla ens syksyyn ja osa jopa ens kevääseen. Itekkin varmaan tekisin niin, jos ois vielä tukikuukausia jälellä.

Jotenki vaan miettii, että eikö se herätä yhtään opettajissa ajatuksia, että tää menee aina näin. Opiskelijat on ihan kuolleita. Homman tekee hankalaksi se, et meidän alalla oikeestaan kaikki kahen viimesen vuoden projektit tehään yrityksille. Ja varsinki luovalla alalla jo ne opiskeluaikana hankitut refernessit voi osoittautua elintärkeiksi tulevaisuuden kannalta (olenhan itekin saamassa palkkatyön opinnäytetyöstäni!) Siinä ei oo pelissä vain arvosanat tai valmistuminen vaan myös se, että millasen kuvan annat itestäs ehkä potentiaalisille tuleville työnantajille jne. Se on välillä kauhean ahdistavaa, kun aikaa on kamalan vähän, kaikki pitäs tehä vaan hälläväliä-asenteella.

Tosi vaikea omaksua, koska ite tykkään tehä hyvää työtä enkä tuhlata aikaa puolivillasuuksiin. Mun mielestä koulussa pitäs oppia ensin ja ennenkaikkea se, miten asiat tehdään HYVIN eikä se, miten ne tehään MAHDOLLISIMMAN NOPEASTI. Se nopeus kyllä tulee rutinoitumisen myötä, mutta koulussa pitäs oppia tekemään asiat hyvin.

Ja muutenkin tää opinnäyteprosessi on jotain ihan käsittämätöntä p**kaa ollut. Esim. mä en oo vieläkään varma kuka on mun toinen opinnäytteen arvioija. Ja se toinen potentiaalinen ei ollu ees kuuntelemassa mun esitystä väliseminaarissa, kun oli "muuta menoa". Tosi kiva tunne, ku oot nähny vaivaa ja sit edes ohjaava opettaja ei vaivaudu paikalle. Mietin, että jaksaakohan ne edes lukea noita läpi, jos näyttäytyminenki on noin hankalaa.

:eitietoo:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 18:41)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 07:42  
+
0
^Kohta se on sullakin ohi, ei sun tarvi enää pitkään jaksaa puristaa! Jaksat kyllä loppuun asti vaikka turhauttaakin ja väsyttää. Onneksi sulle on poikinu jo duuninkin tuo oppari niin siitä voi hakea sitä lohtua ja puhtia kun alkaa ketuttaan urakalla ihan kaikki. Tsemppiä loppurutistukseen! Kohta se on ohi ja paremmat ajat voi alkaa :hymy:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:28  
+
0
Wihiiii! Allekirjoittanut menee 6.5. valokuvauslinjan pääsykokeisiin, nyt on siis enään vain itsestä kiinni pääseekö sitä isona tekemään sitä mitä oikeasti haluaa!

Ennakkotehtävätkin ihan mielenkiintoisia.

Ennakkotehtävä 1.
Valitse yksi sinulle tärkeä asia, ja ota siitä 2 esittelykuvaa.
Analysoi kirjallisesti kuvia ja perustele, mitkä tekemäsi ratkaisut ovat
omiaan tuomaan valitsemaasi tuotetta esille.

Ennakkotehtävä 2.
Ota samasta asiasta 3 "fiiliskuvaa".
Analysoi kirjallisesti kuvia ja perustele, mitkä tekemäsi ratkaisut ovat
omiaan tuomaan valitsemaasi tuotetta esille.

Oh_no

Oh_no
Viestimäärä: 77

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 17:06  
+
0
Löytyykö täältä ketään kuka opiskelee/on opiskellut Peltosalmella eläintenhoitoa? Itse oon sinne menossa pääsykokeisiin 26.4. ja olis mukavaa kuulla kokemuksia. Jännittää meinaan aika pirusti.

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 16:37  
+
0
Nyt on täällä saatu opinnäytetyö aloitettua. :) Aikamoinen kiire meinaa tulla, mutta kyllä tämä tästä!

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:18  
+
0
Arvasin tämän; opparin lähteet on liian vanhoja ja niitä on liian vähän. Pitäs lähteä käymään Rovaniemellä hakemassa lähdemateriaalia opettajan mukaan. Vitun kiva, mihin väliin mä jonkun reissun nyt mahdutan?? Plus että jos sieltä jotain lainaan, niin miten mä ne palautan?

Äääh, ihan paska päivä muutenkin, tää nyt kruunas kaiken. :pyssyt:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 20:05  
+
0
^ Ootko tietonen etälainausmahdollisuudesta? En toki tiiä mitä kirjallisuutta tarvit tai onko vain yks mahdollisuus mistä kyseistä kirjallisuutta saa, mutta onkos se nyt Pohjanportti vai mikä sen etälainauksen nimi.. Siis ihan kaupunginkirjaston sivuilta löytyy ja mun mielestä sen kautta saa myös amk:n ja yliopistonki kirjoja. Ite oon tilannu tenttikirjallisuutta Rollosta ja Kemijärveltäki.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 20:09  
+
0
Voi Nutti :( Toivottavasti saat jotenkin järjestettyä tuon kirja-asian ja jaksat pakertaa vielä vähän sen teorian parissa. Tsemppiä!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 03:45)