Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 23:00

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 22.04.2010 klo 19:34  
+
0
Mä opiskelen lastenohjaajaksi ja tarkoitus olisi valmistua nyt keväällä, mutta saattaa venähtää, jos multa puuttuu jotain tehtäviä. Mutta tän vuoden puolella joka tapauksessa tulen saamaan paperit käteen :)
Meille ilmoitettiin opinnäytetyöstä vasta ennen joulua ja koska meidän opiskelu on monimuoto-opiskelua, emme vietä koululla kovinkaan paljon aikaa (viikko/kk), niin lisäinfoa opinnäytetyöstä saatiin vasta joululoman ja parin etäviikon jälkeen ja sitten työn tekemiseen oli varattu ainoastaan kolme viikkoa. Onneksi työn sai tehdä parin kanssa ja valittiin kaverin kanssa sitten rytmisoittimet aiheeksemme ja saimme kuin saimmekin työn tehtyä vaaditussa ajassa. Tänään sitten saimme työstä arvioinnin ja paremmin ei olisi voinut mennä eli arvosana K3! :)
Toukokuussa on vielä viimeinen harjoittelu ja toivottavasti siitä saan näytöt suoritettua hyväksytysti, niin valmistuminen on entistä varmempaa.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

SinnaM

SinnaM
Viestimäärä: 65

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 22.04.2010 klo 23:33  
+
0
Vihdoin ja viimein semmatyö on tehty, huomenna palautus, maanantaina esitys!:jjei: Rasittavin homma ehkä ikinä, varsinkin kun tuli aita vastaan lähteissä ja haastateltavissa. Nyt enää muutama hassu tehtävä muiden kurssien osalta ja kevät olisi sitten pulkassa, jippiaijee!
Puuvillapallot (Coton de Tulear)
Disco s.26.6.2011
Waldo s.21.1.2010
Miska (asustelee nykyään vanhemmillani) s.7.2.2001

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 23.04.2010 klo 11:54  
+
0
^Onnittelut! :)

Mä lähetin sitten opparini äidilleni. Virhe. Äiti on siis erään amk:n opettaja ja aika tiukka täti. Käskin sen käydä vaan läpi nopsaan jos se sattuis löytään jotain mokia. No, meillä meni reipas vartti siihen että käytiin pelkkä tiivistelmä läpi. Ei siinä mitään, koko tän aamun oon nyt sitten tehny äitylin ehdottamia korjaustoimenpiteitä ja on pakko sanoa että toimii kuin lukkosula. Tuotos on nyt ehdottomasti paljon parempi ja tunnen itsekin jopa jonkin asteista ylpeyttä tuosta tekeleestä. Muutamat viime silaukset enää ja saan lähettää sen valmiina eteenpäin, enkä usko että hirveästi korjauksia tulee ohjaajilta kun oon selvinny tuosta pyörremyrskystä jota äidiksi kutsutaan. Sääli käy sen opiskelijoita.

Edit. Sinne meni. Vikaan kappaleeseen olis saanu tehdä vaikka mitä lisää mutta mä en vaan enää jaksanu. Sinne lähti, kunhan menee läpi niin oon onnellinen. Se on ohi, tältä erää. Helpotuksen huokaus.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 20:59)

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 01:09  
+
0
Onnee kaikille valmistujille :peukku:

Miekin palautin tänään opinnäytteen. Tänään vielä tein oikolukua ja kasasin portfoliota. Mutta nyt ne on tehty. Tiukalle otti. En oo täysin tyytyväinen, mutta uskon että se läpi menee. Ja joka tapauksessa, sain tuosta itelleni ekan virallisen palkallisen projektin, joten ei se voinut ihan tuubaa olla.

Just tuossa kuulin, että meistä yhteensä 40:stä (sisustus, graafinen, kaluste, vaatetus) neljä vuotta sitten alottaneesta valmistuu nyt kahdeksan, muut lykkää. Mun luokalla (sisustus) on kymmenen ihmistä ja meistä valmistuu peräti kolme kuitenkin. Ois kiinnostava kuulla muiden amk:ien lukuja.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 01:33  
+
0
Onnittelut neruda ja loikkanen! :hymy:

Mulla ois vielä taapertamista, keskiviikkona menen käymään sekä ohjaavan opettajan juttusilla (teoria menee uusiksi) sekä kielenhuoltajan juttusilla (liikaa puhekieltä tekeleessä), joten pahasti näyttää, että en saa tälle keväälle tuosta pinnoja. Miksei se ohjaava opettaja voinut sanoa noistalähteistä silloin kun lähetin sen ihan ensimmäisen version sille, ois päästy huomattavasti helpommalla. Ottaa ohimoon ihan sikana, mutta ei kait se auta ku koittaa vääntää. Nyt kyllä kiinnostaa ku kilo paskaa koko homma. :neutral:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 01:35)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:32  
+
0
Onnittelut nerudalle ja loikkaselle! Ja tsempitykset Nuttille, pahoin pelkään, että mulle saattaa tulla sama tuomio... Eilen laitoin tämänhetkisen tekeleen ohjaajalle (joka on viimeksi ehtinyt katsoa mun työtä vuosi sitten...), tavoitteena olisi päästä esittämään ens kuun puolessa välissä ja vääntää raportti sitten sen jälkeen lopulliseen kuosiinsa.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 12:42  
+
0
Onnittelut myös loikkaselle!

En tosiaan itekään ollut tuohon täysin tyytyväinen, onkohan sitä ikinä mikään täysin valmis työ. Mutta tolla työmäärällä oon vaan onnellinen jos siitä ykkönen tai kakkonen napsahtaa, sen parempaa on melkein turha odottaa. Saas nyt nähdä seminaarin jälkeen paljonko korjattavaa tulee. Ehkä seuraavassa ko:ssa sitten suurempi satsaus ja parempi työ. Toivottavasti :) Ajattelin ens keväänä hakea aikuiskoulutukseen ns. oikeustradenomin papereita metsästään. Mutta saa nähdä.

Ja isot tsempit ja jaksamiset niille jotka vielä puurtaa opparin tai muun työn parissa!
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 15:39  
+
0
Neruda, missä vaiheessa te aloitte opinnätteen tekemisen? Meillä alotetaan vasta helmikuun alussa, joten aikaa on se kolme kuukautta. Se tuntuu ihan sairaan lyhyeltä ajalta kyllä.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 16:22  
+
0
^No mä oon käyny opinnäyteinfossa 2008 :nolo: Ei meillä sinällään mitään aikarajaa kai ole, kunhan siinä ajassa kun on opinto-oikeutta jäljellä. Mulla se loppuu kesäkuussa (ja oon jo jatkoajalla) joten nyt oli pakko puristaa tää kasaan. Viime kesänä tein teoriapohjan, sellasen raakileen. Sitten oli kaikkea muuta enkä tehny sille mitään, ja nyt sitten alkuvuodesta aloin tekemään opparille jotain. Että 3-4kk on ollu sinällään aikaa, mut olis ollu enemmän jos olisin saanu aikaiseksi. Teillä on kyllä aika tiukka aikataulu jos se on pakko puristaa tossa ajassa kasaan.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Eara

Eara
Viestimäärä: 67

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 16:36  
+
0
Voi luoja, jos vaihtoehdot on seuraavat: tee tai tee ja itke, ni miks mä aina päädyn siihen että tee ja itke:eitietoo:

Kandi ei itseään näköjään ole osannut tehdä ja mä kaipaisin jotain nerudan äidin tyylistä tähän selän taakse kyttäämään, että teen varmasti enkä vaan sluibaa...huoh...jos tää kandin teko on näin vaikeeta ni kuinkas käy kun pitäisi dippaa vääntää? Kysympä vaan:suru:

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 23:02  
+
0
Valmistuin ammattikorkeasta syksyllä ja sattumalta pääsin yliopistoon pääsykokeiden kautta. Koko vuoden opiskelu motivaatio on ollu hukassa ja ärsyttää pihistellä tuella, kun tottui kesän aikana tuloihinkin. Yritän päästä vähän helpommalla ja kerätä korvaavuuksia, mutta proffat on hirveän vastentahtoisia. Esim 30 op harjoittelu amk:ssa korvaa vain 3 op yliopiston yhden harjoittelun.. Tahtoisin silti opiskella vaikka hankalaa onkin, kun tämä koulu kuitenkin aina ollut se unelma. Nyt vaan on muitakin unelmia, joita koulun käynti estää.. Toivottavasti kesällä helpottaisi kun muutan kauemmas Helsingistä ja jos sen koiran saisi otettua lopultakin mukaan.

Kauhea vuodatus.:shifty: Vielä olisi siis 5 vuotta jäljellä.. Motivaatiota kaikille opinnäytettä kirjoittaville!

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 26.04.2010 klo 19:29  
+
0
^mitäs sä nyt sitten opiskelet?

Mulla oli tänään yhden välitentin uusinta ja harmittaa ihan tajuttomasti, etten lukenut kunnolla siihen ensimmäiseen yritykseen. Siinä ne kysymykset oli jotenkin niin helppoja verrattuna nyt tähän uusintaan :ttou:
Mut onneks ens viikolla on (huimat) 3 päivää harjottelua. Pääsee vähän näkemään oikeita ihmisiäkin tän ainaisen teorian sijaan. :jjei:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 27.04.2010 klo 14:39  
+
0
^ Opiskelen Helsingin yliopistossa kotieläintieteitä. Tulevana pääaineena jalostus. Ja taustalla on Agrologi (AMK) Hämeen ammattikorkeakoulusta Mustialasta. :nauru: Eli maalainen keskellä kaupunkia.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:04  
+
0
Opparin rakenne menee sitten uusiksi. Lähteitä ei onneksi tarvi ihan mahdottomia lisätä, muutaman kirjan otin mukaan Rovaniemeltä, kun siellä on hiukan paremmat materiaalit ku täällä. Palautan ne sitten vaikka postilla. Työ menis juuri ja juuri läpi nykyiselläänkin (T1), mutta en halua sitä sellaisena laittaa yrityksiin/toimeksiantajalle, kun ohjaava opettaja sanoi, että siitä saa hyvän työn kun "vähän" työstää. Toukokuun puolessavälissä pitäis olla sisällyluettelo & rakenne selvillä, sen jälkeen kuulemma voisin tehdä kypsärin ja kirjottaa koko hommelin loppuun sitten kesäkuun alussa kun oon lomalla. Tarkistukseen saisin sen ennen opettajien lomia, joten pisteet tulis sitten heti syksyllä. Ihan järkevältä kuulostais toi aikataulu, nyt ei auta ku alkaa hommiin. Ja onneksi kävin tuolla koululla pyörähtämässä, ei tosta muokkaamisesta ois muuten tullu mitään.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:04)

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:30  
+
0
^ Kuulostaa kivalta, että opettajat voi joustaa noin! Meillä ei tulis kyllä kuuloonkaan. Mut jos on tollanen mahollisuus, niin kannattaa kyllä parannella sitä, varsinkin jos se voi vaikuttaa esim. työnhakuun positiivisesti!

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 19:34  
+
0
Mulla on takana 1,5 vuotta kone- ja tuotantotekniikan opiskeluja (AMK), suuntautuen tuotantoon ja logistiikkaan. Lopetin sen kuitenkin nyt vuoden vaihteessa, koska se ei yksinkertaisesti ollut mun ala enkä viihtynyt amk-ilmapiirissä.

Nyt sitten olen marraskuusta asti lukenut pääsykokeisiin kohti sitä ammattia, jonka olen nyt lopultakin kokenut itselleni viimeisen päälle oikeaksi ja mitä haluan tulevaisuudessa tehdä. Syksyllä toivottavasti voin siis sanoa olevani lääketieteen yo :)

Tällä hetkellä tosin alkaa jo iskeä hirveä pääsykoepaniikki, vaikka tiedän lukeneeni paljon ja saaneeni paljon aikaan. Se vain kummasti aina tuntuu että muut valmennuskurssilaiset ovat aina paljon parempia ja lukeneet enemmän ja tehneet parempia muistiinpanoja.. Harjoituspääsykokeissa oon kuitenkin aina ollut kurssin parhaimmistoa, se antaa pientä toivonkipinää että ehkä se toivo sisäänpääsystä vielä itää. :nauru:

Ouluun tosiaan haen nyt jo kolmatta kertaa yleiselle puolelle, aiemmat vuodet ovat tosin olleet vähän sellasta puolihuolimatonta yrittelyä, nyt töitä on tehty tosissaan. Kahden lääkärin tyttärestä ei ikinä pitänyt tulla lääkäriä, se oli viimeinen mitä saattoi kuvitella.. Mutta kuinkas sitten kävikään, kovasti ne on nyt vanhemmat sitten sanonu että olihan se otteissa ja kiinnostuksen kohteissa nähtävissä jo aiemmin. En myönnä :ylpea: - vaikkakin harmittelen että niin piti kapinoida ja jättää lukiossa fysiikat lukematta ja kemiatkin heikolle tolalle. Huomattavasti helpompaa olisi nyt jos ois niitten eteen nähnyt töitä sillon.. :shifty:
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 21:26  
+
0
^Onnea hakemiseen. Toivottavasti tärppää tällä kertaa :peukku: Mulla oli ihan sama fiilis valmennuskurssilla. Muilla oli hienot muistiinpanot ja kauheesti merkintöjä galenoksessa + sitten vielä jotain värilappuja pilkisti aina kappaleitten kohdilta. Oma kirja ei näyttäny yhtään siltä ja hieman tää vaivasi siellä kurssilla. Mut sisällä ollaan, et kyllä se siitä menee :wink:

Zorroliini kuulostaa kivalta noi kotieläintieteet. Itsekin oon ihan maalainen kaupunkiympäristössä, et ei siinä mitään :nauru: Vaikka Oulu onkin _paljon_ pienempi paikka kun Helsinki.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 21:38  
+
0
^ Oi, kiitti tsempistä, ehkä määkin sitten jos joku muukin samoilta fiiliksiltä on päässy ;) Vissiin luet Oulussa sitte kans?

Pikkusen paineita asettaa myös tuo että melkein 150 lisähakijaa on nyt Ouluun tullu mitä viime vuodesta. Vaikka eihän se nyt loppujen lopuksi merkkaa mitään, jos on tarpeeksi hyvä niin sitä on tarpeeksi hyvä - ja tarkoitus olis olla!

Mää muutin ihan pikkusesta alle 200 asukkaan kylästä toiselta puolen Suomea Ouluun pari vuotta sitten, kyllä oli pikkusen maalaisjuntti keskellä kaupunkia -olo alkuun, mutta äkkiä sitä sitten tottui ja jopa jossakin määrin tykkääkin nykyään. Vaikka heti kohan mahdollisuus on niin suunta on kyllä maalle takasin!
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 29.04.2010 klo 11:18  
+
0

Loikkanen kirjoitti:

^ Kuulostaa kivalta, että opettajat voi joustaa noin! Meillä ei tulis kyllä kuuloonkaan. Mut jos on tollanen mahollisuus, niin kannattaa kyllä parannella sitä, varsinkin jos se voi vaikuttaa esim. työnhakuun positiivisesti!



Joo, meillä on vähän eri juttu, kun ollaan aikuisopiskelijoita ja oltu työelämässä mukana koko opiskeluaika, niin koulu joustaa ihan mukavasti. Pääasia, että saan sen valmiiksi.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

lilhiz

lilhiz
Viestimäärä: 20

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 29.04.2010 klo 18:17  
+
0
Nyt kun saan taas yhden koulutuksen loppuun, niin alkaa houkutella opiskella lisää, siis oikeesti opiskella. Kun toi oli vaan harjottelu + näyttö, kun aiemmin jäi sama koulutus kesken. Oonkin nyt ahkeraan tutkinu yövuoroissa ollessani eri koulutuksia ja kursseja. Oon jo ilmoittanut parille lyhytkurssille ja lisäksi mietin että ottaisin kesän ajaksi jonkun avoimen yliopiston kurssin kun avoimessa amk:ssa on aika huonosti kesällä kursseja.
Della 25.2.99-28.7.10

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 00:15)