Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 33

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 23:10  
+
0
Mä olen tehnyt tuon terveysalan pääsykokeen. Siinä oli matikkaa, mutta ei missään määrin vaativaa. Jokunen pinta-alaan ja prosentteihin liittyvä lasku ja ehkä jotain muutakin, sellaista perussettiä jonka jokainen peruskoulunkin käynyt selvittää. Logiikkatehtäviä oli huomattavasti enemmän, piti siis päättää että mikä kuvio tulee seuraavaksi jne. Sitten oli useamman sata kohtaa sisältävä vihkonen, jossa oli väitteitä tyyliin "Jonottaminen ärsyttää minua", "Ystäväni kuvailisivat minua hiljaiseksi" jne. joihin piti vastata numeroidusti (1 - täysin samaa mieltä, 7 - täysin eri mieltä tjsp). Ja lopuksi oli toki myös psykologin haastattelu. En kyllä ihan tarkkaan enää muista kun siitä alkaa olla aikaa. Saatiin kokeessa myös rautalankaa pätkä josta piti mallin mukaan taitella yksinkertainen jänis, mutta en tiedä koskiko se vain bioanalyytikkoja.
Rise to reset the world.

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 20.01.2014 klo 10:09  
+
0
^ Mä oon tehny vastaavan pääsykokeen hakiessani suomenkieliselle linjalle fysioterapiaa opiskelemaan. Monet ammattikorkeakoulut käyttää varmaan samantyylistä pääsykoetta. Usein (ellei jopa aina) sote-alan pääsykokeet sisältää haastattelun ja jonkun kirjallisen osan. Näiden lisäks saattaa olla myös ryhmätilanne tai joku liikunnallinen osuus. Riippuen toki siitä, mitä hakee opiskelemaan. Noi psykologin haastattelut on kyllä mielenkiintosia.. :peukku:
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

Neva

Neva
Viestimäärä: 279

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 20.01.2014 klo 16:44  
+
0
Vähän wtf ja tyhjä olo jäi käteen kun kävin kandiani ohjaavan tyypin juttusilla tänään aihettani esittelemässä. Meidän (kevyessä 30 sivun) kirjoitusoppaassakin mainitaan, että aihetta käsitellään yhdessä ohjaajan kanssa ja pohditaan tutkimuskysymyksiä ja teorioita. Menin ohjaajan luokse sillä asenteella, että tutkimussuunnitelma tuskin menee "läpi" ihan tämmösenään ja että varmasti saan palautetta ja ehdotuksia mitä voisin tehdä lisää/toisin.

Mutta, kun olin esitellyt aiheeni sain palautteeksi vain "no, eikait tässä, eikun eteenpäin jos sulla suunnitelmat on selvät" ja sitten sain lähteä pois. Seuraavan kerran nähdään itse seminaarissa ellei tule kysyttävää näiden kuukausien aikana.:eek: Emmä siis valita. Odotin vaan ihan jotain muuta. Toivottavasti tuo ei sitten ole semmonen, että antaa opiskelijoiden tehdä kaiken valmiiksi ja vasta sitten ihan lopussa alkaa kertomaan että hei se on aika pielessä tuo koko työ.
lpku 02/14

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 11:42  
+
0
^ Luulisi että seminaarissa viimeistään sitä ohjausta tulee enemmänkin. Tsemppiä! :hymy:

Mulla oli äsken ehkä viimeinen tapaaminen proffan kanssa. Sain muutaman ehdotuksen johtopäätöksiin, teen ne ja pistän hänelle vielä s.postilla hyväksyttäväksi. Sen jälkeen voinkin kuulemma palauttaa gradun ja tehdä kypsärin. Tammikuun aikana olisi kuulemma vielä mahdollista valmistua, jos saan hommat hoidettua ripeästi :nauru: Ei mulla onneksi ole mikään kiire.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 22.01.2014 klo 20:51  
+
0
^Hyvä sinä, tsemppiä vaan loppurutistukseen.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 27.01.2014 klo 00:19  
+
0
Lauantaina oli mun vanhan lukion avoimien ovien päivät ja käytiin siellä parin kaverin kanssa moikkailemassa opettajia. Tavallaan oli tosi ihanaa rupatella opettajien kanssa, mutta samalla iski vähän ahdistus siitä etten vieläkään opiskele mitään enkä ole tehnyt tässä välivuosinani mitään erikoista, etenkin kun kaverilla oli parista eri koulusta kokemusta ja selkeet suunnitelmat siitä mihin hakee ja mitä haluaa :D Onneksi oon tehnyt kunnon hakusuunnitelmat tälle keväälle, jos syksyllä pääsis opiskelemaan niin vois sit ens vuonna avoimissa ovissa kertoa jo ihan ylpeenä mitä tekee eikä vaan mutista jotain ympäripyöreetä töistä ja vähän suunnan etsimisestä.

Aina kyllä lukiolla käydessä tulee semmonen "mitä jos sittenkin taideala..."-fiilis, vaikka muuten oon kyllä melko varma ettei se sit kuitenkaan ole se mitä haluisin työkseni tehdä. Opiskella tietty vois, mutta jotenkin haluisin ehkä tähän väliin edes jonkun ammatin, jota vois sitä varalta tehdä. Ihan ykkönen kyllä mun tänhetkisistä hakukohteista olis toi lennonjohto, jonka pääsykokeisiin oon menossa ens kuussa. Jännittää niiiiin paljon, koska se ois oikeesti aika mageeta. Muuten nää mun hakukohteet on kyl niin sekalaista: fysioterapiaa, finanssitaloutta, international businessiä, pohjoismaiset kieletkin kiinnostais, samoin farmasia ja taidehistoriakin ihan vähän. Ja pakko kai ne Taikin ennakkotehtävätkin on tsekata kuitenkin... Eiköhän näillä hauilla jonnekin pääse.

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 27.01.2014 klo 18:15  
+
0
Miä kävin tuossa syksyllä Kajaanin terveysalan pääsykokeissa (sairaanhoitaja pt) ja matematiikan testissä oli ainakin muistaakseni muunnoslaskuja, roomalaisten numeroiden kirjoittamista, sanallisia tehtäviä ja myös ihan peruslaskutoimituksia. Pääsykokeissa oli myös ryhmätilanne ja opettajan pitämä yksilöhaastattelu, jonne piti tuoda ennakkotehtävä ja se toimi runkona itse haastattelulle.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 30.01.2014 klo 22:20  
+
0
Huomenna ois tän tutkinnon viiminen tentti klo 8 aamulla. Aiheena kirurgia. Pikkuset tärinät on tällä hetkellä päällä, kun paniikinomaisesti yrittää kerrata kaiken. :shhh:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 20:20  
+
0
Onko joku kirjoittanut joskus motivaatiokirjeen yliopistoon johonkin maisteriohjelmaan (tai muuta vastaavaa)? Oon ite vaihtamassa pääainetta kun saan kandin tehtyä ja mietityttää että millanen olis hyvä motivaatiokirje. Hakuohjeissa ei puhuta siitä mitään, eli aika vapaa ilmeisesti saa olla. Niissä ohjeissa sanotaan ainoastaan että: "Liitteeksi tulee toimittaa vapaamuotoinen perustelukirjoitelma opinto-oikeuden hakemiselle. Kirjoitelmassa voit mainita, jos olet kiinnostunut tietystä ohjelman sisäisestä suuntautumisvaihtoehdosta." Oon lukenut muiden yliopistojen tai muiden koulutusohjelmien ohjeita mutta ääh. Mitähän ne tolla hakee. :nauru:
All you need is love... And a dog.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 22:16  
+
0
^ Mie painin vähän saman asian kanssa, ja yritän tämän ohjeen ehdollistaa minua. :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 22:39  
+
0
^Mä kirjottelisin siihen miksi haluaisin vaihtaa omasta pääaineestani siihen toiseen pääaineeseen, mitä annettavaa sillä toisella pääaineella on mulle (esim. just jos on jotain tiettyjä kursseja/suuntautumisvaihtoehtoja jotka kiinnostaa) mitä oma nykyinen pääaine ei pysty tarjoomaan, miten se toinen pääaine tarjoais mahdollisuuden tehdä mielekkäänpää työtä, jne.

Mun piti kirjottaa "perustelukirje" kun hain matka-apuraha vaihto-opintojani varten. Siihen piti kirjotella siis lähinnä miksi haen just sinne vaihtoon, ja siihen just selitin mitä kaikkia kursseja se tarjoaa mitä oma yliopisto ei, miten uskon että siellä opiskelu kehittäis mua valtiotieteilijänä ymsymsyms. En usko että ne odottaa mitään maailmanluokan esseetä sulta, lähinnä vaan perustelet miksi toi pääaine on parempi ku se sun nykyinen. :)

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 23:29  
+
0

Alerte kirjoitti:

^ Mie painin vähän saman asian kanssa, ja yritän tämän ohjeen ehdollistaa minua. :nauru:



Kiitos paljon! :kumarrus: Tosta sai kyllä paljon enemmän irti kuin niistä ohjeista joita mä oon löytäny. Ja kiitos superlatiivi, pitääpä sepostaa siihen vielä noista kursseista tarkemmin. Ja pitää ehkä mainita sekin et oikeesti odotan jo gradun tekemistä innolla jos siis saan vaihdettua pääainetta, tässä nykysessä ei vois vähempää kiinnostaa. :nauru:
All you need is love... And a dog.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 03.02.2014 klo 23:32)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.02.2014 klo 23:44  
+
0
^ Kiva jos tuosta oli apua. :hymy:

Mun hakemus edistyi tänään aivan valtavasti, nyt siitä puuttuu enää kolme pientä osaa, joista kaksi on jo tarkistettavana brittikaverilla. :hymy: :jjei: Yritän vain koko ajan toitottaa itselleni, että vaikka hakemuksen tekeminen onkin pakkopullaa, haluan ihan tosissani tuohon kouluun, eikä sinne pääse sillä, että lykkään ajatusta päivästä toiseen panikoimalla. Etsin parhaimman esseeni kirjoitusnäytöksi, ja vaikka tuskastutti ajatus lukea 10-sivuinen pläjäys virheiden varalta, siitäkin tuli tosi hyvä mieli. Se oli tosi hyvä essee. Jos mä olen viime keväänä tollaisia osannut kirjoitella, miksi en osaisi nyt?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 11.02.2014 klo 21:26  
+
0
Enää KUUKAUSI ja vähän päälle koulua ennen työharjoittelua. Odotan vaan niin paljon sitä, että pääsen pois tuosta laitoksesta ja saan todistuksen kouraani. Sen jälkeen laskeudun opettajamme kanssa samalle tasolle ja kerron kyllä ihan suoraan mitä mieltä olen hänen kaltaisestaan luuserista.

Monenlaisia opettajia oon kyllä nähnyt, mut tämä meidän tän vuotinen on kyllä typerin ja surkein ikinä. :roll: Meillä piti olla tässä jaksossa lattioiden laittoa, mutta eipä olekaan kuin teoriakoe, jonka perusteella saadaan numero. Ei käydä edes neitä asioita teoriassa, ei kirjoiteta muistiinpanoja, ei mitään. Meidän kuulema täytyy itse tietää nämä jutut (kuinka voidaan tietää kun ei olla käyty asioita läpi?) ja tietoa voi lukea netistä koetta varten (mitä jos eri sivuilla on eri ohjeita?). Sama homma kahdessa muussa aineessa, pelkät teoriakokeet ilman koemateriaalia, ei käytäntöä. Kyseenalaistettiin hieman tämä opetusmenetelmä niin vastaus oli: "Kyllä kuulkaas tää on ihan normaali käytäntö esimerkiksi tuolla talonrakennuspuolella ja metallilla. Siellä pidetään vaan teoriatunnit ja niiden pohjalta annetaan numerot." Pää hajoaa. :pyssyt:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 15:44  
+
0
Do diin, koko maisterihakemus on valmis, lähetin sen vielä toissapäivänä opettajalle että tarkistaa, onko se hyvä kokonaisuutena. Opepa heitti melkoisen pallon, sanoi että se on sen verran hyvä, että kannattaisi melkein lähettää se suoraan parempaan yliopistoon ja ehdotti muutamia Lontoossa.

Mitä te tekisitte?

Eli olen ensisijaisesti hakemassa samaan yliopistoon, jossa tein kandin. Siellä mulla on kavereita, tunnen laitoksen läpikotaisin, samoin olennaisimman osan ammattitaitoisesta henkilöstöstä, kuin myös voisin jatkaa aloittamassani järjestötoiminnassa.

Toinen vaihtoehto olisi sitten hypätä tuntemattomaan ja hakea parempaan kouluun. Hmm.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 16:20  
+
0
^ Rohkeasti parempaan kouluun :peukku:

Itse rupean olemaan ihan fiiliksissä, kun enää tämä viikko ja sitten alkaa työharjoittelu! Olen muuten valmis teologian maisteri, gradunkin palautin viime keväänä, mutta tuo työharjoittelu on ketuttanut niin paljon etten vaan ole saanut aikaiseksi tehdä sitä. Nyt sain kuitenkin tosi kivan paikan ja en jaksa odottaa että pääsen sinne. :jjei: Toisaalta on myös ihan yli suuret odotukset, koska valmistuminen pelottaa. En tiedä mitä teen sen jälkeen ja tavallaan tuolta harjoittelulta odotan sitä, että se kertoo minulle mitäs sitten. Tuntuu, että olen opiskellut niin kauan, etten pysty edes kuvittelemaan elämää ilman sitä.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 18:20  
+
0
^^ Vau, loistavaa! Sun kannattaa varmaan miettiä mitä pidät tärkeimpänä. En usko että ystävien löytymisessä olisi ongelmaa ja jos oot aiemminkin ollu järjestötoiminnassa niin varmasti Lontoostakin löytyisi jotain vastaavaa. Ja jos ajattelee tulevaa uraa niin olishan se etu että on opiskellut paremmassa yliopistossa. Ainiin ja voihan sinne varmaan hakea joka tapauksessa ja päättää myöhemmin mitä tekee? Mä kannustaisin kyllä tavoittelemaan tuonne parempaan, sehän olis kuitenkin vain pari vuotta ja aika iso ero maisterinpapereissa :) Tsemppiä pohdintoihin!
All you need is love... And a dog.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 12.02.2014 klo 18:32  
+
0
Ihan mahtavaa Alerte! Kyllä mäkin sinuna lähtisin hakemaan sinne parempaan yliopistoon. Jos olen oikein ymmärtänyt niin englantilaisten yliopistojen suhteen arvostus voi vaihdella työnantajien silmissä paljonkin, kun jos vertaa esim. Suomessa vaikkapa kauppakorkeakoulusta valmistumista, ei ole työnantajan kannalta niin meritystä oletko KTM Helsingistä vai Turusta. Ja vaikutat niin sosiaaliselta ja mukavalta tyypiltä, että varmasti saisit ystäviä uudestakin paikasta :)
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 14.02.2014 klo 21:11  
+
0
Ehkä minä sitten rohkaistun ainakin hakemaan muuallekin. Eihän se ole mistään poiskaan. :hymy: Pitää vain vielä ottaa selville käytännön asioista, kuten asunnoista ja muusta elämisestä. Lontoo kun on tunnetusti huomattavasti kalliimpi.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 14.02.2014 klo 21:16  
+
0
^Lontoosta sitten taas löytyy töitä opiskelijoillekin aika helposti. Kyllä siellä pärjää, jos on valmis tekemään viikonloppuisin tai iltaisin työvuoroja :) Monilla kouluilla on myös asuntoloita, mutta ei tietysti kaikilla. Lemmikkejä tuskin niihin saisi viedä.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 18:45)