Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 33

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 14.02.2014 klo 21:21  
+
0
^ Ei toi maisterit ole kuin vuoden keissi, minkä jälkeen ajattelin palata takaisin Suomeen. :hymy: Eli en noin lyhyelle jaksolle rahtaisi koiria kuitenkaan, tällä kertaa saisivat molemmat jäädä Suomeen. Jos se mieli nyt muuttuisi ja haluaisin jäädä sinne, niin sitten toinen juttu. Ties vaikka Suomeen kaivattaisiin Englannin kirjeenvaihtajaa, who knows. Silloin kyllä olisi melkein pakko olla Lontoossa. No, suunnitelmia, suunnitelmia :hymy:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.02.2014 klo 21:22)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 25.02.2014 klo 13:21  
+
0
Pikkasen iski paniikki äsken, ku kattelin kevään opetusohjelmaa ja yhtä mun HOPS:iin syksyllä valitsemaa kurssia ei enää ollukkaan siellä! Itku silmässä kattelin sit muita sopivia kursseja läpi, aika heikosti löyty mitään sopivaa 2 opintopisteen kurssia nyt keväälle. Lähetin sit opintoneuvojalle sähköpostia, et käviskö tilalle ympäristötieteiden kurssi, luulis, et kävis, ku niitä tein kandivaiheessakin.

Harmittaa, et sitä kurssia ei enää oo, se ois ollu tosi mielenkiintonen riistabiologian kurssi. Yhtenä vaihtoehtona on sit sammaleiden tunnistuskurssi. :nauru: En vaan jaksais tehä enää tunnistustenttiä, niihin on niin hirvee pänttääminen, ku opettelee latinankielisiä nimiä ja tuntomerkkejä ulkoa. Toisaalta ois kiva tuntea sammaleitaki paremmin!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu tiistaina, 25.02.2014 klo 13:23)

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 26.02.2014 klo 23:10  
+
0
Oon nin innoissani että pakko hypettää jopa tänne :jjei:

Pääsin alkuhaastatteluun teatterialan maskeerajaksi! No okei joo se tosiaan on vasta alkuhaastis mutta kuitenkin. Oon tässä pitkään miettinyt meikkaaja-stylistin tai meikkaaja-maskeerajan koulutusta mutta ne maksaa yleensä monta tonnia niin oon nyt hakenut vaan kosmetologiksi. Nyt kuitenkin avautu tällänen edullinen mahdollisuus niin jes! Toivon niin että pääsisin.
never regret something that once made you smile
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.02.2014 klo 23:11)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 28.02.2014 klo 16:44  
+
0
Mun entiseltä yliopistosta tuli tänään tällaista:

Message kirjoitti:

"Dear A, on behalf of the University of Kent, we are pleased to offer you the following programme: MA in the Contemporary with additional study and internship opportunities at the Institute of Contemporary Arts in London."



:aurinko: Oon ihan mielipuolisen iloinen. Mutta myös hämmentynyt. En tiedä, pitäisikö minun vielä kokeilla hakea sinne Lontooseen niihin parempiin yliopistoihin vai hyväksyä tuo. Kentissä odottaisi ne kaverit, tuttu ja rakas ympäristö...

Miinuksia Lontoossa siis on, että
- Hakeminen sinne maksaa
- Lontoossa asuminen ja julkinen liikenne on äärimmäisen kallista
- Tutkinto on £3000-£4000 kalliimpi

Raha, raha ja raha. Toisaalta niillä Lontoon tutkinnoilla olisi suurempaa arvoa Britannian työmarkkinoilla, yliopistojen arvoasteikkojen mukaan kun mennään. Britanniassa muutenkin suositellaan vahvasti, että maisterit opiskeltaisi jossain muussa yliopistossa kuin kandi. Entä jos kuitenkin työskentelen vain Suomessa, koska silloinhan sillä ei ole merkitystä. Ääääööörgh. Niin ja Kent painottaa nimenomaan angloamerikkalaista taidetta, Lontoossa olisi eurooppalaisempi meininki.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.02.2014 klo 16:47)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 02.03.2014 klo 23:17  
+
0
Onko kellään kokemusta vaihto-oppilaaksi lähtemisestä huonolla kielitaidolla varustettuna? :hymy: Mulla on herännyt kiinnostus lähteä vaihtoon joko Itävaltaan tai Saksaan, mutta suurin huolenaihe on huono englanninkielen taito. Tai pikemminkin yhdistetty huono kuulo (en saa aina edes suomenkielisestä puheesta selvää, varsinkin jos puhujalla on matala ääni) + vieraan kielen puhumisen pelko + huono sanavarasto. Olin mä kuukauden jenkeissä ennen ylioppilaskirjoituksia kuukauden mittaisella 4H-vaihtoreissulla ja pärjäsin ihan hyvin. Lähinnä pelottais vain kaikki oikeat opiskelujutut. Saisinko kursseja läpi jos en ymmärrä tarpeeksi?

Kannattaako lukion seiskan englannilla unohtaa koko juttu? Motivaatiota kuitenkin olisi ja sellainen toiveikas ajatus, että "siellähän sitä sitten oppii”.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.03.2014 klo 00:55  
+
0
^ Ei ole kokemusta mutta ehdottomasti go for it!!!! Luen yhen muijan blogia joka on ainaki kirjottanu että on ollu ihan scheisse enkussa (siis ymmärrykseni mukaan selvästi jotain seiskan lukioenkkua huonompi) ja oli vaihdossa jenkkilässä. Jos haluut niin tsättää mulle nii laitan linkin, se on ainaki aina tosi reippaasti vastaillu kaikkiin muihinki kysymyksiin niin mikseipä tämmöseenki.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.03.2014 klo 08:58  
+
0
Mitä oon omia kavereita seuraillut Saksassa vaihdossa niin siellä on monesti tuntunut että puutteellinen saksankielentaito on ollut melkein oleellisempi, vaikka englanninkielisessä vaihto-ohjelmassa ovat olleet. Lähtökohtaisesti mä kyllä uskon, että esimerkiksi noin seiskan englannin taidolla on todennäköisesti muun maalaisiin nähden melkoisen kielitaitoinenkin. Euroopassa nyt silleen pääsee vähän helpommalla kun todennäköisesti mukana on muitakin suomalaisia ja varmasti saa apua sieltä, jos joku homma takkuaa.

Jenkkeihin en itse (yliopistoon) kovin huonolla kielitaidolla lähtisi, koska itse sain opettajilta ajoittain aika kovaakin palautetta kieliasioista vaikka mä olen tasotestien mukaan kielellisesti yliopistotasoinen ja aina ollut koulussakin kympin tyttö.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.03.2014 klo 09:51  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Onko kellään kokemusta vaihto-oppilaaksi lähtemisestä huonolla kielitaidolla varustettuna? :hymy:


Ehdottomasti menet! Älä siitä kielitaidosta huolehdi, siellähän sä opit :wink:
Meillä tytär oli italiassa vuoden, eikä senkään kielitaito kovin kummoinen ollut kun lähti. Vaan nytpä on :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 03.03.2014 klo 10:50  
+
0
Kiitos kannustuksesta! Grazissa olisi nimittäin yliopisto jonne me voitaisiin molemmat lähteä vaihtoon Moppelsonin kanssa. Ollaan mietitty tuota vaihtoehtoa ja se tuntuu kummastakin hyvältä, mitä nyt minua pelottaa tuo kielen kanssa säätäminen.

Saksaa olen opiskellut koko yläasteen ja puolet lukiosta, mutta jouduin lopettaa sen koska en pystynyt lukemaan kolmea kieltä yhtäaikaisesti. Ei sanat jääneet muistiin ja kaikki puuroutui keskenään. Mutta saksasta vetelin yleensä kasia, se oli kiva kieli! Itävallassa tosin on ihan omanlaisensa saksa, joka ei tavalliselta saksalta kuulosta ollenkaan.

Kannattaako vaihtoon hakea ennen kuin kandi on paketissa?
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Neva

Neva
Viestimäärä: 279

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 08.03.2014 klo 13:48  
+
0
Mäkin suosittelen että rohkeasti vaihtoon vaan, siellä jos missä sitä kieltä oppii!

Mutta hei, te jotka olette tehneet/tekemässä kandin tai gradun, niin saako udella teidän kirjoitustekniikoita? Lähinnä tarkoitan sitä, että kun kirjoittaa jotain missä lähteitä pitää olla paaaaljon, niin miten te käytte niitä läpi?
Mä tässä just väsään kandia ja mulla on lähteenä iso pinkka artikkeleita. Tällä hetkellä mun taktiikka on lukea artikkelit läpi ja samalla kirjoittaa niistä "muistiinpanot" eli ottaa ylös kaiken minkä koen että voisi kandissa sitten käyttää. Toisin sanoen mulla menee tähän kyllä tuhottomasti aikaa etenkin kun ajattelee että kun tämä urakka on valmis, niin vasta sitten alan kirjoittaa itse työtä. Mutta en mä tiedä miten muutenkaan sitä voisi tehdä, kun tuntuu että pakko jotenkin saada käytyä eka matskua läpi ja järjestellä tätä tietoa näissä muistiinpanoissa ensin ennenku alkaa varsinaista työtä kirjoittamaan.

Mikä on teidän taktiikka, kun lähteitä on paljon? Alatteko heti kirjoittamaan itse varsinaista tekstiä samalla kun luette lähteitä/kirjallisuutta? Mä niin inhoan tätä alotusvaihetta kun kaikki on hirveetä kaaosta!
T: 2/24 artikkelia käyty läpi...:roll:
lpku 02/14

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 08.03.2014 klo 21:35  
+
0
^Mä teen nyt kandia ja tein nimenomaan noin. Olin hahmotellu alustavan rungon kandilleni, sit aloin lukee kirjallisuutta ja otin sieltä aina ne mun kandiin sopivat palaset ylös oikeiden väliotsikoiden alle. Mun tapauksessa siis jaoin kandini alustavasti tyyliin "historia", "raiskaus sodankäynnin välineenä", "kongon konfliktit", "seksuaalinen väkivalta kongossa", jne. ja näiden otsikoiden alle sit sijotelin noita tekstikatkelmia. Ja nyt sit just kirjottelen noita uudelleen kunnolliseen muotoon. :) Hieman hidasta ehkä joo, mutta mä ainakaa en ois pystyny tekee tätä oikeen millään muullakaan tavalla ku mulla lähteitä on se 30-40 ehkä.......

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 09.03.2014 klo 11:36  
+
0
Jee! :aurinko: Kolmen kuukauden etsinnän ja yhden peruuntuneen hankkeen jälkeen löysin täydellisen lopputyöpaikan! Vuodenvaihteessa sitten diplomi-insinööri! :cool:

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 09.03.2014 klo 15:49  
+
0
Mä oon melkein-kandinpalauttamisvaiheessa, ja kirjoitin just noin niikuin yllä oli puhetta. Kävin eka lähdeteoksia läpi, kirjoitin koneelle ylös viitteineen kaikki mahdolliset ehkä-hyödylliset pätkät ja sit rupesin itse kirjoittamisvaiheessa karsimaan lähteitä sen mukaan, mitä oikeesti tarttin.
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 11.03.2014 klo 20:50  
+
0
BILEET.

Mun insinöörityö on MELKEIN valmis (onhan ekan version deadline VASTA lauantaina... :D). tasan 30 sivua kuvineen. Tiivistelmä puuttuu (niin suomi kuin englantikin), samoin lähteet :nolo: (älkää kysykö, mulla on mielenkiintonen tapa tehdä isoja kirjotustöitä...) ja lyhenteet. Mutta muuten! Eli yks ilta enää hommia :jjei::jjei::jjei::jjei:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 13.03.2014 klo 22:04  
+
0
Laitoin ekan version ohjaavalle opettajalle, se vastas niin aloin itkemään :DDD

"Hieno juttu!!!! Luen ja kommentoin viikonloppuna.

Tää on menoa, sä valmistut keväällä :)"

APUA.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan
(Viestiä on muokattu torstaina, 13.03.2014 klo 22:14)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 16:04  
+
0
^Hieno juttu, onnea! :hymy:

Vitsit, mite helpottunu fiilis! Sain vihdoin tehtyä yhen monta vuotta roikkuneen kirjatentin! :jjei: Kaikki nää vuodet se on ahdistanu ja tykyttäny takaraivossa, mut nyt se on tehty! Kannatti lukee ihan hulluna koko viikonloppu. :)

Onks muilla ollu tollasia rästiin jääneitä riippakivitenttejä?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.03.2014 klo 16:05)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 17:00  
+
0
^ Mulla roikkui puolitoista vuotta yksi kamala pianotentti (luokanopettajan koulutus ja musiikki sivuaineena...). Vähänkö oli helpottunut olo ku koko joululoman tahkosin samba- ja tangokomppeja ja sain sen tentin räpellettyä läpi. :nauru:

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 17:33  
+
0
Pääsykokeeseen lukeminen on aivan ahterista. Jo kolmas kevät menee tässä pääsykoe-koulu-kesätyö-rahanpuute-ajanpuute-tuetloppuukesken-stressissä ja jos tää on taas tuloksetonta niin pitäkööt tyhmän koulunsa. Neljättä kertaa en aivan varmasti enää hae. Ärsyttää olla saamaton lössö, jonka elämä ei etene mihinkään. Vielä enemmän ärsyttää, etten voi syyttää mun tilanteesta ketään muuta kuin itteäni. Taas tekisi ihan pikkusen mieli karata Tampereelle jatkamaan niitä oksettavia insinööriopintoja, jotta vois ees joskus valmistua ees johonkin järjelliseen ammattiin.

Joo. Muuten kemian opiskelu on ollut ihan jees, koulussa on ihan mukavaa ja opiskelukaverit kivoja.

muoks. Voi anteeksi! Oman valitusvirteni päätteeksi unohdin onnitella kaikkia, joilla sujuu - mikä nyt kenelläkin. Hyvä te!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.03.2014 klo 17:34)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 17.03.2014 klo 17:54  
+
0
^ Lohduttaudu vaikka sillä, että jos se opintotuki loppuu niin vähätuloiselle myönnetään yleinen asumistuki! Ei se ihan yhtä iso valitettavasti ole mutta en valita myöskään.
Rise to reset the world.

nanae

nanae
Viestimäärä: 618

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 18.03.2014 klo 00:49  
+
0
Täällä yksi joka pohtii opiskeluiden aloittamista uudestaa, pohjalla on merkonomikoulutus, jonka jälkeen olen ollut töissä kenkä ja laukkukaupassa. Tykkään työstäni kyllä, mutta jatko-opintojen kannalta harmittaa, että lähdin kaupalliselle alalle, koska se ei ole ehkä sittenkään mun juttu.
Ja muutenkin sen piti olla semmonen väliaikanen työpaikka ja hakea tradenomiksi myöhemmin, mutta ei tosiaan enää oikeen tunnu omalta.

Mietin onko yliopistoon mitään mahdollisuutta päästä ilman lukiopohjaa? Sairaanhoito ala kiinnostaa myös ja amkkiin on ehkä helpompi päästä. Lääkärin ammatti on ollut pienenä haaveena, mutta tuntuu, että tällä pohjalla sinne ei ole mahdollisuutta päästä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.03.2014 klo 00:50)

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 23:15)