Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 13.10.2015 klo 15:22  
+
0
^ Mulla on luojan kiitos aivan mahtava ja osallistuva ohjaaja, olisin muuten aivan totaalisen hukassa. Jos totta puhutaan niin mähän en oo ees tehnyt aihehakemusta vielä... :D Meidän pitää pitää jotkut graduitkutreffit joskus, etkös sä muuttanut jonnekin lähemmäksi yo:ta taas sieltä mun poikaystävän naapurista? Pistä vaikka yv:tä jos haluat joskus treffata. Mulla ois niin paljon valitettavaa ja niin vähän innokkaita kuuntelijoita. :shifty:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 13.10.2015 klo 16:00  
+
0
Voisko joku vääntää mulle rautalangasta tän uuden vastavalmistuneiden ylioppilaiden etusijalla olemisasian? Oon koittanut nyt kaivaa Helsingin yliopiston sivuilta ensi kevään tietoja (voi toki olla ettei niitä vaan vielä ole?) siitä kuinka monta paikkaa on ns. pelkän pääsykokeen perusteella valittaville luokanopettajille.

Voi myös vääntää rautalangasta, miten avoimen yliopiston kautta menee toi hakeminen (luokanopettajaksi)? Siis mitä pitää olla tehtynä ja miten se käytännössä toimii. Sen tiedän että arvosanat pitää olla tietyn suuruiset.

Neva

Neva
Viestimäärä: 279

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 13.10.2015 klo 17:41  
+
0
Innna, tuossa on ideaa. :hymy: Mää yksäröin.
Oon mäkin saanu lähdevinkkejä työhöni ja sen sellasta, mutta muu apu on ollut aika vähäistä, kun vertaan juuri näihin jotka tekee annettua aihetta johonkin tutkimukseen.
lpku 02/14

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 22.10.2015 klo 23:13  
+
0

keimu kirjoitti:

Voisko joku vääntää mulle rautalangasta tän uuden vastavalmistuneiden ylioppilaiden etusijalla olemisasian? Oon koittanut nyt kaivaa Helsingin yliopiston sivuilta ensi kevään tietoja (voi toki olla ettei niitä vaan vielä ole?) siitä kuinka monta paikkaa on ns. pelkän pääsykokeen perusteella valittaville luokanopettajille.


Siis tarkoitatko ensikertalaiskiintiöitä? Kysehän ei ole pelkästään vastavalmistuneista ylioppilaista, vaan ensikertalaiseksi lasketaan kaikki, joilla ei ole vielä korkeakoulututkintoa, eikä oo ottanut syksyn 2014 jälkeen vastaan paikkaa korkeakoulututkintoon johtavasta koulutuksesta. Ens keväästä lähtien siis osa opiskelupaikoista on noita kiintiöllisiä ja osa kiintiöttömiä. Ne vaihtelee tiedekunnittain ja hakukohteittain, ilmeisesti niitä ei oo vielä päätetty/julkaistu, en ainakaan löytänyt. Yhtälailla täytyy myös saada hyväksytty pääsykoe koetilanteessa, ei saa siis mitään lisäpisteitä siitä ettei vielä oo korkeakoulututkintoa. On vaan tavallaan kaksi jonoa, toisessa ne joilla voi olla jo koulupaikka tai tutkinto, toisessa ne joilla ei ole.
Tosta luokanopettajien tilanteesta en kyllä tiedä mitään.

Mielenkiintoista kyllä nähdä millaisia kiintiöitä yliopistot ja korkeakoulut ottaa. Tai siis että onko ne suunnilleen puolet ja puolet, vai otetaanko tulevaisuudessa alanvaihtajia sisään 5 ja ensikertalaisia 25. En kyllä ite jotenkin lämpee tämmösille kiintiöajatuksille...

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.11.2015 klo 14:11  
+
0
Niin siis tietysti kaikkien on pääsykoe läpäistävä. Mä vaan kuulun siihen pieneen kiintiöön, joka hakee vain ja ainoastaan pääsykokeen perusteella eli en saa mitään ns. lähtöpisteitä todistuksen pohjalta. Oon myös hassannut ensikertalaiskortin kun mulla on amk-tutkinto jo plakkarissa..

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 16:01  
+
0
Keimu, yliopiston sivuilta lainattua:
"Käyttäytymistieteellisen tiedekunnassa avoimen yliopiston opintojen perusteella on mahdollista hakea
Erityispedagogiikan koulutukseen tai
Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) koulutukseen"

eli luokanopettajakoulutukseen ei voi päästä ns. avoimen väylän kautta sisään. Niitä opintoja voi kyllä sitten myöhemmin hyväksilukea jos tulee valituksi, mutta avoimen yliopiston opintoja suorittamalla et voi päästä sisään, vaan joka tapauksessa sun on päästävä pääsykokeen kautta sisään.

Opintopolusta lainattu: "Helsingin yliopiston luokanopettajan koulutukseen valitaan enintään 120 opiskelijaa. Koulutukseen varataan 96 paikkaa ensikertalaisille hakijoille. Hyväksyttävistä hakijoista 60 % valitaan yhteispisteiden perusteella ja 40 % koepisteiden (soveltuvuuskoe) perusteella. "

Ensinäkin, se että ensikertalaisille on varattu 96 paikkaa ei tarkoita sitä että kaikki ne paikat täytetään ensikertalaisilla - jos käy niin, että ensikertalaisia ei pääse tarpeeksi esimerkiksi pääsykokeista läpi voidaan ensikertalaisuuspaikoille ottaa myös ei-ensikertalaisia. Sit toi, että valitaan 60% ja 40% eri pisteiden perusteella. Tiedekunnat voi tehdä ne valinnat eri tavoin, joko niin, että sekä ei-ensikertalaisiasta että ensikertalaisista 60% pääsee yhteispisteillä ja 40% valintakoepisteillä TAI niin, että yhteensä tiedekuntaan pääsee 60% yhteispisteillä ja 40% valintakoepisteillä. Tästä on tietääkseni tulossa tarkennuksia vielä ennen kevään hakua, mutta olettaisin että Käyttis tekee niin, että sekä ensikertalaisista että ei-ensikertalaisista 60% on yhteispisteillä ja 40% valintakoepisteillä, eli periaatteessa noista 24 ei-ensikertalaispaikasta ~10 ois vähintään sun tavoiteltavissa jos et siis oo saamassa mitään alotuspisteitä.

Yleisesti ottaen ens kevään ensikertalaisuuskiintiöt mukailee suht vahvasti viime vuonna hyväksyttyjen ensikertalaisten määrää (muutaman prosentin heittoja tiedekunnasta riippuen), eli sinällään niitä ei kannata kauhistella, koska tilanne ei radikaalisti muutu missään tiedekunnassa. Käyttiksessä etenki toi ensikertalaiskiintiön suuruus (80%) vaikuttaa hurjalta, mutta sinne on aina otettu paljon ensikertalaisia sisään - myös ilman kiintiöitä (tänä keväänä 71% hyväksytyistä oli ensikertalaisia).

T. Helsingin yliopiston hakijapalveluissa harjottelussa tän syksyn :D

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 22:46  
+
0
Me saatiin sellaista inffoa, että AMK sosionomikoulutuksen paikoista 75% on varattu ensikertalaisille ja loppu niille, joilta löytyy jo jonkin sortin AMK tai yliopistotutkinto. Ja se myös saatiin tietää, että enää sosionomikouluun hakiessa lukion keskiarvolla ei ole mittään merkitystä, että katsotaan vain YO-kokeiden tuloksia. Ja pääsykokeet menevät niin, että ensin sinne menevät kaikki ne, jotka ovat kouluun hakeneet (ilman erillistä kutsua) ja näistä valitaan nelinkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden seuraaviin kokeisiin, josta sitten valitaan uudet opiskelijat :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 22:39  
+
0
Kunpa käyttäisin varsinaiseen opiskeluun edes murto-osan siitä ajasta, mitä käytän siitä stressaamiseen.. Nyt mulla on menossa kaks opintojaksoa, toisesta tentti alle kahden viikon päästä ja lukematta hurumykket materiaalia, ja toisessa pitäis alkaa kirjallista työtä väsäämään. Mulla on tän itseohjautuvuuden kanssa ongelmia, ja myös töiden ja vapaa-ajan kanssa. Mulla ois tarpeeks kiireistä ilman tota opiskeluakin, ja jättäisin sen silmänräpäyksessä sivuun mikäli en olisi tästä lystistä menny pulittamaan 600 euroa..

Silloin kun tosin ton maksoin niin ei ollu työpaikan vaihdos tiedossa eikä se, et alkaisin harrastaa kuus kertaa viikossa. Ahdistaa vaan ihan sikana, ainut motivaatio opiskeluun on juuri toi että en oo menny turhaa tuhlaa rahojani. Oon yrittäny olla itselleni armollinen et suorittaisin vaan sen 9op nyt mut sekin tuntuu olevan työn ja tuskan takana.. Kunpa vaan oisin jättäny tämän välistä.

Muoks. Päätin nyt kokeilla kysäistä että voisinko käydä vain nämä opintojaksot ja saada rahat takaisin.. (En ole muutenkaan tyytyväinen opetuksen laatuun.) Veikkaan ettei asia ihan näin helpolla onnistu, mutta kannattaahan sitä yrittää. Oon kyllä itseeni tosi pettynyt tällä hetkellä.
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 11.11.2015 klo 22:45)

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 22:52  
+
0
Miulla kanssa stressaa nyt aika pahasti. Huomaa siitä että meinaa jäädä yöunet aika huonolle ja koko ajan on huono omatunto.

Kansanterveystieteen seminaari on yks jäätävä murheenkryyni. Pelkkä sen ajattelu saa vihaiseksi. Sinänsä aihe on jopa mielenkiintonen ja miulla on siitä sanottavaa, mutta jotenkin sen käsittely ja kaikki käytännön asiat on tehty niin vaikeaksi että kiristää vaan ja tänäänkin väännettiin täys työpäivä sitä sellaseen kuntoon että ois perjantaina ensimmäinen versio lähetysvalmis ohjaajalle (on palaveerattu kyllä jo ainakin kolmesti..). Teettää ihan suhteettomasti töitä noppiin nähden ja ei nuo tollaset ryhmätyöt vaan oikein oo miun juttu, kun koen sitten että joudun kantamaan vastuuta koko ryhmästä (mitä on kyllä ihan rehellisesti taas pitäny tehäkin). Ja samaan aikaan pitäs valmistella geriatrian teemapäiväesitys, jossa on kyllä ihan sama homma. Oon tosin sen verran paljon nyt pohjatöitä siihen tehny et aattelin nyt vähä pestä käsiäni ja antaa muiden hoitaa loput...

Olin kesältä hakenu töistä 12op amanuenssuuripisteitä (vielä alakanttiin, tein paljon pidempään töitä) jotka tarviin tutkintoon vapaaehtosiksi opinnoiksi et valmistun sillon kun haluan. Kärsivällisesti oon oottanu millon pisteet ilmestyis mutta ei oo näkyny, ni nyt tällä viikolla lähin asiaa selvittämään. Opintotoimistosta ei yllättäen jälleen kerran tiedetty yhtään mitään (ei uutta tällä tdk:lla) niin otin suoraan yhteyttä ko. erikoisalan proffaan kun viimeksi minun manupisteet laahasi ku paperit oli unohtunu käsittelemättä proffan pöydälle. No, tämä proffa ei koskaan mitään hakemusta ole nähnytkään, eli miun hakemus on nyt jossain hukassa. Pitää kovistella vielä toimistoa uudestaan jos tällä kertaa ois jääny sinne, mutta epäilen että tuskin sieltä löytyy, kaikki on muutenki aina hukassa. Ei tässä mitään jos uudella hakemuksella ois ok (pyysin jo töistä uudet todistuksetkin) mutta kun niihin periaatteessa on deadline millon niitä saa hakea ja se on menny syyskuun lopussa. Toivon syvästi et jos nyt on tiedekunnan vika että laput on hukassa ni saan ne pisteet, koska jos niin ei käy ni miun valmistuminen lykkääntyy pahimmillaan syksylle kun tarviin sit ne 2kk olla töissä et saan tarpeeks pisteitä. :ttou:

No, aika finaalissa tää kuitenkin on. Viimenen potilasopetus ikinä (!!) oli viime viikolla. Viis tenttiä jäljellä (mikäli ei mee uusintaan, yhtä pelkään aika pahasti). Pakollista koulua alle 20 päivänä (sis. nuo tenttipäivät). Erikoistumiskoulutukseen ilmoittautumista pitäs alkaa miettiä et lähtee palvelut pyörimään sit heti kesältä (mikäli nyt ei viivästy). :eek:
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 14.11.2015 klo 18:28  
+
0
Siis miten voi ihminen olla näin surkea koulussa? Olisi matikan 1 kurssin koe tiistaina ja siihen oon tässä koittanut harjoitella. En vaan saa suurinta osaa tehtävistä oikein vaikka kurssin aikana suoritetut kotitehtävät menivät ihan hyvin. Kaikki opittu asia on kadonnut jo mielestä. Päähän ei tunnu oikein jäävän mitään, mistään aineesta. Ärsyttää olla "tyhmä" ihminen ja pelottaa että epäonnistun ihan täydellisesti näissä tulevissa kokeissa, vaikka suurimmalle osalle ihmisistä nämä ovat helppoja. Olisi kyllä harvinaisen noloa vetäistä yksikin hylsy. Luulisi että näin aikuisena pystyisi edes yhden yleissivistävän koulutuksen suorittamaan kunnialla läpi, mutta saa nähdä. :roll:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.11.2015 klo 18:29)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 21.11.2015 klo 17:46  
+
0

superlatiivi kirjoitti:

Keimu, yliopiston sivuilta lainattua:
"Käyttäytymistieteellisen tiedekunnassa avoimen yliopiston opintojen perusteella on mahdollista hakea
Erityispedagogiikan koulutukseen tai
Kasvatustieteiden (yleinen ja aikuiskasvatustiede) koulutukseen"

eli luokanopettajakoulutukseen ei voi päästä ns. avoimen väylän kautta sisään. Niitä opintoja voi kyllä sitten myöhemmin hyväksilukea jos tulee valituksi, mutta avoimen yliopiston opintoja suorittamalla et voi päästä sisään, vaan joka tapauksessa sun on päästävä pääsykokeen kautta sisään.

Opintopolusta lainattu: "Helsingin yliopiston luokanopettajan koulutukseen valitaan enintään 120 opiskelijaa. Koulutukseen varataan 96 paikkaa ensikertalaisille hakijoille. Hyväksyttävistä hakijoista 60 % valitaan yhteispisteiden perusteella ja 40 % koepisteiden (soveltuvuuskoe) perusteella. "

Ensinäkin, se että ensikertalaisille on varattu 96 paikkaa ei tarkoita sitä että kaikki ne paikat täytetään ensikertalaisilla - jos käy niin, että ensikertalaisia ei pääse tarpeeksi esimerkiksi pääsykokeista läpi voidaan ensikertalaisuuspaikoille ottaa myös ei-ensikertalaisia. Sit toi, että valitaan 60% ja 40% eri pisteiden perusteella. Tiedekunnat voi tehdä ne valinnat eri tavoin, joko niin, että sekä ei-ensikertalaisiasta että ensikertalaisista 60% pääsee yhteispisteillä ja 40% valintakoepisteillä TAI niin, että yhteensä tiedekuntaan pääsee 60% yhteispisteillä ja 40% valintakoepisteillä. Tästä on tietääkseni tulossa tarkennuksia vielä ennen kevään hakua, mutta olettaisin että Käyttis tekee niin, että sekä ensikertalaisista että ei-ensikertalaisista 60% on yhteispisteillä ja 40% valintakoepisteillä, eli periaatteessa noista 24 ei-ensikertalaispaikasta ~10 ois vähintään sun tavoiteltavissa jos et siis oo saamassa mitään alotuspisteitä.

Yleisesti ottaen ens kevään ensikertalaisuuskiintiöt mukailee suht vahvasti viime vuonna hyväksyttyjen ensikertalaisten määrää (muutaman prosentin heittoja tiedekunnasta riippuen), eli sinällään niitä ei kannata kauhistella, koska tilanne ei radikaalisti muutu missään tiedekunnassa. Käyttiksessä etenki toi ensikertalaiskiintiön suuruus (80%) vaikuttaa hurjalta, mutta sinne on aina otettu paljon ensikertalaisia sisään - myös ilman kiintiöitä (tänä keväänä 71% hyväksytyistä oli ensikertalaisia).

T. Helsingin yliopiston hakijapalveluissa harjottelussa tän syksyn :D



Hei kiitti! Nimenomaan kaipasin tota ~10 paikan tietoa. Ei sillä että se mitenkään masentava todennäköisyys ois tai mitään :nauru::shifty:

Siirinen

Siirinen
Viestimäärä: 29

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 25.11.2015 klo 14:42  
+
0
Mulla on ollut vähän taukoa täällä käymisessä.

Opinnoissa alkaa oleen nyt eka vuosi paketissa, vielä olis se max 2,5v. Toivotavasti kuitenki maks. kaks vuotta enää. Toivon siis, että valmistun nopeammalla aikataululla. :)
Oon ite jo joululomalla kun sain ensimmäisen harjoittelun hyväksiluettua. Seuraavan kerran sitten tammikuussa kouluun :)
♥ Havannankoira Sulo s. 04/15 ♥

† Muistoissa Kultainen Linda 1998-2009 †

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 15.12.2015 klo 20:32  
+
0
Oivoi, minustakin tuli nyt sitten monen vuoden jälkeen osa-aikainen opiskelija, ilmottauduin ensi kevälle avoimeen yliopistoon :eek: Tuli vaan töissä semmoinen olo, että olisi pakko päästä kokeilemaan edes _jotain_ uutta ja jännää. Lähdin sitten selailemaan avoimen ylipiston sivuja, ihan sillä silmällä että lähden kokeilemaan jotain ihan uutta.

Sieltä se sitten löytyi, uusi intohimo jota odotan näpit syyhyten niin vaan pirusti. Ravintotieteet :love: Oumaigaad kun tuo kurssien sisältökin sai jo sydämen pamppailee innostuksesta, voi olla että innostun tästä liikaa ja haluan alkaa opiskelemaan täysipäiväisesti, mikä pistäisi kyllä budjetin ja talouden täydellisesti uusiksi. Oon ollu jo aikamoinen ruokavalionatsi pidemmän aikaa, kattonut aiheesta lukemattomia dokumentteja ja soveltanut oppeja omaan elämään.

Ilmottauduin siis nyt ensimmäiselle 5op jaksolle, maksoi 75€ ja aiheena Elintarvikkeet ruokavaliossa ja erilaisten ruokavalioiden muodostaminen. Kurssikirjat oli pirun kalliita, joten varmaan meen kuluttamaan kirjastoa. Töihin ei vaikuta mitenkään, kun on täysin etäopiskelua, tentitkin kotitenttejä.

Kukaan muu opiskellut avoimessa yliopistossa, mitä tykkäsitte?
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 17.12.2015 klo 16:58  
+
0
^Mä oon tehny kolme kehitysmaatutkimuksen kurssia avoimessa, tosin opiskelin samaan aikaan täyspäiväisestikin yliopistolla ni en joutunu niistä maksamaan mitään. Niillä kursseilla ainaki oli ihan kivat luennoitsijat, tosin totesin että verkkotenttien takia kursseista on järjettömän helppoa saada vitoset ilman mitään panostusta. :roll: Johtu ehkä siitä että tein tosiaan niitä perusopintokursseja vasta siinä vaiheessa kun olin jo 4 vuotta lukenu sosiologiaa eli kehitysmaatutkimuksen perusjutut oli tullu pääaineopinnoistaki aika hyvin selville.

Mutta suosittelen kyllä testaamaan josko ois oma juttu! Vaikka aika hintavaahan toi opiskelu avoimessa näköjään on eli jos siitä nyt enempi hurahtaa niin suosittelen kyllä hakemaan ihan tutkinto-opiskelijaks, voi niitäki opintoja tehä töiden ohessa vähän hitaammassa tahdissa jos ei halua luopua duunipaikastaan. :peukku:

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 19.12.2015 klo 17:40  
+
0
Siis huhhei aika menee nopeaa! Vasta tuntui, että koulu alkoi ja hirvitti että miten tästä selviää ja nyt sitten laskee opintopisteitä ihan hölmönä että kahmittavia opintopisteitä on ihan kamalan vähän enää jäljellä ja koulua vielä kaksi vuotta opiskelematta.. Sosionomiksi siis valmistun, eli 210op tulisi vähintään käydä. Tänä syksynä (1,5v opiskeluita takana) mulla on kasassa 99op, ensi keväältä saan 30op, kesälle varaan 15op (pyrin suorittamaan jonkun pakollisen kurssin ja vapaavalintaisia), 10op tulee pelkästään tutor toiminnasta, tutorvastaavana olemisesta, hallituksen riveissä istumisesta ja edustajistoon kuulumisesta.. siihen sitten 30op vielä harjoittelua ja 15op opinnäytetyötä.. :eek:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 25.01.2016 klo 21:25  
+
0
Miulla on huomenna viimeset luennot. Perjantaina (toivottavasti!!) viimenen tentti. Mihin tää aika on menny?

Vaikka toisaalta tähän on valmistautunu jo pitkään ni tulee se silti vaan yllättäen. Hullua.
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 26.01.2016 klo 18:36  
+
0
^Mahtavaa! Onnea kovasti! :hymy:

Mulla gradun palautuspäivä on ehkä 8.3. :eek:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.01.2016 klo 18:36)

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 27.01.2016 klo 21:06  
+
0
^Tsemppiä gradun viimeistelyyn! Itellä tavotteena palauttaa gradu maalis/huhtikuun vaihteessa, mutta veikkaan että venyy tonne huhtikuun loppuun kuitenki. Oon kuitenkin sen verta perfektionisti, että varmasti keksin siitä vielä vaikka mitä korjattavaa ja palautan vasta kun on _ihan_ pakko, niin että voi kuitenki valmistua vielä kesäkuun puolella ja saada opintolainavähennyksen........ :roll:

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 31.05.2016 klo 17:03  
+
0
Laitoin hakupaperit kouluun jatko-opintoihin. Haku oli suunnattu oppisopimusopiskelijoille, mutta oma hakemukseni käsitellään itsenäisenä, kun oppisopimuspaikat on kiven alla. Koulutus kestäisi noin 0,5-1 vuoden ja sitten sitä pääsisi päiväkodin tädiksi. Nykyisellä tutkinnolla se ei ole mahdollista.
Yritin jo silloin aiemmin opiskellessa vaihtaa suuntautumisvaihtoehtoa (kouluun hakiessa ja opiskeluja aloittaessa kerrottiin sen vaihdon olevan mahdollista, mutta kun opinnot eteni niin eipä ollutkaan...), joten haluaisin oikeasti tuohon koulutukseen. Katsellaan miten käy. :hymy:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 29.09.2016 klo 07:40  
+
0
Onko täällä muita, ketkä on nyt hakemassa syksyn yhteishaussa jonnekin?

Itse hakemassa amkiin sote-alalle ja voi pyhä Sylvi tää esivalintakokeeseen lukeminen takkuaa :ttou: Soteli-alalle hakiessa siis nykyään on koneella tehtävä esivalintakoe, jonka perusteella valitaan jampat oikeeseen valintakokeeseen, joka olis marraskuussa sitten.
Äidinkieli, enkku ja jopa matikkaosuus ei aiheuta huolta, mut tää koneelta materiaalin lukeminen on kyllä tuskasta. Oli pakko töissä printtaa tuo melkei 50 sivua, että pystyy lukemaan :nauru:

Vähän on paikkoja haussa, mutta parhaani yritän. Toivottavasti toimii, sillä taitaa olla ensimmäinen kerta koko mun elämäni aikana, kun tiedän mitä haluaisin tehdä työkseni.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

  Siirry sivulle: 1 ... 31 32 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:15)