Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 33

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 15.08.2013 klo 21:25  
+
0
Mä saankin itse valita, että suuntaudunko putkiasentajaksi vai iv-asentajaksi... :eek: Kuulemma mun hakupisteiden takia, ja koska olen vähän kiikun kaakun noiden kahden välillä. Olen nyt netissä plärännyt tietoa ja todennut, että kyllä musta putkireiska tulee. :nauru: Sukulaispiirissä paljon tuttavia rakennusallalla ja talotekniikassa, joten sitä kautta se vahvistus sitten tuli.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.08.2013 klo 17:05  
+
0
Viikko takana koulua ja asuntolaelämää! Tulevastahan ei tiedä, mutta toistaiseks aivan mahtavaa :hymy: luokka on kiva ja omat asuntolakaverit vielä kivempia :nauru: koirakin on alkanut jo asettumaan ja saanut kavereita. On se päässyt mun mukana jo muutamalle tunnillekin ja onneks osaa olla nätisti, pötköttelee enimmäkseen eikä häiritse opetusta :hymy: ens viikolla keskiviikkona alkaakin sitten peruskoulutus ja meidän pitää Rollen kanssa näyttää mitä osataan, ootan ja pelkään sitä samaan aikaan, ootan et saan vinkkejä mitä ton kanssa kannattais tehdä ja miten mut jännittää näyttää meidän taidot - joita ei siis ole :nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.08.2013 klo 21:09  
+
0
Missä ihmeen koulusa sä oot :O Saat koiran asuntolaan ja vielä tunneille :O oooooh ihan unelma! :)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.08.2013 klo 23:34  
+
0
Oon Kannuksessa, kennellinjalla opiskelemassa eläintenhoitajaks :hymy:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 17.08.2013 klo 23:55  
+
0
Meillä on kans opettajien koirat aina mukana tunneilla, ja jos haluaa tuoda omansa niin sekin onnistuu. Mä en kyllä noita omiani tois kun saisin hävetä silmät päästäni, mutta kuitenkin. :nauru:

mercy

mercy
Viestimäärä: 125

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 18.08.2013 klo 00:08  
+
0
^ ja ^^, ihan huippua, että koiran voi ottaa tunnille mukaan! Muutenkin se, että pääsee opiskelemaan noin mielekästä alaa. Kelpaisi mullekin.

Mä odotan maanantaita kauhulla... Lyöttäydyin jo luokan muiden senioreiden porukkaan, kestää mieli hieman paremmin, kun korvista ja persiistä tursuaa teinijutut. Mä en edes tiennyt, mikä svidu on Hollister, mut se on vaatekauppa Tukholmassa daa exä hogaa?!?
Mutta ihanaa, kun kaikki on tuttua kauraa ja osaan hommani hyvin!<3 Tuo semmoista mukavaa leppoisuutta opiskeluun, kun tietää mitä tekee ja voi keskittyä vaan hiomaan yksityiskohtia!

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 19.08.2013 klo 12:14  
+
0
En kai mä ole oikeasti ollut näin ärsyttävä ja yksinkertaisen oloinen kun amikseen ekan kerran menin... :nauru: Oikeasti, näitten jutut on niik ihmeellisiä.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 19.08.2013 klo 15:00  
+
0
^Meillä on muutama vanhempikin ja tuntuu että nämäkin taantuvat välillä juttujensa kanssa sitten sinne 15vuotiaalle vaikka ikää olisi 5vuotta ellei ylikin enemmän :D Ilmapiiri, ilmapiiri!

Mutta luokkahenki meillä on muuten hyvä. Parempi ollakin kun ollaan käytännössä kaikki oppitunnit yhdessä ja samassa ryhmässä. Lukiossa tottui niin siihen että luokkakoot ja oppilaat vaihteli tuntien mukaan mitä oli valinnut.

Mut on tää ainaki tähän mennessä ihan mulle hyvä ala. Kauhea määrä kemiaa, ihan älytön. Viikossa on oppinut puolet alkuaineista ja muutamien moolimassatkin ulkoa kun tulee niin paljon pyöriteltyä. Siis enemmän kuin koko lukio aikana ikinä, en tajua vieläkään miten pääsin tänne kouluun :nauru:

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 20.08.2013 klo 18:57  
+
0
Iiik, huomenna se alkaa :eek:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 09:59  
+
0
Kuinka moni käy töissä opiskelun ohessa? Millaista työtä teette ja miten olette jaksaneet? :hymy:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 10:32  
+
0
Mää käyn töissä opiskelujen ohella. Oon tehnyt opiskeluaikana siivousta, haastattelijaduunia ja ollut parissa liikkeessä töissä. Kahta ensimmäistä jaksoi tehdä hyvin opiskelun ohella, tunteja oli sen verran vähän, että ei häirinnyt opiskelua lainkaan. Myyjän hommissa vuorot onkin sit ollut sellaisia, että kaikille luennoille en ole päässyt (mikä ei meidän tapauksessa oo ollenkaan ongelmallista), mutta työ itsessään on ollut kivempaa. Töitä on yleensä aina koko päivän, eli 9-10 h, ja mä oon ekstraaja, joten vuoroja on vaihdellen n.1-5krt/vko - yleensä lähempänä tuota yhtä päivää viikossa. Tienannut oon tässä nykyisessä myyjän työssä 500-1100 euroa kuukaudessa opintotukien lisäksi.

muoks: Mainitsen vielä sen, että mulla ei ole enää opintoja lähellekään "kokopäiväisesti", vaan viikkotunteja on jotain kymmenen maksimissaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 21.08.2013 klo 10:33)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 14:42  
+
0
Mä oon ärrällä tuuraamassa, töitä riittää pk-seudulla just niin paljon kuin jaksaa tehdä (ja vähän enemmänkin). Hyvin jaksaa, jos ei tarvitse koko elantoaan hankkia sieltä. Nyt mulla on ideaalitilanne, kun saan opintotukea ja käyttörahat hankin töistä. Tällöin se kuukausittainen työmäärä pysyy siedettävänä ja voi kuitenkin ennakoida seuraavan kuukauden menoja ja tehdä pari vuoroa enemmän, jos tietää vaikka, että on tulossa enemmän rahanmenoa. :)

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 14:51  
+
0
Mä olen ollut yliopisto-opiskelun aikana aina kesäkuukaudet töissä ja sitten maisterivaiheessa tehnyt myös osa-aikaista työtä (n. 15-20 h). Viime syksyn ja tämän kevään olen ollut ihan vapaalla ja kirjoittanut gradua sekä suorittanut viimeisiä kursseja. Nyt sitten kesän ajan palkallisessa työharjoittelussa ja sitten onkin opinnot kasassa. Ihan toimistoduunissa olen ollut, kassa-/toimistosihteerinä, aulapalvelutyöntekijänä ja myyntisihteerinä. Hyvin olen jaksanut, kun koulussa ei ollut niin rankkaa ja aika vähän läsnäolopakkoa.

Tänään olisi tarkoitus viedä tutkintotodistuspyyntö ja sitten meikäläinen valmistuu maisteriksi 16.10! :jjei:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 20:06  
+
0
Pitäs alkaa koulu uudessa koulussa syyskuun alussa ja nyt sain ton ekan viikon lukkarin, enkä ymmärrä siitä yhtään mitään, pah.

Toki siellä varmasti muut tietää ja kertoo sitten tämmöselle uudelle, mutta ärsyttää, miks ei voi kirjottaa suomee?

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 20:12  
+
0
Mulla olisi tarkoitus tehdä töitä nyt ainakin syksyn ajan, mikäli työpaikka vain irtoaa. Töitä olisi n. 10 tuntia viikossa minkä lisäksi yksi kokonanen viikonloppu (48h) kerran kuussa. Mietin että onkohan tuo liian raskasta, mutta olen käsittänyt että työ jakaantuu muutamaan tuntiin per päivä, joten järjettömän pitkiä päiviä mulla ei tulisi olemaan.

Katsellaan, lauantaina haastattelu jossa voi sitten kysellä enemmän. Jänskättää!

Ilmoitin itseni kursseille tässä pari päivää sitten. Syksylle oli ainakin tiedossa kolme erilaista cadikurssia, joista yksi oli 3D-mallintamista... Lisäksi oli arkkitehtuurin historian harjoitustyökurssi, rakennetekniikka, rakenneoppia, englantia ja nykyarkkitehtuuria. Voi tulla hajoiluntäyteinen syksy.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 21.08.2013 klo 21:27  
+
0
Juu, en osaa sanoa vielä tuosta jaksamisesta mitään, kun ei ole vielä päässyt testailemaan miltä tuntuu opiskelu/työt samaan syssyyn. Mutta siis keräilijänä varastossa, pääasiassa kai hommia olis mulla viikonlopulla ja halutessa myös iltoja/lomalla jne. Melkolailla joustavalta systeemiltä kuulostaa.

Koulu alkoi tänään. Infoa ja paprua ja taloon tutustumista. Sitä tässä loppuviikko sitten tehdäänkin :D Ensiviikolla vissiin ihan päästään jo tosi toimiin, eli 3D grafiikan perusteisiin :).
Ei vielä hirveästi ole tullut tutuiksi muiden kanssa, mutta ihan hyvältä vaikuttaa.

mitz

mitz
Viestimäärä: 50

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 26.08.2013 klo 12:58  
+
0
Täälläkin koulu alkaa ensi viikon torstaina :b Kuukauden verran jännitin pääsenkö vai enkö pääse ja nyt olo on sitten sitäkin helpottuneempi. Koulu ja opettajat ovat tuttuja, saa nähdä millaisia muita opiskelijoita on tullut valituksi. Kuorma-auton kuljettajaksi olisi tarkoitus ensi toukokuussa valmistua :)

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 26.08.2013 klo 17:07  
+
0
Viikon päästä pitäisi aloittaa kolmas vuosi yliopistolla ja oikeasti saada jotain aikaankin. Olen ahkerana lykännyt kaikkia läsnäolopakollisia kursseja eteenpäin kaksi ensimmäistä vuotta, kunnes nyt ne on pakko suorittaa jos aion kandin paperit keväällä saada. Mukavasti syksyn aikana 41 op tehtävänä :ttou: Eipä noi toisaalta ole pahoja kursseja ja osaan oon käytännössä jo tehnyt suurimman osan vaadittavasta työmäärästä, vain tenttiminen puuttuu. Keväälle jääkin sitten vain kandintyö ja yksi kielten kurssi :)
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 26.08.2013 klo 20:01  
+
0
^ Mulla alkaa neljäs vuosi ja teen kandin vasta tänä vuonna, joten vähän uusin silmin alkaa tämä vuosi kun pitäis se aihe saada hahmotettua ja sitten miettiä että mitäs tämän jälkeen! Joko haen maisteriohjelmaan eri kaupunkiin ja ihan eri pääaineeseen, tai sitten jatkan tätä samaa. Voi kun näkisi missä tulee olemaan parin vuoden päästä :D
All you need is love... And a dog.

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 27.08.2013 klo 14:12  
+
0
Mie olen kolme vuotta tehnyt töitä opiskelujen ohessa eräässä tutkimusryhmässä psykiatrian alalla, kuukausituntien ollessa kaikkea 10-60h väliltä. Viime syksynä varsinkin tein todella tiukkaan töitä (viikkotunnit helposti lähes 30h) ja koulukin vielä vaati aika paljon, niin välillä oli kyllä tiukkaa, kun tuntui ettei ollenkaan saa vaan "olla" :/

Nyt ko. tutkimusryhmä lopetti toimintansa ja miultakin loppui sitä kautta työt, ja nelosvuosi taas on opiskelujen suhteen kevyempi eli nyt olis aikaakin eri lailla. Jotain pitäiskin löytää kun säästöt meni viime kevään reissaamiseen ja koska kesätöinäkin tein vain amanuenssuureja niin ei niillä tuloilla koko kouluvuotta juhlita - ei edes eletä..

Tuntuu kyllä ihan hurjalta miten lähellä ne "oikeat työt" jo on. Periaatteessa olen jo varmistellut ensi kesälle että anestesialääkärin hommat kutsuu keskisuuressa keskussairaalassa, joten nyt on sitten paineita saada jokaikinen pikkusuorituskin kasaan että Valvira myöntää keväällä luvat toimia! Vähän jo jännittää, vaikka paljon sain jo vastuuta tänä kesänäkin :shifty:
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 03:30)