Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 33

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 19:14  
+
0
Missä koulussa ellikeksi opiskelee? Kuulostaa mielenkiintoiselle :)

Mulla alkaa toinen vuosi lamkissa maanantaina. Olisin kovasti halunnut vaihtaa Metropoliaan, mutta kun ei saanut opiskelupaikkaa niin ei siinä itkukaan auta. Syksyn haussa uudestaan ja toivottavasti siirron kautta saisin edes paikan! Tällä hetkellä ala tuntuu ihan hyvälle, vaikkakin itse kaipaisin vielä enemmän haasteita. Saa nähdä mitä elämä nyt tuo tullessaan. Saatan opiskella tämän tutkinnon loppuun tai sitten vaihtaa teknilliseen yliopistoon.

Eniten ärsyttää, ettei nykyisessä koulussani ole vaan tarpeeksi kursseja tarjolla. Tällä hetkellä syyslukukaudelta näyttäisi tulevan vaivaiset 24 op kasaan! Aivan liian vähän.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.08.2013 klo 19:15)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 29.08.2013 klo 08:44  
+
0
^Metropoliassa 3D-animointia.

Tässä just eilen latailin 3D Maxin koneelle (ilmaisia opiskelijoille, saisi Adobe hävetä) ja pitäis alkaa harjoitusvideoiden avulla hieman testailemaan :). Olikin vain ihan muutama tunti nyt tällä viikkoa tätä ja jatkuu myöhemmin syksyllä lisää. En vain halua olla ihan kuutamolla koko ohjelmasta, niin koitan silmäillä seuraavia tunteja varten joitain perusjuttuja haltuun.

Meillä olis viestintäopiskelijoiden leiri ensiviikolla, mut taidan jättää väliin :(. Aika ärsyttävä tilanne, kun toisaalta haluaisi mennä, jos olisi vaikka sen verran lähellä, että pääsisi illaksi kotiin. Eihän se kyllä pitkä leiri olisi, mutta mulla on jo nyt ihan kamalat morkkikset, kun tällä viikkoa avokki on joutunut hoitamaan koiraa, kun olen ollut töissä iltaan saakka ja avo on sitten ollut koirasta vastuussa kokonaan. Ja mulle tuli tässä just tietoon, et yhtä lehteä pitäisi alkaa taittamaan ensiviikolla, ja jotta sen saisi painoon asap :P. Sosiaalista painetta kyllä tunnen, vaikka ei pitäisi :D
"Leirillä tulee ystäviä ja verkostoituu"... yyyyh!

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 30.08.2013 klo 10:45  
+
0
Mä pääsin kouluun!! :jjei:
Tai siis kyseessähän on oppisopimuskoulutus, mutta koulu se on sekin. Onpahan jotain muutakin tekemistä ku vaan tää duuni. Koulutus tosin alkaa vasta marraskuussa, mutta aloitettiin heti tiedon saavuttua treenauttamaan mua koulutusta ajatellen ja oon ihan innoissani uusista jutuista :nauru: Ens viikolla olis jo eka kahden päivän koulutus, vähän jäskättää jo! :shifty:
Shiba, Mori ♂
Blogi

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 30.08.2013 klo 20:29  
+
0
Pitäis kaivaa motivaatiota viimeisen syksyn opintojaksoihin. Ja diplomityön etsintään. Ei ollutkaan mikään odotettu kevyt aloitus syksylle vaan samantien tenttiä ja harkkatyötä eteen. Huoh.

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 31.08.2013 klo 08:56  
+
0
Maanantaina se alkaa, iskee pakokauhu. Taas uusia naamoja paljon, mä kun en tykkää ihmisistä enkä ainakaan siitä, että pitäis tutustuu taas uusiin ihmisiin. Flunssa ei muuten yhtään helpota tätä.

Itse koulua odotan kyllä, pääsee taas tekemään hommia :hymy:

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 09.09.2013 klo 22:15  
+
0
Äh! Mulle sanottiin, etten saa tehdä kandityötä, koska mulla on liian vähän opintopisteitä.. Pitäkää tunkkinne, musta tulee sitten vasta joskus kolmen vuoden päästä tekniikan kandidaatti ja siitä kuukauden päästä DI :roll:

Koitan kovasti valaa itseeni uskoa, että saisin viikon päästä olevan matikan tentin läpi. Aivan uskomatonta paskaa, josta en tajua hölkäsen pöläystä, mutta ehkä armoton lukeminen auttaa. Jos taas reputan, mä en ala mitään, en osaa, en tajua enkä ymmärrä..

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 11.09.2013 klo 13:02  
+
0
Syksyn hakuajat alkaa kolkutella ovia ja olen miettinyt uudelleen opiskelun pariin sukeltamista, kun töitä ei tahdo löytyä millään enkä toimettomana halua/osaa olla :nauru:
Mielessä olisi sairaanhoitajan tai lähihoitajan opinnot, mitkä tuntuvat eniten kiinnostavan koulutusvaihtoehdoista. Noiden alojen työllistymistilannekin olisi hyvä. Kaksi vanhempaa siskoa on sairaanhoitajia ja sivusta on tullut seurattua heidän silloista opiskelua sekä työntekoa. Rankkaahan se on ja itseäkin jännättää eniten ne lääkelaskut, kun olen niissä niin surkea. Ja jonkinasteinen numerosokeus ei auta asiaa yhtään :suru: Ajattelin kuitenkin kokeilla hakemista, eihän se ota jossei annakkaan.

Kovasti kiinnostaisi myös fysioterapeutiksi opiskelu, mutta nyt syksyllä lähin hakupaikka olisi Joensuussa asti minne asti miun taloudellinen tilanne ei riitä. Myös oman alan jatko-opiskelut klinikkaeläintenhoitajaksi olisi miun unelma-ammatti ja mitä koko sydämelläni haluaisin tehdä. Mutta koulun hakemusvaatimuksiin (työkokemus eläinalata tai sairaanhoitoalalta ja B-ajokortti) miun rahkeet ei riitä. Oppisopimuspaikkaa en ole myöskään tuolta alalta löytänyt vaikka kuinka olen kysellyt ja etsinyt.

Saapa nähdä miten tässä loppujen lopuksi sitten käy :eitietoo:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 11.09.2013 klo 23:47  
+
0
Huomaa vissiin olevansa oikealla alalla kun aatteli "nopeasti kattoa sitä asiaa mikä jäi vähän tunnilla kesken" ja kuluttavansa siihen 6 tuntia punkkulasin kanssa. Noh, sainpa koodattua (ja muokattua paljon kivemmaks..) testi applikaation androidille. :nauru:

Tänään oli myös keskustelu insinöörityön ohjaavan opettajan kanssa, sanoi työtä hyväksi ja antoi pari hyvää vinkkiä. Iic, mähän saatan valmistua keväällä :jjei:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 13.09.2013 klo 15:48  
+
0
VIIKONLOPPU! :jjei: Olen niin täynnä koulua ja meidän uutta opettajaa joka tuli täksi vuodeksi meille. En ole koskaan tavannut tyhmempää ihmistä. Enkä varmaan koskaan tule tapaamaankaan.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 24.09.2013 klo 19:10  
+
0
No yllätyksenä on kyllä tullut, että ohan tää melekosta häslinkiä tämä opiskelu. Ja jos on lisäksi sitten itelleen haalinut muutakin hommaa, niin jopa melkein ihan stressi alkaa iskemään :eek:.
Mut eihän ne opiskelijat mitään muuta tee kuin biletää, eh? Mulla ei ole inspistä eikä aikaakaan osallistua iltaisin haalaririentoihin, ettei sen puoleen.

Nyt otamme sitten opiskelijaelämästä kaiken irti ja muutetaan opiskelija-asuntoon marraskuussa :aurinko:. Ihan fiksun oloinen kämppä, kiva vuokra ja ylimääränen huone, jossa työskennellä rauhassa! Mä haluankin jo asua jossain vähän pysyvämmin, tässä on muutettu ihan tarpeeksi lähivuosina liian tiheellä tahdilla.

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 27.09.2013 klo 09:35  
+
0
Siis eikös tuo 3D-animointi ole mediatekniikan ko:n osa? Ettet vain ole mun miehen kanssa samalla luokalla :D

Syksyn yhteishaku tehty ja pian alkaa siirtohaku. Jos käy tositosi hyvin niin jatkan tammikuussa environmental engineering-koulutusohjelmassa Vantaalla! Tämä syksy lamkissa on täynnä fysiikkaa, matikkaa ja kieliä. Ruotsin kanssa tulee vielä ongelma, koska on suullinen osuus myös.. onko aivan pakko käydä tuo ruotsi, jos tietää ettei sitä tule käyttämään koska aikoo tehdä töitä muualla kuin suomessa? Äh.

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 27.09.2013 klo 18:29  
+
0
Mä oon miettiny et tekisin opinnot loppuun Helsingissä, kun teen tänä vuonna kandin niin ens syksynä alkais sit maisteriopinnot.
Kaiken lisäksi mun serkku ilmotti just että se laittaa Helsingin asuntonsa vuokralle ens vuoden syyskuusta alkaen ja mä niiiiiin haluan muuttaa siihen ja tehä opinnot loppuun siellä! (en anna sen häiritä että pitäis löytää kämppis jonka kans tuun toimeen, koska vuokra on reilusti yli mun opiskelijabudjetin) :shifty:
All you need is love... And a dog.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 27.09.2013 klo 20:25  
+
0
Ellikeksin ala kuulostaa supermielenkiintoiselle! Milloinkas näemme ensimmäiset työn tulokset? :wink: Ihana kuulla että animoinnin ala kukoistaa ja koulutukset pyörivät. Minusta ainakin animaatio on paljon muutakin kuin pelkät lastenohjelmat. Mahtavaa että siellä on syntymässä uusia tekijöitä!

Mä olen kyllä tyytyväinen, että mulla kävi niin pulla, että sain suoraan valmistuttuani ammatin. Tai nyt kun on vakisopparilla niin pääsin alan liittoon ja postissa pitäis tulla piakkoin journalistin pressipassi joka on voimassa kaksi vuotta. Vieläkin vaikea uskoa.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että edelleen suunta on ylöspäin.. Työkaveri kun vilautteli, että maisterin papruilla saisi nostettua palkkatasoa. Brittikaveri taas kehotti, että jos hakisin ensi vuoden linjoille ajoissa eli tässä kohta puolin pistäisin asian vireille, mulla olisi erittäin kovat mahdollisuudet stipendiin. Etenkin, jos hakisin samaan yliopistoon. Ja yliopistolle on tullut juuri uusi erittäin mielenkiintoinen maisterilinja joka tehdään yhteistyössä ICA:n (Instute of Contemporary Arts, London) kanssa.. Ja ensi syksynä mulla vielä olisi kaupungissa jokunen tuttu. Paljon mietintöjä, jotka pitäisi tehdä etukäteen jos sille tielle mielii lähteä. Juuri nyt opiskelu ei kiinnosta, mutta olen ollut vähän sellainen, että kun saan vuoden taukoa, sitten jaksaa päntätäkin. Pohdintaa pohdintaa.. Toisaalta työelämään voisi heti jäädäkin, mutta kuka jaksaa alkaa vääntämään gradua yli 30-vuotiaana? :nauru: Sisäinen kunnianhimoinen pinkoni myös sanoo, että kyllä sitä voisi olla maisterikin. Takoa rautaa kun se on kuuma vai ei, siinä vasta pulma..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 28.09.2013 klo 09:22  
+
0
Zohjo: Metropolialla on siis erikseen laaja 3D-linja Tikkurilassa, eli en ole samalla luokalla miehesi kanssa :D, mutta hyvin hauska yhteensattuma olisi ollut.

Onneksi olkoon kyllä paljon Alertelle työpaikasta ja elä yhtään arkaile lisäopetuksia, jos vain siltä tuntuu. Meidän luokalla on minun lisäkseni muutama päälle kolmekymppinen, joilla taustalla on hyvät koulutukset ja erilaisista syistä halusivat opiskelemaan lisää. Eli en tiedä mitä pitäisi ajatella, kun ihan ekan opinnäytetyön tulen tekemään päälle 35-vuotiaana :D.

Meillä varsinaisesti 3D-opinnot jatkuu kuukauden päästä, jännittää kyllä. Ne meinaa et osataan ensivuonna jo niin hyvin, et on eka lyhyt animaatio tekeillä ja sitten kolmannella vuodella peli.
Siinä mielessä siis laaja koulutus, että voi ajatella töitä pelien, animaatioiden tai vaikka mallintamisen parissa. Riippuu ihan omista intresseistä ja resursseista.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 28.09.2013 klo 11:37  
+
0
Pitäisköhän munkin liittyä tänne(kin) pulinaan angsteineni ja iloineni. 4.vuoden luokanopeopiskelija siis täällä moi, löytykö muita saman alan opiskelijoita? :aurinko: Tällä hetkellä painin kandin aloittamisen (ja sen aiheen päättämisen) kanssa. Kovaa vauhtia pitäis kuitenkin pitää, kun haavena on jouluun mennessä saada se kandi tehtyä...
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 30.09.2013 klo 09:19  
+
0

Zohjo kirjoitti:

Siis eikös tuo 3D-animointi ole mediatekniikan ko:n osa? Ettet vain ole mun miehen kanssa samalla luokalla :D



Pakko puuttua, meikä on mediatekniikkalaisia! :D Tän vuoden alottaneita en kyllä tunnista edes naamalta kun ei oo kerennyt koululla pyöriä paljoa :(
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 30.09.2013 klo 21:00  
+
0
Mä niin tykkään mun alasta! :aurinko: Eikä ne kuusi vuotta nuoremmatkaan ole niin hirveän kamalia. Osa laukoo sellaisia viisauksia että ihan naurattaa. :nauru:

Keep calm and weld on!


ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Zohjo

Zohjo
Viestimäärä: 65

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 08:05  
+
0

Tokya kirjoitti:

Pakko puuttua, meikä on mediatekniikkalaisia! :D Tän vuoden alottaneita en kyllä tunnista edes naamalta kun ei oo kerennyt koululla pyöriä paljoa :(


Heh :D Kyllä tää suomi on pieni maa! Mies on vissiin siinä d-ryhmässä (lukion pitkä matikka -ryhmä vai mikälie).

Loistavaaaaa. Siirtohaku alkaa ihan pian, mulla on kaikki paperit valmiina postiin laitettavaksi. Muutoin kyllä tää nykyinen koulu tökkii niin paljon. Mikään ei kertakaikkiaan toimi. Ainoa asia mikä tapahtui nopeasti ja fiksusti koulun puolesta tänävuonna, niin yliopettaja osti opiskelijoille kahvinkeittimen. Se ilmestyi vajaa viikko koulun aloittamisen jälkeen opiskelijoiden kahvihuoneeseen, kun muutimme uudelle kampukselle. Mitään muuta sit ei voikaan kehua..
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.10.2013 klo 08:07)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 14.10.2013 klo 20:57  
+
0
Hah, opiskelijana enää (toivottavasti) 3½ kuukautta ja vasta tänään mä löysin mun sisäisen liirumlaarumin kirjoittajan. Hitto että tästä kyvystä ois ollu hyötyä kuluneina vuosina...
Kirjotin äsken siis yhden täysin turhan oppimispäiväkirjan noin 20 minuuttiin, vajaat 2 sivua. Ja se on mulle paljon se. Yleensä tollasta naputtaa 2 tuntia eikä silti tuu valmista.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 21:03  
+
0
Hullua aatella että keväällä jo valmistun lasikorujen suunnittelijaksi- ja valmistajaksi. Keväällä sitten valmistumisen myötä haen uudestaan kouluun, jospa vihdoinkin lähtisin sille tielle mistä oon aina haaveillutkin.
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28158
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545645
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 13:15)