Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 33

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 15.10.2013 klo 21:08  
+
0
Mä kyllä kans niiiiin tykkään tästä alasta! Vaikka nää päivät onkin tosi rankkoja verrattuna aiempiin kouluihin, niin aika menee tosi nopeesti. Huomennakin päivä alkaa 8 aamulla ja kotiin pääsee vasta joskus seitsemän aikaan illalla. Ja kesälomakin ollaan koulussa, joten jää kesätyöt tältä vuodelta pois. Mutta navettavuorot on jotain ihan parasta! Ei haittaa yhtään herätä neljältä kun pääsee sinne. :nauru:

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:22  
+
0
Maisterin tutkinto plakkarissa, mitäs sitten? :jjei: :shifty:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.10.2013 klo 14:32  
+
0
^Onnea! :hymy: Mistä valmistuit? Mä niin ootan tota päivää...

Eldarwen, mitä opiskelet? Kuulostaa mielenkiintoselta. :)

Vitsit tää gradun kirjottaminen on hidasta, ku lähdeartikkelien lukemiseen menee niin paljon aikaa. Millasella tekniikalla te muut yleensä luette artikkeleja? Musta se on niin hirveetä, ku lukee jotain artikkelia ja sen introduction on täynnä hyvää ja tarpeellista tietoa, mut se tarkottaa sitä, et joutuu ettimään kaikki ne alkuperäset artikkelit käsiinsä. Ja sit niitä artikkeleita vaan kertyy ja kertyy... Mä teen yleensä niin, et otan ne mielenkiintoset kohdat ylös, merkkaan lähdeviitteen ja yliviivaan sen keltasella, jotta tiiän, et se lähde pitää vielä ettiä. Sit luettuani sen artikkelin etin ne toisen käden lähteet, tarkistan tiedot ja kirjotan vielä lisää siitä artikkelista, jos löytyy lisätietoja.

Miten muille on muuten ohjeistettu review-artikkelien käyttö? Nehän on välillä kirjotettu ilman lähdeviitteitä, mut nyt törmäsin sellaseen, jossa on viitteet merkitty, joten joudun ettimään ne alkuperäisartikkelit joka tapauksessa. Ehdin jo innostua, et niitä ei ois tarvinnu ettiä. :nauru: Ja sit mulla on vähän epäselvää, miten kirjoja saa käyttää. Tai siis millasia kirjoja. Esim. jos haluan kirjottaa mun tutkimuslajeista (kettu, mäyrä, kissa, supikoira), niin voinko käyttää perustiedon lähteenä jotain nisäkäskirjaa? Täytynee kysellä ohjaajalta...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.10.2013 klo 14:36  
+
0
Vitsit kun tekis mieli lähtee opiskelemaan jotain uutta alaa..
Mullahan ei oo mitään koulutusta peruskoulun jälkeen, lukuunottamatta 100h vartijan koulutusta, jolla oon nyt tehnyt 9v töitä..

Aloja joille voisin hakea on vaan niin monta.. Eniten haluaisin klinikkaeläinhoitajaksi, mutta ainoa koulu mihin tuon pohjalta haluaisin on Kannuksessa.
Joku auto- tai metallialakin vois olla kiinnostava ja yhdessä ääripäässä joku puutarhuri.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.10.2013 klo 15:13  
+
0

Tutuli kirjoitti:

^Onnea! :hymy: Mistä valmistuit? Mä niin ootan tota päivää...



Kiitos! Helsingin yliopiston Valtiotieteellisestä tiedekunnasta. :)
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.10.2013 klo 16:57  
+
0
Tutuli, eläintenhoitajaksi opiskelen. :hymy:

^^Mut se Kannuksen linja on käytännössä ihan perus eläintenhoitaja. Ja eläintenhoitajaks voi aika monessa paikassa opiskella. Vaikka se kannuksen puoli onkin "kennelala" niin meilläkin on kyllä ihan törkeen paljon koirajuttuja jos vaan erikoistuu pieneläimiin tuotantoeläinten sijaan. Klinikkaeläinhoitaja on vaan lisäkoulutus eläintenhoitalle, eli se klinikkapuoli pitää opiskella erikseen.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.10.2013 klo 16:59)

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 30.10.2013 klo 18:25  
+
0
Mulla on ekaa kertaa sitten opintojen aloittamisen (syksy 2010) sellainen fiilis, että oon ihan väärällä alalla, ettei tää kiinnosta mua yhtään. :ylpea:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 31.10.2013 klo 10:47  
+
0

Ruusunen89 kirjoitti:

Tutuli kirjoitti:

^Onnea! :hymy: Mistä valmistuit? Mä niin ootan tota päivää...



Kiitos! Helsingin yliopiston Valtiotieteellisestä tiedekunnasta. :)



Mikäs sulla pääaineena? :) Kaks kaveria opiskelee maailmanpolitiikkaa siellä ja ois sun kans samaa ikäluokkaa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 31.10.2013 klo 15:58  
+
0

innna kirjoitti:

Mikäs sulla pääaineena? :) Kaks kaveria opiskelee maailmanpolitiikkaa siellä ja ois sun kans samaa ikäluokkaa.



Tästä oli aiemminkin puhetta ja yksityisviesteissä todettiin, että ainakin toisen kavereistasi tunsin. :wink:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 10:23  
+
0
^ Haha, voi hemmetti... :D Niinpä tietenkin! Onneksi olkoon. :D
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 11:24  
+
0
Miten hitossa taas voi tulla tunne, että opiskelen ihan väärää alaa? Me ollaan viimeiset, jotka tuolta valmistuu, koska restonomi-linja lopetetaan Turussa ja tuntuu, että opetuskin on sen mukasta.

Deadlinet tulee ja menee ja mua ei vaan nappaa. Osittain senkin takia, että ohjeistus on huono.

On osia joista tuolla tykkään ja sitten niitä kun nousee karvat pystyyn kun edes ajattelee. Nyt ollaan sitten taas ihan hukassa tän homman kanssa, kun en tiedä mitä sitä tekis, Voin vaihtaa alaa ja varmaan sitten kouluaki taas, olettaen että edes pääsen, jos haen, mutta se sitten taas tarkoittais pidempää opiskeluaikaa ja tulee ahdistus, kun ajattelee, että jos lähtis opiskelemaan alaa, joka saattais oikeasti kiinnostaa, niin olisin melkeen 30 ennen kun valmistun.

Typerää.

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 11:37  
+
0

jonzku kirjoitti:

Miten hitossa taas voi tulla tunne, että opiskelen ihan väärää alaa? Me ollaan viimeiset, jotka tuolta valmistuu, koska restonomi-linja lopetetaan Turussa ja tuntuu, että opetuskin on sen mukasta.


Joo-o, mäkin kuulun yhen alan viimesten opiskelijoiden ryhmään. Opettajilla ei oo mitään motivaatiota (niillä vähäisillä siis, jotka ei oo siirtyny opettamaan muita aloja tai vaihtanu kokonaan työpaikkaa), kukaan ei tiedä mistään mitään, eikä meille kerrota mitään. Meitä koitetaan kuitenkin saada valmistumaan nopeemmin ja ottamaan enemmän kursseja itsenäisesti suoritettaviksi tai suorittamaan niitä vanhempien opiskelijoiden ryhmissä :neutral:

Harmi, että mieluisan alan opiskelusta on tullu tämmöstä vääntämistä. Ei oo itelläkään mitään motivaatiota, kun työlleen ei saa mitään vastinetta, eli siis esimerkiksi rakentavaa palautetta. Tietysti stressaa myös se, jos loppupeleissä tää opiskelu menee niin pahaks, ettei saa suoritettua opintopisteitä Kelan vaatimalla tavalla, koska joitain kursseja ei voida pitää, koska ei oo opettajia. Valinnaisiakaan ei välttämättä pysty ottamaan, koska ne saattaa mennä päällekkäin muiden aineiden kanssa.
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 11:50  
+
0
Enpähän ole ainoa. Tulin siirrolla tänä vuonna tonne ja pakko sanoa, että vaikka toinen kaupunki oli mulle ihan järkytys, mutta koulu oli sentään parempi.

Eilen oli yksi deadline, mutta enpähän palauttanu, kun ei ole mitään käsitystä mitä pitäisi pistää siihen. Kurssin läpipääsemiseks on toki edellytys mm. se että tehtävät palautetaan ajoissa. Turhia hylsyjä siis tipahtelee ja ihan vaan sen takia, että opettajat on ihan arsesta.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 18:22  
+
0
Opiskelumotivaatio on kyllä ollu koko tän lukuvuoden kadoksissa.

Meidän edellinen opettaja siis lähti Stadin Ammattiopistoon koulutuspäälliköksi ja meille tuli uusi, todella huono, opettaja. Ammattitaitoahan tältä uudelta ukolta löytyy todella paljon, mutta ei hän osaa olla opettajana. Alkulukuvuosi meni vääntäen hänen kanssaan, saatiin monesti koko luokka koko päivän luvatonta kun opettaja ei suostunut tulemaan luokkaan joka oltiin vaivalla hommattu tai koska ei suostuttu menemään työmaalle (koska ei tiedetty että meidän täytyy mennä työmaalle vaan opettaja sanoi meille että odottakaa luokassa, hän käy asioilla nopeasti). Opettajan toiminnasta valitettiin useasti koulutuspäällikölle, mutta hän vaan oli meidän opettajamme puolella kaikissa asioissa. Lopulta tilanne meni niin pahaksi, että oppilaita oli kouluss 4-5 per päivä, koska ketään ei yksinkertaisesti huvittanut tulla kouluun enää. Kirjoitettiin tästä tilanteesta apulaisrehtorille ja siitähän se riemu repesi, koulutuspäällikköä myöten koko koulun henkilökunta (+oppilaskunta) supisi selän takana miten "Pinta11 käyttäytyy lapsellisesti ja koittaa saada heidän uuden opettajan hermoromahduksen partaalle ja pois koulusta". Ei, kyllä meen vaan haluttiin, että meitä kohdellaan oikeudenmukaisesti. Käytiin monta kriisikeskustelua opon, kuraattorin, koulutuspäällikön yms. kanssa, mutta eivät ne johtaneet mihinkään koska ongelmana oli se ettei opettajamme osaa kommunikoida. Hän ei vaan yksinkertaisesti suosutunut puhumaan meidän kanssa, jos aihe oli epämiellyttävä. Yleensä lukittautui mitäänsanomatta omaan koppiinsa tai lähti johonkin itkemään. Ilman että kukaan oppilaista edes korotti ääntä tai kiroili, aina yritettiin keskustella asiallisesti.

Nyt tilanne on kuitenkin tuolta osalta rauhoittunut, mutta opettajamme on edelleen aivan täysi lapanen. Hän itkee todella useasti, mikä on todella kiusallista, eikä hän osaa pitää ollenkaan puoliansa. Me ollaa tämän lukuvuoden aikana laatoitettu yksi seinä ja maalattu yksi omakotitalo, muuten ollaan koko ajan korjaamassa muiden jälkiä ja sotkuja. Viimeksi tänään meidän luokka joutui siivoamaan metallipuolen piha-aluetta tumpeista ja rokista (uskokaa, niitä oli paljon), koska opettajamme oli osastokokouksessa ollut vaan hiljaa. Vähnitään olisi ollut kohtuullista, että ne metallipuolen opiskelijat siivoaisivat omat sotkunsa ja me omat. Ainiin, mutta eihän meidän osaston edessä ole roskia! Siinä sitten me siivottiin ja metalliopiskelijat viskoivat tumppeja samaa tahtia maahan lisää.

Sen jälkeen mentiinkin meidän osastolle mihin maahanmuuttaja-opiskelijat olivat jättäneet kamansa levälleen, meidän siivottavakihan ne jäi vaikka kovasti koitettiin ehdotella että eikös ne mamut voisi tulla itse siivoamaan. Ja huomenna sitten koulun työmaalle mikä oli maalausten osalta valmis, mutta joku maalausliike oli käynyt maalaamassa kertaalleen kaikki seinät, ne on piloilla. Pinta11 sinne siis korjaamaan jälkiä, vaikka eikös tuollaisessa tapauksessa reklamoida seinät pilannutta liikettä? Jep, mutta ei meidän opettaja sellaista viitsi tehdä. Kyllä on motivaatiota mennä joka päivä kouluun tekemään tälläisiä hommia.

Huh, sainpas tämän kirjoitettua, tuskin kukaan jaksaa lukea, mutta tulipahan itselle parempi mieli. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 21.11.2013 klo 14:39  
+
0
Hii, kandityö etenee, tuli vastaus yhdeltä tutkimukseen osallistujalta. Vaikka on vaan reilu viikko aikaa tehdä koko roska valmiiksi, niin eiköhän tämä tästä!

Se vähän harmittaa, että tänään tuli ilmoitus myöhästyvästä tenttiarvostelusta. Tenttien tulokset pitäisi siis tulla 4 viikon sisällä tentistä, ja tänään tuli tasan neljä viikkoa täyteen - ja sitten tulee viesti, että koulutusohjelman vastuuopettajan päätöksestä tulokset tulevat vasta kahden viikon päästä.. Haistakaa nyt. :roll:

Neva

Neva
Viestimäärä: 279

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 21.11.2013 klo 16:52  
+
0
Heeee mulla alkaa kandin teko nyt joulun jälkeen. Ootan kyllä innoissani, vaikka se mikään sen kummempi juttu olekaan, mut pääsee vihdoin vähän kokeilemaan osaamistaan kunnolla. Meillä tätä ennen tosi moni isompi kirjallinen juttu on tehty ryhmässä/pareittain ja mä on niiiiiin onnellinen kun pääsen vihdoin soolona tekemään. Ah ja ah! Ja vielä itsevalitusta aiheesta.

Kandia odotan innolla, joo! Tosin muuten sitten takkuaakin ja pahasti.. mulla nyt syksyllä yksi kurssi jonka kanssa on lähinnä itkien tehty harjoituksia. Ja oon aika varma, etten mä saa sitä läpi tammikuun tentissä vaan täytyy yrittää uudestaan myöhemmin keväällä jolloin se on taas voimia ja aikaa pois kevään kursseilta. Huoh.

Noh, toisaalta olen ylpeä, että mulla on oikeasti tosi hyvä tsäänssi valmistua aikataulussa, eli viidessä vuodessa. Tämä on nyt mun neljäs vuosi ja kursseja on kyllä kertynyt hyvä määrä että jos ei mene viidessä vuodessa, ni ei sinne kuudennelle (eli n:lle vuodelle ;D) jää paljoa mitään.
lpku 02/14

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 21.11.2013 klo 19:21  
+
0
Tiistaina kävin tenttimässä elämäni tähän mennessä vaikeimman kurssin ja mikäs sen hienompaa kuin huomata tentissä oikeasti osaavansa asiat. Tuolla opettajalla on ihan uskomaton arvostelu, hylkäämisprosentti on noin 70% ollut joka vuosi, joten olen iloinen mistä tahansa läpi menneestä arvosanasta. Enemmän tämä oli sellainen omaa motivaatiota testaava koettelemus, jonka aikana sain kerrankin ylitettyä itseni :)

Nyt mun ja kandin välissä on enää 4 kurssia ja kandintyö!
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 21.11.2013 klo 20:20  
+
0
To DO -lista:

1. Revit-harkkatyö
2. 3Ds Max-harkkatyö
3. Narkin lopulliset planssit
4. Yhdyskuntasuunnittelun englanninkielinen essee
5. Portfolio
5. Rakenneopin perusteiden a)10-kuvat, b)Työkuvat, c)Lupapiirustukset

VOE JEESUS. AARRRRRRGG! Miksi kaikki kerääntyy?!
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Perjantaina, 22.11.2013 klo 14:00  
+
0
Että voi toisinaan rassata tämä itseään 6 vuotta vanhempien kanssa opiskelu. Ininää, kitinää, vali vali, miks toi saa, miks mä en, mä meen niin himaan, ei vettu mitä paskaa... Ja lista jatkuu. Lisäksi kuulemma otan opettajaltamme poskeen koska hän on kuulemma mukavampi minulle, lisäksi minulla on kaksi lasta. Tämä on hyvä tietää. :wink: Ei tässä muuten mitään. Opsikelu on kivaa ja antoisaa, paljon käytännön hommia ja erittäin vähän teoriaa. Juuri minua varten!
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 12:22  
+
0
Mä kuolen tän stressin alle :suru: En oo vielä edes kerennyt suunnata ahdistustani inssityön kirjalliseen osuuteen, kaikki muu pitäis hoitaa ensin pois alta. Joululomalla aion oikeesti vaan lomailla. Tammikuussa sitten uudella puhdilla sen helvetin opparin pariin :mad:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545426
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 08:15)