Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 33

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:03  
+
0

nenssi kirjoitti:

Että voi toisinaan rassata tämä itseään 6 vuotta vanhempien kanssa opiskelu. Ininää, kitinää, vali vali, miks toi saa, miks mä en, mä meen niin himaan, ei vettu mitä paskaa... Ja lista jatkuu. Lisäksi kuulemma otan opettajaltamme poskeen koska hän on kuulemma mukavampi minulle, lisäksi minulla on kaksi lasta. Tämä on hyvä tietää. :wink: Ei tässä muuten mitään. Opsikelu on kivaa ja antoisaa, paljon käytännön hommia ja erittäin vähän teoriaa. Juuri minua varten!



Ettei vaan he ois sua 6 vuotta nuorempia? :D

---

Mun pitäis kaiketi perjantaina käydä tekemässä kandin kypsäri, ja sitten kai musta tulis tekniikan kandidaatti, fina-fucking-lly. :D Keväällä pitäis olla tosi, tosi reipas ja opiskella mahdollisimman paljon. Nyt on ennen joulua yks tentti, muutenhan mä oon vaan tehnyt harjottelua.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:12  
+
0
^ Oho, siis joo, nuorempia, nuorempia! :nauru: Kamalia, _nuoria_, joo-o...
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 14:48  
+
0
Mua naurattaa noiden nuorempien suhtautuminen muhun välillä. Kyllä Eldarwen tietää, kysytään Eldarwenilta, se on meitä vanhempi niin sillä on vastaus kaikkeen jne.. Tuttuja lauseita. :nauru: Suurin osa luokasta on silti yllättävän fiksua porukkaa, eikä tota 6-7 vuoden ikäeroa ees aina huomaa. Mutta kaikki on tällässiä samanlaisia maalaisjuntteja, saappaat ja kuravaatteet päällä ollaan koulussa, että ehkä tietty se ilmapiiri on eri. Jos haittaa että sontaa lentää navetassa naamaan, niin on väärässä paikassa.

Kyllä sitä joskus itekkin tulee "laskeuduttua samalle tasolle", ja se on ollu ihan kannattavaa, kun on ollu välillä ihan törkeän hauskaa tuolla. :nauru: Ihminen jonka kanssa liikun tuolla päivittäin on mua 7 vuotta nuorempi. Mutta ei oo haitannu yhtään.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.11.2013 klo 14:50)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 14:19  
+
0
Tää on niin loistava! :nauru: Taas yks paikka, jossa pakoilla gradun kirjottamista...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 17:35  
+
0

Eldarwen kirjoitti:

Mua naurattaa noiden nuorempien suhtautuminen muhun välillä. Kyllä Eldarwen tietää, kysytään Eldarwenilta, se on meitä vanhempi niin sillä on vastaus kaikkeen jne.. Tuttuja lauseita. :nauru: Suurin osa luokasta on silti yllättävän fiksua porukkaa, eikä tota 6-7 vuoden ikäeroa ees aina huomaa. Mutta kaikki on tällässiä samanlaisia maalaisjuntteja, saappaat ja kuravaatteet päällä ollaan koulussa, että ehkä tietty se ilmapiiri on eri. Jos haittaa että sontaa lentää navetassa naamaan, niin on väärässä paikassa.

Kyllä sitä joskus itekkin tulee "laskeuduttua samalle tasolle", ja se on ollu ihan kannattavaa, kun on ollu välillä ihan törkeän hauskaa tuolla. :nauru: Ihminen jonka kanssa liikun tuolla päivittäin on mua 7 vuotta nuorempi. Mutta ei oo haitannu yhtään.



Oi kyllä, ja sitten jos ei tiedäkään, niin sitten ihmetellään silmät pyöreinä. :hymy: Ihan hauskaa noiden kanssa tosiaan on pääasiassa, mutta sitten taas toisinaan sen ei voi kun ihmetellä juttujen tasoa. Etenkin kun ryhmästämme 90% on nuoria pojankloppeja. Tissit, pillu, perse, tissit, tissit ja berberi, kännissä ja läpällä. :nauru: Ja kyllä toisinaan löydän sen sisäisen 15-16-vuotiaani.

Joskus tekisi mieli avata suutaan vähän enemmän, mutta pohjimmiltani olen aika ujo. Kukaan ei oikeastaan puhu minulle mitään, paitsi jos tarvitsee apua jossakin (aputäti, kjäh!).
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 18:35  
+
0

nenssi kirjoitti:

Ihan hauskaa noiden kanssa tosiaan on pääasiassa, mutta sitten taas toisinaan sen ei voi kun ihmetellä juttujen tasoa. Etenkin kun ryhmästämme 90% on nuoria pojankloppeja. Tissit, pillu, perse, tissit, tissit ja berberi, kännissä ja läpällä. :nauru: Ja kyllä toisinaan löydän sen sisäisen 15-16-vuotiaani.



Mä opiskelen 20-25-vuotiaiden (miesten) kanssa, ja ööh, kyllä niiltäkin aika paljon tommosia juttuja tulee.. :shifty: Mutta pääosin teekkarihuumori on kaikessa huonoudessaan tosi hauskaa!

Tätä saamattomuuden määrää. Huomenna pitää 12 mennessä palauttaa kandi opponointiin, ja mä en ole vieläkään päässyt koululle asti. Ohjaaja meinaan lähetti perjantaina mulle kandityön takaisin saatesanoilla "Tein korjauksia. Niitä on paljon." ja toki kun on ensin vuosijuhlittu ja sillistetty niin en ole ehtinyt tätä päivää ennen koko viestiä katsoa. Lisäksi on yksi ryhmätyöosio palautettavana ja äh, sekin on ihan huono!

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 19:24  
+
0
Oon todella ylpeä itestäni: en oo todellakaan tutkimusorientoitunu ja olin ihan varma et mun valmistuminen jää roikkumaan siitä etten saa aikaseks hankkia syväripaikkaa saati toteuttaa niitä..

.. Mutta nyt mulla on syväripaikka, oon jopa aika kiinnostunu aiheesta ja meillä on ohjaajan kanssa aika hyvin jo suunniteltu aikataulu niin että ennen kesää pitäis olla nekin jo kasassa sitten. :aurinko: Sit ei tarvi siitä enää huolehtia.

Oon myös hoitanu muutenkin kaikkia rästejä nyt pois (nelosvuoden aikana kun pitää saada kaikki maholliset suoritukset siihen asti kasaan et pääsee lääkärintöihin) ja tuntuu et painoa on hävinny niskasta ihan hirveästi! Mitä nyt edellinen tentti luultavasti meneekin uusintaan ja että yksi tuleva tentti stressaa julmetusti (missasin sen viime keväänä, ja kun ops vaihtuu meidän jälkeen, koko kurssia ei järjestetä tänä vuonna joten tentistä on yksi ainut ylimääräinen uusintakerta nyt helmikuussa ja se on siis vain yksinkertaisesti SAATAVA läpi.. Ja oon niin hirveä stressaamaan just tollasia tilanteita. :( )
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 19:56  
+
0
OT Huomasinpas kuinka epäselvästi olin kirjoittanut, ai kamala. :eek:

Kohta on taas se aika vuodesta kun täytyy alkaa kesätöitä metsästämään. Stressaa jo valmiiksi. :neutral:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 01.12.2013 klo 20:25  
+
0
Mä "vältyn" kesätöiltä tällä kertaa, meillä kun ei oo kesälomaa ollenkaan vaan ollaan kesäkin koulussa. Tavallaan ihan järkyttävä ajatus, mutta onneks se on lähinnä kai navettatöitä mun kohdalla, joten sinne menee ihan mielellään. :nauru:

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 02.12.2013 klo 09:25  
+
0
Mulla toivottavasti menis ens kesä jo dippatyötä värkkäillessä. Mut saas nähdä!

Nyt on kandi toimitettu painoon ja kypsärin tosiaan perjantaina tein, jee!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 03.12.2013 klo 12:21  
+
0
Huoh, oon nyt hetken aikaa paininut gradun analyysin kanssa ja se ei vaan tunnu etenevän, oon ihan solmussa sen kanssa. Palautin räpellyksen juuri proffalle (nolottaa...) ja toivottavasti pääsisin vielä tällä viikolla hänen kanssaan jutulle ja avaamaan mieleen syntyneitä lukkoja. Torstaina olisi viimeinen tentti ikinä, gradu valmistuu viimeistään tammikuussa ja sitten pitäiskin valmistua maisteriksi. Mua ahdistaa, koska Pirkanmaalla työtilanne ei ole kovin hyvä eikä muutto muualle tule ihan lähitulevaisuudessa kysymykseen. Olis vaan kiva jatkaa tätä opiskelijan elämää...

muoks typo
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.12.2013 klo 12:22)

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 03.12.2013 klo 13:16  
+
0
^^^ Miulla ei myöskään ollut kolmeen vuoteen kunnollista kesälomaa(tai oikeastaan muutakaan lomaa, kun työvuoroja ja työssäoppimista oli miltei jatkuvasti) kun maatalousalaa opiskelin. Toisaalta ihan mukavaa kun sai tehdä siitä mistä piti, mutta toisaalta taas olisi ollut mukava tehdä silloin palkallistakin työtä.

Hain kuin hainkin noihin kouluihin ja ainakaan sairaanhoitajaksi en päässyt opiskelemaan. Toisaalta ei ollut mikään yllätys, kun kaikki jäi kiinni siitä matemaattisesta osiosta. Muista ei ole vielä tietoa, mutta eiköhän lähiaikoina ne tulokset tule.
Vähän on ristiriitaiset tunteet, kun toisaalta työskentely ihmispuolella kiinnostaa, mutta niin tuo eläinalakin olisi se oma juttu :mietiskel:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 03.12.2013 klo 13:21  
+
0
Mä olin ihan varma että aion suuntautua pieneläinpuolelle kun tähän kouluun hain. Suunnitelmana oli että joskus sitten yrittäis päästä klinikalle töihin. Mutta niin se mieli vaan muuttuu, enköhän mä kuitenkin aio suuntautua tuotantopuolelle, ja joskus sitten ois ihan mahtavaa päästä karjanhoitajan töihin. :hymy: Pieneläinpuolelta on kuitenkin lähes mahdotonta saada töitä, ja kyllä mä tästä tuotantopuolesta tykkään ihan pimeenä!

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 03.12.2013 klo 17:59  
+
0
^ Fiksu päätös ja hyvä kun oot löytänyt sen oman juttusi! :peukku: Ajattelitko ihan karjanhoitajaksi vai erikoistua johonkin esim. siementäjäksi?
Niinhän se on, että tuolle pieneläinalalle koulutetaan liian paljon väkeä verrattuna työllistymismahdollisuuksiin (jos ei halua rueta yrittäjäksi) vaikka onkin todella mukava ja mielenkiintoinen ala. Ja samat aatokset miullakin ja ajattelin alunperin suuntautua myös klinikalle. Lomittajille/karjanhoitajille olisi kyllä töitä, mutta pitäisi ensin sitä varallisuutta hankkia ajokorttiin ja auton pitoon. Mutta alan vaihdos se taitaa olla kuitenkin edessä :hymy:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 03.12.2013 klo 20:24  
+
0
Varmaan mielipide ehtii tässäkin muuttua vielä monta kertaa, mutta ihan joku karjanhoitajan homma ois tosi kivan kuulosta. Mutta tässä on vielä niin kauan aikaa, että ehtii pohtia tarkemmin! Ei onneks vielä tarvi valita kuin tuotannon ja pieneläinten välillä. Lomittajan juttu ei varmaan ois mua varten, en usko että musta ois siihen että pitäis kiertää niin monessa eri paikassa. Mutta eiköhän siihenkin sopeutuis jos töitä sais.

Oishan jossain klinikalla varmasti tosi mielenkiintosta tehdä töitä, mutta pakko ajatella realistisesti että se on ihan lottovoitto jos sieltä töitä sais. Ja nyt kun tuolla navetassa on pyörinyt, niin on tullut huomattua että se antaa itelle paljon enemmän kuin terraarioiden siivous. :nauru:

Ne lehmät on siinä jutussa ihan eri tavalla mukana kuin vaikka gerbiilit ja liskot. Koittaa vähän väliä tehdä kiusaa jos on huono päivä. :nauru:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 03.12.2013 klo 20:31)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 04.12.2013 klo 23:57  
+
0
Huomenna tentti. Oon lukenut tenttikirjan, siinä ei tuntunut juur tulevan uutta asiaa, ihmekään ku ko kirja on vuodelta 1998. Lisäksi oon lukenut luennot. Pelkään tenttiä tosi paljon, koska se proffa tuntuu saavan sitä suuremmat kiksit mitä useampi opiskelija saa hylsyn. Ja kysymykset on samaa tasoa. Suurinpiirtein kysytään jotain kuvatekstejä. Ei mitään oleellista. Saa nähdä kuin käy. :roll:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 10:45  
+
0
Musta tulee tekniikan kandi parin viikon päästä jee! Tutkintoa oltiin puollettu ja kypsäri ja tutkielma on hyväksytty. :)
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 10:52  
+
0

Nika kirjoitti:

Huomenna tentti. Oon lukenut tenttikirjan, siinä ei tuntunut juur tulevan uutta asiaa, ihmekään ku ko kirja on vuodelta 1998. Lisäksi oon lukenut luennot. Pelkään tenttiä tosi paljon, koska se proffa tuntuu saavan sitä suuremmat kiksit mitä useampi opiskelija saa hylsyn. Ja kysymykset on samaa tasoa. Suurinpiirtein kysytään jotain kuvatekstejä. Ei mitään oleellista. Saa nähdä kuin käy. :roll:

Eikö teillä KTT oo nyt? :neutral: Muakin on peloteltu siitä jo NYT niin paljon etten voi kuin toivoa et proffa ehtis jotenkin mystisesti kahen vuoden aikana vaihtua tai näillä mun tenttihermoilla ei kyllä siitä hyvä seuraa..

Mulla oli ajatus pitää lomaa koko joululoma, mutta päädyinkin sitten kokoajaksi töihin ja vielä aika isoilla tunneilla. Tosin saan yhden Ouluviikon enemmän kun kiltatalo menee remonttiin joten siellä on sitten viikko kaikkea "pientä puuhastelua" :nauru:

Nyt on myös se hetki muutenkin kun nuo killan hommat alkaa tosissaan vaikuttaa isosti, vuosi omaan emäntävuoteen ja kun mun emäntävuosi tulee sisältämään sellasen pienen jutun kun Oulun Medixit niin pakko alkaa jo keväällä kysellä ja mietiskellä. Huhu! On nää silti vaan ollu koko opiskeluajan parasta hommaa :kieli:
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 11:08  
+
0
^^ Jeeee, hyvä sinä! :hymy:

Meikä rokkas tentissä tänään vaikken oikein saanut siihen luettua. Läpi se on varmasti, whuhuu.

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 14:10  
+
0
Hienoa Innna! :peukku:

^^Juurikin se KTT. Oli ihan ok lopulta se tentti. Todella paljon vaan piti määritellä erilaisia termejä. Mut ei nyt mitään ihan älytöntä kysytty. Kirja kannattaa tosiaan lukea tarkkaan sitä varten. Saa nähdä muuttuuko kurssi mitenkään fiksummaksi teille, todennäköisesti ei. Hyvä kun tentin alussa jo ilmoitetaan uusintapäivä...
Niissä emännän hommissa onki varmaan tekemistä, varsinkin kun tollanen isompi tapahtuma osuu kohdalle. Onko se 5. vuosi ku on emännäksi pääsee? (Hyvät oli muuten itsarit, kiitos vaan järjestäjille!)
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 14:45)