Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 33

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 16:00  
+
0
Innnalle onnet täältäkin suunnalta! :peukku:

^ Hyvä homma et ees jossain määrin järkevä :D Epäilen kyllä järkevöitymistä, mitä on seurannut mr. keskimmäsitennimienkirjaimet pitämien muiden tenttien kehitystä.. Suunta on välillä ennemmin päinvastoin. Meilläkin taitaa kesää kohden monella suurin paniikki olla epidemiologian kanssa :shifty:

Vitosvuosi on "perinteinen" mutta sitä nyt yleisesti puljataan vähän sen mukaan kuin monta on miltäkin kurssilta ja miten on halukkaita ja "valmiuksia" :) Nyt vaihtunut emäntä on mun kurssikaveri, eli meidän kurssilta on nyt kaks emäntää putkeen, sitten on taas 1/kurssi -tahtia tiedossa seuraavat kaks vuotta ainakin. Nää on kyllä siitä kivoja hommia että ehtii kasvaa tekemiseen ennen ku tarvii ite olla se nimitetty vastuunkantaja!

Ja kiitos, kiva että tykkäsit! Meni kyllä järjestelypuoleltakin tosi hyvin putkeen, mutta itsarit nyt on yleisestikin ihan tosi kivat juhlat aina järjestää :)
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.12.2013 klo 16:04)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 19:04  
+
0
Onnea innna! :hymy:

Mun graduohjaaja vastas vihdoin sähköpostiin. Ehdin jo vähän huolestua, ku ootin vastausta kolme viikkoa... Se on kuulemma jotenkin sairas, ni voipi olla, et mun kakkosohjaajasta tuleekin ykkösohjaaja. Vähän harmittaa, mut onneks se toinenkin ohjaaja on tosi kiva, se on yks mun lemppariluennoitsijoista.

Kaveri haki eilen sen kansitetun gradun ja palautti sen tarkistukseen. Hieman oon kateellinen! minkä pitusia graduja teillä muilla on tai millaset ohjeet teillä on pituudesta? Musta on niin jännä, ku se kaverin gradu on 25 sivua pitkä ja se on kuulemma ihan sopiva. Tosin, kyseessä on 20 opintopisteen opettajagradu, ni vähempikin riittää. Kummasti väheni ahdistus, ku tajusin, ettei sen gradun tartte olla pitkä ku nälkävuosi. Eikä se pituus kaikkee ratkase tietenkään. Graduseminaarin pitäjä kerto, et lyhyin hänen tietämänsä ekologian gradu oli 13-sivunen ja sen tekijä oli saanu siitä E:n. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 19:32  
+
0
^ Meillä on 60 sivua semmonen minimi, tosin tuostakin voidaan joustaa työstä riippuen. Mun gradussa on nyt 65 sivua tekstiä, vielä puuttuu kokonaan johtopäätökset ja analyysistä osa. Veikkaa, että noin 80 sivua tulee. Kandissa tais olla 42 sivua. Se sivumäärä tulee ihan huomaamatta, ei kande stressailla sitä :hymy:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 05.12.2013 klo 19:52  
+
0
^Juu, ja itteni tuntien mulla ei tuu olemaan mitään ongelmaa tekstin saamisessa. Varmaan ongelma tulee olemaan toisinpäin, eli siinä tiivistämisessä, mulla ku on ollu ala-asteelta lähtien tapana kirjottaa pitkästi. :nauru:

Just eilen kaverin kanssa puhuin, ku mua ahistaa, ku lähteitä löytyy koko ajan lisää ja mulle tulee pakkomielle lukee ne kaikki, ku kaikki kuulostaa niin lupaavilta. Mut täytyy se raja johonkin vetää, en mä voi vaan loputtomasti haalia artikkeleita.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 07.12.2013 klo 10:22  
+
0
Kiitos rorys, Nika, Pdm ja Tutuli!

Olihan tuo vissiin toki jo aikakin, kun viisi ja puoli vuotta oon jo samaa juttua opiskellu. :nauru: Nyt tuli vähän "ulkoista painetta", niin sain tartuttua härkää sarvista. Mullahan on tuon tutkielman aineisto periaatteessa ollut jo viime huhtikuusta. Mun kandi koostuu siis yhdestä isohkosta kurssista (Tietoliikenneohjelmistot, for some reason) ja pienestä kolmen nopan tutkielmasta.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 09.12.2013 klo 11:04  
+
0
Sain gradusta todella hyvää palautetta tänään. Proffan mukaan se tulee olemaan tosi kova juttu valmistuessaan, ja aikoo luetuttaa sen melko suurelle joukolle ihmisiä, jotka ovat mukana mittavassa kaupunkisuunnitteluhankkeessa :eek: Käski myös pistää nimensä suosittelijoihin kun haen töitä ja lupaai jeesata siinä muutenkin.

Ehkä ekaa kertaa semmonen olo, että ihan todella oon hyvä tässä mitä teen.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 09.12.2013 klo 19:24  
+
0
^Kuulostaa hyvältä :)

Minä esittelin tänään kandityöni. Entisenä esiintymisjännittäjänä (ja jännitin joskus muuten niin että melkein oksensin) on aika siistiä, kun nykyisin pystyy ihan hyvin luokan edessä heittämään vaikka mitä settiä näin lähes täysin valmistautumatta, eikä tunnu missään. Sain vielä palautetta kurssin vetäjältä, että tosi kiva ja reipas esiintyminen :aurinko:

Lisäksi pääsin taas läpi yhden kurssin. Noppia vaan sataa!

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 12.12.2013 klo 17:01  
+
0
Mulla on alkanut kutkuttaa haku maisteriksi. Siitäkin huolimatta, että opiskelu on kallista ja paikoin raskastakin analyyttistä puurtamista.

Siihen tulokseen olen tullut, että menisin takaisin Englantiin. Se ainoa englanninkielinen linja, mikä kiinnosti minua Suomessa, ei ole tullut takaisin vieläkään. Ja muuten vieraskielinen tarjonta on äärimmäisen suppeaa. Opiskelukielen vaihtaminen suomeksi taas tarkoittaisi sekä suomen että ruotsin kielen kursseja, mitkä koen tässä vaiheessa itselleni turhiksi.

Löysin äärimmäisen mielenkiintoisen uuden tutkinto-ohjelman Englannista vanhasta yliopistostani, mikä käsittelee nykytaidetta. Kirjallisuuden lisäksi pääsisi halutessaan pureutumaan myös elokuvataiteeseen ja teatteriin. Opettajilta olen onnistunut pokaamaan jo suositukset, ja vielä totesivat, että valinta sopisi minulle hyvin. Tutkintoon sisältyisi työharjoittelu Institution of Contemporary Artsissa Lontoossa.

En vain tiedä, onko tutkinto loppujen lopuksi "järkevä". Tarkoitan, nyt kun olen töiden kautta saanut statuksen toimittajana, minun olisi ehkä viisasta panostaa journalistisiin tai media-alan opintoihin enemmän, kun niitä on alla jokseenkin vähän. Mutta kun siihen sisältyvät opetussuunnitelmat eivät minua järin inspiroi. Ennemmin janoan saada lukea lisää taiteesta, koska se on suurin intohimoni. Usein töissäkin tuntuu, että haluaisin vain upota syvemmälle tekstiin, kuin vain raapaista kevyesti pintaa hektisessä tahdissa. Enkä osaa sanoa, onko juuri toimittajuus sitä, mihin haluan kirjoittajana juurtua.

Toki maisterintutkinto nostaisi palkkatasoani myös toimittajana, oli ala mikä hyvänsä. Opiskelu Englannissa vain maksaa. Maistereihin menee se 5000 puntaa ja toki nyt yritän saada stipendiä jos haen, mutta mikäli sellainen ei osu kohdalle, on otettava lisää lainaa.

Pohtimista, pohtimista...
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: OPISKELUPULINA - Torstaina, 12.12.2013 klo 20:02  
+
0
Luin tänään (ja eilen, ja toissapäivänä, ja maanantaina) korva-, nenä- ja kurkkutauteja. Jos en pääse tällä ees läpi niin en ala. Stressaan jotenkin nyt ihan hirvittävästi näistä kursseista kun ei nyt nelosvuonna auttaisi hirveästi jättää mitään rästejä kerääntymään, yksi kun niitä on jo valmiiksi....
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 15.12.2013 klo 09:52  
+
0
Unohdin tänne laittaa, mutta viime viikolla tuli tieto että miä pääsin kouluun! Tammikuussa alkaakin sitten aikusipuolella lähihoitajaksi opiskelu :hymy: Mukava, kun on tämän työttömyysjakson jälkeen jotain muutakin tekemistä.
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

tipsu12

tipsu12
Viestimäärä: 23

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 25.12.2013 klo 09:53  
+
0
Voisiko joku ihan oikeasti asiasta tietävä vastata tähän; arvostetaanko Suomessa tai muualla Euroopassa Virossa opiskelleita eläinlääkäreitä? Nimenomaan Tartossa. Kuulen niin erilaisia mielipiteitä, paras kai olisi jos kysyisi joltain klinikan työntekijältä, mutta kun ei nyt ole käyntiä eläinlääkärissä.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: OPISKELUPULINA - Maanantaina, 30.12.2013 klo 09:09  
+
0
Mä oon hakemassa opiskelemaan aikuiskoulutukseen, pintakäsittelyalan perustutkintoa. Jäisin opintovapaalle töistä ja hakisin tuota koulutusrahaston koulutustukea.
Onko täällä kellään siitä kokemusta, onko se ainoa tulonlähde sen jälkeen?
Mietin vaan, että aika tiukille vois vetää jos palkasta tippuisi vielä muutama satanenkin pois. Tossa kumminkin on asuntolainaakin vielä makseltavana.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Mangusti

Mangusti
Viestimäärä: 35

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 09:11  
+
0
Moikka! Kovasti ois suunnitelmissa kouluttautua oppisopimuksella pintakäsittelijäks/maalariks, kun töitä ei tällä alalla tai muullakaan tunnu löytyvän :/ pelottaa vaa vaan etten löydä hyvää työpaikkaa ja mitä jos kiinnostus lopahtaakin ja hommasta tulee pakkopullaa..toisaalta ei se voi olla kamalempaa ku tää työttömyys ja kotona nyhjötys :hymy: onks teillä kokemuksia oppisopimuksista ja miten on menny ja löytykö paikka helposti? tartten vähä rohkasua et uskallan mennä kysymää tuolta aikuiskoulutuskeskuksesta :nolo:

Mangusti

Mangusti
Viestimäärä: 35

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 09:20  
+
0

Eldarwen kirjoitti:

Mulla alkaa kans maanantaina, ja jännittää niin että nytkään en saa nukuttua. :eek: Jännitän aina kaikesta, oonhan mä nyt näitä "koulun ekoja päiviä" kuitenkin ennenkin kohdannu ettei pitäis olla niin kamalaa, mutta silti mua jännittää kaikki. :nauru:

Mutta mulla on söpö ankkapenaali ostettuna ja paljon kaikkia kivoja kyniä. Ja tottakai ne haalarit. Voin sanoa että sain hetken aikaa ettiä sopivia haalareita, ei oo kyllä noita tehty naisille.. Joku kohta ei mahdu sisälle ja toisesta kohdasta on niin isot että ei muutakun ompelukone esiin.



Hitsi ku en älynny näitä viestejä yhtään aikasemmin..meikäläine on siis käyny läpi tuon eläintenhoitaja koulun, eri paikassa tosin :D tuli kauheen nostalgine olo ku muisteli miten paniikissa ite oli ku oli lähössä kouluu:nauru:

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 12:38  
+
0

Mangusti kirjoitti:

Moikka! Kovasti ois suunnitelmissa kouluttautua oppisopimuksella pintakäsittelijäks/maalariks, kun töitä ei tällä alalla tai muullakaan tunnu löytyvän :/ pelottaa vaa vaan etten löydä hyvää työpaikkaa ja mitä jos kiinnostus lopahtaakin ja hommasta tulee pakkopullaa..toisaalta ei se voi olla kamalempaa ku tää työttömyys ja kotona nyhjötys :hymy: onks teillä kokemuksia oppisopimuksista ja miten on menny ja löytykö paikka helposti? tartten vähä rohkasua et uskallan mennä kysymää tuolta aikuiskoulutuskeskuksesta :nolo:



Täällä kaakkois-suomessa (Imatralla) ei edes maalausliikkeisiin oteta oppisopimuksella. Töitä on niin vähän tarjolla, ja käytetään vain meitä ammattikoulun pinttiksiä sitten työharjoittelujaksoissa ettei tarvitse maksaa palkkaa yms. Lappeenrannassa en tiedä kuinka aikuispuolella toimitaan. Meillä siis täällä vaan tavallinen ammattikoulupohjainen tutkinto, aikuispuolta ei ollenkaan.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 12:55  
+
0
Aikaisempaan kyselyyn työskentelyn/opiskelun tasapainosta:
Olen tullut siihen tulokseen tässä jo lyhyen ajan sisällä, että jos panostan opiskeluun, niin ei ole aikaa tehdä töitä :P. On mulla muutamia graafisia juttuja, joita teen silloin tällöin, mutta kyllä ne varastohommat on olleet jäissä jo pari kuukautta, kun ei vaan kerkeä/jaksa.
On tullut niin paljon uutta juttua vastaan, että tehtäviin menee kotonakin useampi tunti viikolla ja viikonloppuna. Ja sitten jos on saumaa, niin sit mut löytää mieluummin rentoutumasta, eikä panikoidessa tekemällä mitään mitä ei ole ihan pakko.

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:42  
+
0

jonzku kirjoitti:

Miten hitossa taas voi tulla tunne, että opiskelen ihan väärää alaa? Me ollaan viimeiset, jotka tuolta valmistuu, koska restonomi-linja lopetetaan Turussa ja tuntuu, että opetuskin on sen mukasta.


Valitettavasti opetuksen taso on aina ollut vähän mitä on... Nimim. 10 op plakkariin, kun tehtiin koko ryhmän voimin "palvelukäsikirja". Ja miksikö? Koska ei ollut opettajaa. Ollenkaan. Joten jotain piti keksiä...

Mä en nyt millään meinaa päästä yli mun halusta opiskella fysioterapeutiksi. En tiedä yhtään, olisko se oma ala, mutta haaveena se on tullut ja mennyt jo pidemmän aikaa epäsäännöllisen säännöllisesti.

Mangusti

Mangusti
Viestimäärä: 35

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:51  
+
0

mmaija kirjoitti:

[quote=Mangusti]Moikka! Kovasti ois suunnitelmissa kouluttautua oppisopimuksella pintakäsittelijäks/maalariks, kun töitä ei tällä alalla tai muullakaan tunnu löytyvän :/ pelottaa vaa vaan etten löydä hyvää työpaikkaa ja mitä jos kiinnostus lopahtaakin ja hommasta tulee pakkopullaa..toisaalta ei se voi olla kamalempaa ku tää työttömyys ja kotona nyhjötys :hymy: onks teillä kokemuksia oppisopimuksista ja miten on menny ja löytykö paikka helposti? tartten vähä rohkasua et uskallan mennä kysymää tuolta aikuiskoulutuskeskuksesta :nolo:



Täällä kaakkois-suomessa (Imatralla) ei edes maalausliikkeisiin oteta oppisopimuksella. Töitä on niin vähän tarjolla, ja käytetään vain meitä ammattikoulun pinttiksiä sitten työharjoittelujaksoissa ettei tarvitse maksaa palkkaa yms. Lappeenrannassa en tiedä kuinka aikuispuolella toimitaan. Meillä siis täällä vaan tavallinen ammattikoulupohjainen tutkinto, aikuispuolta ei ollenkaan.[/quote]

Luulis et Oulun kokoses kaupungis nyt löytyis :D vaik toisaalt ei pitäs ehkä luottaa siihen..ei vaan hotsittas yhtään mennä perus amiksee ku se on haukiputaalla ja sinne on kuitenkin sen verra matkaa ja se opintotukien kaa eläminenkää ei houkuttele. oppisopimuksen kaa sais palkkaaki :)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:56  
+
0
^Toivotaan että tilanne siellä on parempi oppisopimuslaisilla. Onhan se paljon parempi tapakin opiskella kun tää perus amis, missä suurinosa päivistä on sitä että odotetaan joko opettajaa, tarvikkeita tai raksapuolen poikia korjaamaan jotain että voidaan sen jälkeen käydä itse töihin. Ala on kyllä ainakin ihana!
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 14:59  
+
0
Joko jengillä on kevään suunnitelmat valmiina?

Mulla ois tiedossa yks kirjatentti (Humanizing the Web: Change and Social Innovation, kuin siistiltä tää kuulostaa!!), muutama kurssi (Advanced Topics in Human Centered Design, yks testauskurssi ehkä..., ehkä yks mitä yritin viime keväänä, mutta joka oli melko ohjelmointipainotteinen ja siksi aikas aikas hankala minulle) ja sitten toivottavasti joskus touko-kesäkuussa alkais diplomityön tekeminen! Syksyllä ois pari kolme kurssia toivottavasti ja keväällä haluaisin käydä vielä yhden testauskurssin. Ja sitten mun tutkinto vois olla vaikka siinä!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28174
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 15:15)