Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 22.04.2013 klo 21:46

Opiskelupulina

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 33

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 15:07  
+
0
^ Sun tutkinto vaikuttaa jo ihanan valmiilta.

Mä ajattelin tusata gradun nyt keväällä ja käydä ehkä kurssin tai kaksi. Kaksi kurssia jää käymättä mitkä pitäisi just nyt käydä, koska läsnäolopakon takia en vaan yksinkertaisesti pysty suorittamaan ko.kursseja. No, sit ei ois enää paljoa, pedagogiset ja pari kurssia. Silti tuntuu epätoivoisen kaukaiselta ajatukselta tuo valmistuminen.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 15:19  
+
0
Mun pitäis hioa gradun johtopäätökset ja käydä työ läpi. Nyt tietty vaan pukkas kivan flunssan, ajatus ei kulje sitten yhtään. Proffalle pitäis tunnustaa etten ole tenttinyt yhtä syventävän kurssin kirjapakettia.. Se nyt tuskin on ongelma kun oon anyway tehnyt syventäviä 2op ylimääräistä.

Kohta se ois kypsäriä ja paperinpyörittelyä vaille valmis.

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 15:36  
+
0
Hehhetihee. Huomasin eilen, että en ole ilmoittautunut yhdelle kurssille, joka vaaditaan kandivaiheessa, joten jos en nyt sähköpostilla kinuamallakaan pääse sille kurssille, siirtyy kandiksi valmistuminen syksyyn. Ihan uskomaton motivaatio kyllä nyt vääntää tätä työtä, kun sen tarvii pahimmassa tapauksessa olla valmis vuoden päästä... No, onneksi niitä maisterivaiheen opintoja voi suorittaa jo tässä samalla. Mutta itseni tuntien toi työ jää roikkumaan jos en tee sitä nyt pois alta. Oi miksi kandisemman kaikki osiot ei voi olla suunniteltu yhdeksi kurssiksi vaan kaikkiin viiteen pitää ilmoittautua erikseen ja säätää niiden aikataulujen kanssa.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 16:39  
+
0
Onnea Rorys! Jaksaa painaa!

muok. Mun pitäis siis vielä dippatyön 30 op lisäksi tehdä 34 op kursseja. Ei se nyt niin pahalta kuulosta.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.01.2014 klo 16:45)

Mangusti

Mangusti
Viestimäärä: 35

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 16:59  
+
0

mmaija kirjoitti:

^Toivotaan että tilanne siellä on parempi oppisopimuslaisilla. Onhan se paljon parempi tapakin opiskella kun tää perus amis, missä suurinosa päivistä on sitä että odotetaan joko opettajaa, tarvikkeita tai raksapuolen poikia korjaamaan jotain että voidaan sen jälkeen käydä itse töihin. Ala on kyllä ainakin ihana!



Jep. yhden amiksen kokeneena sain ihan tarpeeks. Eikä siellä koulussa opetuskaa ollu mitenkää parhaasta päästä..

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 17:11  
+
0

innna kirjoitti:

Joko jengillä on kevään suunnitelmat valmiina?



Mulla on opetusharjoittelu, joka jatkuu helmikuun lopulle saakka. Helmikuun loppuun mennessä pitäis kandikin hioa valmiiksi. Sit loppukeväälle onkin vain pari kirjatenttiä :cool:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 17:25  
+
0
Kiersin tänään koko päivän hakemassa erilaisia allekirjoituksia ja merkintöjä tutkintoanomusta varten. Ei sitten yhtään vaikeammaksi ole voitu tota tehdä :eek: No, reilun viikon päästä mun pitäis sitten olla luonnontieteiden kandidaatti :jjei: Lähes kaikki maisterivaiheen suorituksetkin alkaa olla taputeltu. Gradun kanssa täytyy ahertaa vielä muutama viikko (riippuen vähä ahkeruustasosta).

Valmistuminen pelottaa ja jännittää.. Koko opiskeluaika on ollu melkoista sluibailua ja kohta pitäis oikeasti alkaa ottaa vastuuta ja panostaa. Haluan kyllä jo eteenpäin, mutta silti tuleva elämänmuutos mietityttää. Pitäis kai alkaa jo soitella töiden perään, muttamutta.. :shifty:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 17:30  
+
0
^ Toi vika kappale on ihan kuin mun näppikseltä! Onnea jo etukäteen kandidaatin tutkinnosta :)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 18:31  
+
0
^ Kiitos :hymy: Millaisella aikataululla sun olis tarkoitus valmistua? Vai ootko asettanu vielä mitään tavoitepäivämääriä?

Pakko myöntää, että mä kyllä odotan ehkä eniten sitä, että alkais ansaita rahaa :aurinko: Onhan tässä jo niin monta vuotta kituuteltu ja oltu ostelematta ihan käyttötavaroita, joita tarvis/haluais, että ei oo kai ihmekään.. Toivottavasti työllistyminen silti olis vähä muutaki kuin rahan ansaitsemista :nauru: Ei kai sitä muuten millään jaksa seuraavaa puolivuosisataa..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 20:21  
+
0
Mulla samoja valmistumispelkoja. Vakituinen kokopäivä työsoppari on kirjotettu alkamaan 1.3. ja sitä ennen pitäis insinöörityö kirjotella ja läpästä yks kurssi. Tänään hahmottelin inssityön rakenteen ja sairasta kyllä: odotan sormet syyhyten että pääsen alottamaan. Olisin kirjottanut heti osan, mutta tiedän haluavani kirjottaa kerralla enemmän ja tää aika on vähän huono, pitäis jaksaa herätä aamulla töihinkin.

Mä oon opiskellut nyt putkeen 16 vuotta. En oo pitänyt välivuosia tai taukoja. Miten mä osaan olla kokopäiväisesti töissä? Ei enää pitkiä lomia ja random kahden tunnin päiviä jollon voi rauhassa vaikka joka aamu juoda aamukahviaan ;;__;;
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: OPISKELUPULINA - Tiistaina, 07.01.2014 klo 23:05  
+
0
Tsemppiä kaikille valmistumisen kanssa (ja onnea) :)

Mun kevät on semmoinen 40 nopan kevät, jos saan noi rästitentit läpi. Kursseista tulee 29 pongoa ja sekin kyllä riittää, saa tuet ainakin. Enemmänkin voisi ottaa muuten, mutta otin vielä yhden jaostohomman (en suostu olemaan vielä liian vanha tällaisiin!!), joten ensi vuonna sitten.. Syksykin on jo aika lailla aikataulutettu, mutta muutama kurssi sinne pitäisi vielä keksiä lisää, että saan riittävästi pojoja. Kyllä tämä tästä, hitaasti mutta varmasti! :hymy: Ja kevättä kohti helpottaa, tämä eka periodi on pahin ja sitten kursseja vaan tippuu pois mitä lähemmäs kesää päästään.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 12:24  
+
0
sändi, en ole asettanut mitään tavoitepäivämäärää, mutta tammikuun aikana haluaisin saada gradun suht koht valmiiksi.

Mangusti

Mangusti
Viestimäärä: 35

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 13:07  
+
0
No meikäläine otti yhteyttä sinne oppisopimuskeskukseen ja nyt edessä on työpaikan etsintä. Jännittää miten mahdan löytää hyvän:roll: aikoinaa työssäoppimispaikkojen löytyminenkin oli kiven alla :mad:

superlatiivi

superlatiivi
Viestimäärä: 132

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 15:50  
+
0
Phuuh, nyt alko kandikuukaus. Oon epävirallisesti vääntäny kandia kohta vuoden päivät, lähinnä aihetta pohtien ja kirjallisuutta etsien. Meillä kun ei oo mitään kandisemmaa ja kandiohjaustakaan ei oikeen oo saatavilla. Nyt ois kuitenki kasassa jo 20 sivua tekstiä, mutta kaikki suoraan kirjoista/artikkeleista, eli koko juttu pitää vielä kirjottaa helposti luettavaan muotoon. Kyllähän ton helposti kuukaudessa tekee, kunhan vaan alottais. :viheltel:

Meijän viiden hengen opiskelukaveriporukasta yhellä on kans enää kandiopinnoista toi kanditutkielma tekemättä ja kahella muulla taas on 8.2. vika kandiopintoihin kuuluva tentti. Päätettiin siis yhdessä, että kaikki runnotaan noi kandiopinnot kuntoon tohon mennessä ja sit juhlitaan nii että oksat pois. :jjei: Hyvä kimmoke saada toi tehtyä, muuten riittäis että väännän sen toukokuuhun mennessä, mut kavereiden painostus auttaa kyllä vääntää ton ennätysajassa valmiiks. Sit syksyllä oiski jo gradusemma luvassa, kannatti jättää tää kandin vääntäminen viidenteen opiskeluvuoteen...........

Niin ja opiskelupaikkana siis Helsingin Yliopiston valtiotieteellinen tiedekunta ja pääaineena sosiologia. Kandin aiheena taas Rape as a weapon of war in the Democratic Republic of Congo, tarkasteluaikavälinä ~1998-2012 noin suurinpiirtein, aikavälin pituus riippuu siitä miten pitkältä aikaväliltä saan asiaa mahtumaan siihen alle 30 sivuun. Meille ku kaikki laitoksen tyypit jankuttaa että älkää ihmeessä kirjotelko yli 30 sivun kandeja, koska kukaan ei jaksa lukee niitä. :D
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.01.2014 klo 15:52)

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: OPISKELUPULINA - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 16:22  
+
0
Onnea kaikille lähiaikana tai millon vaan valmistuville!

Mulla alkaa huomenna uus koulu, iik! Kauhean (positiivisella tavalla) jännää mennä uuteen kouluun uudella paikkakunnalla. Toivon tosiaan, että tykkään opiskelusta, vaikkei kemia nyt totta puhuen ookaan mitään sellaista minkä opiskelusta oisin koko elämäni haaveillut. Se on kuitenkin jollain tasolla ihan kiehtovaa vaikkei puhtaana luonnontieteenä ihan natsaakaan, ja opettajan ammatti vois hyvin sopia mulle. Vähän katselin jo mitä kursseja mahdollisesti voisin ottaa, mutta kai se huomenna tai ylihuomenna paremmin selviää.

Samalla oon hakemassa vielä yhden kerran eläinlääkikseen. Sen suhteen oon melko levollisin mielin. Oon pienissä määrin aloitellut lukemista, mulla on järkevä suunnitelma ja mun uudet opinnot saanen järjestettyä tälle keväälle hakemista tukeviksi. Mulla on hurjasti laskettavaa materiaalia ja ihan ok lähtötaso viime vuodelta. Sitä paitsi viimekertainen koe oli niin epäsopiva mulle, että ei se tänä vuonna juuri kauheampi voi olla. (Tämä on varmaan se hetki, jolloin koputetaan puuta. Lujasti.) Asun myös kevään itekseni, joten kukaan ei häiritse lasku- ja lukurauhaani, jollen itse niin tahdo. Jos nyt sitten käykin niin kurjasti, etten taaskaan pääse, on mulla sentään ihan kelvollinen kakkosvaihtoehto.

Koska oon hirvee haihattelija, vähän tekis mieli sitä kotieläintiedettäkin hakea vielä lukemaan, kun oon parina vuonna jo harkinnut. Se kuulostaa niin kauheen mielenkiintoiselta ja monipuoliselta, mutta jälleen se on ala, josta ei valmistu varsinaisesti mihinkään ammattiin. Vaikka se seikka varmaan näin aikuisena ihmisenä pitäiskin osata hyväksyä, vähän jännittää.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 18.01.2014 klo 20:07  
+
0
^ Mites sulla on lähtenyt uudessa koulussa rullaamaan? :hymy:

Onko muille tuttu Graduttaa-blogi? Musta se on ihan törkeen hyvä :nauru: Olen kokenut lukuisia samaistumisenhetkiä!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 18.01.2014 klo 21:43  
+
0
^Juu, mää linkitin sen tänne sivul seittemän. :wink: Mut se on niin hyvä, ääneen saa aina nauraa!
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 18.01.2014 klo 21:45  
+
0
^ No mä aattelin et takuulla joku on sen tänne jo linkittänyt, mutten jaksanut alkaa kahlailee sivuja läpi :nauru:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: OPISKELUPULINA - Lauantaina, 18.01.2014 klo 21:50  
+
0
^Juu, ja se menee helposti ohi, ku en oo linkannu sitä tolla nimellä. Joten no hard feelings. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu lauantaina, 18.01.2014 klo 21:56)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: OPISKELUPULINA - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 22:05  
+
0
mulla olisi tarkoituksena lähtä uusimaan äikkää ja terveystietoa nyt keväällä, molemmista olisi haaveina se M (mikä jäi molemmissa pisteen päähän..), mutta siis toki se ällä mielessä sinne kokeeseen mennään :nauru: sitten olisikin tarkoitus hakea terveydenhoitoalalle kajaaniin. mietin myös sairaanhoitoalaa, mutta onko ne miten erilaiset koulutukset? ja tietääkö kukaan onko pääsykokeissa matemaattisia tehtäviä?

ja jos on jo opiskelupaikka (kemin ammattikorkeakoulussa sosiaalialalla, mutta siitä on pitänyt välivuoden), niin mitenkä sitä katsotaan uuteen kouluun haettaessa? menettääkö tämän varman paikan vai voiko sen aloittaa normaalisti, jos nyt ei pääse kevään hauissa sille alalle, mitä lähti kokeilemaan.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28163
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545653
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 10:00)