Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 21:13

Oululaiset koiranomistajat

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 29

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Perjantaina, 11.02.2011 klo 14:42  
+
0
Mekin käytiin ennen Akuutissa, mutta ei enää. Nykyään suosin Ouluvettiä, mutta Lemmikin eläinlääkäreistä tykkään eniten. Myös kaupungin ell:n luona on käyty ja sieltäkin saatu erittäin hyvää palvelua. Vertailun vuoksi hintatasoa:

- hammaskivenpoisto + parin etuhampaan pois Akuutissa 240€
- hammaskivenpoisto + parin P hampaan poisto + rokotukset kaupungin ell:n luona 110€
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Perjantaina, 11.02.2011 klo 14:56  
+
0
Täältä ehdottomat suositukset eläinlääkäri Leena Oksaselle, löytyy aina aikaa, asiakasta kuunnellaan, eläintä kunnioitetaan ja lääkäri on todella sympaattinen! Nyt testattiin Oulun Eläinklinikka, mistä ei kyllä löytyny moitittavaa. Akuuttiin en mene kuin hätätapauksessa, aina kiire ja joutuu paljon odottelemaan sekä mennessä että lähtiessä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Aurum

Aurum
Viestimäärä: 108

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Perjantaina, 11.02.2011 klo 15:11  
+
0
Mä olen huomannut saman, että Akuutissa ei oikeestaan koskaan vastata(ellei jaksa roikkua jonossa tuntitolkulla).
Me ei kaupungin ell.ille päästä kun ollaan naapurikunnassa.
Yksi kimalaisenpiston aiheuttama päänturpoaminen käytiin siellä, kun eivät halunneet jättää pentua kärsimään.
Palvelusta tykkäsin, kun oikeasti kuunneltiin ja vastattiin lähes hysteerisen emännän kyselyihih :D
Kultainennoutaja narttu -10
Saksanpaimenkoira narttu -16

Saksanpaimenkoira narttu 2011-2016
Dalmatiankoira narttu 2004-2013
Dalmatiankoira narttu 2003-2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Perjantaina, 11.02.2011 klo 15:16  
+
0
^ Mulla taas ei jääny kovin hyvä fiilis kun jouduin soittaan kaupungin ellille. Peppi oli sillon ihan pieni pentu ja tippu aamulla sängystä (joo, tyhmä kun nostin sen sinne halailtavaksi ja nukahin. Peppi nukahti siis myös ja unissaan kierähti alas). Pentu kiljuu ihan täyttä kurkkua ja paniikissa soitin päivystykseen, niin eivät ottaneet meitä vastaan. Aina kun Peppi vähänkään liikahti niin alko uudelleen kiljumaan. Akuuttiin ottivat meidät sitten vastaan ja pentu kuvattiin, ei onneksi ollu ku revähdys, mutta mistä sitäkään ois voinu tietää. Jäi kyllä hyvin ikävä tunne itelle ettei meitä otettu tarkastettaviksi sinne.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 09:28  
+
0
Mulla on akuutista vaan hyvää sanottavaa. En ole kertaakaan joutunut odottamaan, paitsi jos itse olen tullut liian ajoissa paikalle. Eläinlääkärit ovat olleet todella mukavia ja vastailleet kaikkiin kysymyksiin ystävällisesti. Enkä muistaakseni ole joutunut puhelimessakaan mitenkään normaalia pidempiä aikoja odottelemaan. Mutta mehän ollaankin käyty vaan rokotuksissa, hampaanpoistossa ja kastraatiossa, mitään akuutteja asioita meillä ei onneksi ole ollut.
Ja tykkäsin kovasti siitä niiden pentukerhosta, johon pääsi kun kävi hakemassa sieltä ensimmäiset rokotukset.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 10:38  
+
0
Karvakamu: Millasia hintoja siellä Oulun Eläinklinikalla oli? Se on vissiin tuossa Kaakkurissa? Varmaan vaihdetaan Akuutista sinne mekin, sen verran lähempänä ois ja jos hinnatki on alhasemmat niin mikäpäs siinä. Ei tosin ole Akuutistakaan moitittavaa, vähänhän siellä joutuu odottelemaan aina, mutta palvelu on kyllä aina ollut hyvää. Taran kanssa ollaan käyty siellä useampaankin kertaan tuon sen takajalan takia.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Aurum

Aurum
Viestimäärä: 108

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 10:57  
+
0
Akuutissa ei saannut edes ensi rokotuksille mitään pentutarkastusta. Alle 3min, piikki niskaan ja maksamaan... Ei jutellu eikä vastaillu mitään. Sitten toiset rokotukset Akuutissa ja sai sillon se "pentutarkastuksen" Vähän ihmetteli tämä lääkäri edellisen ell.lin hommia.
Maksamaan sanottiin että huuetaan kun lasku kirjautuu koneelle. 45min odottelun jälkeen menin kysymään että joko se lasku olis siellä kun tuo pentu pissaa kohta sisälle. Virkailija vaan nauraa että on ollu jo ½h.
Juust juu... Se oli viimenen kerta kun me siellä käydään, ellei oo ihan pakko.
Kultainennoutaja narttu -10
Saksanpaimenkoira narttu -16

Saksanpaimenkoira narttu 2011-2016
Dalmatiankoira narttu 2004-2013
Dalmatiankoira narttu 2003-2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 12:39  
+
0
^ Jep, mulla pissas pentu syliin nukkuessaan (rauhotettu just) ja virkailija ihmetteli, että kuinka se nyt sillai.. Sanoin, että tämähän on ihan tokkurassa, tuskin voi hallita rakkoaan mitenkään nyt.

Kerran kun oltiin meidän entisen koiran kanssa siellä, niin onneksi oli äiti mukana. Äiti meni autoon tokkuraisen koiran kanssa, niin odotin laskua kans melkeen tunnin. Tuon jälkeen me vaihdettiinki Oksasen Leenalle. Ikinä ei tarvi odottaa ja palvelu on mitä parhainta. Hänen luonaan myös tämä kyseinen koira nukutettiin, ja tilanne ei ois voinu olla rauhallisempi ja itse sai surra siinä ja hyvästellä koiran ihan rauhassa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Aurum

Aurum
Viestimäärä: 108

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 12:57  
+
0
^ Näinpä...
Sinne nyt on vaan pakko vajaa vuoden päästä mennä että saa nuo silmätutkimukset. Lemmikissä otatan lonkka- ja kyynärkuvat.
Kultainennoutaja narttu -10
Saksanpaimenkoira narttu -16

Saksanpaimenkoira narttu 2011-2016
Dalmatiankoira narttu 2004-2013
Dalmatiankoira narttu 2003-2014

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 12.02.2011 klo 14:25  
+
0
Ah, nyt Nutti huomasin sun viestin!
Käyntimaksu 20e. Me käytiin siellä siis korvatulehduksen takia. Saatiin lääkkeet mukaan. Yhteensä meni 96e, sis. käyntim. + lääkkeet + tarvikkeet + tutkimukset.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Torstaina, 17.03.2011 klo 13:25  
+
0
Mää en oo kyllä huomannut Akuutissa mitään erityisen huonoa. Kissa on käyty leikkauttamassa Akuutissa, ja Lillin rokotukset kans sieltä. Tykkäsin kans siitä pentukerhosta, tosi kiva että siellä järjestetään sitä, kun meillä on iso puute pentukavereista.

...Mistä pääsenkin siihen, että Intiössä asutaan nykyään eli siellä nyt tulee koirapuistoiltua, kun neiti on jo 4,5kk ja rokotukset kunnossa. Miksei Ainolassa tai Tuirassakin. Autoa ei ole.
Lilli on tosi iloinen ja reipas pentu, paitsi muiden koirien seurassa; se pelkää aikuisia vieraita koiria, (hihnassa haukkuu ja puistossa vetäytyy nurkkaan nyhjöttämään) mutta pentujen kanssa tulee alku-ujostelun jälkeen hyvin toimeen! Lilli on nyt vähän päälle 5 kg. Leikkiseuraa kaivataan siis kilteistä ja ei liian isoista aikuisista koirista ja pennuista! Mieluisten sellaisista jotka ei juokse suoraan päin vaan tutustuu vähän "hienovaraisemmin". :nauru:

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Torstaina, 17.03.2011 klo 15:40  
+
0
Me käydään Akuutissa kaikkien kanssa. Odotella saa usein, mutta onneksi mulla ei ole koskaan kiire ku koirien kanssa sinne menen. Puhelimeen vastataan ihan kivasti mun mielestä, nykyään paremmin kuin vaikka vuosi sitten. Tiedä mistä johtuu.

Rose Oliskohan Bassosta Lillille leikkikaveriksi? Asutaan tässä niin lähellä että voitais hyvin käydä puistossa. Ja jos muu lenkkiseura ja harjoitteluseura kävisi niin olis kiva jonkun kanssa yhessä pähkäillä ja opettaa pennulle uusia juttuja.
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Torstaina, 17.03.2011 klo 22:55  
+
0
Anpunen, lähetin sulle yksityisviestiä. :)

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Torstaina, 17.03.2011 klo 23:31  
+
0
Täälläkin olisi yksi intiön puiston lähistöllä asusteleva :heiluti:
Sakis tulee ihan hyvin toimeen toisten kanssa, jos saa rauhassa tutustua. Mekin voitaisiin joskus tulla puistoseuraksi. :hymy:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Torstaina, 24.03.2011 klo 16:07  
+
0
Anpunen, mahdettiinko me törmätä tänään kahden kolmen maissa tuolla intiön puistossa? En kehdannu kuitenkaan kysästä ootko kc:stä, etten ois vaikuttanu ihan hölmöltä, jos se et ollutkaan sinä :shifty:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 09:17  
+
0
Ja mä mietin että Sakis kuulostaa nimenä tosi tutulta, että ootko sieltä kääpiöpinserifoorumilta tai jostain "tuttu"
Tää alkaa olla jo ihan hölmöä ku joka nurkalla onki joku kclainen :D

Eli mehän siellä oltiin palelevan pikkuraasulin kanssa päiväreissulla. Mä en tiedä mitä sille pitäisi pukea että sen kanssa voisi olla pidempään ulkona. Ehkä nää ilmat tästä lämpenis.

Me voitais tänään mennä kahdeksitoista Basson kanssa puistoon, Intiöön siis. Jos joku sattuu tämän hoksaamaan niin tulkaa seuraksi :)
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 13:08  
+
0

Anpunen kirjoitti:


Me voitais tänään mennä kahdeksitoista Basson kanssa puistoon, Intiöön siis. Jos joku sattuu tämän hoksaamaan niin tulkaa seuraksi :)




Hei tämähän ois aika hyvä käytäntö täällä, että ilmottais vaan ku on menossa jonnekkin, ja sitten seuraa tulee jos tulee. Mutta ainaki on mahdollisuus että joku tulis! :peukku:

Hipsu88

Hipsu88
Viestimäärä: 3

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 14:05  
+
0
Heippa! Täällä yksi oululainen koiranomistaja. Tulin tänne kysymään teidän mielipidettänne liittyen tämänpäiväiseen koirapuistoiluun. Olimme Nokelan puistossa vuoden ikäisen sekarotuisen narttumme kanssa. Hän on n. 20 kg pitkäkoipinen laiheliini. Puistossa oli yksi nöffi. Ajattelimme, että mennään nyt kun näytti aika rauhalliselta tapaukselta. Paikalle tuli kuitenkin hetken päästä toinenkin nöffi, vielä isompi. Koiramme selvästi pelkäsi kun molemmat isot nöffit leikkivät hänen kanssaan ja olivat kimpussa. Meidän koira näytti hampaita ja koitti pitää koirat kauempana, koska sitä pelotti koirien koko. Toinen nöffeistä murisi koirallemme. Huikkasin sitten omistajille, että voisivatko nämä ottaa koiransa pois meidän koiran kimpusta, kun selvästi pelkää niitä. Omistajat vaan alkoi valittaa, että menkää pienten koirien puistoon, mikäli heidän koiransa ovat liian isoja. Eivät siis tehneet mitään ottaakseen koiriaan kauemmaksi. Lopulta yritin itse käskeä koiria kauemmaksi ja saada omaa koiraani kiinni. Kun vihdoin sain oman koirani kauemmaksi, sanoin nöffien omistajille, että heidän käytöksensä oli aivan ihmeellistä, vaikka ovat aikuisia ihmisiä (40-50-vuotiaita). Sanoin, että heidän olisi kuulunut pitää koiransa kauempana kun ovat noin isojakin. Nämä vain totesivat, että olen vasta nuori tyttö ja minua kaduttaa jos jään tänne huutamaan heille, enkä lähde pois. En siis huutanut, mutta katsoin silmiin kyllä ja ihmettelin asiaa jämäkällä äänellä. Olin aivan järkyttynyt, miten voi olla noin itsekkäitä ihmisiä, etteivät tajua, että olin huolissani omasta PALJON pienemmästä koirastani, joka olisi saattanut puristua kahden ison nöffin alle. Mitä mieltä olitte tapauksesta? Omistajat antoivat minun ymmärtää, että minä aloitin tilanteen käskemällä heidän koiransa pois, vaikka en tarkoittanut että heidän tulisi lähteä puistosta pois. Halusin vain koirat pois omani kimpusta. Autoon päästessäni purskahdin itkuun, sillä tuli tuollaisesta käytöksestä todella paha mieli. Aina ennen puistoilu on sujunut hyvin.

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 14:09  
+
0
Saitko Rose tekstaria ollenkaan? oon nyt kaks viestiä laittanu, tänään ja muutama päivä sitten? Ajattelin tarkistaa onko numero oikein (minkä laitoit yksärillä) kun en saanu vastausta :)

Vielä tuosta koirapuistojutusta. Minun mielestä niiden olisi pitänyt kyllä pyydettäessä ottaa koiransa kauemmas jos sun koira oli selvästi alakynnessä. Silloin jos puistossa on huonoja kavereita, on aina helpompi itse lähteä pois kuin jäädä taistelemaan hoitavatko muut omat koiransa pois kiusaamasta. Ja siis tarkoitan sitä että ehdottomasti pitäisi näidenkin nöffinomistajien katsoa koiriensa perään ja pyydettäessä ottaa koirat vaikka hetkeksi kiinni. Sillä aikaa voi itse sitten lähteä turvallisesti puistosta eikä koirakaan saa kauheita traumoja liian rajuista leikeistä. Toivottavasti teillä ei ole seuraavalla kerralla niin huono tuuri. Huikkailet vaikka portilta jos on isoja koiria että onko ne kovia painimaan (liian rajusti siis) niin vältyt (mahdollisesti) ikäviltä omistajilta jotka eivät katso koiriensa perään.

Meille on käynyt useinkin näitä että joku toinen koira on kyykyttänyt vaikka tuota lössykkäää labradoria ja minä olen sitten joutunut koiria erottelemaan että saisin omani pois paikalta. Toisaalta meillä on myös toisia koiria joskus kiusaava vinttarineiti jonka kanssa tunnen olevani vastuussa siitä ettei kenellekään satu mitään. Lähden mieluummin itse pois puistosta jos vintti kyykyttää jotain koiraa.

Onneksi aina ei satu samat koirat yhtäaikaa puistoon niin kokonaan puistoilua ei tarvitse jättää väliin.

Meillä oli ihan mukava puistoreissu Basson kanssa. Oltiin yli tunti ulkona ja puistossakin viihdyttiin puoli tuntia. Aurinko onneksi vähän lämmitti.
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta
(Viestiä on muokattu lauantaina, 26.03.2011 klo 14:20)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: OULULAISET KOIRANOMISTAJAT - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 10:38  
+
0
Oon aika paljon samaa mieltä Anpusen kanssa tuosta koirapuistohommasta. Peppiki on kokonsa puolesta just että sen pitää olla isojen puolella (19kg/45cm), mutta siellä se on melkeen aina se pienin. Jos sitä kovin paljon isommat siellä kyykyttää (tosin tuo emäntähän hermostuu sillon ja näyttää hammasta), niin me lähdetään pois ennen ku koiralle tulee isommin siittä negatiivisia kokemuksia. Puistossa on aika vaikee pitää erillään koiria kun vapaana kerta saavat temmeltää. Mutta samoin oisin varmaan tehny, pyytäny ottamaan nöffit hetkeksi kiinni, jotta pääsen turvallisesti oman koiran kanssa puistosta pois. Typerästi kuitenki ovat nuo omistajat käyttäytyneet, tuohan on jo uhkailua jos sanotaan että "minua kaduttaa jos jään tänne huutamaan heille".

Hei, onko täällä ketään lauantaina Kaakkurin Cittarille tulossa mätsäriin? Jee, mätsäkauden alotus!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 05:30)