Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 18:22

Pääkaupunkiseudun koirakot

Siirry sivulle: 1 ... 43 44 45 ... 51

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 12:00  
+
0
Itä-Helsinki on sinällään ihan jees, että kulkuyhteydet on hyvät ja suurin osa täältä on niin vanhaa aluetta, että on jo puita ja muuta kasvanut reilusti. Minen itse pidä sellaisesta vasta rakennetusta mistä puuttuu puut ja kaikki kun ne on raivattu rakentamisen tieltä pois. Lisäksi täällä on hintataso edes jossain määrin kohtuullinen verrattuna moneen muuhun Helsingin osaan. Mulla on itsellä reilu 5min matka metrolle, silti tässä on tosi rauhallista ja iso puisto ja koirapuisto on ihan tossa vieressä. Asun siis Kontulassa. :D Ei tämä oikeasti ole niin paha mitä maine kertoo. :) Ja saa tosiaan ihan rauhassa kulkea vaikka pyjamahousut päällä koiran aamulenkin eikä kukaan katso kieroon tms.

Helsingissä ehdoton ei näin koirallisena ihmisenä olisi toi keskustan alue ja etenkin kallio, sinne en voisi kuvitella muuttavani ikinä, aivan liian levotonta ja betonihelvettiä. Mulla alkaa suoraan talon takaa pieni metsikkö, jotenkin hankala kuvitella asuvansa jossain missä on taloa talon perään ilman mitään kummempia metsiä tai puistoja. Eipä sillä, tavallaan haluaisin jo pois Helsingistä, kyllä se maaseudumpi on mun juttu.
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 12:29  
+
0
Riippuu tosiaan varmasti elämäntilanteesta, arvostaako halpaa vuokraa vai turvallista asuinaluetta (näin kärjistetysti), miten nopeasti haluaa päästä julkisilla Hkin keskustan rientoihin jne.

Mekin asuttiin aiemmin itä-helsingissä, Vuosaaressa ihanien ulkoilumaastojen kupeessa. Muttei niillä ulkoilumaastoilla oikein mitään tehnyt, kun ei uskaltanut liikkua iltaisin yksin missään syrjemmässä. Riippuu siitä, mihin on tottunut, mutta mulle alueena aivan liian levotonta. Ylipäänsäkään en radan (junan tai metron) varteen enää välttämättä muuttaisi, vaikka hyviä kulkuyhteyksiä kaipaankin.

Kuulun myös siihen porukkaan, kenelle pk-seutu merkitsi aiemmin kaikkea muuta kuin paikkaa, missä voisi asua. Mielikuva osoittautui kuitenkin nopeasti vääräksi, kun osasi valita asuinpaikkansa niin, että viihtyy.

Me ollaan asetuttu Veromieheen, lentokentän kupeeseen Vantaalle. Metsä alkaa parkkipaikan takaa, on kallioita ja ihanan rauhallisia polkuja - ihanteellista koiran kanssa elävälle. Joku mainitsi Vantaan halvemmaksi seuduksi asua, mutta riippuu asuinalueesta. Me maksetaan vuokraa reilu tonni kuussa, mikä menee kyllä kipurajoilla, mutta ensimmäistä kertaa näiden vuosien aikana tunnen olevani kotona.

Millaisia asioita jannie arvostaa asuinpaikassa? Jos sen tieodon kautta osaisi antaa vähän konkreettisempia vinkkejä.
*Muoks. Olihan siellä viestissä jo mainittukin hyvät ulkoilumaastot ja julkinen liikenne..
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.12.2012 klo 12:31)

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 12:55  
+
0
Mä suosittelen myös Itä-Helsinkiä. Oikeesti idän pahimmat mollaajat on just niitä, jotka ei siellä ole edes vierailleet ;) (näin kärjistettynä). Luonto on lähellä ja paljon kivoja ulkoilumaastoja! Lapsiperheitä ja vanhuksia, nuorisoa ym. Kaikkea löytyy. Olis kiva tietää, mistä päin Helsinkiä ei löydy niitä spurguja tai ns. laitapuolenkulkijoita, paitsi ehkä sieltä Lehtisaaresta. Metro ja bussit kulkee ja autollakin pääsee nopeasti mihin suuntaan vaan.
Dalmikset Rölli & Ronja

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:01  
+
0
Mä en oo myöskään aiemmin asunut itä-Helsingissä paitsi nyt viimeiset 3 vuotta. ASun Myllypurossa ja tykkään tosi paljon. Meidänkin talon takaa lähtee suoraan hiekkatie metsään missä on rajattomat mahdollisuudet ulkoilla, lisäksi lähellä on Hallainvuoren metsä mitä kautta pääsee myös Kivikkoon, Herttoniemeen, Viikkiin tms. Itse asun vähän kauempana metrosta ja täällä ei kovin levotonta ole. Joskus tietysti samanlaista mekastusta kuin muuallakin missä oon asunut (jopa Munkkiniemessä oli levottomampaa kuin täällä vaikka on maineeltaan hyvä) muttei mitenkään erityisen paljon että siitä pitäis mainita.

Itse arvostan asuinpaikassa hyviä ulkoilumaastoja koiran kanssa ettei tartte ensin liikkua jollakin kulkuneuvolla johonkin että pääsee koiran kanssa lenkille muualle kuin autotien varteen. Lisäksi hyvät kulkuyhteydet on plussaa ja hyvä työmatka. Tietysti halpa vuokra kaupan päälle on hyvä juttu, itselläni ainakin raja siinä vuokrassakin on olemassa etten nyt ihan mitä tahansa pysty maksamaan. Ja se että palvelut on lähellä, ainakin jokunen ruokakauppa. Meillä onneksi on ostarilla apteekki, kauppoja, tiimari, kampaamoja, hesburger, leffavuokraamokin vissiin yms. Eli kaikkea löytyy.

Ja Jos vuokrakämppääkin hakee niin paljon ei pysty itse valitsemaan jos kämppää tarjotaan. Ei siinä vaiheessa voi sanoa että emmä nyt oikeestaan kyllä tuolta haluaiskaan. Jää pian asunnottomaks jos kovin alkaa valkkailemaan. Mun oli ainakin pakko ottaa eka mitä tarjottiin eli tämä, olin ollut jo ilman kämppää 8kk siinä vaiheessa.

Ja nimenomaan Esim. Myllypuro on yks niistä itä-Helsingin alueista jotka on siistiytyneet tosi paljon vuosien aikana. Vanha ostari purettiin missä oli ne kaikki kapakat, sen myötä oikeesti siistiytyi paljon, uudella ostarilla ei oo kuin yks ruokaravintola mistä saa myös olutta mutta taitaa olla enempi sellainen siistimpi paikka missä ei kenenkään anneta örveltää todellakaan.
Myös Kontula ja Vuosaari on paljon rauhallisempia paikkoja nykyään mitä maine antaa ymmärtää. Joskus vuosia vuosia sitten idässä olikin paljon hulinaa ja varmaan ihan syystäkin idän alueista puhuttiin. Mutta kyllä täällä ihan mukavakin on asua. Ihan yhtälailla jotain väkivaltarikoksia, huumerikoksia yms tapahtuu jossain muuallakin , enemmän varmaan jossain keskustan liepeillä kuin idässä. Ja joka asuinalue missä on ostari ja kauppoja niin joka paikassa on myös niitä juoppoja. Oli se Munkkiniemi tai Kontula, sitä ei voi kukaan kiistää. Se mistä saa kaljaa niin se imee juopot lähelleen, ja pelkät juopot taas mun mielestä ei tee asuinpaikasta levotonta tai vaarallista aluetta. Ne on niitä leppoisimpia tyyppejä jos vertaa esim. huumetyyppeihin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.12.2012 klo 13:06)

shayas

shayas
Viestimäärä: 125

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:13  
+
0
Jep, onhan niitä joka paikassa ja ois tosiaan hauska tietää, että mikä alue Helsingissä on niin siisti ettei ole alkkiksia ja nistejä. :D Toi Kontulan ostarikin on ihan leppoisa paikka sinällään, koska siellä päivystää vartijoita koko ajan. Ne rellestäjät pysyy talvisin kotonaan ja kesäisin ne on tuolla ostarin takana olevan metsikön laidalla mäen päällä eikä aiheuta sieltä häiriötä. :D
C'mon Kiss For You "Ronja", s. 18.2.2012, tanskandoggi

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:20  
+
0
Ja ihan varmasti jokaiselta asuinuleelta löytyy ne kolkat, missä on rauhallisempaa ja puolestaan taas rauhattomampaa. Eipä niitä todellisia lintukotoja taida löytyä mistään päin maailmaa. Henk.koht. en koe minkäänlaiseksi uhaksi sitä, jos naapurissa sattuu asumaan alkoholisti tai toinenkin.

Itse koin Kampissa asumisen todella turvalliseksi, kun oli liikennettä käytännössä mihin aikaan tahansa. Se ihmismäärä jotenkin rauhoittaa mieltä. Oli koirattomalle sinkkutytölle ihanteellinen paikka asua.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:24  
+
0
Pahin virhe minkä voi tehdä, on että googlettaa asuinalueiden nimiä ja bongaa kokemuksia joistakin suomi24:n palstalta. Itse tein niin muuttaessani Pukinmäkeen. Päätin sitten, että käyn asuinalueella käymässä ja teen itse omat johtopäätökseni. Me asutaan 200m päässä Puksun asemalta, huomattavasti mainettaan rauhallisempi alue hyvillä kulkuyhteyksillä sekä lenkkimaastoilla. Kelpaa!

Meillä tosiaan hoasin kämppä, joten se ensimäinen mikä tarjottiin niin otettiin myös. Jos olisi kieltäytynyt, seuraavaa tarjousta odoteltaisiin vieläkin.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:39  
+
0
nenssi sen sanoikin: keskustelupalstan välityksellä hankala antaa varsinaisia suosituksia muuhun kuin faktoihin liittyen. Aina on niitä jotka tykkää ja niitä jotka ei tykkää. :nauru: Tosin sen jannie varmaan tiedostaakin.

Sen verran voisin vielä mainita, että kannattaa oikeasti sitten kiinnittää huomiota myös työmatkojen pituuteen - ei vain siihen, että julkisia ylipäänsä menee. Jo Helsingin sisällä idästä länteen kestää ruuhkassa ikuisuus, saati sitten jos alueeksi laajennetaan koko pk-seutu. Mie kyllä yllätyin, että sieltä Lehtisaaresta yliopistolle (reilu kymmenen kilometriä) saattoi mennä 45 minuuttia suuntaansa, jos oli liikkeellä väärään aikaan. :shifty: Kun siihen ynnäsi sen, että treenit oli monta kertaa viikossa puolen tunnin ajomatkan päässä vastakkaisessa suunnassa, tuli istuttua autossa ihan puuduksiin asti keskivertona arkipäivänä. :neutral:

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:44  
+
0
Ei Helsingistä enää löydykään mitään muita kaupunginosia "vaarallisempaa" mestaa, rauhoittunut huomattavasti. Tietty jollain alueilla enemmän menoa ja meininkiä, mutta ei niistäkään yksikään ole mikään puskaraiskaajien puuhamaa. Kokonaisuutena kyseinen kaupunki on silti hirveä läävä, takaisin en muuttaisi edes pakon alla.

Muoks; ja tosiaan työmatkat pelkästään kaupungin sisällä voivat olla järkyttävät, itsellä oli päiväkotiin mennessä reilun tunnin työmatka, talven pahimpina lumipäivinä lähemmäs kahden.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.12.2012 klo 13:46)

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 13:57  
+
0
Itse olen asunut koko elämäni itä-Helsingissä, Mellunmäessä, Itäkeskuksessa, Herttoniemenrannassa, Vanhassa Herttoniemessä ja taas Mellunmäessä eikä tulisi mieleenkään muuttaa minnekään muualle (paitsi ehkä Lappiin kun haluan erakoitua). Olin viime vuonna viikon Hakaniemessä hoitamassa tutun vauvaa, kun vanhemmat olivat matkoilla ja voi kääk kun pelotti käydä illalla kaupassa. En uskaltanut jättää koiraa kiskan eteen tai tehdä oikoreittejä pihojen läpi, mitä tulee täällä kotosalla tehtyä.

Nyt Mellunmäen Vesalassa asutessa, täällä on parhaat mahdolliset kulkuyhteydet minne vaan - metro ja bussit Vantaalle 5 minuutin päässä, jokaiseen ilmansuuntaan kävellessä tulee vastaan metsää, isot ruokakaupat, Kontulan ostari 15 kävelymatkan päässä jne. Paljon koiranomistajia ja koirapuistoja, sekä itselleni (seurelainen) paljon työkohteita tarjolla. Treenipaikka agilitylle 30 minuutin kävelymatkan, 10 minuutin automatkan päässä. Omakotitaloja, luhtitaloja ja kerrostaloja, kaikki lähekkäin. Täältä pääsee Viikkiin ja Herttoniemeen kävellen sujahduksessa.

Ja vuokra on halpa (meillä nousi tänä vuonna 63neliön kolmiolle päälle 630€, koska taloyhtiön asukkaat ei osaa pitää roskiskatosta siistinä).

Mutta tutustumisenarvoinen paikka, ehdottomasti. Hieman uudempitaloista aluetta löytyy Vuosaaresta, Viikistä ja Herttoniemenrannasta, jotka kummatkin ovat todella viihtyisiä ja moderneja. Ja itse rakastan merta. :love: Vanha Herttoniemi, eli Siilitie, on kanssa todella viihtyisä ja metsäinen alue, asuu paljon eläkeläisiä ja lapsiperheitä.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 14:03  
+
0
Kontulan ostarista minulla on kokemusta 24 vuoden edestä ja tuo aika on osunut vieläpä aikuisikään.
Hörhöjä on, mutta ehkä oudoimmaksi kokemukseksi rankkaan kuitenkin yhden ainokaisen kerran, jolloin keski-ikäinen mies käveli selvin päin vastaan, tai siis ohitseni, pakkasaamuna paljas jorma näytille laitettuna.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 15:30  
+
0
Komppaan Tiaista asuinalueiden suhteen. Kymmeneen vuoteen, jotka kerkesin asumaan Helsingissä mahtui asuinaluesta Töölö, Vallila x2, Oulunkylä ja Munkkiniemi. Itään en olisi minäkään muuttanut Kulosaarta kauemmas, vieraillut olen ystävien luona siellä jossain, mutta ikinä ei tullut alueista kovin kummoista tunnetta.

Ehdottomasti kannattaa miettiä asuinpaikkaa sen suhteen missä työpaikat sijaitsevat, sillä matkat saattavat yllättäen olla samat kaupungin sisällä tai vaikka matkustaa junalla 50km pohjoisemmasta.

Eniten pidin ehdottomasti alueena Munkkiniemestä (jossa ei ole ostaria :wink: se löytyy sitten Munkkivuoresta). Munkka on alueeltaan tosiaan täynnä mummoja ja taloudellisesti varmaan keskiarvoa äveriäämpää väkeä. Lapsiperheitä on paljon. Ihania kahviloita ja tietyllä tapaa Munkasta tulee mieleen ulkomaat, tai ainakin Tukholma. Huiput paikat ulkoilla ja eniten mulla onkin Seurasaarta ja Meilahden puutarhaa ikävä! Spora kulki ovelle vielä tosi myöhään ja jos ei kerennyt viimeisiin julkisiin saattoi kotiin vaikka kävellä yön rientojen jälkeen. Sporan kyydissä laitapuolenkulkijoitakin alueelle eksyi, mutta kahden ja puolen vuoden aikana niitä näkyi Munkassa ehkä kahden käden sormilla laskettava määrä. Pyörällä pääsee näppärästi keskustaan. Matkaa mulla oli yliopistolle varmaan max. 5km ja silti talvisin saattoi tuhraantua sporalla tai bussilla se 40min. Pyöräillessä pääsi paljon nopeammin. Kotiäitinä mua kyllä katsottiin siellä kieroon ja pidettiin varmaan lapsen hoitajana tai isosiskona, äiti kontaktit jäi siltä alueelta kokonaan puuttumaan, mutta koiramummoja ja -ihmisiä oli sitäkin enemmän. Me löydettiin sieltä halpa, yksityisen vuokraama iso kaksio ihan tuurilla.

Töölö oli myös ihana paikka ja rauhallinen myös. Ei sielläkään kaduilla juuri 21 jälkeen kulkenut kukaan. Huiput yhteydet, ja ihana merenranta. Kauniita taloja ja huikeita sisäpihoja!

Oulunkylä oli taas esteettisesti aika karsea 60-luvun kerrostaloineen, mutta ihmiset olivat ystävällisiä, mukavia ja seurallisia. Enemmän yhteisömeininkiä :) Ogelikin oli suht rauhallinen ja jos ei muuta niin maailman paras (ja ehkä kallein) kauppa Musta-Pekka sijaitsee Ogelin ja Käpylän rajalla. Sieltä saa ihan mitä vaan esim. luomuna! Maunula siinä Ogelin vieressä on myös ihan kiva paikka.

Kallio ois mulle liian levoton, ja Vallila oli jo himpun verran rauhallisempi, mutten silti juurikaan viihtynyt alueella. Yläkerrasta löytyi maksullisten naisten käyttämä huoneisto, vanhoja alkoholisteja ja narkkeja. Nääh. Liikaa ihmisiä liian pienelle alueella mun makuun, ja se luonto ja puistot oli aika vähäistä. Puu-Vallila on sitten taas asia erikseen idyllisyydellään!

Jos nyt muuttaisin takaisin, niin vaihtoehtoalueina olisi Munkka, Käpylä ja Kumpula. Miehen sisko perheineen asuu Käpylässä ja se on kyllä ihana paikka, lämminhenkinen, yhteisöllinen ja idyllinen. Mun ymmärrykseni mukaan sieltä on vaan aika hankala saada vuokrakämppää, ainakin jos on kyse Kansanasunnoista. Noi vanhat puutalot molemmilla alueilla on vaan aika huonossa kunnossa ja ite oisin ainakin tarkkana terveyden kanssa, mikäli sieltä asunto löytyisi.

Maalaistytölle Helsinki ainakin avautui niinä vuosina kauniina ja kompaktina kaupunkina :hymy:
Shibatrio <3

Farek

Farek
Viestimäärä: 71

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 17:53  
+
0
Helsinkiin kun muutin, niin pari ensimmäistä asuntoa oli Kallio/Sörkkä akselilla, eikä koskaan ollut mitään ongelmia ja jopa yllättävän rauhallinen oli, vaikka ihan "piritorin" vieressä asuin. Koiran kanssa Kallio ei ole mikään ihanteellisin paikka asua, mutta ite kyllä tykkäsin paljon kulkuyhteyksien takia muuten. Kaverien kanssa ollaan naurettu, että asun kohta varmaan keskellä korpea, kun aina muuton yhteydessä on kulkuyhteydet huonontuneet :nauru:
Muistoissa malinois-berni mix "Nemo"
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.12.2012 klo 17:57)

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 14.12.2012 klo 18:27  
+
0
Meillä on ooan kanssa selkeästi sama maku. :nauru: Munkka ja Puukäpyläkumpulatoukola ois miunkii lempparialueita, jos saisin vain alueen perusteella päättää.

Niin, ja tuolla Toukolan pohjoisosassa on myös Vanhakaupunki, joka on miusta ehdottomasti myös tutustumisen arvoinen jos ei ihan halvimmasta päästä etsi asuntoa. Katariina Saksilaisen kadulla ja siinä läheisyydessä on melkein koko ajan muutamia vuokra-asuntoja tarjolla, vuokrat n. 1000 euroa about 50 neliön kaksioista. Miljöö sielläkin on aivan ihana. :love:

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 15.12.2012 klo 16:55  
+
0
Farekin kanssa ollaankin sitten ihan naapureita ja koko ikäni alueella asuneena voin sanoa, että koiran kannalta aivan loistavaa aluetta, metikköä riittää ja kohtuullisten matkojen päässä on vielä lisää ulkoilumahdollisuuksia. :)

Ei nämä lähiöt todellakaan ole mitään karmivia nykyään. Omakin kylä on suotta herjattuna ja pääsee herkästi otsikoihin jos mitään tapahtuu, ainoastaan siksi, että silloin joskus oli hurjempi paikka. Nykyään täällä asuu pääsääntöisesti lapsiperheitä, töissä käyviä nuoria pareja ja vanhuksia. Täällä tapahtuu siinä missä missä tahansa muuallakin, maalaiskylät erikseen ;)

Meillä olisi muutto mielessä ensi vuonna, mutta itse en tahtoisi tästä pitkälle muuttaa, korkeintaan Viikkiin tai sitten tuohon viereiselle uudisalueelle Alppikylään.
Sitä voi muuttaa kauaspois sitten kun lapset on koulunsa käyneet. Nyt on niin hyvä tarhapaikka ja kaikki lähellä, ihanat lenkkimaastot (koiraakin ajatellen) ja työmatkat helpot molemmilla. :)
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 15.12.2012 klo 17:27  
+
0
Kiitos ihan älyttömästi hyvistä ja kattavista vastauksista! :aurinko:

Näin ex-turkulaisena, nykyisenä pikkuisen taajaman tyyliin ainoassa kerrostalossa asuvana, arvostan todella rauhallisuutta. Ei tarvi olla pystyynkuollutta, mutta jos vain pystyy välttämään pahimmat alkkis-/narkkikulmat niin hyvä on. Siinä mielessä jokin lapsiperheiden arvostama alue olis paikallaan, varsinkin, kun toivottavasti meistäkin tulee sitten sellainen tässä lähivuosina.

Lenkkimaastojen ei tarvi mitenkään alkaa ovelta, mutta niin, että ees jonkun verran syrjempään pois autojen äänistä pääsis ilman pitkää matkaa julkisilla. Ja autoahan meillä ei ole tällä hetkellä, eikä näillä näkymin oo ihan heti tulossakaan, joten julkiset yhteydet on elintärkeät.

Ja tuosta hintatasosta.. voi äh. Mehän maksetaan nyt 49-neliöisestä kaksiosta 425€ ja mä kyllä todella ymmärrän sen, että Helsinki on hintaluokassa vähän eri sorttia, mutta silti...! Hinnat kuulostavat ihan hullun korkeilta :eek:
Mä ehkä mieluummin tinkisin ainakin alkuun asunnon koosta kuin sijainnista, jos siis hinnassa säästämisestä puhutaan. Kaksio on kuitenkin ehdoton (tai sitten yksiö tupakeittiöllä), koska mun sisäinen kelloni käy nykyään avokin kelloa pari, kolme tuntia aikaisemmassa, joten nukkumatila on ehdottomasti oltava oven takana.

Mutta mutta.. avokin pitäis nyt sitten tosiaan valmistua ensin, sen jälkeen katella töitä täältä kotinurkilta ja jos ei tosiaan tunnu mitään löytyvän, niin ehkäpä otamme sitten suunnan kohti Helsinkiä. Iik :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 15.12.2012 klo 17:47  
+
0
^No tässä meidän "kylässä" 68,5 neliön kolmio on veden, autopaikan, saunan ja autopaikan kera vähän alle 800e nyt kun tuli korotus. Vesimaksu on nyt reilu 14e/henkilö ja meitä on tässä taloudessa 4. Hyvä puoli tuossa vesimaksussa on se, että se tarkastetaan puolivuosittain ja yleensä me saadaan aika paljon takaisin, koska käytetään vettä säästeliäästi ja tuo hyvitys tulee sitten vuokraan, eli aina tarkistusta seuraavan kuun vuokrasta vähennetään hyvitettävä summa, jos hyvitettävää on. :)
Tässä meilläkin on ihan suojeltu suoalue ja rutkasti mettää ja maastoa örmyttäväksi ja varmasti pääsee kaikkialle, minne on tarvis, julkiset on organisoitu tosi hyvin ja Helsingissä helsinginsisäinen kuukausilippu korttiin on mielestäni edullinen, 44e. :)
Kouluja on rutkasti, mutta tulevaisuutta ajatellen sitten tarhapaikkoja joutuu odottamaan kohtuuttoman kauan.
Lähiöissä on myös se hyvä puoli, että terveysasemat on ihan kävelymatkan päässä normaalisti, meillä tarvitsee kävellä muutama minuutti ja on perillä.
Hyviä ja huonoja puolia löytyy, mutta kyllä ne hyvät mielestäni vie voiton aina lopulta. :D
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Jello

Jello
Viestimäärä: 600

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Tiistaina, 18.12.2012 klo 19:17  
+
0
Mää ja Milo voitaisiin haluta huomenna seuraa jostain kolmesta eteenpäin. :heiluti: Koirapuistoon ei ehkä uskalleta, mutta lenkkikaveri olisi jees. Voidaan liikkua täältä Louhelasta melkeinpä mihkä vaan mihin pääsee lähijunalla. :hymy:
Englanninspringerspanielit Milo 5/2008 & Pihla 5/2015 ♥

Muistoissa keskikokoinen villakoira Tatu 1993-2007 ♥

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Tiistaina, 18.12.2012 klo 19:51  
+
0
Meillä(kin) alkaa joululomailut ja palataan pohjosesta takasin Vantaalle joulukuun lopussa. Sitten lähdetään mielellään Jellon ja Milon (ja muiden) kanssa jonnekin metsälenkkeileen! :)
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Tiistaina, 18.12.2012 klo 19:57  
+
0
Saikkulainen voisi lähteä tässä joku aamupäivä tai päivä lenkille, puistoilemaan tai koirametsään. :)
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

  Siirry sivulle: 1 ... 43 44 45 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:15)