Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 14.02.2013 klo 20:37

Pääkaupunkiseudun koirakot

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 12

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Torstaina, 14.02.2013 klo 20:37  
+
0
Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Torstaina, 14.02.2013 klo 21:46  
+
0
En ehtinyt enää edelliseen ketjuun kommentoida, mutta valitettavasti me ei tänä viikonloppuna päästä. Sen sijaan 23. tai 24.2 sopisi mainiosti. Viikkiin mekin voitaisiin tulla tuolla 550:llä aika näppärästi.
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Sallowthorn

Sallowthorn
Viestimäärä: 74

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 15.02.2013 klo 10:05  
+
0
Hitto, mekin oltais mieluusti voitu tulla ohittelemaan, mutta sunnuntaina on iltapäivällä muuta ohjelmaa. Lisää tapaamisia?:)

Ellikeksi, oon aika samoilla linjoilla Kettuprinssin kanssa, että Itä-Helsingissä on hyvä olla koirien kanssa. Varsinkin Vantaan rajalla, jossa ulkoilualueita on monenlaisia. Listaan voi hyvin lisätä myös Herttoniemi-Jollas -välin, joka on miellyttävää aluetta. Roihuvuoresta mun sen sijaan täytyy olla eri mieltä omien asumiskokemusten perusteella. On siellä toki parempiakin alueita (lähempänä Porolahtea, Siilitietä tai Marjaniemeä), mutta itse Roihuvuori oli vähän hankala asukkailtaan ja kaavoitukseltaan.
Muuten tervetuloa, Suomi on onneksi niin metsittynyt että ei keskustakaan niin kaukana peltoilusta ole.:D

Olisko kellään penturakkaita koiria tapaamaan tuota meidän 10kg sakupentua (Kojotei ja Kettuprinssi joskus postanneet Veasta kuvia)?c:
Shelttin:t - Nika ja Oma | Spkn - Vea | Lk hollanninpku - Ykä
Shelttin - Myra 10/2003 - 11/2011
Hurja paimenlikka

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 15.02.2013 klo 19:20  
+
0
Ellikeksi: Mä pidän myös Itä-Helsingistä kovasti. Koko iän täällä asunut ja vaikka ystäviä ja tuttuja asuu ympäri pk-seutua oon pitänyt Itä-Helsinkiä parhaana paikkana asua koiran kanssa. Täällä on ystävällistä porukkaa ja kivat lenkkeilymaastot myös, sekä koirapuistoja riittää.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

syntaksivirhe

syntaksivirhe
Viestimäärä: 1594

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 15.02.2013 klo 19:52  
+
0

Sallowthorn kirjoitti:

Olisko kellään penturakkaita koiria tapaamaan tuota meidän 10kg sakupentua (Kojotei ja Kettuprinssi joskus postanneet Veasta kuvia)?c:



Meillä on tommonen 13kg pennunpötkö (tänään itseasiassa tasan 6½kk), joka rakastaa hirrrrveesti kaikkia! Vantaalla asutaan mutta autolla pääsee. :)
Welsh Corgi Pembroke
FI RU EE MVA BALT EE LV LT JMVA "Roxie" (n) 1/14 -sijoituksessa-

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 15.02.2013 klo 21:06  
+
0
Tietääkö pk-seutulaiset kahviloita/baareja joihin on koiran kanssa tervetullut sisätiloihin? Olisi kiva napata joku päivä koira mukaan kun näkee kavereita keskustassa, mutta sitten on aina hirveä miettiminen että mihin voi mennä kun talvisin ei ulkonakaan huvita istua.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Perjantaina, 15.02.2013 klo 21:24  
+
0
^Mä kesällä hain pennun niin että tavattiin kasvattajan kanssa kahvilassa koska kasvattaja oli muualta. Ainakin Kaivopuistossa kahvila Caruseliin saa netin mukaan tuoda koiria. Me ei sit lopulta pentuja sisälle asti viety vaan tehtiin vaan kauppakirjat kahvilassa ja hain pennun autosta. Mutta oltiin siis varmuuden vuoksi tsekattu että sinne sais koiran mukaan ottaa.
Ja juu, ei ollut kyse epämääräisestä tehtailijasta vaika pentu takakontista annettiinkin. Kyseessä ihan kunnon kasvattaja jonka kanssa olosuhteiden pakosta hoidettiin pennun luovutus näin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Sallowthorn

Sallowthorn
Viestimäärä: 74

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 06:16  
+
0
Syntaksivirhe, yksäröin sulle ehtoommalla.c:

^^ Töölössä on ainakin pub Vastarannan kiiski. Aloin kuitenkin pohtia asiaa ja löysin tämmöisen:
http://www.koirasuomi.fi/koirakahvilat_ja_ravintolat.php
Toivottavasti oli jotain hyötyä!
Shelttin:t - Nika ja Oma | Spkn - Vea | Lk hollanninpku - Ykä
Shelttin - Myra 10/2003 - 11/2011
Hurja paimenlikka

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 08:49  
+
0
Eli kolme ääntä Itä-Helsingille, kiitos vastauksista!:hymy:
Millaisethan siellä mahtaa muuten olla jonot asunnoille, eli kuinkahan kauan menee, että voisi saada kaksion (tai kolmionkin, jos vain vuokra ei ihan pilvissä)? Yksiöille taitaa ollakkin melkoinen tunku, että niihin tuskin niin helposti... Vinkkejä voi laittaa vaikka yksärilläkin, ihan sellaisia koiran kanssa julkisella liikkumisvinkkejä ja mitä vain mieleen juolahtaa, että nämä olisi hyvä tietää :).

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 09:58  
+
0
Mä asun ekaa kertaa elämässäni Myllypurossa, itä-Helsingissä ja tykkään kyllä. Ulkoilumaastoja on vaikka muille jakaa joka suuntaan, valinnan varaa todella on. Eli koirien kanssa ihanteellinen paikka. Mä odotin kämppää yhteensä 1v2kk ja siitä 8kk olin asunnottomana äidin nurkissa. Eli en tiedä minkälainen asuntotilanne täällä on. Ite oon nyt asunut himpun päälle 3v. Myllypurossa on ainakin edulliset vuokrat, siitä on ollut ihan yleisestikin lehdissä juttua. Muusta itä-Helsingistä en tiedä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:02  
+
0
^ :eek: Mulla tässä toiveissa löytää jotain 3-4 kuukauden sisällä :suru:

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:05  
+
0
Sallowthorn ja syntaksivirhe, mulla on tommonen 8kk lagottopentu jonka kanssa voitais kans tulla joku kerta treffaileen? :) ens vkl on lauantaina vapaata ainakin, mut viikollakin päästään välillä iltasin (opiskelu+työt, mulla on aika epämääränen aikataulu siis :D)
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:08  
+
0
Pk-seudulla voi olla aina nihkeetä löytää kämppää alle puolen vuoden. Tuurilla ehkä saa, riippuen asuntotilanteesta. Mulle sanottiin silloin kun soittelin kämppien perään että oon etusijalla, joopajoo. Jouduin tosiaan jo punkkaamaan yli kolmekymppisenä äidin nurikissa kun ei ollut kämppää kun edellinen oli jo irtisanottu. Jos etit muuta kuin kaupungin kämppää niin mahdollisuudet voi olla paremmat. Esim. VVO tai SATO. VVO:lta aikanaan sain itse päivässä kämpän kun laitoin hakemuksen heti vapaaseen asuntoon, mulle soitettiin samana päivänä kämpästä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:11  
+
0
^Haitko siis yksiötä vai isompaa?

Innova

Innova
Viestimäärä: 428

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:18  
+
0
Kaveri sai juuri asunnon Helsingin kaupungilta, meniköhän kaksi tai kolme viikkoa siitä kun laittoi hakemuksen. Eron takia muuttivat molemmat pois yhteisestä asunnosta, joten pääsi varmaan asunnottomana edelle jonossa. Tai sitten kävi vain ihan mieletön tuuri.

Voihan sitä asuntoa yksityiseltäkin etsiä? Onhan ne hinnat usein vähän korkeammat kun kaupungin asunnoissa, mutta mitä olen ymmärtänyt niin myöskään SATO:n tai VVO:n asunnot eivät ole mitään edullisia.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 16.02.2013 klo 10:18)

kojotei

kojotei
Viestimäärä: 175

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:25  
+
0
Itse sain SATOlta kämpän muistaakseni parissa kuukaudessa, kun 18-vuotiaana muutin pois kotoa. Kyseessä oli 3-4h+kk Pitäjänmäestä, jossa sielläkin oli ihan hyvä asua koiran kanssa. Laitoin avoimen hakemuksen ja vahtasin vapautuvia kämppiä, ja kun sopiva sattui eteen, soitin SATOon. Sieltä soiteltiin seuraavana päivänä takaisin, että saat naapurissa olevan kämpän jos haluat.
sheltit Oma ja Nika
saksanpaimenkoira Vea

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 10:36  
+
0
Jos tähän asuntokeskusteluun kommentoin niin multa lähtee pisteet Länsi-Helsingille. Koko ikäni olen asunut "Pitäjänmäen peruspiirissä" eli Konalassa ja nykyään Talissa. Hyviä ulkoilualueita, kohtuuhintaista asumista ja melko rauhallista meininkiä muutenkin! :hymy:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 11:04  
+
0

Innova kirjoitti:

Tietääkö pk-seutulaiset kahviloita/baareja joihin on koiran kanssa tervetullut sisätiloihin? Olisi kiva napata joku päivä koira mukaan kun näkee kavereita keskustassa, mutta sitten on aina hirveä miettiminen että mihin voi mennä kun talvisin ei ulkonakaan huvita istua.



Krunikassa Harry's Pubiin on aina koirat tervetulleita.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 11:22  
+
0
Samoin Töölössä Cafe Regatassa koirat ovat kunnia-asiakkaita, se on vaan tosi pieni kahvila. :)
Dalmikset Rölli & Ronja

Sallowthorn

Sallowthorn
Viestimäärä: 74

VS: PääKAUPUNKISEUDUN KOIRAKOT - Lauantaina, 16.02.2013 klo 11:31  
+
0
Lifo, tottakai! Mullakin on työajat mitä sattuu, mutta toisaalta myös aika hyvin järkättävissä.

Asuntohaussahan kantsii kans vilkuilla lehtiä ja ilmoittaa netissä, palstalla tai toivotun alueen ostarilla, että ettii kämppää. Voi bongata yksityisiä vuokraajia. Ite oon aina löytänyt kämpän nopeasti, viimeisintä piti vähän odottaa kun sitä vasta rakennettiin.:D
Shelttin:t - Nika ja Oma | Spkn - Vea | Lk hollanninpku - Ykä
Shelttin - Myra 10/2003 - 11/2011
Hurja paimenlikka

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:00)