Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:49

Paikkakunnat

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 01.07.2015 klo 21:25  
+
0
Minä olen alun perin kotoisin pieneltä paikkakunnalta Savosta (Kaavi), asunut Kuopiossa, Kouvolassa ja nyt Helsingissä viimeiset 30 vuotta, pääasiassa Itä-Helsingissä (mikä on mukamas pahamaineisinta aluetta) Olemme aina asuneet rauhallisella paikalla, lähellä luontoa, meren ja hyvien ulkoilualueiden lähellä.

Jos Helsingin keskusta tuntuu kiireiseltä niin tulkaa katsomaan esim. Helsingin kartanoita, ulkoilualueita ym. Esim. 10 min. metromatkan päässä on Herttoniemen kartano jossa tehdään heinätalkoita, myydään omasta pellosta saatuja kasviksia, meri on myös ihan vieressä!

Minä en puhu stadista ja vain ulkopuolelta tulleet puhuvat niin:heiluti: Oma poikanikin joka on siis syntynyt Helsingissä (ei Hesassa) puhuu keskustasta tai paikkojen lempinimillä. Tänne muuttaneisiin ja vierailijoihin suhtaudutaan mielestäni todella hyvin! On se varmaan joskus ollut se aika, kun suhtauduttiin eri tavalla, mutta ei meitä tartte pelätä, murteet ja kaikki muukin on meille tervetullutta!
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: PAIKKAKUNNAT - Lauantaina, 04.07.2015 klo 00:44  
+
0

iisamai kirjoitti:

Oon nyt nelisen vuotta asunut Kajaanissa ja asunto on vastapäätä ulkoilu-/metsäreittejä, joita tulee ahkerasti kulutettua. Liikenteen melu nimittäin alkaa käydä melko nopeasti hermoon ja on pakko päästä rauhoittumaan jonnekkin rauhallisempaan paikkaan. Kajaani on melko "vihreä" kaupunki, mutta olen kotoisin pienestä muutaman sadan hengen kylästä, joten rauhalliseen menoon ja luonnossa liikkumiseen on tottunut jo penskasta lähtien. En omista myöskään ajokorttia tai autoa, joten renkailla kulkeminen kauemmas lenkkipaikoille ei ole koskaan ollut vaihtoehtona. :mietiskel:



Itse Kajaanissa asuin 20vuotta, nyt sitten ollaan vuoden verran Kemissä luuhattu. Mutta voi kyllä se Kajaani ja Kainuu muutenkin saa sydämen väpättämään aina kun sinne palaa :love: Tykkään kun lenkkeilymaastoja löytyy, pöllyvaaraa on ikävä! Jotenkin on ikävä sitä tunnetta että metässä lenkkeillessä tietää joka ikisen polun ja mutkan :nauru: Jokiranta ja keskusta muutenkin on mun mielestä kovin viihtyisää, tosin vähän harmittaa kun Kajaaniin on näteille paikoille hurjia omakotitaloplänttejä rakennettu :neutral:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 08.07.2015 klo 16:53  
+
0
Joo, harmi vain että Pöllyvaaraankin on kovasti suunniteltu niitä metsähakkuita ja ulkoilumahdollisuudet taas pienenevät kovasti. Kajaani on kyllä siinä mielessä mukavan kompakti, että joka paikkaan on suht. lyhyt matka. Jotenkin se paikka ei ainakaan itsessään tuota sellaista ompa ihana asua täällä-fiilistä minulle, mutta kyllä siellä elelee. :hymy:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Tupuliina

Tupuliina
Viestimäärä: 60

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 10.07.2015 klo 03:52  
+
0
Jaksaa aina huvittaa, kun lapsuuteni vietin "keskellä metsää" ja vihasin sitä ylitse kaiken. Kun tulin täysi-ikäiseksi ja muutin omilleni, olin aivan onneni kukkuloilla päästessäni keskustaan kerrostaloon. Nautin siitä ihmisvilinästä ja äänistä oikein sydämeni pohjasta.

Ja kas, missäs sitä nyt asustellaankaan?
Keskellä metsää - ihanaa! :nauru:

Minä tykkään hurjasti meidän asuinpaikasta. Asustellaan Hattulassa, ihan tässä Hämeenlinnan kyljessä. Hämeenlinnan keskustaan on vain vajaan kymmenen minuutin ajomatka, mutta silti meitä ympäröi metsä, pellot ja järvikin on vieressä.
Beaglenarttu 5/2003, seropiuros 8/2009, ps lapinkoirauros 4/2012
+ miukumista ja kotkotusta ja monia ristihuulia ♥
Tervetuloa Riemuloikkaan!

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 10.07.2015 klo 14:49  
+
0
Mä olen kotoisin Lappeenrannan liepeiltä pienestä pitäjästä. Asuttu on hiekkatien varressa, ei katuvaloja, ei julkista liikennettä, ei mahdollisuutta kulkea pitkään matkaan esim. koiratreeneihin. Sen sijaan oli mahdollisuus olla yksin, omassa rauhassa, kulkea metsässä, nauttia luonnosta. Noita kaikkia juttuja kaipaan nyt Helsingissä asuessani. Ehdottomasti haluan aikanaan muuttaa takaisin maalle.
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 23.07.2015 klo 08:26  
+
0

Tupuliina kirjoitti:

Jaksaa aina huvittaa, kun lapsuuteni vietin "keskellä metsää" ja vihasin sitä ylitse kaiken. Kun tulin täysi-ikäiseksi ja muutin omilleni, olin aivan onneni kukkuloilla päästessäni keskustaan kerrostaloon. Nautin siitä ihmisvilinästä ja äänistä oikein sydämeni pohjasta.

Ja kas, missäs sitä nyt asustellaankaan?
Keskellä metsää - ihanaa! :nauru:



Mulla on niin sama juttu! Heti kun lukiosta pääsin niin muutin kaupunkiin täältä perämetsästä, koska vihasin asua keskellä ei mitään. Mutta kas, kun opinnot loppui niin muutin takaisin tänne. :nauru: Mua ahdistaa isoissa kaupungeissa mm. se että oot julkisten varassa koska autoa ei kannata juuri pitää. Mutta vaikka busseja meneekin usein niin silti. Oot jostain "riippuvainen". On niin paljon rennompaa kun saa autolla mennä koska haluaa ja mihin haluaa, ei tarvi miettiä pysäkkien sijainteja ja aikatauluja.

Mutta sehän siinä onkin, et voi tietää minkälaista muualla on jos et kokeile, etkä voi myöskään oppia arvostamaan sitä mitä sulla on aina ollut ellet tiedä mistään muusta. Tää on myös yksi asia miksi tykkään matkustella niin paljon.
All you need is love... And a dog.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.07.2015 klo 08:26)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 14:00)