Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:49

Paikkakunnat

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 13

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 07.03.2011 klo 18:39  
+
0
Mä olen koko ikäni asunut ja tulen asumaan Nurmeksessa. Nurmes on Pohjois-Karjalassa ja asukkaita n. 8 000.

Itse pidän kotikylän rauhallisuudesta; ei liikenneruuhkia, tööttäilyä, kiirehtimistä tai tungosta kaupoissa tai kaduilla. Lisäksi lyhyen ajomatkan päässä "isot" kaupungit Kajaani, Kuopio, Joensuu, mihin pääsee näppärästi shoppailemaan. Onhan täällä toki kauppoja omasta takaa, mutta vaatevalikoima toki pikkusen niukempi ku isoissa paikoissa.

Ulkoilma on raikasta (ei pakokaasuja, katupölyä niin paljon yms) ja maisemat todella kauniita. Luonto on lähellä, eli metsään pääsee ja retkeilymahdollisuuksia on joka puolella. Harrastusmahdollisuuksia löytyy paljonki, ei ehkä kaikkein erikoisimpia, mut mulle riittävästi ja monipuolisesti. Ja ainakin lapsille on tarjolla todella paljon kaikkea. Metsästysmaastoja löytyy paljon, mikä onkin tässä taloudessa ollut se must have :wink: Koiraharrastusmahdollisuus on myös, milteipä kaikissa lajeissa. Kaupunki järjestää myös erilaisia tapahtumia parin muun yrityksen kanssa yhdessä tai erikseen.

Huonoja puolia toki löytyy myös. Viihdepalvelut on aika minimissä, elokuvateatteri löytyy, mutta tanssipaikkoja ei ole kuin Kajasteen lava (auki kesällä) ja NurmesHovi, jossa paikan ainut disco yläkerran humppabaarin lisäksi. Molemmat paikat myös ihan ryöstöhinnoissa!! Onneks Naapurinvaaralle pääsee kesällä pienellä vaivalla kattomaan esiintyjiä, ja hinnatki on kohtuulliset siellä. Pubeja ja kuppiloita toki löytyy pari lisää, mutta kilpailun puute ja sen kannattamattomuus näkyy siis hinnoissa.

Työpaikat on kiven alla, mutta asuntojen hinnat taas halpoja, joten vararikkoon ei mene vaikka ei heti töitä oliskaan. Liikenneyhteydet on aika huonot, junalla tänne pääsee, mutta monen mutkan kautta ja linja-autot kulkee aika harvoin. Paikallisbusseja ei taidakaan olla ollenkaan, vain koulukyyti syrjäkylältä tuleville koululaisille. Vaikka toisaalta se hyvä puoli tässä on, että joka tapauksessa täällä asuessa pitää melkeinpä se oma auto olla, jos asuu yhtään etempänä keskustaa, joten liikenneyhteyksien puuttuminen ei ikinä itse ole haitannut.

Lisäks kun koko ikänsä on täällä asunu niin on oppinu sen, että monet asiat on hyvä pitää omana tietonaan ja puskaradio toimii ihan minuuteissa. Juorut ja huhut kiertää nopeemmin ku lehti kolahtaa postiluukkuun.. Varsinki sillon opiskeluaikana, nyt kun alkaa olla työelämässä niin toki touhu on hieman rauhottunu, mutta silti muiden asiat tuntuu kiinnostavan aina enemmän ku omat :viheltel:

Uimarantoja löytyy, on golfkenttä, jäähalli ja liikuntahallia aletaan rakentamaan muistaakseni jo ens kesänä.

Että ainaki itelle täällä on kaikki tarpeellinen, mutta ei liikaa mitään. Oman viehätyksen antaa se kun mennään joku viikonloppu kaupunkiin ostoksille tai sit mökille jonnekki keskelle korpea, vaikka kuitenkaan ei hyvin kaukana olla kuitenkaan. Itelle on lisäks tärkeetä päästä koirien kans luontoon ja harrastamaan ja etenki metälle joten mihinkäpä meillä täältä hätä olisi :nauru:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 07.03.2011 klo 22:27  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Tonteria, Pähkiksessä oli ainakin viitisen vuotta sitten kävelyetäisyydellä myös paljon sellaisia metsiä, missä pystyi pitämään koiria vapaana. Koiralliselle kyllä hyvä paikka asua.:hymy:



No älä! Pöpelikköä riittää ja kakaraa pääsee päivittäin juoksuttaamaan ihan kunnolla vapaana. Hämeenkylän "kukkulalla" saa hyvää reeniä kun viskoo keppejä rotkonpohjalle ja pistää A:n etsimään.. :nauru:

Tuo Hämeenkylän koirapuistokin on nyt uusimisen jälkeen tosi kiva, ja Lammaslammen toiselle puolen ollaan rakentamassa isoa metsäistä puistoa. Ei tartte täältä ihan heti pois muuttaa. :peukku:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 08:35  
+
0
^^ hieman ot, mutta.. Jonkin verran tullut käytyä Nurmeksessa, penskana enemmän, nykyisin en ole käynyt moneen vuoteen. Enivei, Nurmeksen keskusta tai ainakin osa siitä on Porokylää (?). Aina sanottiin, että lähdetään Porolle tms. ja aina pienenä luulin, että siellä oikeasti on poroja. Olin monesti hyvin pettynyt, kun poroja ei näkynytkään.. :ylpea: :nauru:

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 16:48  
+
0
^Joo, Porokylä on tosiaan ns. toinen keskusta, missä nykyään on oikeaa keskustaa enemmän kauppoja..

Mut ei se nimeään ole suinkaan saanu siitä, että täällä poroja olis. Niinku moni turisti (ulkomaalaiset enemmänki) on kuvitellut ja tullut tänne sit poroja katsomaan. Porokylä sai joskus vuonna nakki, nimensä siitä, kun se osa Nurmesta joskus paloi ihan poroksi :nauru:

Sen verran minäki oon ollu hereillä koulussa, että etes tuon muistan :cool:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 17:24  
+
0
Vielä voisin lisätä paikkoja, mihin en koskaan muuttaisi, kun aloittaja niitäkin kyseli.

Eli Rovaniemi: ei koskaan, ei ikinä, ei milloinkaan. Suomen rumin kaupunki varmasti ja muutenkaan en oo koskaan ko. kaupungissa viihtynyt, kun siellä olen käynyt. En myöskään varmaan muuttaisi mihinkään kovin pohjoiseen yksinkertaisesti siitä syystä, että sieltä on niin järjettömän pitkä matka, jos haluaa esimerkiksi ulkomaille lomaileen.

PK-seutu tuli jo sanottua aiemmin, en vaan viihdy.

Suurin osa Pohjanmaan paikoista: keskellä ei mitään, ympärillä pelkkiä peltoja, hyvä esimerkki esimerkiksi Rantsila. Tulisin varmaan täysin mökkihöperöksi.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 17:34  
+
0

Elba83 kirjoitti:

V

Eli Rovaniemi: ei koskaan, ei ikinä, ei milloinkaan. Suomen rumin kaupunki



You gotta be kidding me, rumin :eek:?
Mun mielestä Rovaniemi on taas tosi kiva ja nätti kaupunki, eritoten kesäisin :aurinko:.

Ja kyllähän lapissa ja pohjoisessa muutenkin on aika paljon lentokenttiä, ja äkkiäkös sieltä lennähtää esim. Helsinkiin josta matka ulkomaille (tai minne lie nyt meneekin) voi jatkua :peukku:.

Mutta toki nämä ovat makuasioita eikä niistä (juurikaan :nauru:) voi kiistellä.

Itse tulin eilen Tampereelta kotiin ja ajatus "täällä vois asua" vahvistui entisestään :hymy:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 17:55  
+
0
Rovaniemihän on suurelta osin uudisrakennettu (sotien jälkeen), niin siks mua ei se arkkitehtuuri juuri miellytä, kun siellä on pelkästään sitä betonilaatikkoa toisen vieressä. Samasta syystä en liiemmin tykkää Jyväskylästä. Mä tykkään, että kaupungin rakennuskannassa on jotain sellaista historian havinaa niiden betonilaatikkojen lisäksi. Asunpa tosin itsekin tällä hetkellä betonilaatikossa :D Ja pohjoisessa lentokentille on monesti liian pitkä matka, mistä syystä joudun itsekin junalla matkusteleen, kun sinne meen sukuloimaan. Tai siis lähinnähän se on rahakysymys, että millä pystyy kulkeen...

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 19:10  
+
0
^Hervantahan on ihan hirveän ruma. Tampereelle muuttaessa päätin että sinne en ainakaan koskaan mene, mutta kappas kun elämä vei Hervantaan. Sieltä oli tosi haikea lähteä pois vaikka rumin kaupunginosa ikinä onkin :nauru:

Mihin en muuttaisi? No sinne Vaasaan tai sen lähistölle kuten vaikka Laihialle. En muuttaisi Kokkolaan tai Pietarsaareen. Enkä pk -seudulle (lasketaanko siihen Hyvinkää ja Järvenpää? Niissä voisin hätätapauksessa asua). Pohjanmaalle ehkä kun aakeella laakeella on kasvanut niin ei sitä osaa pitää rumana. Kuitenkaan en muuttaisi kovin hevillä esim. Kurikkaan, Peräseinäjoelle tai mulle tällaiselle pikkupaikkakunnalle pohjanmaalla. En myöskään ikinä, ikinä muuttaisi Alajärvelle, Soiniin, Töysään, Vimpeliin tai sinne hikiseen Keskisen valtakuntaan eli Tuuriin. Myöskään Turku ei houkuta, Rauma ja Pori vielä vähemmän. Pirkanmaalla en muuttaisi missään tapauksessa esimerkiksi Parkanoon tai Kihniölle. (Aika vähän on näköjään paikkoja missä haluaisin asua :nolo: )
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 19:52  
+
0
Musta Hervannan keskusta on ihan nätti :) Kun satun tykkäämään tiilirakennuksista. Mutta Pohjois-Hervantanta ei niinkään, kun taas Arkkitehdinkatu on mun mielestä ihan jees ja sitten Näyttelijänkadulle mentäessä alkaa olemaan jo ihan kivaa omakotitaloaluetta ja metsää, mikä on on aika kivaa aluetta. Hervannassahan parhaat alueet on toki siellä laitamilla.. Mutta tosi on, että kyllähän Tampereelta kauniimpiakin alueita löytyy :)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 21:33  
+
0
Rovaniemihan on ruma. Se on tosi. Juurikin sen uudisrakennuksen takia. Tästä aiheesta on yhdessä keskustan missäliepömpelissä hieno graffiti. Arkkitehtuuri ei kyllä ole ollut valloillaan. Keskusta on kammottava. Mutta lähiöt maastoalueineen ovat kauniita. Rakastin entistä asuinaluettani. :love:

Pitkät matkat ovat rasittavia, mutta siihen oikeasti on tottunut. Ja sitten kun on lyhyempiä välimatkoja tai vain vähän odotusta, sitä osaa arvostaa. Suhtautua järjellä. Toisin kuin ne jotkut kehäkolmosen ihmiset joilla on niiiiiiiin kiire kaikkialle. Mulle lähinnä se matkustus on kukkarokysymys. Sen sijaan että lentäisit Helsingistä suoraan ulkomaille pitää ensin matkustaa Helsinkiin. Se maksaa lisää raha. Tosin nythän on uusia reittejä Rovaniemeltä eli sekin jonkin verran helpottaa. :)
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Sudenhenki84

Sudenhenki84
Viestimäärä: 29

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 21:53  
+
0
Itse olen asunut koko ikäni Kuopiossa enkä halua täältä mihinkään muuttaa. Savolainen elämänmeno on sopivan rauhallista ja Kuopio on kaupunkina ainakin itselle juuri sopivan kokoinen, ei liian iso muttei liian pienikään.

Kuopion hyvät puolet:
- ulkoilumaastot ovat aivan mahtavat, varsinkin Puijolla
- monipuoliset harrastusmahdollisuudet
- kaunis kaupunki varsinkin kesäisin (tosin nyt toriremontin takia ydinkeskusta on kuin pommin jäljiltä)
- työllisyystilanne näyttää hyvälle
- suurin osa kaupunginosista on erittäin rauhallisia
- "Mualiman navalta" eli torilta saa maailman parhaita muikkuja :D

Kuopion huonot puolet:
- muutamat kaupunginosat ovat joskus levottomia (lähinnä Petonen, Neulamäki ja Rypysuo)
- julkisen liikenteen kalleus
- asuntojen vuokrat nousussa, niin yksityisellä kuin kaupungin asunnoissa
Saksanpaimenkoira Ares s. 6/15
Muistoissa pekingeesi Masi 10/01 - 3/14

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 08.03.2011 klo 23:21  
+
0

Elba83 kirjoitti:

Rovaniemihän on suurelta osin uudisrakennettu (sotien jälkeen), niin siks mua ei se arkkitehtuuri juuri miellytä, kun siellä on pelkästään sitä betonilaatikkoa toisen vieressä. Samasta syystä en liiemmin tykkää Jyväskylästä. Mä tykkään, että kaupungin rakennuskannassa on jotain sellaista historian havinaa niiden betonilaatikkojen lisäksi. Asunpa tosin itsekin tällä hetkellä betonilaatikossa :D Ja pohjoisessa lentokentille on monesti liian pitkä matka, mistä syystä joudun itsekin junalla matkusteleen, kun sinne meen sukuloimaan. Tai siis lähinnähän se on rahakysymys, että millä pystyy kulkeen...


Sehän riippuu missä sitä pohjoisessa asuu. Mun kotipaikkakunnallani on lentokettä, ihan 5 km porukoilta.
Mutta mun on pakko yhtyä siihen, että Rovaniemi on helkkarin ruma kaupunki. Ja muutenkaan en tykkää ko. paikasta yhtään. Harmi että luultavasti joudun siellä vielä asumaan, jos koulupaikan saan sieltä..

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 05:28  
+
0
Kun täällä ei kukaan oikein tykkää pk-seudusta, niin pakko sanoa että parasta pk-seudussa on se, että täältä löytyy kaikkea. Oikeaa kaupunkiasumista, lähiöitä, taajamaa, niin pieniä kyläyhteisöitä kuin niitäkin paikkoja, missä kukaan ei vahtaa naapureita. Ja ympäryskunnista löytyy sitä kunnon haja-asutusaluettakin, jos on vaan varaa tonttiin. Uusia rakennuksia, vanhoja rakennuksia, kulkuyhteydet muualle Suomeen ja maailmalle. Eli valinnanvaraa on. Ja jos johonkin kyllästyy, voi vaihtaa vähän toisaalle ilman että tarvitsee koko elämää mullistaa.:hymy:

Olen siis asunut Vihdissä, Helsingissä (Oulunkylä ja Siltamäki), Vantaalla (Rajatorppa, Varisto, Pähkinärinne), Kirkkonummella ja tavallaan myös Lohjalla, vaikken siellä ollutkaan kirjoilla ikinä. Ikävintä pk-seudussa on asuntojen hintataso. Täällä ei pienellä palkalla pärjää ollenkaan niin hyvin, kuin jossain kauempana sossutukien varassa. Töitä löytyy kyllä ja julkisilla pääsee liikkumaan hyvin.

Tuolla keskustassa on joskus hyvinkin ärsyttävä kävellä, kun tönitään ja tuupitaan, mutta mun kokemuksen mukaan ne tönijät ovat lähes aina turisteja (kotimaisia ja ulkomaisia). Ja samoin jalkakäytävät tukkivat ryhmät ovat lähes aina turisteja. Vaikka Eiran suunnalla kyllä paikalliset asujatkin osaavat tukkia kulkureitit torikokouksineen. Mutta mä olenkin yksi niistä ärsyttävän kiireisistä ihmisistä.:viheltel:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Cornelius

Cornelius
Viestimäärä: 484

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 09:18  
+
0

duppe_ kirjoitti:

Joh, kerro lisää! Miten suuri paikkakunta Tornio onkaan? Mites siellä on harrastusmahdollisuuksia ym?



Minäkin olen asunut Torniossa ja nytkin ihan sen kupeessa joten tässä infoa:

Torniossa on noin 20 000 asukasta, eli ei mikään hurjan suuri paikka. Kaupunki on jaettu kahtia, eli on ns. maan puoli (Pudas) ja sitten saaren puoli josta löytyy keskusta. Itse asuin saaren puolella juhannussaaressa, joka oli todella miellyttävää seutua, hyviä ulkoilureittejä löytyi paljon.

Torniossa kennelkerho on erittäin aktiivinen seura joka panostaa etenkin agilityyn ja heillä on hallitilojen lisäksi hyvä ulkokenttä kesätreeneihin ja kisoja on paljon. Erilaisia kuntosaleja löytyy muutama, Tornion puolella taitaa olla 3 ja Haaparannalla (joka on kivenheiton päässä) löytyy niitä myös ja hinnat on huomattavsti halvemmat. Mielestäni kansalaisopistot järjestää paljon erilaisia aktiviteetteja, itselläni ei koskaan ole tekeminen loppunut kesken.

Kesäisin järkätään TwinCity-festarit joissa esiintyy paljon hyviä bändejä ja kaikkea mahdollista oheistapahtumaa löytyy. Baaritarjontaa on pieneksi paikaksi omasta mielestäni riittävästi: Umpitunnelissa on paljon erilaisia bändejä, tatskaviikonloppuja jne., rockbaari Jetset on myös pidetty ja BlueStation taitaa olla enemmän pubityylinen paikka. Myös Hemingways löytyy.

Shoppailukin on nykyään ihan mukavaa, kauppakeskus På Gränsen/Rajalla valmistui jokunen vuosi sitten ja tarjonta on hyvä.

Hevostelumahiksiakin löytyy, talleja on paljon mistä valita, oli ravi- tai ratsupuolen ihmisiä.

Tässäpä tätä infoa, saa kysyä lisää jos kiinnostaa!
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2011 klo 09:19)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 09:58  
+
0
^ Katos, multa on mennyt täysin ohi tuo kysymys!

Mutta tosiaan, kyllähän täältä harrastusmahdollisuuksia on. Noiden Corneliuksen mainitsemien lisäksi löytyy täältä uimahallit sekä Torniosta että Haaparannalta, samoten jäähallit.

Tornion kennelkerhon lisäksi toimii täällä myös palveluskoirakerho.

Jos isoista kaupungeista tykkää, niin en mä silloin välttämättä Torniota suosittelisi, mutta jos tykkää vähän pienemmistä kaupungeista, niin silloin kyllä :hymy:.

Ja täällä on myös se hyvä puoli, että kaupat on aina auki. En kyllä tiedä että onko nuo sunnuntai-aukioloajat tulleet nyt jokapaikkaan, mutta itselle oli ainakin kamala kulttuurishokki kun muutin Ouluun, eikä siellä ollut sunnuntaisin mikään kauppa auki (lukuunottamatta jotain Tarmon lähikauppoja, jotka olivat aina sadan kilsan päässä).
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 11:49  
+
0

SilverBride kirjoitti:

Mä olen asunu elämäni alkupuoliskon Varsinais-Suomessa parissa pikkukaupungissa ja Turussa. Sielläpäin, kuten joku täällä jo aikaisemmin sanoi, todella SAA tai jopa JOUTUU olemaan rauhassa. Jos haluaa piireihin pitää tuntea "joku joka tuntee kaikki". Mikäli viihtyy yksin niin sinne muuttamisesta ei saane ongelmia. Ikävä tosiasia on, että se on ehkä sisäänpäin lämpiävintä seutua, minkä minä tiedän.



Kuulostaa öööö... todella ihmeelliseltä tää sun toteamus :D Siis todella harmi, että olet kokenut turun tälläisenä, mutta toi on kyllä ihan kärjistystä! :D Ei pidä paikkaansa että JOUTUU olemaan yksin!??? Minä juttelen usein jonkun tuntemattoman kanssa enkä ole mikään yltiö sosiaalinen kuitenkaan, vaikka sosiaalinen olenkin. Onhan täällä myös sellasia ihmisiä mistä tossa puhut mutta niin on joka kaupungissa.. Noi on vaan yleistyksiä mitä esimerkiksi turkuun liitetään. Ei todellakaan pidä paikkaansa että turkulaiset tykkäävät olla yksin kotona valot sammutettuina :D

jannie kirjoitti:

Turku on mukava kaupunki, jos pääsee ite yli niistä ennakkoluuloista, joita turkulaisia kohtaan on viljelty. En mä koe että tä olis yhtään sen vihamielisempi tai muuten erilaisempi kaupunki kuin mikään muukaan, ennen kaikkea sopivan kokoinen ja suhteellisen vilkas varsinkin kesäaikaan.



Jep.

Itse siis olen asunut aina Turussa, muutettiin Kaarinasta kun olin 1-vuotias, mutta sillonhan Kaarina ei ollut edes vielä oma kaupunkinsa.
Tykkään ihan asua täällä, mutta varmaan olisi kivempiakin kaupunkeja. Tampereella olen käynyt useasti ja se vaikuttaa kyllä niin kivalta kaupungilta :) Sinne muuttaisin jos johonkin täältä Turku+lähikunnat-akselilta lähtisin.. Ihania puistoja, kiva keskusta, mukavia ihmisiä ym ym.. Jotenkin se vaan kiehtoo ihan hirveästi, toki olen siellä ollut kesäisin ja kyllä Turkukin on kaunis paikka kesällä (jokilaivat, aurajoen ranta, kupittaanpuisto.....). Turussa plussaa myös se, että vaikka onkin suomen mittakaavassa iso kaupunki, niin ei tämä mikään maailman isoin city ole. Täältä löytyy maaseutuakin ja kaikenlisäksi jos vähän syrjemmältä ettii niin voi saada tosi halvalla talon/tontin verrattuna moneen muuhun turun kokoiseen kaupunkiin.

muoks. ISONA MIINUKSENA turussa että täällä on tosi huonot harrastusmahdollisuudet verrattuna paljon pienempiinkin kaupunkeihin. Itse koripalloa harrastaneena voin kertoa, että harrastustoiminta, salit, treeniajat ovat/olivat paljon huonommat kuin esimerkiksi salossa, uudessakaupungissa, forssassa jne. Oikeastaan kaikkialla oli esim. salien kunto paljon parempaa kun täällä. Turku on köyhä, siitähän se johtuu.
Kyllä täältä siis joukkueita löytyy ihan mihin lajiin vaan, myös harvinaisempiin, mutta verrattuna moneen muuhun varmasti paljon huonommat.
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2011 klo 11:52)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 12:08  
+
0
Onko mikään kaupunki kaunis talvella? Mietin kun monet kehuvat että kaupunki x on ihana kesäkaupunki ja kaunis kesällä. Niin mistä löytyy se talvella(kin) kaunis kaupunki? :mietiskel:
Ylläpitäjä

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 12:46  
+
0

Melina kirjoitti:

Onko mikään kaupunki kaunis talvella? Mietin kun monet kehuvat että kaupunki x on ihana kesäkaupunki ja kaunis kesällä. Niin mistä löytyy se talvella(kin) kaunis kaupunki? :mietiskel:



Lapista ;) Mutta ehkäpä sinne asti en muuttaisi kun aina etelässä asunut.
Mutta jep, oikeassa olet.
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 12:59  
+
0
Mä en ole ikinä ymmärtänyt tuota turkulaisten ja Turun mollaamista. Siis mistä ihmeestä moinen on lähtöisin?

Mun korviin tuollainen, että joku leimataan asuinpaikan takia jonkinlaiseksi, kuulostaa todella typerältä ja lapselliselta.

Ihan sama kuin sanoisi että kaikki Helsinkiläiset on töykeitä ja kukaan ei ole ystävällinen.

Ja Oulussa on muka rento ja "hippimäinen" ilmapiiri. Kappas kun en tuotakaan huomannut vaikka 4 vuotta siellä asuin. Ihan tavallinen keskisuuri kaupunki se on mun mielestä, eikä mitenkään erityisen letkeä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:30  
+
0
^ Kyllähän niitä eroja on, ainakin kaupunginosittain. Mieti esim mitä tahansa suurempaa kaupunkia: siellä on lähiö, jossa asuu ne vähemmän tienaavat ja sitten on se varakkaampien alue. Näillä alueilla on paljonkin eroja, esim mitä tulee ihmisten pukeutumiseen, kadulle parkkeerattuihin autoihin, taloihin, kauppatarjontaan (ja vielä erikseen ruokakaupan valikoimaan). Kyllä jonkunlaisia yleistyksiä ja stereotypioita voidaan määritellä mun mielestä, joskin pitää aina muistaa että ne on vaan yleistyksiä ja aina löytyy se nopea hämäläinen ja tuppisuu lappalainen/itäsuomalainen.
Ylläpitäjä

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 02:30)