Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:49

Paikkakunnat

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 13

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 13:44  
+
0
Minusta itse asiassa tosi moni kaupunki/kunta on todella kaunis myös talvella, etenkin pikkupaikkakunnat joissa luontoa on enempi jäljellä. Suomen luonto on omaan silmään kaunis talvella ja kunnistakin tulee esiin eri kauneus kun kesällä. Monesti itekin tulee puhuttua kuitenkin esim. Heinolasta kesäkaupunkina, koska siellä on paljon kesäasutusta ja toiminta keskittynyt kesään ja talvisin kovin hiljaista, mutta yhtä kaunis kaupunki se on kaikkina vuoden aikoina. Riippuuhan se toki talvikelistä muttei kesälläkään aina ole nättiä.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 16:47  
+
0

Onko mikään kaupunki kaunis talvella? Mietin kun monet kehuvat että kaupunki x on ihana kesäkaupunki ja kaunis kesällä. Niin mistä löytyy se talvella(kin) kaunis kaupunki? :mietiskel:



Tampere on minusta talvellakin kaunis, keskusta siis. Aiemmin kun kuljin töihin keskustan läpi, ihastelin usein pakkasaamuista koskimaisemaa ihan sydän pakahtuen.

Kuopio on myös ihan superkiva kaupunki. Siellä tulee käytyä suht. usein, kun äippä siellä asuu. Oi sitä ihanaa järvimaisemaa, mikä Puijon tornista avautuu! Oulu on myös ihan jees, tykkään käydä siellä, vaikkakaan en ehkä muuttaisi, kun siellä on liikaa ylitorniolaisia :D

Turusta mulla ei ole mitään sanottavaa, kun en ole siellä käynyt kuin lämpikulkumatkalla ja Ruisrockissa. Mulla on ollut jo vähän aikaa mielessä, että pitäisi lähteä sinne tekemään jonkunlainen ekskursio, niin tulisi sekin kaupunki tutuksi!

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 17:49  
+
0
Mun kokemukset koko Varsinais-Suomesta on keskimäärin negatiiviset. Pahoitteluni kaikille, jotka siellä viihtyvät. Kaikki kuitenkin kokevat asiat omista lähtökohdistaan ja mun elämänkokemukset siinä osassa Suomea ovat olleet, enemmän tai vähemmän, ahdistavat. Aina.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:10  
+
0

Melina kirjoitti:

Onko mikään kaupunki kaunis talvella? Mietin kun monet kehuvat että kaupunki x on ihana kesäkaupunki ja kaunis kesällä. Niin mistä löytyy se talvella(kin) kaunis kaupunki? :mietiskel:

Tampere, Kerava, Hyvinkää ja Helsinki on kauniita myös talvella! Varmasti monet muutkin, mutta nuo tuli ensimmäisinä mieleen. Helsingin keskusta ei ole mikään kauneuden huipentuma talvella, mutta kun lähdetään keskustasta pois ja eritoten tuonne Pohjois-Helsingin puolelle niin johan on näky.

Kesällä nuo samat kaupungit (tuolloin myös Helsingin keskusta) ovatkin sitten suosikkejani myös, tosin kesällä nyt melkein jokainen kaupunki tai kyläpahanen on kaunis, jos on kaunis ilma ja kesäfiilis :aurinko:
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:10)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:41  
+
0
Mä luin ketjusta vasta ekan sivun ja nyt jo alkoi himottaa toi Roi.. :nauru:

Monasti kun oikeen v*tuttaa, ni pohdin, et lähen pohjoseen kasvattaan poroja ja huskeja. Mut nyt tuo alko kiinnostaa ilman suurempaa v*tutustakin.. :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

duppe_

duppe_
Viestimäärä: 35

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 18:55  
+
0
Kiitos Cornelius ja Joh! Alan jo suunnitella kesälomareissua Tornioon! :nauru:

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 21:31  
+
0
Ehdottomasti liityn Tampereen kannattajiin. Asuin 5 vuotta opiskelijana ja ihastuin. Järvet, (varsinkin Näsijärvi) Kauppi, Tammela ja Tammelan tori, Pispala ja hipit, Tahmela ja Pohtola. Nyt haaveilen ensi syksynä saavani kodin Toasin Rauhaniemen taloista ja asuvani Helmin kanssa lähellä avantoa ja Kaupin lenkkipolkuja. Tampere edustaa mulle jotain sellaista yhteisöllisyyttä, joka puuttuu elämästäni täällä Helsingissä ja lapsuuteni Keravalta. Keravalla tosin ovat hyvin hevosasiat ja Helsinki on näyttänyt nyt parempia puoliaan, kun 1,5 vuoden tutustumisen jälkeen olen oppinut poikkeamaan vakireiteiltä. Yksi päivä mietin, että elämäni ja suhteeni Helsinkiin olisivat paljon paremmat jos opiskelisin Porthanian sijaan Siltavuorenpenkereellä. Toki voisin myös asua mieluusti jossain kivemmassa paikassa kuin Tapulikaupunki, vaikka on tämäkin tuntunut tovin kodilta.

Keravaa kyllä voin suositella pääkaupunkiseudusta haaveileville: siellä on ihan kivoja lenkkipolkuja ja metsääkin vielä jonkin verran. Ja hyvät kulkuyhteydet, eikä 3 km kauempana asemasta voi asua. Hämmentävä seikka johon törmäsin taannoin oli se, että kuulemma keravalaiset lapset kulkevat bussilla keskustaan. En voi tajuta, ei siellä ole kovin montaa paikkaa, joka olisi ei-kävely-/pyörämatkan päässä keskustasta.

Näiden lisäksi olen asunut Äkäslompolossa. Salaa haaveilen muuttavani sinne joskus: siellä on ystäviä, siellä olisi mahdollisuus työskennellä heppojen kanssa. Olen ollut siellä vain kesäisin, joten talvien turistivirta hirvittää. Opettelen ehkä ensin venäjää hieman ja koetan kirjoittaa gradun. Sitten saattaa kyllä Lappi kutsua tätäkin tyttöä. Koirallisena vähän vain karmii porot. Miten tuollasta Helmin tyyppistä koiraa kehtaisi pitää vapaana missään.. Viime kesänä ei onneksi juurikaan poroihin törmätty.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 21:50  
+
0
Mulla on ihan hirmu huonot kokemukset kuopiosta. Asuin siellä 2 vuotta ja ei enää ikinä. Ei vaikka maksettaisiin. Ihmiset oli ikäviä, kaupungista ei löytänyt vaatteita, huonot harrastusmahdollisuudet (= ei oteta uusia mukaan), kaukana kaikesta jne. Ainut hyvä puoli oli se luonnonsuojelualue neulamäessä.

Hyvinkää taas on jättänyt tosi hyvän mielikuvan. Lähellä pääkaupunkiseutua, kuitenkin edullisempaa asua, upeat lenkkireitit, myös talvella, kaikkia paikkoja ei tehty laduiksi. Hyvät harrastusmahdollisuudet, mukavia ihmisiä. Miinuksena se, ettei ollut paljoa järviä, ruokakauppojen valikoima oli huono, ei tarpeeksi vaatekauppoja (mutta onneksi pk-seudun ostosmahdollisuudet lähellä), ja kaupunki oli ruma.

Nyt sitten kotikaupunki eli Uurainen, n. 30km jyväskylästä. Täällä viihdyn hyvin, luonto lähellä, tarpeeksi iso kaupunki lähellä, mukavia ihmisiä, paljon järviä.

Haluaisin vielä kokeilla asumista Tampereella ja Helsingissä. Ja jossain ulkomailla, Pariisi, Lontoo tai jossain muualla.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 21:58  
+
0

lintuja kirjoitti:


Näiden lisäksi olen asunut Äkäslompolossa. Salaa haaveilen muuttavani sinne joskus: siellä on ystäviä, siellä olisi mahdollisuus työskennellä heppojen kanssa. Olen ollut siellä vain kesäisin, joten talvien turistivirta hirvittää. Opettelen ehkä ensin venäjää hieman ja koetan kirjoittaa gradun. Sitten saattaa kyllä Lappi kutsua tätäkin tyttöä. Koirallisena vähän vain karmii porot. Miten tuollasta Helmin tyyppistä koiraa kehtaisi pitää vapaana missään.. Viime kesänä ei onneksi juurikaan poroihin törmätty.



Oi Äkäslompolo <3
Juuri sieltä lomalta kotiutuneena (vaikkei loma itessään ollut nappi, niin paikkana tuo on ihan mieletön..) tahtoisin sinne uudestaan kesällä.
Työmahdollisuuksia tuolla ei varmaan kesällä oo liikaa, talvella sesongin aikaan varmaan enemmän.
Pysyvästi en varmaan noin pienelle paikkakunnalle muuttais, mut vuosi-pari siellä vois olla kiva viettää.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 09.03.2011 klo 22:46  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Kun täällä ei kukaan oikein tykkää pk-seudusta, niin pakko sanoa että parasta pk-seudussa on se, että täältä löytyy kaikkea. Oikeaa kaupunkiasumista, lähiöitä, taajamaa, niin pieniä kyläyhteisöitä kuin niitäkin paikkoja, missä kukaan ei vahtaa naapureita. Ja ympäryskunnista löytyy sitä kunnon haja-asutusaluettakin, jos on vaan varaa tonttiin. Uusia rakennuksia, vanhoja rakennuksia, kulkuyhteydet muualle Suomeen ja maailmalle. Eli valinnanvaraa on. Ja jos johonkin kyllästyy, voi vaihtaa vähän toisaalle ilman että tarvitsee koko elämää mullistaa.:hymy:



Minä tykkään pk-seudusta! :heiluti: Kuten sanoit, on vaihtelevia asuinalueita, niin kiireisempää kaupunkilaismenoa kuin rauhallisempaa esikaupunkilaisseutuakin. Myös keskustan läheltä löytyy lenkkireittejä ja metsää (mm. Keskuspuisto). Ja niissä huonomaineisissa lähiöissäkin on monesti muutamat nurkat, jotka kannattaa kiertää, mutta muuten ihan tavallista arkea niissäkin eletään.

Toinen kaupunki jossa olen asunut on Turku. Etenkin jokiranta on ihanaa seutua niin kesällä kuin talvellakin ja myös siellä on paljon kaikkea. Parempia ja huonompia asuinalueita, aktiivista harrastustoimintaa, paljon palveluita ja motari Helsinkiin :nauru:

Itä-Suomalainen pulinakulttuuri, kun maidon haku kaupasta kestää juorupiiritaukoineen tunnin, ei ole mua varten. Olen kaupunkilaishiiri ja nautin siitä, kun voi kävellä kadulla ilman että kaikki ohikulkijat pysäyttelee.
Ylläpitäjä

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 10:09  
+
0
Sonik, oon sulle kateellinen, mäkin haluan Äkäslompoloon. Kävitkö Konijänkällä? Siellä olen työskennellyt kesäisin. Eipä siellä varmaan paljon muuta voi tehdäkään, kaupalta voisi löytyä jotain. Toukokuussa haaveilen piipahtavani Lompoloon, saa vaan nähdä, mitä koiran juoksut sanovat siihen. Oon lähdössä Islantiin kesäksi, joten ei kamalasti kehtaisi hyljätä sitä minnekään muualle ennen sitä ja tuolla ei ehkä juoksunartun kanssa oleilu houkuta.

Keravassa on kanssa hyvänä puolena palvelut omassa keskustassa ja yhteyden Helsinkiin. Tampereelta taas on yhteydet kaikkiin isoihin kaupunkeihin ja niiden seuduille (Turku, Helsinki, J-kylä). Tehtiin opiskelijaporukalla retki jopa Rovaniemelle. Harmittaa, ettei täältä Helsingistä paljon huvita lähteä Jyväskylään bileisiin. Tampereelta menisi vaikka liftaamalla, jos ei ole rahaa. Senkin huomaa, että kaikissa alani kansallisissa opiskelijatapahtumissa, joissa olen ollut, on aina ollut yliedustus tamperelaisia. Ehkäpä juuri etäisyyksistä johtuen (tai sitten meillä oli paras meininki).
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 10:14  
+
0
No siellä konijänkällä käynti on joka vuosi sit jäänyt (tää oli nyt 4. talviloma tuolla) vaikka aina on pohdittu, et pitäs käydä.

Nyt on plännätty, et jos saadaan koira mukaan kesällä tuonne, ni sit mentäis viikoksi uudestaan. (apella, joka omistaa sieltä "möksän" on lievä allergia, ni ei voi koiraa ainakaan ilman sen lupaa sinne ottaa)

Olis ihana nähdä tuolla pohjosessa se koko vuodenkierto. Keskiyön aurinko, ruska, kaamos.. <3
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 10:27  
+
0
Suosittelen käymistä Konijänkällä kyllä, vaikka oon puolueellinen, musta se on hyvin hoidettu paikka ja elukoitakin on nähtäväksi saakka (mm. kamelit yms.). Ja koiran saa ottaa mukaan, jos infoaa ensin, jotta tajuavat ottaa omansa sisälle tarvittaessa.

Mä meinasin jo perustaa heppayritystä Muonioon viime syksynä, mutta järkiinnyin kun tilaan kuulunut talo oli ihan romu (ja muista syistä). Varmaan kun olen raapustellut graduni, pidän välivuoden tai kaksi (tai enemmän) ja menen Lappiin. Joku huskytyökään ei välttämättä olisi kovin ikävä. Kunhan nyt saisi kielitaidon oikeasti kuntoon.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Terhi

Terhi
Viestimäärä: 134

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 17:17  
+
0
Asun tällä hetkellä Kemissä, naapurikunnasta Keminmaasta kotoisin. Vuoden asuin välillä Rovaniemellä. Kemissä asumme sen takia, että täällä on läheiset ja ystävät lähellä ja lapsilla vakiintunut paikka koulupiireissä jne. Kemi on pieni paikka ja se on hyvä ja huono puoli. Perämeren persereiäksi tuttavallisemmin kutsutaan :shifty: Ei voi kamalasti kehua muuten, kuin että on ihanaa kun on meri lähellä ja paljon luontoa ympärillä vaikka kaupunki onkin kyseessä.

Rovaniemi oli tosi kaunis kaupunki ja tykkäsin asua siellä. Harmittaa kovin kun muutettiin Kemiin takaisin, mutta tehty mikä tehty.. Sinne voisin joskus tulevaisuudessa palata!

Ikinä mua ei sais Oulun alapuolelle eli etelään asumaan. Pohjosen tyttö henkeen ja vereen! :peukku:

muoks: Avomies on kotosin Tampereen kupeesta ja sanoo, että ei ikinä enää muuttais sinne takas. Eikä muakaan sais sinne kyllä vaikka maksettas miljoonia :cool:
Äippäliini kera rakkaidensa: mies ja kaksi lasta :)
saksanpaimenkoira s.4.1.09 Royal Coctail on my mind eli Lissu
saksanpaimenkoira s.3.9.10 Jatzarin Janet
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.03.2011 klo 17:31)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 17:33  
+
0
Lintuja ja Sonik Täältä löytyy myös yksi Äkäslompolon kannattaja! :)
Kolarista olen lähtösin, nyt sitemmin Kittilään asettunu miehen kanssa, mutta kyllä aina kun Kolarissa asui niin paljon tuli pyörittyä Lompolossa. Hieno paikka, ja nyt kun on tullut vielä hieman enemmän elämää siihenki kylään, niin sielä viihtyy aina vaan enemmän.
Kyllä nykyäänkin pitää ainakin kerran vuodessa piipahtaa lompolossa kattomassa millainen meininki siellä on. :)
Konijänkälä olen pyöriny ainoastaan kengittäjän mukana apulaisena, ei ole sitten koskaan tullu muuten vaan käytyä. Hieno paikka on kyllä ja näkee mitä erikoisempia elukoita.

Terhi Juurikin näin, pohjosen tyttö henkeen ja vereen! :)
Onhan sitä joskus naperona aina haaveillu muuttavansa jonnekkin etelään, mutta niin vain mieki olen pohjoseen jääny, vaikka koko muu perhe asuu Oulun alapuolella - yhtä siskoa lukuunottamatta.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Ruttt

Ruttt
Viestimäärä: 321

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 19:20  
+
0

Melina kirjoitti:

Onko mikään kaupunki kaunis talvella? Mietin kun monet kehuvat että kaupunki x on ihana kesäkaupunki ja kaunis kesällä. Niin mistä löytyy se talvella(kin) kaunis kaupunki? :mietiskel:


Noh, ainakin Kittilä on talvella todella kaunis muttei ole kaupunki. Ikaalinen taas luetaan kaupungiksi, vaikka on yhtä suuri kuin Kittilä niinku keskustastaan mutta Kittilässä on enemmän menoa ja palveluita. Ja Ikaalinen ei mielestäni ole mitenkään ruma talvella, mutta kyllä Kittilä sen talvella voittaa mennen tullen.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 10.03.2011 klo 21:03  
+
0
Oulun ydinkeskusta on kyllä halvatun ruma talvella mut heti kun käy kiertään sieltä vähän reunoja niin minä ainaki kyllä osaan löytää niitä kauniitakin paikkoja. Esimerkiksi Pikisaari on mun mielestä aika söde myös talvella ja Nallikarin ranta on ehkä parempi talvella kuin kesällä. :D Mut joo, eiköhän ne talvella kauniit paikat ole enempi siellä luonnossa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Cabriel

Cabriel
Viestimäärä: 18

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 24.05.2011 klo 23:12  
+
0

duppe_ kirjoitti:

Olen lähiaikoina miettinyt paljon sitä, mihin mahdollisesti suuntaisin nykyiseltä asuinpaikkakunnaltani ensi syksynä. Haluaisinkin kuulla kokemuksia eri paikkakunnista ympäri maata. :) Millä paikkakunnalla asut tällä hetkellä? Kauanko olet asunut kyseisessä paikassa? Miksi asut juuri tällä paikkakunnalla? Mitä hyvää tai huonoa voisit paikkakunnasta kertoa? Missä muualla haluaisit asua ja miksi? Minne et missään nimessä suostuisi muuttamaan?



Itse asun tällä hetkellä Oulussa. Olen asunut Oulussa koko ikäni,mutta kävin Nurmijärvellä mutkan(asuin siis siellä huhtikuun alusta 2009-syyskuun alkuun 2009). Nurmijärvellä asuin 4,5kk. Koko sukuni asuu Oulussa & Oulun lähikunnissa,niin siksi. En oikein osaa kertoa hyviä & huonoja asioita Oulusta. Etelä-Savossa. Muutan mieheni kanssa sinne viimeistään syksyllä 2011 virallisesti asumaan. Minne en missään nimessä suostuisi muuttamaan,niin siihenkään en oikein osaa vastata mitään. :O)

reppulinen

reppulinen
Viestimäärä: 29

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 23.08.2011 klo 13:01  
+
0
Tässä on vähän alkanut ilmenemään muutto halukkuutta Rovaniemelle päin. :) Kävin muutama viikonloppu takaperin siellä aikaa viettämässä ja tykästyin paikkaan. On todella kova halu pois täältä oman kylän pienistä piireistä.Te jotka siellä päin asustatte niin onko siellä millainen työllistymistilanne? Entä mitä kautta kannattaa vuokra-asuntoa alkaa etsimään? Ja yleensäkin miten siellä otetaan vastaa vieraalta paikkakunnalta tulevat ihmiset? :D

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 24.08.2011 klo 11:50  
+
0
Pori. Asuin Porissa ensimmäiset 20 vuotta elämästäni (nyt olen kaksi vuotta asunut Turussa). Porista kuuluu usein puhuttavan pahaa kuten, että se on täynnä aivottomia juntteja yms Ässiä kannattavia sekopäitä.:hymy: Pori on mulle sellanen paikka, että en olisi sieltä pois muuttanut jos siellä olisi ollut tässä elämänvaiheessa se mitä tarvitsen eli hyvät opiskelumahdollisuudet. Porissa on siis yliopistokeskus, josta löytyy.. jotain.. ja sitten on samk, mihin pääsee kuka vaan sisälle. Oli sitten pakko muuttaa Turkuun, sen pidemmälle en uskaltanut lähteä :nauru: täytyy olla lyhyt matka kotiin käymään. Ja sinne kyllä palaan heti kun on mahdollista.

Joukkoliikenne siellä on melko kehno, busseja kulkee just sen verran kun on pakko. Mutta Porissahan on suht mukavat etäisyydet joka paikkaan eli siellä on järkevämpää pyöräillä. Liikennekulttuuri on vähän sekopäinen, kun on Porissa oppinut ajamaan autoa niin kai pärjää missä vaan. Siellä on maailman eniten liikenneympyröitä ja tosi paljon tasoristeyksiä. Kuskeista suurinosa on vähän liikaa ehkä omista oikeuksista kiinni pitäviä.:hymy: Keskustassa kaikki on kivasti samassa paketissa, lähinnä kävelytien varrella. Vaatekauppoja ja muitakin liikkeitä löytyy oikein sopivasti. Baarejakin on ihan kivasti. Kaunis kaupunki!

Sitten on tietysti iki-ihanat Kirjurinluoto ja Yyteri. Kirvatsissa on mukava viettää kespäivää, ottaa aurinkoa, uida, lenkkeillä, katsella eläimiä, olla piknikillä ym.. Yyteriin ajaa vartin ja siellä ne ihmiset yleensä kuumat päivät kesällä viettääkin. Meikäläisille se oli aina itsestäänselvyys, että Yyteri on siinä nurkilla, mutta nyt kun pois muuttanut niin sitä osaa arvostaa vielä enemmän. Sieltä löytyy myös piitkä ja iso eläinten uittoranta.

Jos Poriin muuttaa niin tulee varmaan huomaamaan siellä vallitsevan jääkiekkohurmoksen. Ässät on ylpeys, pärjättiin sitä miten vain. Esim. -09 keväällä kun Ässät joutu liigakarsintaan Vaasan Sportin kanssa, meininki oli jäätävä, kannustus oli hurjaa, kunhan liigassa pysytään ja pysyttiinkin niin se oli kuin voitto meille.:nauru:

Kai tää kertomus täytyy johonkin päättää, vois tulla muuten aika pitkä stoori.:hymy: Mutta kun on asunut koko ikänsä täällä länsirannikolla, ja etenkin lähellä merta, ei sitä osaa pois muuttaa, ainakaan minä. Varsinkin itä tuntuu sellaselta, että ei missään nimessä. Se vaan tuntuu olevan liian kaukana ja just päinvastasella suunnalla. Kyl mä pk-seudul voisin muuttaa jos olisi Pakko, en muuten, liian isoa ja suurta mulle. Pohjonen on tietty kans kaukana, mutta olis siellä joskus kiva käydä tutustumassa. Kyllä mun on pakko sanoa, että oon aika pahasti jämähtänyt tälle suunnalle Suomea:nauru:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545655
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 12:15)