Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:49

Paikkakunnat

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13

_EverlastingLove_

_EverlastingLove_
Viestimäärä: 66

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 10.08.2012 klo 23:07  
+
0
Millä paikkakunnalla asut tällä hetkellä? Kauanko olet asunut kyseisessä paikassa? Miksi asut juuri tällä paikkakunnalla? Mitä hyvää tai huonoa voisit paikkakunnasta kertoa? Missä muualla haluaisit asua ja miksi? Minne et missään nimessä suostuisi muuttamaan?

Asun Kempeleessä. Tänään tuli 3kk täyteen siitä, kun muutin tänne. Muutin kihlattuni kanssa yhteen. Hyvät puolet: kaikki tarvittavat ovat lähellä, kaupat,ottomaatti,terveyskeskus,apteekki,baarit(harvoin käymme),kukkakaupat,sosiaalitoimisto.. Zeppeliiniin n. 2km matka Huonot puolet: täällä ei ole eläinlääkäriä. En haluaisi asua missään muualla. Olen asunut Oulussa Kaakkurissa, Kaukovainiolla, Alppilassa ja Heinäpäässä, Kiimingin Jäälissä ja Nurmijärven Nukarilla. Oulusta 20km kauas, koska kaikki sukulaiset ja kaverit asuvat Oulussa ja Haukiputaalla.
Mindy punaisen irlanninsetterin ja musta ruskein merkein olevan saksanpaimenkoira mix narttu synt: 22.04.2008

Xeroge's Olivia (Donna) musta ruskein merkein oleva saksanpaimenkoira narttu synt: 08.06.2009

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PAIKKAKUNNAT - Lauantaina, 11.08.2012 klo 16:47  
+
0
Mulle tuli tällä viikolla vuosi Tampereella täyteen. Opiskelujen perässä olen muuttanut.

Tampereessa parasta on musta se että mitään ei tarvitse hakea kauempaa, keskustasta löytyy erikoisliike joka tarpeeseen. Koiran kanssa on helppo harrastaa lähes mitä vain, kurssitarjontaa on paljon ja se on mielestäni kohtuuhintaista. Metsämaastoa löytyy yllättävän läheltä. Julkinen liikenne on hyvin järjestetty ja toimii enimmäkseen sujuvasti. Opiskelijaelämä on vilkasta. Lisäksi pidän erityisesti omasta asuinalueestani, kerrostaloja on harvakseltaan, lenkkipolkuja on kohtuullisen paljon ja moottoritie on lähellä, ei tarvitse ajaa koko kylän lävitse kun haluaa vaihtaa kaupunkia.

Ei ihan hirveästi ole napistavaa. Aluksi oli omaan makuuni aavistuksen iso, mutta oonkin melko pienestä kunnasta kotoisin. Toisinaan öisin pelottaa liikkua yksikseen, koska täällä kuitenkin sattuu ja tapahtuu säännöllisesti.

En haluaisi asua kovin paljon Tamperetta "korkeammalla", mutten myöskään pääkaupunkiseudulla. Voisin kuvitella jääväni Tampereelle töihin ja muuttavani johonkin lähikuntaan, Lempäälään, Kangasalle tai Pälkäneelle. Kotikylääni voisin myös periaattessa muuttaa takaisin, tai edelliseen opiskelukaupunkiini Hämeenlinnaan. Oon aina viihtynyt Häme - Pirkanmaa-akselilla, täällä on mun alueellinen identiteetti.
Rise to reset the world.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PAIKKAKUNNAT - Lauantaina, 11.08.2012 klo 21:03  
+
0
Mun alueellinen identiteettini on pk-seudulla. Asuin siellä jonkun 5 vuotta ja tykkäsin:love:. Sitten erinäisistä syista muutin Tampereelle, Hervantaan reilut kaksi vuotta sitten. Tampereesta en hirveästi tykkää, mutta Hervannasta todellakin (sairaus kai sekin on..:viheltel:). Vasta tänä kesänän mua on lakannut ahdistamasta Tampereen pienuus eli ehkä mä kohta tykkään Treestakin:aurinko:.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: PAIKKAKUNNAT - Lauantaina, 11.08.2012 klo 22:05  
+
0
Tällä hetkellä Tampere ei tunnu hyvältä jostain syystä. Onhan täällä palveluja mielin määrin ja tosiaan koiran kanssa täällä voit tehdä ihan mitä vaan. Silti jokin mättää, ehkä se, etten ole kovin suurta kaveriverkostoa täällä päässyt muodostamaan. En mä kai mikään super epäsosiaalinen ole, mutta esimerkiksi opiskeluiden parista en ole löytänyt kuin ihan muutaman samanhenkisen tyypin kuin itse olen. Muut kaverit on vähän sieltä täältä tai vanhoja tuttuja. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että en aio tänne jäädä. Mulla on kova kaipuu Jyväskylään, mun kotikaupunkiin.

Asuin myös Oulussa vuoden verran, kun käväsin siellä opiskelemassa alaa, joka ei sitten tuntunutkaan omalta. Oulusta tykkäsin, kaikki oli siellä tosi ihanaista. Ihmiset oli ihania ja ihan erityyppisiä kuin täällä, kaikki paikat oli paljon kotoisampia, palveluja oli mulle tarpeeksi ja mun elämä oli siellä muutenkin ihanan huoletonta. Jos nyt tässä elämäntilanteessa muuttaisin sinne takaisin, en tiedä nauttisinko Oulusta ihan samanlailla kuin aiemmin. Ihana paikka se on aina kyllä vierailla, sinnekin on kova kaipuu toisinaan - tai sitten mulla on vaan kova kaipuu sitä mun elämää ja elämäntilannetta siellä :D Kävin heinäkuun lopulla Oulussa viikonlopun ajan ja eihän siellä mikään ollut muuttunut. <3

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: PAIKKAKUNNAT - Lauantaina, 11.08.2012 klo 23:50  
+
0
Tämäpäs onkin mielenkiintoinen aihe kun tämän vuoden aikana on tullut pohdiskeltua tätä vähän enemmänkin. Oon syntymästäni asti asunut Tampereella, kunnes tämän vuoden alusta muutin opiskeluiden perässä pk-seudulle Vantaalle. Kyllä on tullut huomattua, että Pirkanmaa vaan on se kotipaikka ja se minne kuulun. Pk-seudulle en todellakaan halua jäädä valmistumisen jälkeen, en koe yhtään kuuluvani tänne. Ihmiset ja kaikki yleinen tunnelma on liian kiireistä ja epäystävällistä mun makuun. Palvelut ja julkinen liikenne kyllä toimii todella hyvin, mutta mieluummin valitsisin pienemmän paikkakunnan. Onneksi muutama hyvä ystävä asuu täällä ja onneksi koulunkin kautta oon tutustunu ihaniin ihmisiin. Toinen onni on se, että pääsin asumaan rauhalliselle ja metsäiselle alueelle Vantaalla, mikä muistuttaa lapsuudenkotini maisemia Tampereella.

Kun valmistun niin aivan pakko ei ole muuttaa Tampereelle, vaan lähikuntiin (esim. Kangasala) käy hyvin. Pirkanmaalla on mun kotini. Ekoina viikkoina Vantaalla ollessa tuli ikävä kaikkia Tampereen katuja, keskustaa, lähimetsää ja jopa meidän lähikauppaa :D Aina kun joku kysyy missä asun niin vastaus on: "Vantaalla, mutta oon paljasjalkainen tamperelainen ja sinne palaan!"
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: PAIKKAKUNNAT - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 17:20  
+
0
Aikaisemmin oli keskustelua Oulusta. Laitampa minäkin sitten lusikkani soppaan. Taustaa sen verran, että alunperin Seinäjoelta kotoisin, sieltä lähdettyäni on asuttu niin Kiuruvedellä, Belgiassa kun Oulussa. Paikkakuntia ei niinkään ole tullut koluttua, mutta asuinalueita ja asuntoja sitäkin enemmän. Tähän astisessa elämässä kotikotoa lähdön jälkeen en ole asunut yhdessäkään asunnossa edes vuotta. Edellisestä muutosta pari kuukautta ja lähtö taas välillä häilyy mielessä...

Oulussa nyt takana reilu vuosi. Työpaikka on kiva, toisenkin vasta löysin. Nyt oikeastaan vasta on alkanut tutustua ihmisiin täällä. Osaksi johtuu siitä etten itse ole kovin aktiivinen tutustumalla tutustumaan, mutta niin. Ei enää tarvi olla ihan niin yksinäinen.

Huonona koen tässä kaupungissa ehdottomasti hermojaraastavan huonot harrastusmahdollisuudet. Alavalinta on oma, mutta näin iltatyötä tekevän on todella vaikea löytää muita harrastuksia kun esim kuntosali ja lenkkeily. Aamuisin sitten ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja kun esim vauvauinti tai jooga tms. Ei mitään repäsevää kunnon liikuntaa aamulla/aamupäivällä. :mad:

Tällä hetkellä mietin mihin menisin seuraavaksi. Mistä löytäisin itelleni kodin, sellasen paikan mihin haluaisin jäädä ja jossa voisin olla. Huoh. Tampere, Vantaa ja Turku ollut viime aikoina mielessä opiskeluasioiden vuoksi.

Savoon en muuta enää ikinä, en varsinkaan näihin pikkukyliin jossa kaikki tuntee toisten asiat paremmin kun omansa. En-enää-ikinä. Ei yhtään mua varten..

/muoks. kirjotusvirheitä
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.08.2012 klo 17:21)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PAIKKAKUNNAT - Sunnuntaina, 12.08.2012 klo 17:45  
+
0
^Mä taas antaisin mitä vaan, että voisin palata Kiuruvedelle. Vielä pitäis liian monta vuotta jaksaa etelässä pyöriä opiskelujen takia, mutta siten kun ne on ohi, niin porhallan täyttä kyytiä Ylä-Savon pikkukuntiin!
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: PAIKKAKUNNAT - Maanantaina, 13.08.2012 klo 23:18  
+
0
Aavehamsteri, ehkä se on eri kun on ulkopaikkakuntalaisena päätynyt sinne opiskelemaan naisvaltaista alaa ;) Kaupunkina tosi kiva, siis noin muuten. Ihmisistä vaan en niin kovasti innostunu, ja siitä kun kaikki tiesi kyllä toistensa asiat niiiiin paljon paremmin kun muiden. :eitietoo: Kivoja muistoja jäi paljon, mukava on käydä mutta mukavampi lähteä pois. :enkeli:

//mistä näitä kirjotusvirheitä tulee..
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja
(Viestiä on muokattu maanantaina, 13.08.2012 klo 23:19)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 14.08.2012 klo 20:31  
+
0
^Ulkopaikkakuntalaisena minäkin Kiuruvedelle tulin ja sille samalle naisvaltaiselle alalle opiskelemaan. :wink: Ei taida muutoin Kiuruvedelle hirveästi ulkopaikkakuntalaisia eksyä. Mulla ei onneksi ollut sen kyseenalaisen maineen, minkä monet meistä sinne tulevista työistä saa (ja vieläpä täysin turhaan), mitään ongelmaa onneksi.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Johanna81

Johanna81
Viestimäärä: 96

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 14.08.2012 klo 21:16  
+
0
Asun tällä hetkellä Vantaalla, vaaralassa. Tää on ihana asuinalue, pientaloalue, rauhallinen, kauppa kumminkin lähellä ja 20 minsaa keskustaan. Tykkään. Vantaa/Helsinki alueella tullut asuttua kohta 6 vuotta.
ja
Sitä ennen tullut asuttua Vantaalla Hiekkaharjussa ja Hakunilassa. Helsingissä sörnäisissä. Joensuussa, eräällä pikku paikkakunnalla ja Savonlinnassa (sieltä kotoisin).

Hiekkaharjussa asuttiin uudella asuinaleella, ihan kiva alue, tosin suht pitkä matka junalle, eikä bussit oikeen läheltä kulkenu.

Hakunilassa ei ollut mitään ongelmia ikinä, hyvät julkiset yhteydet, kaupat lähellä. Mutta kerrostalot rumia kuin mitkä, betoniviidakko.

Sörnäinen, rauhaton talo, rauhaton asuinalue, narkkeja, juoppoja, tappeluita. Hyvä puoli helppo kulkeminen.

Joensuu oli ihan ok paikka. Julkisilla kulkeminen vaikeaa, työllisyys tilanne mitä on. Tuli asuttua 5vuotta.

Savonlinna. Siellä on kiva käydä, rauhallista, en tiedä muuttaisinko enää sinne.

Pikku paikkakunta, ei ollut mun juttu yhtään. Ei mitään tekemistä, oma auto pakollinen. Omat piirit.
Milo 04/2011

Esme

Esme
Viestimäärä: 182

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 14.08.2012 klo 22:53  
+
0
Asun edelleen kotikaupungissani Kotkassa, täällä ihanassa merikaupungissa. Kesäisin kaupunki on kauneimmillaan, lehmuskujat keskustassa ovat ihanat. Muutenkin kaupunki on hyvin vehreä ja puistoista pidetään hyvää huolta. Meren tuoksu on sanoinkuvaamaton, rakastan sitä. Lyhyet venematkat lähisaariin mm. tuurimoottorilla ovat halpoja ja kesäisin niissä riittää ihmisiä. Kotkassa järjestetään joka kesä yksi suomen suurimmista kesätapahtumista, Meripäivät, jotka keräävät ihmisiä ympäri maata juhlimaan. Lyhyet kulkuyhteydet esim. Helsinkiin ja Lahteen, bussit kulkevat erinomaisesti. Pieni kaupunki suurella sydämmellä, siitä pidän. Kotkassa on myös suhteellisen edullista asua. Täällä tulen varmaan aina asumaan, tai ainakin tänne melko varmasti tulevaisuudessa palaan jos täältä joskus lähden.

-Huonoja puolia Kotkasta löytyy myös. Junat kulkevat, mutta vain Kouvolan suuntaan, jossa joutuu vaihtamaan jos esim. Helsinkiin haluaa.

-Yksi ostoskeskus, jossa vaatekauppoja, isot supermarketit löytyvät tietysti. Myös erillinen "alue" johon useita liikkeitä keskittynyt. Esim. bussilla joudut matkustamaan alueelta keskustan ostoskeskuskeen.

-Kohtalaisen huonot bussiyhteydet kaupungin sisällä, siihen tottuneena sitä ei ajattele.

-Huonot harrastusmahdollisuudet. Kotkassa panostetaan jalkapalloon, koripalloon ja jääkiekkoon. Niille löytyy myös erilliset areenat, muut seurat saavat tyytyä hallivuokriin ja koulujen liikuntasalien hyödyntämiseen.
Schipperke 21.02.2002-
Novascotiannoutaja 29.12.2011-

esss`

esss`
Viestimäärä: 127

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 14.08.2012 klo 23:19  
+
0
Aavehamsteri, ei itselläkään, luojan kiitos. Lähinnä kaiken muun soopan kanssa ;) Tunnen kyllä tyttösiä, jotka kantoi ko. mainetta, aiheesta. Mutta ei, ei vaan ole mua varten se kylä. Parasta on päästä sieltä pois ;)
2x Jackrusselinterrieri

Muistoissa
1x saksanpaimenkoira
1x sileäkarvainen noutaja

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 15.08.2012 klo 00:19  
+
0
Mä asun Seinäjoella, jossa oon asunut suurimman osan elämästäni vaihtaen vaan asuinaluetta. Tällä hetkellä asun ihan keskustan tuntumassa (työmatka ihan keskustan ytimeen on 600m), tämän hetkisessä asunnossa/asuinalueella oon asunut 1,5 vuotta ja nautin täysin siemauksin. Jokiranta ja viihtyisät kävelyreitit ihan vieressä, kaunista vehreää aluetta löytyy muutenkin ja vaikka keskustan vieressä oonkin niin ihan mielettömän rauhallinen paikka.

Seinäjoki on mun sydämen kaupunki, jos niin voi sanoa. Hyvä sijainti, hyvät juna- ja tieyhteydet niin Etelään kuin Pohjoiseen. Ei oo liian iso kaupunki, mut ei sitten mikään kyläpahanenkaan. 5 km kun ajat suuntaan taikka toiseen niin alkaa peltomaisema (silmä ei tökkää mihinkään), se on täällä parasta.

Tietynlainen junttius on sekä hyvä että huono asia... Diivat palautetaan maan pinnalle hyvin äkkiä, mutta joo, ei se puukkojunkkarimeininkikään kovin pitkälle kanna. Ei ole mikään vitsi, että esimerkiksi Ilari Johansson (stand up -koomikko) esittää yhdessä setissään aitoa Pelkokerrointa olevan se, että menet Nurmoon kapakkaan yöllä ja huudat siellä "kaikki painijat on homoja" - turpaan nimittäin tulis niin että ryminä vaan kävis. Eteläpohjalaisuus on elämäntapa ja voisin kuvitella, että tänne voi olla hankala ulkopaikkakuntalaisen kotiutua - ainakin alkuun. Toisaalta oon itse hyvin ylpeä eteläpohjalaisista juuristani..

Asuin Forssassa 2006-2009 ja aina kun tulin käymään kotipuolessa niin Parkanon jälkeen mitä lähemmäs Seinäjoki tuli, tuntui taakka nousevan harteilta... Selittämätön tunne kun tuntee niin vahvasti olevansa kotona ja joka kerta kun piti lähteä takaisin niin itkua nieleskelin junassa, kun ei olisi halunnut lähteä.

Tällä hetkellä en voisi kuvitella asuvani missään muualla... Mutta sen tiedän, etten koskaan voisi asua ihan itärajalla tai pohjoisimmassa Lapissa. Kehä III sisäpuoli on myös aika kaukaa haettu vaihtoehto.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 15.08.2012 klo 07:23  
+
0

boxerowner kirjoitti:

Asuin Forssassa 2006-2009 ja aina kun tulin käymään kotipuolessa niin Parkanon jälkeen mitä lähemmäs Seinäjoki tuli, tuntui taakka nousevan harteilta... Selittämätön tunne kun tuntee niin vahvasti olevansa kotona ja joka kerta kun piti lähteä takaisin niin itkua nieleskelin junassa, kun ei olisi halunnut lähteä.



Minulle tulee ihan samanlainen tunne, kun käyn kotikaupungissani Joensuussa. Se on edelleen 'koti', vaikka nyt vasta kahden vuoden Savossa asumisen jälkeen tännekin alkaa kotiutua. Mutta ei ole sitä tunnetta, kun tänne ajaa jostain muualta.

Ja jos joku haluaa kysellä Jns:n hyviä puolia, niin minulta saa kyllä infoa! :D

Olen jopa miettinyt, että muuttaisin opiskeluiden jälkeen takaisin Joensuuhun, mutta saas nähdä mikä on työllisyystilanne sitten ja missä elämäntilanteessa eletään.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

kamppus

kamppus
Viestimäärä: 46

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 15.08.2012 klo 11:24  
+
0
Itse olen Jyväskylästä kotoisin, mutta opiskelun ja työn takia olen asunut Mikkelissä, Somerolla, Oulussa ja Raahessa. Nyt on reilu vuosi Raahessa takana, ja ensi viikolla muutankin Lappeenrantaan vielä jatko-opintoihin.

Oulu oli sellainen kaupunki, että joskus ehkä halajaisi takaisin. Täysin oma maailmansa ja ilmapiirinsä, verrattuna eteläisen Suomen kaupunkeihin, toki huonompiakin puolia löytyy. Jyväskyläänkin mielellään palaisi, ehkä. Lappeenranta taas on tuttu ja mukava kaupunki, että siellä mielellään viettää parisen vuotta.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 15.08.2012 klo 12:55  
+
0
Minulle mikä tahansa kunta yli 20000 asukkaalla on liian iso. Tai no, juuri ja juuri voisi mennä joku Seinäjoki, jos vaikka tuonne entisen Perä-Seinäjoen alueelle muuttaisi, ei olisi pitkä matka tästä. Pohjalainen olen ikuisesti, vaikka tässä toisen maakunnanpuolella nippa nappa asustellaankin.

Maaseutu ei ahdista tippaakaan, kun on niin erakko, että lähinnä oman perheen kanssa liikkuu ja seurustelee. Harrastusmahdollisuuksiakin on ihan riittävästi niin kauan kuin on koir(i)a ja hevosia löytyy kohtuumatkan päästä. Tosin olisi tietysti kivempi, jos olisi koiran kanssa useammin mahdollisuuksia päästä koulutuksiin ja vaikka mätsäreihin useammin kuin muutama kerta vuodessa, mutta kaikkea ei voi saada. Toisaalta sitten silloin harvoin, kun pääsee jonnekin (koira)tapahtumaan niin siitä osaa nauttia ihan eri tavalla kuin jos niitä olisi joka viikko.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 20:13  
+
0
Asuuko kukaan täältä Torniossa?
Sain ehkä jonkinlaisen kohtauksen, ajatusmaailma heitti volttia kun siellä kävin tuossa eilettäin. Onko siellä millaista asua? Onko siellä ylipäätään töitä jos sinne päättäisi muuttaa? Käykö moni Ruotsin puolella töissä sieltä, ja miten sellainen mahtaa toimia? Millaisia ihmisiä siellä niinkun ylipäätään asuu, tarkoitan, että onko helppo tutustua?
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

elpukka

elpukka
Viestimäärä: 121

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 21:06  
+
0
Turku :aurinko: on yksi suomen kauneimmista kaupungeista kesällä ja syksyllä. Talvella kaunis, jos on lunta. Suurin osa talvista 2000-luvulla oli vettä ja räntää, jonka päälle pakkasta. Eli kaikkialla oli likaisen harmaata ja hirvittävän liukasta..Mutta jos lunta suodaan niinkuin nyt on monena talvena ollut, on kaunista.

Turussa on ihania iäkkäitä suuria puita, paljon puistoja, kauniita rakennuksia, listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle. Kesäisin on jatkuvasti tapahtumia, keskiaika markkinat, saaristolaismarkkinat, tall chip racet yms. Lähiöistä löytyy metsää ja luontoa. Keskusta on pieni, mutta silti tarpeeksi suuri :nauru:

Turussa on toimiva julkinen liikenne, pyörällä pääsee kaupungin sisässä kulkemaan loistavasti (tosin suosittelen kypärää ja äärimmäistä varovaisuutta, turun liikenne :ttou:). Helsinkiin ja Tampereelle pääsee helposti samoin ruotsin puolelle.

Harrastusmahdollisuudet koiran kanssa on hyvät, tosin tähän lasken myös lähikunnat esim. Lieto. Turun taloudellinen tila ei ole mitenkään kehuttava, mutta monet lähikunnat menestyvät taloudellisesti paremmin. Turussa terveydenhuolto on luultavasti huonommalla tolalla kuin missään muussa kaupungissa (uutisistakin päätellen), päivystyksessä 4 tunnin jonotus ei ole mikään poikkeus. Kerran yritin elokuussa varata lääkäri aikaa terv.keskukseen sain ajan lokakuulle (toki akuuttiaikoja saa aamuisin). Monet turun sairaaloista ja vanhainkodeista ovat homeessa. Olen itse ollut potilaana TYKS:ssä ja vietin kuukauden potilaana käytävällä kun tilaa ei ollut.

Olen asunut turussa siis kahdeksan vuotiaasta asti, syntyjäni olen pääkaupunkiseudulta (Tuusula, Kerava, Vantaa) enkä kaipaa takaisin. Helsinki on mielestäni liian suuri ja ahdistava. Turun lisäksi kauniita kaupunkeja ovat mm. Naantali, Rauma, Savonlinna ja Porvoo. Kaunein luonto turun saariston lisäksi löytyy savosta ja lapista :love:. Pohjois-savossa lapsuuden kesät viettäneenä olen ehdottomasti letkeiden savolaisten kannalla. Elämän meno tuntuu olevan niin paljon rennonpaa ja rauhallisempaa.

Voisin muutta johonkin turun seudun lisäksi juuri Savoon tai Lappiin en muualle :ylpea:
Bedlingtoninterrierit Merri ja Hippa

Tähtitomuna taivaalla saksanpaimekoira Ida ja walesinspringerspanieli Justiina

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 21:44  
+
0

neruda kirjoitti:

Asuuko kukaan täältä Torniossa?


Sieltä olen kotoisin, mutta pois ollut yli kymmenen vuotta enkä ihan heti takaisin muuttaisi. Se on mulle se paikka, johon "on kiva mennä, mutta vielä kivempi lähteä pois", kuten tuolla aiemmin osuvasti kirjoitettiin.

Uskon, että täällä on joku muu, joka osaa todenmukaisemman kuvan antaa. Vuosien saatossa Tornio-Haaparanta on tainnut kokea melkoisen muutoksen, eikä mulla välttämättä ole ihan ajanmukaisinta tietoa enää annettavissa.

Mulla kiinnostaisi kuulla samoja asioita Jyväskylästä, joka on Oulun jälkeen kakkosvaihtoehto, jos pohjosempaan taas takaisin pääsisi. Ulkoisesti kaupunki on kovin kaunis, mutta miltä se sieltä sisältäpäin näyttää?
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 21:50  
+
0
Mäkin haluan tietää asioita Jyväskylästä, ku oon nyt muutamat työhakemukset sinne lähetellyt. Niin paljon ku Tamperetta rakastankin, ni en tunnu täältä löytävän töitä, mihin hakea. Pk-seudun tunnen aikaisemmasta kokemuksesta, Jyväskylä on tuttu pääasiassa pinnallisesti, mutta mieluummin sinne lähtisi, kuin pk-seudulle... vaikka jälkimmäiseenkiin oon osoittanu hakemuksia, sielläkin kun tuntuu olevan paikkoja paremmin...
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 07:00)