Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 05.03.2011 klo 20:49

Paikkakunnat

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 13

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 23:02  
+
0
Mitäs työ Jyväskylästä haluatte tietää? :hymy:

Mä oon nyt viidettä vuotta asustellu opiskelujen takia Jkylässä ja oon tykänny! Koirille löytyy ihan hyvin lenkkipaikkoja ja mä niiin rakastan tuota järveä. Keskustan lähellä on kaks koirapuistoa, ite käytän melko ahkerasti tuota Kuokkalassa sijaitsevaa puistoa. Löytyy myös paikkoja missä voi muutenki pitää vapaana ilman, että hirveen kauas tarvii lähteä.

Kaupunki on tosiaan ulospäin hirmu kiva, paljon puita ja vihreää. Keskusta-alue on aika pieni eli siis pyörällä pääsee Jyväskylässä kulkemaan melkein minne vain (mutta varatkaa vaihdepyörä, täällä on mäkiä!). Ite autottomana oon pärjänny hyvin pyörällä ja linkalla (tai linkillä niin ku jkyläläiset sanoo...)

Ihan positiivinen kuva ihmisistäki jääny, täällä tosin taitaa opiskelijat näyttäytyä aika suuressa osassa katukuvassa kun tuo yliopisto oikeestaan tässä keskustassa on. Opiskelijatapahtumia tosiaan löytyy joka kuukaudelle (ellei jopa viikolle :D) ja niitten kautta mun on ainaki ollu ihan helppo tutustua ihmisiin.

Mä voisin jäädä tänne töihinki ellei se ois tulevana opettajana aika vaikeaa (paljon opiskelijoita, vähän opettajapaikkoja). En osaa hirveesti kertoilla muutako Jyväskylän keskusta-alueesta kun hirveesti ei muualla täällä tuu liikuttua.
Joku toinen osaa varmastiki kertoa tarkemmin :)
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 04.09.2012 klo 23:03)

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 04.09.2012 klo 23:55  
+
0
Täällä yksi turkulainen joka muutti viikko sitten Poriin:hymy:

Turkuhan se tulee aina olemaan kotikaupunkini ja sinne vielä muutan takaisin, julkinen liikenne on todella hyvä Turussa.
Paikat löytyvät helposti, keskusta ei ole liian iso ja talvella voikin mennä Myllyyn shoppailemaan, jos ei halua ulkona palella:nauru:
Koiran kanssa harrastusmahdollisuudet on hyvät, kaikennäköstä toimintaa löytyy varmasti.
Tietyissä kohdissa ainakin, kaupunki on kyllä talvellakin todella kaunis :nauru:
Ihmiset saattavat olla vaikeasti lähestyttäviä, mutta kyllä siellä kavereita saa kun vähän yrittää nähdä vaivaa sen eteen.

Porissa olen asustanut jonkun parisen viikkoa, tänään tuli bussissa mieleen, että ei hitto mikä takapajula:nauru: ei millään pahalla kenellekään, mutta olen varmaan tottunut vähän erilaiseen menoon. Itselle tähän mennessä on aiheuttanut eniten hermojen menetystä on nä hiton julkiset liikenteet täällä, kenen idea on ollut, että bussit liikkuu kerran tunnissa?:pyssyt:
Kotimatka koululta kestää parhaimmillaan sen 1,5tuntia, ei hermo ihan kestä tämmöistä, mutta tällä viikolla olisi tarkoitus hankkia auto, niin liikkuminen helpottuu ja pääsee koiran kanssa taas harrastamaan.
Toinen mikä vie hermot on se, että ainoa kauppa mikä on tässä lähellä, on Siwa, vaihtoehdot siellä aika vähäset ja ihan törkykallis. Eiköhän tästäkin kunnialla sitten auton kanssa selvitä.
Asutaan siis Yyterin lähellä nyt, voipi olla, että täältä jostain kulkis enemmänkin linjoja, mutta eipä oo oikeen löytyny ja täällä noi bussiaikataulut tuntuu olevan täyttä hepreaa ja kyllä oli miettimistä, että miten kouluun pääsen, mutta siitäkin selvittiin kunnialla.
Kyllä Poristakin varmasti löytyy hyviä puolia, esim kirvatsi on todella nätti paikka, kunhan vielä löytäisi hyvän seuran, johon pääsisi koiran kanssa harrastamaan:nauru:

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 13:17  
+
0
Aina Helsingissä asunut, syntynyt tosin kirjojen mukaan Länsimäessä (Vantaan puolella), asunut sitten Mellunmäessä, Itäkeskuksessa, Herttoniemenrannassa, Vanhassa Herttoniemessä ja sitten taas Mellunmäessä, tarkemmin Vesalassa. Ihan mukava paikka, kaikki on lähellä ja upeat lenkkeilymahdollisuudet aivan vieressä, en ole koskaan myöskään tuntenut oloa turvattomaksi, vaikka paikkaa kutsutaankin harvinaisen levottomaksi ja maahanmuuttajien valloittamaksi. No, mukavimmat naapurit minulla on kongolainen ranskaa ja englantia puhuva yksinhuoltajaisä lapsineen, venäläinen pariskunta ja thaimaalainen perhe. Kaikki suomalaiset täällä ovat tuppisuita ja niiltä jos hyvä saa irrotettua nyökkäyksen tai kädenheilautuksen tervehdykseksi. :nauru: Ja täällä on myös todella rasistista väkeä, olen irrotellut valehtelematta kymmeniä rasistia lappuja seiniltä. Vieressä on viidesläisten kirkko ja talo täynnä uskovaisia, joista osa osaavat olla todella epämukavia (kaiketi koska en ole missään piilossa pussannut tai kävellyt tyttöystävän kanssa käsikädessä).

Haaveena olisi muuttaa täältä joskus pois, aina Lappiin asti ja periä mummon ja papan asunto Ylitornion Portimojärveltä. Nyt paikka on tyhjillään ja vaatii pientä ulkoremppaa ja pihan huoltoa, sukulaiset käyvät taloa hoitamassa välillä kun käyvät samalla katsomassa isovanhempia vanhainkodissa... Olisi vaan aika iso muutos muuttaa pääkaupungista keskelle ei-mitään. :nauru: En tiedä iskisikö mökkihöperyys, lähin kauppa on 20 km päässä, eli auto ja korttikin pitäisi hankkia. Voisi olla paikalliset ihmeissään, että nuori muija muuttaa tohvelikylään Helesingistä.

No, ehkä vielä joskus...
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 13:51  
+
0
Henh!
Kiitus noista, mä olen itseasiassa Jyväshyvässä (sori, toi vaan ei irtoa) joskus ollut kolme kuukautta duunissa, kuljin sinne silloin Treelta, mutta vähän ehti kaupunkia nähdä siinäkin. Ja onhan se sievä. <3
Mutta ZOMG! Mulle soitettiin tänään siitä paikasta johon sinne hain!! :eek: Loppuviikosta pitäs selvitä pääseekö jatkohaastatteluun. Wish me luck!
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 14:36  
+
0

neruda kirjoitti:

Asuuko kukaan täältä Torniossa?
Sain ehkä jonkinlaisen kohtauksen, ajatusmaailma heitti volttia kun siellä kävin tuossa eilettäin. Onko siellä millaista asua? Onko siellä ylipäätään töitä jos sinne päättäisi muuttaa? Käykö moni Ruotsin puolella töissä sieltä, ja miten sellainen mahtaa toimia? Millaisia ihmisiä siellä niinkun ylipäätään asuu, tarkoitan, että onko helppo tutustua?



Eikös Joh asu Torniossa?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 14:49  
+
0
Minä liputan Helsingin ja vieläpä keskustan puolesta! Aina Helsingissä asunut ja pois en pk-seudulta lähde. Sipooseen voisin muuttaa sitten myöhemmin.

Keskustassa on kiva asua, kaikki on kävelymatkan päässä. Ei asuta siis ihan ytimessä, mutta vajaa kilsan päässä Punavuoressa. Liikenteen melu ja kämppien hinnat on miinuspuolia, muuten tykkään hirveästi. Ja täällä on paljon koiria!
Dalmikset Rölli & Ronja

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 15:17  
+
0

Sanni kirjoitti:

Sieltä olen kotoisin, mutta pois ollut yli kymmenen vuotta enkä ihan heti takaisin muuttaisi. Se on mulle se paikka, johon "on kiva mennä, mutta vielä kivempi lähteä pois", kuten tuolla aiemmin osuvasti kirjoitettiin.


Kuvailit juuri siten, miten itse kuvailisin Seinäjokea. Sieltä nurkilta siis kotoisin ja myös viimeiset kymmenen vuotta ollut sieltä pois, enkä todellakaan tiedä miten paljon on meno muuttunut siitä ajasta, kun siellä asuin.

Kiitos innna tiedosta, jos Joh ei lue tätä topicia, niin paiskaan sitten uteluitani vaikka yksärillä jos hän jaksaisi vastata. Mua aidosti kiinnostaa nyt Tornio.

Onnea matkaan SB, toivottavasti jatkohaastattelupaikka lohkeaa! :peukku:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 15:22  
+
0
^Kiitoskiitos! *selailee jo Jyväskylän asuntoja*
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 15:36  
+
0
Jyväskylä on ihan huippu. Oon asunut täällä aina, ja en halua pois. Oman alan töitä ei ole tarjolla, mutta en ole halunnut muuttaa töiden perässä pois.

Mutta muutama asuinalue täällä on, mihin en muuttaisi.. Kangaslampi, pupuhuhta, keltinmäki ja huhtasuo. Ehkä kuokkalan keskustaankaan en muuttaisi. Ja sattuneesta syystä halvimmat kämpät kyllä löytyy näiltä alueilta. Omaa asuinaluettani en hevillä muuttaisi, rakastan tätä eniten koko Jyväskylässä.

Eniten mua miellyttää kompakti koko, kaikki on kohtuu lähellä ja palveluita on kuitenkin riittävästi. Lenkkeilymaastot ja puistot ovat mukavia ja niitä on aika paljon. Pienellä vaivalla pääsee myös metsempään. Harrastusmahdollisuudet ovat erinomaiset, monia lajeja pystyy harrastamaan. Paikallisliikenne on toimivaa, mutta aika kallista.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: PAIKKAKUNNAT - Keskiviikkona, 05.09.2012 klo 15:40  
+
0
^Mikä on sun "oma asuinalue"? Jos et julkisesti viiti huudella ni yksäröi. Mulle saa nyt kertoa kaiken kaikesta, koska päätin että saan sen työn. :cool:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 06.09.2012 klo 11:12  
+
0

neruda kirjoitti:

Asuuko kukaan täältä Torniossa?
Sain ehkä jonkinlaisen kohtauksen, ajatusmaailma heitti volttia kun siellä kävin tuossa eilettäin. Onko siellä millaista asua? Onko siellä ylipäätään töitä jos sinne päättäisi muuttaa? Käykö moni Ruotsin puolella töissä sieltä, ja miten sellainen mahtaa toimia? Millaisia ihmisiä siellä niinkun ylipäätään asuu, tarkoitan, että onko helppo tutustua?



Minä tosiaan asun Torneåssa! :heiluti:

Ja minä kyllä viihdyn erittäin hyvin. Kyllähän tämä on pieni paikka, eli jos tykkää "ison kaupungin sykkeestä", niin tänne ei kannata muuttaa. :kieli:

Mä tykkään tietyllä tapaa rauhallisesta ympäristöstä ja siitä, ettei aina kaupungille mentäessä ole hirveätä väkijoukkoa ja tungosta jokapaikassa. Täällä on aina rauhallista! :nauru:

Mä olen Ruotsin puolella töissä, samoten mun mies (puhutaan kumpikin ruotsia yhtä hyvin kuin suomea). Hyvin toimii, verot maksetaan itse suomeen.

Haaparannan (eli ruotsin) puolella osaa lähes kaikki suomea, mutta Tornion puolella ei kukaan puhu ruotsia. :nauru:

Työllisyystilanteesta en osaa sanoa kummosempaa, itse kun olen ollut samassa paikassa kohta nelisen vuotta, enkä näin ollen ole työmarkkinoita tutkaillut sen kummemmin. Mutta tuskin se kovinkaan hyvä on? Riippuu varmaan alasta.
Hoitoalla tiedän riittävän hommia tosin.
Mies kyllä sai töitä heti, kun alkoi täältäpäin paikkaa katsomaan. On siis kulkenut aikaisemmin Norjassa töissä.

Mä olen aina tykännyt siitä, että täällä raja-alueella on esim. kaupat "aina" auki. Kun muutin Ouluun, oli mulle suuri "kulttuurishokki" se, että sunnuntaisin oli kaikki kiinni. :nauru:

Lisäksi tässä voi kätevästi käyttää hyödyksi molempien maiden hyviä puolia. Esim. viini on ruotsissa melkein puolet halvempaa, suomessa taas kirkkaat. Tietyt tuotteet (siis kun puhutaan ruuasta) haen aina ruotsin puolelta. Osaksi siksi, että jotkut on halvempia, ja jotkut vain siksi, että suomesta ei samaa saa.

Ja että minkälaisia ihmisiä täällä asuu? Minun mielestäni ihan kivoja ja avoimia, esim. minä. :nauru:

Mikä muuten sua sykähdytti Torniossa niin paljon, että alkoi kiinnostamaan ihan muuttaminen tänne? :hymy:

Muistaakseni, olikohan se city-lehdessä, luki joskus muutama vuosi sitten, että Tornio on ehdottomasti yksi suomen siisteimmistä paikoista! :hymy:

Mulla on PK-seudun suhteen "ihan kiva käydä, mutta ihana päästä pois!"-fiilis joka kerta, kun sielläpäin käyn. Sama viikko sitten.

edit. Niin, ja onhan tää paikka muuttunut tosi paljon viimeisen 10 vuoden aikana. Ollaan esim. saatu kiva kauppakeskus, josta löytyy H&M:t, ginatricoot, robert's coffeet, Arnoldsit, subwayt, picnicit sun muut perusketjut.

Uusia baarejakin on tullut kivasti, ja itseä ainakin miellyttää kun k-23 paikkakin saatiin vihdoin! Pääsee 18-kesäisiä sinne karkuun. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 06.09.2012 klo 11:17)

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 06.09.2012 klo 11:18  
+
0
Mä oon asunut nyt reilun vuoden Seinäjoella ja tykkään. Pois en ihan heti ole lähdössä. Tästä pienestä lähikunnasta olen ihan kotoisinkotoisin, joten tuttua seutua tämä ennestäänkin jo on. Välillä tuli asuttua vuosi Tampereella ja viitisen vuotta Helsingissä. Kummastakin paikasti tykkäsin kans, mutta veri veti takaisin pohjanmaalle!

Helsingissä oli helppoa kun kaikki oli niin lähellä, tarvittavat kaupat, harrastusmahdollisuudet ym sekä helppo liikkua paikasta toiseen. Kalliossa asuneenna tosin koirien kanss lenkkeilymaastoja sai lähteä etsimään kauemmas. Miinuspuolena myös korkeat hinnat esim. vuokrissa ja kiireinen ilmapiiri.

Seinäjoesta tykkään kaupungin sijainnista. Helppo matkustaa joka suuntaan. Laakeeta aakeeta, todella hyvät ulkoilumaastot. Koirien kanssa pääsee harrastamaan oikein hyvin lähes joka lajissa vrt Helsinkiin jossa oli kamalat jonot joka paikkaan. Miinus puolena nää pienet piirit, joitakin liikkeitä tänne kaipailisin, kun Helsingissä tottui siihen että kaikki tarvittava oli lähellä. Lisäksi baaritarjonta täälä on aika surkea. On ne pari paikkaa minne voi mennä, kun Helsingissä sitä valinnanvaraa oli! Jokatapauksessa en ihan heti täältä pois muuttaisi :peukku:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PAIKKAKUNNAT - Torstaina, 06.09.2012 klo 12:09  
+
0
Kiitos Joh!
En itsekään viihdy tungoksessa, ärsyynnyn liikenteessä ruuhka-aikaan ja jopa Hämeenkadulla Tampereen kokoisessa paikassa kun ihmiset rynnii eteenpäin kuin mielipuolet. Kaipaisin ehkä tilaa ja just sitä rauhaa, mutta niin, että palveluita kuitenkin olisi saatavilla.

En tiedä mikä siinä sykähdytti. Katselin vaan sitä seutua, sitä keskustaa, ja ajattelin, että onpa siistiä, ei roskia missään ja kaikki oli hyvin hoidettua. Liikenne maltillista ja porukalla ei tuntunut olevan kiire mihinkään. Sitten juuri mietin tuota, miten molempien maiden etuja olisi siellä helppo hyödyntää. Asunnot on varmaan hippasen edullisempia siellä kuin täällä ja en mä tiedä, paikka vain jotenkin sykähdytti. En osaa sitä paremmin selittää. Mutta hyvä kuulla, kertomasi perusteella saattaisin viihtyä mainiosti. Eri asia sitten saisinko itseäni revittyä juuriltani täältä, mutta on ainakin paikka, mihin saattaisin suunnata mikäli radikaalin elämänmuutoksen tekisin. Töissä oon palvelualalla, voin tehdä melkein mitä vaan hotelli- ja ravintola-alalta kiinteistöpalvelualalle, eli voisin kuvitella, että jotain hommaa saattais löytyä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Ultzi

Ultzi
Viestimäärä: 402

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 07.09.2012 klo 12:15  
+
0
Torniossa on vuokrat kohtuullisen kalliita verrattuna esimerkiksi ympäristökuntiin, mutta halvempia varmasti entä etelässä, eikä vuokra-asuntoja ole tarjolla pilvin pimein. Kokemuksesta myös tiedän sanoa, että koirallisena on astetta haastavampaa löytää niitä asuntoja, varsinkin jos haluaa tuosta saaresta. Jotain työhommia löytyy varmasti myös täältä "Tekeville ihmisille", vaikkei mol:in ja muiden työnvälityssivut pursuakaan avoimia työpaikkoja. Tornion etu noiden palveluiden lisäksi on se, että koiran kanssa pääsee metsään kohtalaisen helposti ja vähällä vaivalla.

Ja sitten ettei totuus unohtuisi (Roihu-lehdessä alunperin julkaistu kolumni vuodelta 2007): Raja-alkoholismi :hymy:

Asun siis itsekin täälä ja sen verran voin sanoa että kyllä Tornio aina Oulun ja sen ympäristökunnat voittaa. :shifty:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 07.09.2012 klo 12:32  
+
0
^ Meillä taas ei ole ollut mitään ongelmia saada asuntoa, vaikka koirien kanssa on tullut asuttua Torniossa 4 paikassa. Viime vuoden keväänä ostettiin sitten oma rivaripätkä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Ultzi

Ultzi
Viestimäärä: 402

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 07.09.2012 klo 12:40  
+
0
Kyllä minäkin olen asunnon aina saanut kun sitä olen tarvinnut, mutta paljon myös hylkyjä sen vuoksi että on ollut koira/koiria. En tiedä paljonko vaikuttaa sitten koiran koko/rotu, kun niitä on myös yleensä kyselty.

Onneksi on mullaki oma asunto ollu jo useamman vuoden.

/korjattu kirjotusvirhe
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.09.2012 klo 12:41)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PAIKKAKUNNAT - Perjantaina, 07.09.2012 klo 12:54  
+
0
Katselin tuossa juuri myös Tornion myytäviä rivareita. Aika kalliita on vastikkeet, mutta huomattavasti edullisemmat kämpät kyllä. Etsin siis täältäpäin rivaria ja lainaa hain 120000 kun en enempää halua ottaa, eikä varteenotettavia vaihtoehtoja silmittömästi ole. Sielläpäin sitten taas saa tuohon rahaan hienosti kolmioitakin mistä saapi täällä vaan unelmoida.

Raja-alkoholismi saapi rehottaa sen minkä tykkää :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Madreen

Madreen
Viestimäärä: 10

VS: PAIKKAKUNNAT - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 11:31  
+
0
Osaako kukaan kertoa Varkaudesta? Onko millainen paikka asua ja mistä kannattaa hakea asuntoa?
Oon harkitsemassa muuttoa Keski-suomeen ja Varkaus vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta, mutta kun en tunne paikkaa yhtään :nolo:
Novascotiannoutaja Netta 06/09
Seropi Goda 05/12

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PAIKKAKUNNAT - Sunnuntaina, 16.09.2012 klo 11:49  
+
0
Itse olen syntynyt Porvoossa ja olen siellä asunut koko ikäni. Kaksi viikkoa sitten muutettiin Helsinkiin. Pitkään ollut haaveissa punainen omakotitalo Etelä-Pohjanmaalta aidatun ison tontin, keinolammen, pihasaunan ja lampolan kera. :love: Veri näemmä vetää Etelä-Pohjanmaalle melko tehokkaasti. :shifty:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 16.09.2012 klo 11:49)

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: PAIKKAKUNNAT - Tiistaina, 16.10.2012 klo 23:42  
+
0
Mulla on tullu kauhea Lappi-kuume! Osaksi johtuu ehkä siitä, että on tullu katottua viime aikoina noita Lappi-aiheisia ohjelmia (Taivaan tulet, Ylläs - huipulla tuulee, Peltsin Lappi...) ja nimenomaan tuonne Tunturi-Lappiin hinkuisin, esim. just Äkäslompolo vaikuttais kivalta paikalta asustella jonkun aikaa. No, todellisuudessa en sinne kyllä vois muuttaa ainakaan pitkäksi aikaa, kun miehen työ on tukevasti täällä Tampereella. Mutta ei sitä tiedä, jos joskus vaikka johonkin sesonkihommiin päätyis sinne.. kun tää työtilanne Treella on niin huono, että on tullu taas mietittyä kaikenlaisia vaihtoehtoja.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 14:30)