Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 16.08.2012 klo 10:34

Palstan kätköilijät

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 10:34  
+
0
Kun tälle en itkemälläkään aihetta löytänyt, niin oli sitten pakko aloittaa semmoinen itse.

Elikkäs, löytyykö joukostamme muitakin geokätköilyn saloihin hurahtaneita?

Itse olen varsin tuore harrastaja, loppukeväästä Suzuna vinkkasi että tämmöinen voisi olla hauskaa ja se oli heti ensimmäisestä purkista lähtien niin kivaa että nykyisin mökkireissujenkin reitit suunnitella niin että vähintään yksi jemma tulisi löydettyä. Viikonlopulle on jo reissu suunniteltuna, lähdetään miehekkeen ja koiran kanssa kirjaimellisesti pöpelikön keskelle. :nauru:

Kenties ikimuistoisin reissu oli Nuuksiossa, jossa tuli valittua "helpolle peruskätkölle" hieman haastavampi reitti, ylös melkein suoraa kallionseinämää pitkin. Oli melkoisen lämmin kun päästiin ylös asti. :)
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 10:44  
+
0
Itse en harrasta, mutta mikäli olisin autollinen, asia olisi varmasti toinen. Serkku harrastaa intohimoisesti. Meidän takapihalla on/oli viime kesänä kätkö. Hauskaa oli seurata, kun ihmiset pyörivät välillä hyvinkin pitkään samassa paikassa.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 10:47  
+
0
^Heh, on kieltämättä hauskaa seurata jo haettujen kätköjen ympäristöissä tapahtuvaa liikettä. Yhden vaikeahkon siltakätkön ohi tulee käveltyä joka päivä, ja kummasti siinä sopivalla kohdalla nyt vaan sattuu usein joku nojailemaan. :wink:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 10:48  
+
0
Hyvä kun muistutit! On pitänyt kyllä alkaa harrastamaan vuosia sitten... Pitääpäs alkaa katsomaan jos täältäkin löytyis :peukku:

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 10:59  
+
0
Mikä?? En oo koskaan kuullutkaan? :mietiskel:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 11:04  
+
0
Wikipedia - Geokätköily

Eli käytännössä aarteenetsintäleikki vähän aikuisempaan makuun. :nauru:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 11:15  
+
0
Täällä on jotain miljoona kätköä :D pitääpä alottaa nyt viikonloppuna!

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 11:26  
+
0
Mä oon kokeillu tota kätköilyä, mutta en oikeen innostunut. Serkun äiti on useita vuosia jo harrastanut tota ja reissaa ympäri Suomea asuntoautolla niiden kätköjen perässä. :nauru:
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 11:40  
+
0
Mun on pitänyt aloittaa toi noin miljuuna kertaa, mut sit se on aina tyssännyt siihen, et ei oo ollut varaa ostaa gepsiä.
Kartan ja kompassinkin kans pärjäilis vissiin, mutta tollanen gps vois olla mulle turvallisempi vaihtoehto, kun oon aika haka eksymään.
Ihan meidän nurkillakin on muutama kätkö sen kartan mukaan. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 11:57  
+
0
Mulla on vaan kännykän gepsi ja ihan peruskartta ollut kaverina noissa puuhissa.

Pitäisi kyllä hommata joku kunnon käsigepsi, helpottaisi touhua kummasti.

Tämmöinen löytyi vime reissulta:

Ja kuva siltä surkuhupaisalta kiipeilyreissulta (meikä edessä punaisena ja puuskuttavana, Suzuna huomattavasti edustavammassa kunnossa):
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 12:29  
+
0
Täytyypäs laitella tonne geocachen foorumille kyselyä, josko joku lähtis mun kanssa ja hiukan opastais miten toi homma toimii ja ehkä omistais tollasen gepsin.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 12:39  
+
0
Tässä on aika hyvä rautalankaopus tuosta touhusta, jos ei ole jo aikaisemmin törmännyt. :peukku:

Kannattaa vaan varautua siihen että ensimmäisillä purkeilla saattaa vierähtää melko pitkiäkin toveja ennen kuin silmä harjaantuu katsomaan sopivia omituisuuksia ympäristöstä.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu torstaina, 16.08.2012 klo 12:40)

Cattleya

Cattleya
Viestimäärä: 7

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 13:02  
+
0
Kätköilyä on tullut harrastettua kohta vuodenpäivät. Välillä enemmän, välillä vähemmän aktiivisesti. Sisko mut houkutteli tähän ja pientä kilpailua siitä välillä on, että kumpi on löytänyt enemmän.

GPS:ssää ei ole, mutta hyvin noita "aarteita" on tullut löydettyä, kun kartaa osaa lukea. Vaikka joskus tuntuu, että tuolainen laite vois olla ihan kiva. Yhtä kätköä tullut etsittyä kolme vaiko neljä kertaa, eikä vieläkään ole löytynyt. Ehkä tänäsyksynä sitten viimeinkin löydän tuon.
Sitten kun olen iso ja aikuinen, niin minulla on oma koira

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 13:05  
+
0
Toi opas on hyvä, lueskelin sitä tossa just äsken. :nauru:
Mulla kun on toi kanan muisti, ni meen suht helposti sekasin noista kaikista reissaajista ja muista. Vaik voihan noita etsiä ilmankin. Ei niitä esineitä tarvi liikutella tai vaihtareita vaihtaa.
Voiskin alottaa ihan pelkällä etsimisellä alkuun. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 13:11  
+
0
Pystyyköhän koiraakin nenäistämään tähän ;D lol

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 13:21  
+
0

ellikeksi kirjoitti:

Pystyyköhän koiraakin nenäistämään tähän ;D lol



Pystyy!

Arttu on meinaan löytänyt jo kaksi maastokätköä!
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 13:38  
+
0
^JES. Pitää varmaan ottaa jotain mustetta mukaan, et lyö tassunjälen logikirjaan... :) Kiitos myös tosta linkistä. Pitää lukea paremmalla ajalla.

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 14:57  
+
0
Onhan tuota muutama vuosi tullut harrastettua, alussa enemmän ja nykyisin harvemmin.

Kivaa puuhaa kyllä. Sopii harrastuksena kaikille koska jokainen saa tehdä sitä tyylillään. Koirakin on tainnu olla mukana muutamalla sadalla kätköllä...

Näkee hienoja paikkoja minne ei välttämättä muuten arvaisi mennä. Toki joukkoon mahtuu paljon tusinakätköjäkin joista ei paljon saa iloa irti revittyä.

Itse tykkään eniten metsäkötköistä. Ei tartte välittää jästeistä(eli muista ihmisistä) ja saa etsiä kätköäkin rauhassa. Toki mysteerikätköt ovat myös mukavia sillon kun aihe on mielenkiintoinen. FTF-huntit(eli kyseessä siis kilpailu siitä kuka löytää uuden kätkön ensimmäisenä) ei paljon enää kiinnosta. Muutamia niitäkin on tullut napattua.

Nykyään on jäänyt tosiaan tuonkin harrastaminen vähemmälle ja on tullut keskitettyä enemmänkin laatuun kuin määrään noiden kätköjen suhteen. Meinaten niihin lasten piilottamien rikkinäisten jäätelöpurkkien etsimiseen oletetuista(mutta vääristä) koordinaateista kyllästyy kyllä jossain vaiheessa. Varsinkin kun piilotuspaikkanakin on joku leikkikentän viereinen itikoita ja punkkeja kuhiseva pusikko=) Eli suosittelen katselemaan kätkökuvauksia ja valitsemaan sieltä kätköjä jotka ovat saaneet favourite-pisteitä muilta kätköilijöiltä. Muuten on vaara että hyvä harrastus kuivuu kasaan jo ensimmäisillä kätköillä...

Mutta suosittelen lämpimästi kätköilyyn tutustumista!

Sonik kirjoitti:

Täytyypäs laitella tonne geocachen foorumille kyselyä, josko joku lähtis mun kanssa ja hiukan opastais miten toi homma toimii ja ehkä omistais tollasen gepsin.. :nauru:



Ilman gepsiäkin pärjää varsinkin kaupungissa ihan hyvin. Metsässä sitä gepsiä vasta kunnolla tarvitsee. Mäkin etsin ensimmäiset kätköni ihan vaan kartan avulla. Ja onhan nykyisin monessa puhelimessa gepsi ja niihin saa ladattua kätköilysovelluksen jolla noita voi sitten etsiä.

Ei se kännykän gepsi ihan niin tarkka ole mutta kyllä senkin avulla jo aika lähelle purkkia löytää. Loppu onkin kiinni ns. geosilmästä;)

Kansalaisen karttapaikka on hyvä sivusto ja googlen street view-toimintoa kannattaa myös hyödyntää.

Peräkkäiset viestit yhdistetty.
Jaijah
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."
(Viestiä on muokattu torstaina, 16.08.2012 klo 19:43)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Torstaina, 16.08.2012 klo 15:10  
+
0
Minä ilmottaudun :heiluti: Kätköjä on tullut haettua semmonen parisen sataa, justiin viime viikonloppuna kerättiin kätköjä matkan varrelta Tampereelle, päivän aikana saatiin kasaan semmonen 30 kätköä! :nauru:

Mäkin kätköilen säännöllisen epäsäännöllisesti kun en omista omaa gepsiä. Kierrellään kaveriporukalla noita aina sillon tällön. Mä taas melkeenpä inhoon micro/small kätköjä (no okei, ei ehkä microja sentään löydy) keskellä metsää jossain pienessä kivenkolossa, niitä on jokseenkin tympeä etsiä. Toisaalta kaupunkikätköt, yleensä just ne microt, on kans ärsyttäviä. Mä oon nähny monet hienot paikat kätköilyn ansiosta ja monet hauskat kokemukset (viemärissä rämpimiset mm...) on tullu koettua myöskin.

Pitäis ottaa asiaks opettaa tuo hurtta paikantamaan noita kätköjä, vois päästä metsäkätköjen etsimisessä huomattavasti helpommalla...
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PALSTAN KäTKöILIJäT - Perjantaina, 17.08.2012 klo 20:07  
+
0
Eka kätkö löyetty ja mukaan lähti kolikko (the mostly kissed girl) :)! Pakko saaha omakin kolikko tai travel bug tagi! Ihihihihi.

Muoks. iiik, sain ekan viestinkin jo sivuston kautta :0!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 17.08.2012 klo 20:15)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:15)