Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 32

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 29.08.2014 klo 17:31  
+
0
ransa, musta ois ainakin ihanaa jos tyttösen mummoista jompi kumpi tahtoisi (ja pystyisi) lähtemään neidin kanssa jonnekin tuommoseen perhekerhoon tai sitten on niitä jotain isovanhempi-lapsenlapsileirejäkin. Eli eiköhän sieltä sullekin tulevaisuudessa joku lapsenlapsi seuraksi liikene!

Mitä tuo korjattu ikä käytännössä tarkoittaa? Lapsen kehitystä verrataan siihen lasketun ajan mukaiseen ikään eikä todelliseen ikäänkö? Ihanaa, että Unemelodien pojulla on kaikki mennyt hyvin.

Meillekin sanottiin lastenneuvolasta, että tyttö on hyvin "kypsä" ikäisekseen ja se johtuu kuulema juurikin siitä kun neiti tosiaan oli sen pari viikkoa ns. ylimääräistä niin on sen takia tavallaan kehityksessä pienesti edellä verrattuna lasketun ajan kieppeillä syntyneisiin. En oo koskaan aatellutkaan, että tuommoinenkin voi vaikuttaa. Neiti kasvaa hurjaa vauhtia, nyt on 2vk iässä ja 3vk iässä neuvolassa tullut melkein 300g molemmilla viikoilla lisää. Ihan naurattaa kun mun äiti on hirveen huolissaan maidon riittävyydestä...Nyt siis 3vk 2pv iässä painoa 3980g, ensi kerralla ollaankin sitten jo nelikiloisia. Pikku hiljaa alkaa jonkunlaista rytmiä muodostumaan ja muutenkin hommat sujuu ihan kivasti.:hymy:

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 29.08.2014 klo 20:20  
+
0
Kiva keimu kuulla, että vauvaelämä on lähtenyt hyvin sujumaan :)

Meilläkin menee tosi kivasti. Mä alotin työt elokuun alussa ja poitsu on mun äidin kanssa ne päivät, kun oon töissä. Mulla on varsinaisia opetustustunteja vaan 11h/vko ja teen kolmipäiväisesti nekin. Oippa ei oo juurikaan reagoinut mun poissaoloon ja nauttii saamastaan huomiosta mummin kanssa, ne on mummin kanssa aina yhtä hymyä, kun tapaavat aamuisin :love:

Tyyppi kehittyy koko ajan fyysisesti ihan älytöntä vauhtia. Tän viikon uus temppu on kuperkeikka ja ikää on tasan 1v 3kk :roll: Puhuminen on tosi vaiheessa, muutamia sanantapailuja ja tavuja tulee, mutta vauhti on niin kova, ettei sitä puhumaan ehdi. Ymmärtää kyllä ihan käsittämättömän paljon puhetta, nyökyttelee ja pudistelee päätään ja kysyttäessä mennään käymään myös pöntöllä :jjei:

On nuo lapset kyllä aivan huikeita tyyppejä :love:
Shibatrio <3

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 31.08.2014 klo 22:52  
+
0
ooa, kiva kuulla myös että sait tuon työasian järjestymään, muistan kun sitä pohdit oletko vielä valmis lähtemään :)

Meillä olikin vähän erilainen viikonloppu. Mies täytti pyöreitä perjantaina ja lähti lauantaina mökille kavereineen niitä viettämään. Mä olin sopinut äitin kanssa että meen sinne iltapäiväks/illaks ni ei tartte ihan yksinään olla niin pitkästi. Puol kymmenen aikaan oltiin sitten kotiovella ja tajusin olleeni harvinaisen nerokas ja unohtaneeni kotiavaimet eikä siis päästy kotiin. Ei muuta ku soittaa äiteelle, että me tullaanki ekalle yökyläilylle neitin kanssa. Vähän kauhulla odotin, mitä yöstä tytön kans tulee vieraassa paikassa mutta siitä tulikin sitten ihan normaali yö ilman ongelmia, kiva juttu! :aurinko:

Sitten keimun kyselykimara:
1. Kauanko teillä on kestänyt synnytyksestä fyysisesti palautua normaaliksi noin niinkuin noiden liitosten sun muiden ns. rakenteiden kannalta? Oon vähän hämilläni kun mulla on vieläkin varsin selkeitä liitoskipuja tietyissä tilanteissa vaikken edes raskausaikana ollut erityisen kipeä.
2. Onko kellään mitään semmosia kivoja vauvajumppalinkkejä, lähinnä siis sellaisia jossa ois ohjeita vauvan käyttämisestä "painona", joka toimis äitille kuntoiluna ja lapselle leikkinä? Tai onko semmosia ees noin pienen kanssa mahdollista tehdä...
3. Te joilla on kantoreppuja (erityisesti Manduca jos jollain on), mistä lähtien ootte käyttänyt niitä?
4. Mitä kaikkea hoitolaukkuun tarttee saada mahtumaan noin niinkuin yleensä, etenkin sitten vähän isompana? Oon ostamassa hoitolaukkua, mutta en oikein tiedä millaista oon vailla kun nyt me ei oikeestaan tartteta ku vaihtovaatteet ohivuotojen varalle + vaipat + harsoja. En tahtois ostaa mitään varsinaista hoitolaukkua (ellei jollain oo linkata jotain supermakeita) ni koitan kartottaa mille kaikelle pitää olla tilaa esim. että päivän reissun pärjää?

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 31.08.2014 klo 23:05  
+
0

keimu kirjoitti:


Sitten keimun kyselykimara:
1. Kauanko teillä on kestänyt synnytyksestä fyysisesti palautua normaaliksi noin niinkuin noiden liitosten sun muiden ns. rakenteiden kannalta? Oon vähän hämilläni kun mulla on vieläkin varsin selkeitä liitoskipuja tietyissä tilanteissa vaikken edes raskausaikana ollut erityisen kipeä.


Minä en muista, että olisi synnytyksen jälkeen juuri muutamaa viikkoa enempää vaivannut vaivat. Toki voi olla, että aika kultaa muistot tjsp :nauru:

keimu kirjoitti:

3. Te joilla on kantoreppuja (erityisesti Manduca jos jollain on), mistä lähtien ootte käyttänyt niitä?


No, meillä on manduca, mutta sitä alettiin käyttämään oikeastaan vasta sitten kun vauva siirtyi selkään, eli joskus puolen vuoden tienoilla/jälkeen. Ihan pientä tykkäsin enempi kantaa liinassa kun liina on pehmeämpi ja mukautuu paremmin siihen pienen ympärille :hymy: Lisäksi minusta manduca oli vaikea laittaa eteen. Selässä sitten tuli sitä käytettyä välillä, mutta meillä manduca oli etenkin miehen käytössä sitten selässä. Jos minä en ollut kotona niin manducalla Tukke selkään oli miehelle takuukeino saada kaveri päikkäreille :hymy:

keimu kirjoitti:

4. Mitä kaikkea hoitolaukkuun tarttee saada mahtumaan noin niinkuin yleensä, etenkin sitten vähän isompana? Oon ostamassa hoitolaukkua, mutta en oikein tiedä millaista oon vailla kun nyt me ei oikeestaan tartteta ku vaihtovaatteet ohivuotojen varalle + vaipat + harsoja. En tahtois ostaa mitään varsinaista hoitolaukkua (ellei jollain oo linkata jotain supermakeita) ni koitan kartottaa mille kaikelle pitää olla tilaa esim. että päivän reissun pärjää?


Meillä pienenä hoitolaukussa kulki vaihtovaatteet, pari vaippaa, vaippapussi, harsoja ja liina. Näin isompana hoitolaukussa kulkee vaippoja, vaihto/lisävaatetta, vaippapussi, vesipullo ja usein jotain hedelmää. Välillä myös itkuhälyt, jos on päikkäreitä nukkunut sisällä niin, että itse on oltu pihalla. Tosin usein tulee nykyään käytettyä taviskasseja, eikä hoitokassia, jos tavaraa on vähempi. Me saatiin tuo hoitokassi aikanaan lahjaksi ja oon kyllä tykännyt. Samassa kulkee myös toki sitten mun tavarat (lompakot yms, mitä nyt tarvinkaan).

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 01.09.2014 klo 10:18  
+
0
Keimu: juu, korjattu ikä tarkoittaa juuri sitä, että verrataan kehitystä siihen lasketun ajan mukaiseen ikään.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 07.09.2014 klo 23:24  
+
0
Kiitos Sarahia vastauksista näin vähän jälkikäteen! :)

Mrs_Bucket

Mrs_Bucket
Viestimäärä: 99

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 08.09.2014 klo 12:08  
+
0
keimu meidän vauvat on ollleet kantorepussa jo pariviikkoisesta lähtien. Liinassa alusta asti. Liinailun oon kokenut kivemmaksi kuin reppuilun. Aikansa kun sidontoja värkkää, niin ne alkavat tulla selkärangasta. Kuopus kasvoi ekat 5kk liinassa, joten muutamakin kerran on tullut sidonta väännettyä :nauru:
Karvakaveri slkn 4.7.14
Karvattomat kultamurut 07, 09 & 13

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 13:50  
+
0
Tänään näkyi plussa testissä ja parin viikon päästä olisi neuvola. :hymy: Kolmas kerta toden sanoo!
Ei osattu neuvolatädin kanssa ollenkaan ajatella millä viikolla sitä nyt mahollisesti olisi, viime kuukausikierto kun oli poikkeuksellisesti 38vrk. Nyt oli 45vrk täynnä ja vahva plussa.
Olin aivan varma että se olisi nega ja taas vain hormonit heittelee härän pyllyä, mutta iloisena yllätyksenä plussa! Varovaisin odotuksin jatketaan. :shhh:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 14:35  
+
0
Eipä tästä iloa ku tietty heittelevän kierron kanssa on kaikki mahdollista, mutta aika vastaavilla kierroilla/päivillä mä olin 7. viikolla kun ultraan pääsin viikko plussasta. Onnea odotukseen, toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin!

Meillä on sunnuntaina ristiäiset :aurinko:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 17.09.2014 klo 23:25  
+
0
Onnea Saijelle, toivottavasti kaikki menee hyvin! :hymy:

Meille sitten syntyi lauantaiyönä pientä perheenlisää :aurinko: Kovin oli pienellä kiire tulla, vähän vajaa yhdentoista illalla pyysin mun vanhemmat lähtemään tulemaan meille varulta Tukkea vahtimaan, jos yöllä tulee lähtö (asuvat tunnin matkan päässä) vaikka siinä vaiheessa oli vielä vähän olo, että saa nyt nähdä. Ilta yhdentoista jälkeen alkoi mennä vesiä ja sen jälkeen olikin selvä peli. Homma eteni vauhdilla, synnärille päästiin puolen yön jälkeen ja tuntia myöhemmin oli ilokaasun ja tenssin kera syntynyt pikkutyttö maailmaan Syntymämittoja olikin 21g erolla samat kuin isolla veljellä, eli 3374g/49cm :nauru:

Pikku-Minttu :hymy: Tällä erää ainakin tummatukkanen, toisin kuin veljensä.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 18.09.2014 klo 08:53  
+
0
Onnittelut Sarahia ja koko perhe, etenkin pikkuprinsessa ripeästä suorituksesta!

Meillä ovat lapsukaiset keskosta lukuunottamatta olleet syntyessään tummatukkia kaikki. Pellavapäitä ovat sitten olleet jo vuoden iässä lukuunottamatta esikoista, jolla on minun "musta" tukka.

Myös sajjelle onnea matkaan!
(Viestiä on muokattu torstaina, 18.09.2014 klo 08:53)

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 18.09.2014 klo 09:18  
+
0
Oi onnea Sarahia :love::love: Ihana pikkuinen Minttu! Onnea myös muille perheenjäsenille :hymy:

Ja tsemppiä myös saijelle!
Shibatrio <3

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 18.09.2014 klo 09:56  
+
0
Onnea Sarahille ja perheelle. Ja saijelle ja miehelle tsemppiä että kaveri pysyis kyydissä. :hymy:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 18.09.2014 klo 12:16  
+
0
Onnea pienestä perheenlisästä :aurinko:

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 19.09.2014 klo 11:18  
+
0
Kiitos kaikille ja onnea Sarahialle pienokaisesta! :aurinko:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 16:48  
+
0
Onnea Sarahia ja perhe tylleröstä! Voi että mää haaveilen, että joskus saisin tytön ja mieskin hyväksyis sen nimeksi Mintun. :love: Vaikka tuohan ei aio tehä ku poikia.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 20:52  
+
0
Meillä on huomenna ristiäiset ja nimi ei vaan vieläkään oo valittanu. Kahden vaiheilla ollaan sentään. Toinen vastais täysin niitä mun (naurettavia) kriteereitä ja toinen taas on ehkä nätimpi nimenä. Kumpikin on ok vaihtoehtoja molemmille, mutta fanitetaan siis eri nimiä ja sen takia päätöstä ei sitten oo saatu aikaan.

Mä oon ollu tosi alakuloinen ja itkuinen viime päivinä, en oikein itsekään tiedä miksi. Toivottavasti ois vaan (kevyttä) stressiä ja jännitystä noista ristiäisistä ja siitä, että mies lähtee 7 viikon loman jälkeen töihin ja jäädään tytön kanssa kaksistaan.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 21:01  
+
0
^No ihan hyvä sentään, että nimi ei valita :nauru:

Kiitokset kaikille onnitteluista! :hymy: Täällä on kyllä lähtenyt tosi kivasti elo käyntiin. Tukke on kovasti innoissaan pikkusiskosta ja selittää kaikille kyläilijöille heti ovella että "Minttu, Minttu täällä". Kovasti on myös halimassa ja silittelemässä pikkusiskoaan. Pieni taas on tuntunut ainakin vielä olevan hyvin nukkuva ja isoveljeään rauhallisempi, mikä kyllä kelpaisi hyvin :nauru:

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 21:05  
+
0
Oi vitsit, onpas jännät paikat teillä! :hymy:

Mä varmaan valitsisin kauniimman, mutta sinänsä mä teen kyllä niin aina oli asia mikä tahansa. Esteetikon silmän kanssa ei järjellä ihan hirveesti mitään tehdä :nauru: Oon taannoin järjestänyt kirjahyllytkin värien mukaan.. Meillä on ollut nimiä valmiina ennen syntymää ja jo heti sairaalassa ollaan "tiedetty" kuka meidän perheeseen syntyi ja kenen kanssa lähdetään kotiin.

Tsemppiä huomiselle ja ehkä stressikin helpottaa! Ja ihan varmasti pärjäät päivät vauvan kanssa ilman isimiestäkin, vaikka aikuisseura kivaa onkin.
Shibatrio <3

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 21:17  
+
0
^Meillä on kans samoin nimien kanssa, molemmat on heti sairaalassa saaneet jo nimet. Etukäteen on ollut ajatuksia ja sitten sairaalassa vaan "katsottu", että näyttääkö nimi sopivan. Ensimmäiset nimet ollaan molemmilta otettu julkisesti käyttöön heti, toiset nimet paljastettu/paljastetaan myöhemmin vauvajuhlissa :hymy:


  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 21:30)