Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 32

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 21:41  
+
0
Meillä taas mies kieltäyty ennen syntymää ottamaan mitään kantaa mihinkään nimeen. Mä olen kutsunut tyttöä Pepiksi tässä väliaikana ja mies Nasuksi ( :roll: ). Alunperin Pepin piti olla sellanen ei-missään-nimessä tapaus (ja siksi otettukin käyttöön). Nyt tahtoisin melkein jättää sen, mutta mies inhoaa sitä. Jos ois musta kiinni niin tytöstä tulis Iita mutta miehen mielestä se on omituinen :shifty:

Mutta onhan tässä viel semmonen viistoista tuntia aikaa päättää noista kahdesta finalistista ja ollaan sentään ees jossain sovussa. Vielä kolme päivää sitten ei oltu samaa mieltä mistää :eitietoo:

korrri

korrri
Viestimäärä: 22

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 20.09.2014 klo 22:37  
+
0
^ oman kummitytön nimi on Iita ja sopii kyllä kuin nenä päähän :)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 20.09.2014 klo 22:37)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 21.09.2014 klo 19:31  
+
0
Hylättiin molemmat finalistit, siirrettiin toinen nimi etunimeksi ja toiseksi nimeksi laitettiin jo kertaalleen hylätty vaihtoehto. Näin syntyi Ellinoora Olivia, reipastakin reippaampi pieni päivänsankari.:love:

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 21.09.2014 klo 20:04  
+
0
Jee keimu! Onnea tyttärelle hienosta nimestä :aurinko:
Shibatrio <3

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 23.09.2014 klo 20:52  
+
0
Sitä vaan että... Terve.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 23.09.2014 klo 21:04  
+
0
Juuri äsken luin blogikirjoituksen fb:n kautta bongattuna ja oli pakko tulla heti katsomaan, että onko Tigru tänne kirjoitellut. :wink: Ihanaa odotusaikaa! :hymy:
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 23.09.2014 klo 21:54  
+
0
Keimun tyttö saanut sievän nimen :) Mun kummitytöstä tuli kuukausi sitten Enni Olivia, tykkään hurjasti.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 11:31  
+
0
Onnea Tigrulle, mä jo tällästä uutista arvailinkin kun jossain ketjussa sanoit jotain hassua :nauru:

Nyt kun pääsin koneelle taas hetkeksi niin kirjoittelen nyt vielä sitten, että viimeiset finalistit oli Venla ja Martta, loppusuoralla oli myös Oona. Venla on todella kaunis nimi, mutta nykypäivän Sanna/Hanna ja en tosiaan sen takia halunnut sitä ottaa. Musta on aina ollut kiva kun on ollut sopivasti erilainen/harvinainen nimi itsellä eli siis Petra, jos en sitä aiemmin jo jossain nimikeskustelussa sanonut. Mies taas oli Martan suhteen kahden vaiheilla, tykkäsi toisaalta ja toisaalta piti outona. Tuo Ellinoora on kulkenut koko raskaudenkin ajan jo mukana ja oli selkeää, että siitä tulee etunimi tai toinen nimi. Koska oli niin pitkä niin aateltiin, että ois toisena nimenä käytännöllisempi mutta lopulta sitten sunnuntaiaamuna päätettiin että kun siitä kerran molemmat on kokoajan tykännyt niin lykätään se etunimeksi, niin ei tarvitse tehdä kompromisseja kummankaan. Toisen nimen päätti sitten mies. Sekin on aika korkealla suosituimpien nimien listalla mutta menkööt nyt sitten kun ei mulla muuten sitä nimeä vastaan ole mitään :nauru: Itse olisin tahtonut Aliisan tai Matildan ennemmin, mutta mies ei päässyt ylitse siitä että Aliisa on muumien noita ja Matilda Tohtori Sykerön talousrobotti eikä siksi voinut nimiä hyväksyä :ttou: Matilda oli itseasiassa Iitan ohella mun suosikkeja etunimeksi, mutta kun mies ne hylkäsi heti niin eihän sille minkään voinu :eitietoo:

Eilen saatiin eka rokotus eli rota, ei onneksi vaikuta aiheuttaneen sen kummempia vatsanväänteitä. Pientä kitinää oli illasta ja maha pitää vähän hassua kurlutusta, mutta siinäpä se. Mulla on tänään jälkitarkastus, yök. Mutta onpahan sekin sitten ohi eikä tarvi enää raskauden tiimoilta käydä lääkärissä, vihdoinkin!

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 11:40  
+
0
^ Mitenkään muuten tähän keskusteluun kuulumatta pakko kertoa, että myös mun avokilla on sama ongelma Matildan suhteen :nauru: Lapsiasia ei ole nyt mitenkään ajankohtainen, mutta joskus on leikillä puhuttu nimistä tykkään kans Matildasta tosi paljon, mutta kun toiselle tulee vaan se robotti mieleen.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 11:44  
+
0
Mä oon pikkuen paljon pyöritelly silmiäni tolle syylle täällä :nauru: :roll: Toisaalta, oon varmaan itse hylänny kymmeniä nimiä sen takia, että ne on stripparinimiä :shifty:

Ennikin oli muuten pitkään harkinnassa mutta Enni Ellinoora ei vaan kuulostanut hyvältä niin se jäi sen takia pois vaikka nimi on ihana!

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 15:02  
+
0

keimu kirjoitti:

tse olisin tahtonut Aliisan tai Matildan ennemmin, mutta mies ei päässyt ylitse siitä että Aliisa on muumien noita ja Matilda Tohtori Sykerön talousrobotti eikä siksi voinut nimiä hyväksyä :ttou:



Mun toinen nimihän on Aliisa ja mulle on joskus kuittailtu tästä!! Ei se mies ihan tyhmä oo.
Rise to reset the world.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 15:08  
+
0
Kiitos onnitteluista! Keimun pienellä kiva nimi :peukku: Samoin kuin Sarahian pikkuisella :love:

Mä olin ihan varma että ainakin nimestä saadaan kinata oikein urakalla, mutta ihme ja kumma me on oltu ainakin toistaiseksi ihan samoilla linjoilla :eek: Jopa niin samoilla linjoilla että epäilen miehen feikkaavan että pysyisin rauhallisena :nauru: Tosin vielähän tässä ehtii muuttaa mielensä sata ja kaksi kertaa.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 17:56  
+
0
Nimistä puheenollen - luen yhden ruotsalaisen tytön blogia, hän odottaa esikoistaan (poika), ja aikoo antaa sille nimeksi Lucifer. Suht erikoinen nimi, etten sanois.. Vaikka nimi ei itsessään tarkoita mitään "pahaa", niin luulen että suurin osa ihmisistä yhdistää nimen Lucifer saatanaan/paholaiseen, vaikka valonkantajaahan se alunperin tarkoittaa.

Ihan kiva nimi noin nimenä, mutta mulla tuli heti mieleen, että kuinkahan joutuu nimensä takia kiusatuksi tms.. Varsinkin lapsena. Tiedä sitten!

edit.typo.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 25.09.2014 klo 17:58)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 18:15  
+
0
^Pakko myöntää, että mulle tuli Luciferista ekana mieleen Tuhkimon kissa :nauru: Sai wikiä käydä lukemassa paholaisajatukseen.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 18:35  
+
0
^ Ai et ihan oikeasti tiennyt että Lucifer on paholainen? :hymy:

Tai alunperinhän Lucifer oli yksi jumalan enkeleistä joka heittäytyi hankalaksi ja jumala paiskasi tämän alas taivaasta, ja näin syntyi monen mutkan kautta sitten saatana. Näin ainakin taru siis suurinpiirtein kertoo. :nauru:

Meidän yks kissoistahan on nimeltään Lucifer, näyttää nimittäin paholaiselta, vaikka luonteeltaan on ihan täysin päinvastainen. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 19:13  
+
0
^Onhan tuon varmaan joskus kuullut toki, mutta eipä ole jäänyt niin merkittävänä mieleen, että tulisi tuosta nimestä heti mieleen.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 21:05  
+
0
Ei tuo mikään merkittävyys ole itsellekään, olin vain yllättynyt koska olen elänyt siinä käsityksessä, että Lucifer on ihan yleinen nimitys saatanalle/paholaiselle Suomessakin. Tai siis oletin, että se on yhtä itsestäänselvyys, kuin Saatana. Siis että kaikki tietää, mitä se nimi meinaa. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 21:16  
+
0

keimu kirjoitti:

Itse olisin tahtonut Aliisan tai Matildan ennemmin, mutta mies ei päässyt ylitse siitä että Aliisa on muumien noita ja Matilda Tohtori Sykerön talousrobotti eikä siksi voinut nimiä hyväksyä :ttou:



Ei Aliisa se noita oo, vaan noidan lapsenlapsi. :nauru: Aliisa on kyl ihana nimi! Ruotsinkielisissä muumeissa Aliisa on muuten Alissa. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.09.2014 klo 21:17)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 21:22  
+
0
^ Eikös siitä Aliisastakin kuitenkin tullut noita? :hymy:

Jos mä vielä joskus saan lapsen, ja se on tyttö, tulee sille nimeksi Ronja. Tykkään hirmuisesti siitä nimestä!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.09.2014 klo 21:57  
+
0
Ronja on kyllä kaunis kans. Se on kumma, miten tiettyyn nimeen liittyykin vahvoja mielikuvia. Itse katsoisin kyllä kovasti kieroon lapsensa Luciferiksi nimeävää. Mies ois tahtonut varmaan eniten tehdä tytöstä Saran, mutta mulla on vanha superärsyttävä heppatyttö koulukaveri ja vahva mielikuva siis siihen, joten nimestä tuli negatiivinen. Mun toinen nimi on Monica, joten mulle on taas sitten aikas paljon lällätelty erästä nimeltämainitsematonta kappaletta :D Saa nähdä, miten tää nimi Ellinooralle kostaantuu, mutta Leeveiltä nimi kyllä tulikin. Nimestä on jo myös ollu aika paljon epäselvyyttä kun kukaan ei tunnu tajuavan suoraan, että se on Ellinoora eikä Elli-Noora tai ihan erikseen Elli Noora (Olivia). Suurin osahan siitä toki joka tapauksessa Ellin tekee, kuten osattiinkin arvata. Itse pyritään käyttää joko oikeaa nimeä kokonaisuudessaan tai sitten tulee tietysti puhuttua semmosella oikeella lempinimiväännöksellä, itse puhun Elmosta kun yksi mun parhaista kavereista keksi sen ristiäisissä ja se tarttu kerrasta...Lisäksi myös Lellinoora on käytössä :shifty:

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 19:00)