Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 32

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 07:21  
+
0
"Tutkimuksen luonteesta johtuen tämä ei kuitenkaan ole täysin varmaa."
Just. :nauru:

Koskahan valtamedia alkaa demonisoimaan sokeria ja kuorittuja viljoja oikein urakalla, koska siihen olisi todellakin aihetta. :nauru:
Minusta on hassua (tai noh, suorastaan sairasta) että just vaikkapa lihasta ja eläinrasvasta, jotka on ihmiselle ihan luontaista ravintoa, tehdään hirveän paha juttu, ja sitten tosiaan kaikki prosessoitu ja lisäaineilla kyllästetty sonta markkinoidaan terveellisenä ja hyvänä. Jep! :peukku:

Kaikki nuo ihme "tutkimukset" ovat vain yhtä ja samaa kokoajan, mitään konkreettisia todisteita tai tutkimustuloksia vhh:n oletetusta vaarallisuudesta ei ole. Ihmisten kohentunut terveys luulisi olevan paras mittari siihen.
Tietenkin senkin voi vetää överiksi, jos lappaa naamariinsa pelkkää proteiinia ja rasvaa, mutta se on sitten asia erikseen jos ei ota asioista selvää.

Mä en ainakaan lähde muuttamaan ruokavaliotani, mikäli nyt tulen raskaaksi.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 12:14  
+
0
^ No paljon huolestuttavampaa ja epäuskottavampaa ois musta ollut, jos uutisessa ois sanottu, että "Tämä on totuus!". Eihän nyt tieteessä ikinä mikään ole varmaa, eikä yksittäisestä tutkimuksesta voida vetää lopullista johtopäätöstä yhtään mistään. Suuntaa se antaa ja luo pohjaa seuraaville tutkimuksille. Minusta siis ihan asiallisesti uutisoitu juttu.

Plus uutisessahan just mainittiin, että erityisesti prosessoitujen lihatuotteiden käytöllä näyttäis olevan tuollainen vaikutus. Jos luit tutkimuksen abstraktin, sieltä myös selviää, että vähähiilihydraattista ruokavaliota itsessään ei mitenkään pyritä mustamaalaamaan, vaan että pitkälti eläinperäisistä tuotteista koostuva vhh ruokavalio näyttäisi olevan yhteydessä raskausdiabetekseen.

En mäkään pelkästään tän perusteella ehkä ratkaisuja elämässäni tekisi, mutta mistä sä tiedät, että tää on vaan joku humpuukitutkimus? Musta nopealla vilkaisulla vaikuttaa ihan asialliselta.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 12:21  
+
0
Mä en tutkimukseen tutustunut kuin sen mikä artikkelissa oli referoitu, mutta mulla jäi myös ensimmäisenä kyllä tuosta artikkelista mieleen että liiallinen (prosessoidun/punaisen) lihan syöminen voi aiheuttaa raskausdiabetestä, ei niinkään vhh:n kritiikki.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 13:33  
+
0
Joo siis toki, lähinnä vain yleisesti ihmetyttää vhh:n mustamaalaus.
En minä sitä mieltä ole, että perusterveen ihmisen pitäisi noudattaa jotain tiettyä ruokavaliota, vaikkapa vhh:ta, mutta minun mielestäni terveydenhuollossa voisi pikkuhiljaa ottaa sen myös huomioon ja suositella esim. diabetesta sairastaville ihmisille.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Salmari

Salmari
Viestimäärä: 32

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 14:47  
+
0
Minullakin diagnosoitiin radi viime raskaudessa. Neuvolasta lykättiin mittari käteen ja neuvottiin seuraamaan tiettyjä arvoja ja syömään terveellisesti. Mutta siinä se aikalailla noilla sanoilla. Mitään tarkempaa ohjetta ruokavalioon en saanut, ja jatkoin entiseen malliin. Arvot pysyivät kuitenkin aina sallittujen rajoissa...

Kirjotin aiemmin tänne odottavani toista lasta. Viime kuussa oli nt-ultra ja siinä havaittiin niskaturvotusta. Viime viikolla olisin käynyt istukkabiobsiassa mutta sitä ei voitukaan ottaa. Nyt odottelen aikaa loppukuusta tehtävään lapsivesipunktioon.
Tänään on ollut taas sellainen olo että haluaisin johonkin tästä valittaa ja marmattaa! Mutta välttelen vauvapalstoja viimeiseen saakka, en kestä nähdä niitä iloisia keskustelujen otsikkoja yms. hehkutusta, kun itseltäni odotuksen ilo on ollut jo pitkään pois ja tulee olemaan kunnes tiedän tulokset. Tämä odottavan aika on tosi pitkä ja piinallinen... Vatsa kuitenkin kasvaa ja liikkeetkin välillä tuntuvat. Samalla yritän piilotella asiaa kun en halua puhua aiheesta...
Tänään olen kuitenkin taas "sortunut" ajattelemaan miten kovasti tämän lapsen haluan...ja kaikkea tommosta minkä ajattelemista toisaalta pelkään... :suru:

Tässä tämmönen sekava viesti missä ei ole päätä eikä häntää. Mutta sellaisissa tunnelmissa viime viikot ovat menneet ja tulevat viikot tulevat menemään. Onneksi en tiennyt heti silloin nt-ultran jälkeen että tulee menemään vielä pari kuukautta ennen kuin olen viisaampi...

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 14:55  
+
0
Lämpöiset tsempitykset sinne, odottaminen on varmasti todella tuskaisaa tuollaisessa tilanteessa ja todella outoa, että noin pitkästi joudut vielä asian kanssa odottamaan. Kannattaa kysyä neuvolasta keskusteluapua, vaikkei siitä se tilanteen ratkaisua nopeuta niin ammattilaisen kanssa asian purkaminen toisi varmasti kuitenkin jonkinlaista helpotusta oloon :paijata:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 07.05.2014 klo 15:00  
+
0
Salmari. :paijata:

Tiedän tunteen. Minullakin näkyi ultrassa niskaturvotusta ja lapsivesipuntio tehtiin. Oli kyllä elämäni pisin viikko, kun joutui odottelemaan tuloksia.. Ja varsinkin, kun olin jo etukäteen päättänyt, miten toimin, mikäli kromosomeissa jotain häikkää olisi ollut.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 08.05.2014 klo 07:13  
+
0
Nukuin jotenkin huonosti, kun koko ajan oli jotenkin huono olla. Vähän ennen viittä heräsin jomotuksiin. En saanut enää nukuttua, kun supisteli. Olin ensin ihan paniikissa, että nyt et kersa tänään synny. (Sanoin eilen miehelle, että ens ke ois hyvä päivä, kun koirien pitäs lähteä vkl muualle joksikin aikaa.) Vähän ennen puoli seiskaa nousin sängystä, kun lonkkiinki alkoi sattua. Nyt sit ne supisyelut loppui kokonaan ja mä oon ihan pettynyt. Kerkesin jo kumminki henkisesti valmistautua siihen, et tänään voi tulla lähtö. Muutenki on tuntunut viime päivinä, että tää raskaus on kestänyt iäisyyden, kun viikkojaki on jo 37 ja jotain.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Salmari

Salmari
Viestimäärä: 32

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 08.05.2014 klo 10:04  
+
0
Kiitos Keimu ja Johanna :hymy: Keimun viestin luin äkkiä ennen töistä lähtöä, heti tuli tipat silmiin ja piti paeta kc:sta. Toisten ihmisten ystävällisyys ja ymmärtäväisyys saa mut näyttämään todelliset tunteeni (miten tämä asia on kokoajan mielessäni ja miten kipeästi tämän lapsen tahdon). ja volisemaan. Mutta muuten pystyn olemaan suht normaalin oloinen.

Kävin eilen sokerirasituksessa ja käry kävi tälläkin kertaa. Enpä tiiä... Yritän nyt sitten vähentää sokerin käyttöä ja syödä vaikkapa sen 1800 kcal mukaan, se ois pari sataa kcal yli normaali kulutukseni. Olen hoikka enkä halua yhtään ainakaan laihtua raskausaikana, olen lukenut että niiden lapsista tulee helpommin ylipainosta yms. ongelmista kärsiviä joiden äidit syövät niukasti raskausaikana. Tieten muutaman kilon pläskistyminen (+raskauden normaali painonnousu) on siis aivan terveellistä :hymy:

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 02:47  
+
0
Mä kukun täällä taysissa. En saa unta, kun oon jotenki ihan ylikierroksilla vieläki.

Heräilin aamuyöstä taas supistuksiin. Niitä tuli pitkin aamua ja päivää satunnaisesti. Käväsin iltapäivällä ruokakaupassa, minkä jälken supistukset tiheni ja kipeni jonkun verran. Siinä sit juorusin kaverin kanssa puhelimessa klo 14-15 ja kattelin, että näitä tuleeki jonku 10 min välein ja tihenemässä on. Jonkun 15.30 aikaan väli oli jo 7-5 min ja värväsin kaverin hakeen lapset. Sairaalakyydin soittelin 16.30 aikaan ja 17 aikaan tultiin tänne.

Ensin makasin käyrällä, kunnes joskus 17.30 aikaan sanoin et nyt nää piuhat irti musta, pakko päästä ylös petistä. Silloin kohdunsuu oli auki vasta 2,5 cm ja kätilö sanoi, et epiduraalia ei tuu vielä, ota suihku tai lämpöpakkaus. Sanoin, et kokeilen vaan kävellä. Tuskat paheni ja tuntu ettei supistukset edes laannu kunnolla. Olin jo menossa suihkuun, mut sanoin, et en pysty, en tuu pääseen sieltä pois. Kätilö sanoi, et näytän kyl tosi kipeeltä ja lähdetään vaan yläkertaan saliin. Sanoin matkalla et kohdunsuu pitää sit tsekata pian uusiks. Salissa yritin hönkiä kaasua, mut se maski ahdisti niin paljon, että se jäi yritykseksi. Kätilö sanoi, et tekee paperit anestesialääkäriä varten, mutta pyytää ensin tavislääkärin laittaan kohdunkaulapuudutteen. Kun lääkäri tuli, olin 9 cm auki eikä mitään puudutetta enää saatu laitettua.

18.50 syntyi tyttö, nyrkki poskella. 3650 g ja 47 cm. Nolla tikkiä ja verta meni desi. Mun kaks pahinta pelkoa oli sektio ja se, etten saa puudutteita. Tuskat siitä avautumisvaiheesta oli helvetilliset ja pahinta oli se, että supistuksissa ei ollut käytännössä hetkeäkään väliä. 2,5 cm - vauva syntynyt kesti alle 1h 20 min. Silti kaikki meni ihan superhyvin ja nyt ajatellen helposti, koska tuskia ei tosiaan tarvinut kärsiä kauaa. Ponnistusvaihe taas sattui suunnilleen saman kuin tokalla kerralla epiduraalin kanssa. Mä oon ollut maailman luomusynnytysvastaisin ihminen aina ja oon ihan älyttömän ylpeä itestäni, että pystyin tähän (kun oli pakko).
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Violett

Violett
Viestimäärä: 164

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 09:18  
+
0
Oikein paljon onnea tytön tylleröstä :enkeli:

Minulla myös toinen synnytys oli ihan luomu, tyttö syntyi niin nopeasti ettei mitään ehtinyt tehdä -hyvä että sairaalaan ehdittiin. Mutta synnytys oli todella helppo, missään vaiheessa supistukset ei olleet kamalan kipeitä ja siksi luulinkin että avautumisvaihe kestää ja kestää. Olin järkyttynyt kun päästiin sairaalaan ja olinkin 10cm auki :hymy:

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 09:19  
+
0
Huh, siellä on tultu sitten ihan tohinalla. Onnea pienokaisesta! :hymy:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.05.2014 klo 09:20)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 09:20  
+
0
Kovasti onnea Mianalle ja perheelle! :hymy:

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 09:50  
+
0
Hurjasti onnea Mianalle perheineen!
Mukana menossa snu Napo

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 09:55  
+
0
Oi onnea Miana tytöstä! Sietääkin olla ylpeä :aurinko:
Shibatrio <3

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 11:37  
+
0
Voi onnea! Kunnon sissi oot.
Mä oon iha häkeltynyt, kun en tajunnut että sulla olis laskettuaika jo näin lähellä!

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 11:56  
+
0
Onnea Mianalle ja miehelle sekä molemmille isoveljille! :aurinko:

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 13:25  
+
0
Mianalle ja perheelle paljon onnea!

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 13:38  
+
0
Onnea Miana pikkuisesta! :aurinko:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 13.05.2014 klo 13:55  
+
0
Kiitoksia kaikille.

Mimmu, laskettuaika oli 25.5. Nää mun lapset ei vaan oikein osaa kattoa kalenteria. Tämä sentään vähän veljiään paremmin ja päästiin "normaaleille" viikoille (38+1).
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545680
Uudet käyttäjät tänään7
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 23:45)