Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31 32

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.12.2015 klo 18:59  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Monelta draamalta olis vältytty jos mies ois tajunnu varata ajan maistraattiin ennen vauvan syntymää :nauru: :wink:


Voithan sinäkin kosia :hymy: :wink:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.12.2015 klo 19:36  
+
0
^ No joo, ei oo iha nmun juttuni, ainakaan tässä vaiheessa. Mies kyllä tietää mun toiveeni, että kunhan hän itse on valmis. :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 14.12.2015 klo 22:32  
+
0
Yleensä kai äiti ja vauva käsitellään yksikkönä synnärillä ja vauva kulkee sen takia äidin nimellä? Oikein isot onnittelut maddylle uutisista, hienoa että ootte toisenkin vielä saaneet! Saijelle myös tsempitykset että operaatio ois onnistunut.

Tänne ei mitään uutta. Oon nyt ilmoittanut töihin että oon 08/17 asti hoitovapaalla eli ihan loppuun asti. Ei meillä kyllä ole siihen rahaa mutta kai tässä jotain keksii ku pakko on. Viikko sitten kotiuduttiin häämatkalta enkä ois ikinä uskonu kuinka hyvin pitkät lennot neitin kanssa menikään! Muuten meillä onkin sitten selkeästi jotain orastavaa uhmaikää kun muksu saa meritähtiraivareita vähän siitä sun tästä ja on ihan pelkkää arvailua, mikä milloinkin toimii. Yleensä ei esimerkiksi oikein saa koskea mutta tänään raivarit (joiden alkamissyy on tuntematon) päättyi välittömästi kun syliin pääsi. Selkeästi on nyt myös joku äitistä irtaantuminen menossa kun ainakin osan ajasta kelpaa niin isi kuin isovanhemmat ennemmin kuin äiti. Toisaalta sitten taas on näitä hupaisia tilanteita kuten pari päivää sitten; tyttö raivosi mun sylissä ja kun kysyin "tahdotko mieluummin mennä isin syliin, olisiko siinä parempi?" niin tyttö hiljeni ihan välittömästi ja oikein hyökkäs mun kaulaan roikkumaan. Ristiriitaset fiilikset ku jouluksi on tiedossa pukin pussista potkupyörä ja tahtoisin päästä heti treenailee sillä neitin kanssa mutta sitten taas toivoisin että ois luntakin!

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 15.12.2015 klo 06:46  
+
0
^Kiitos. Vaikka puolivälissähän tässä vasta mennään ja varsinaisen tulokkaan kotoutumiseen on toivottavasti vielä yli 4kk. Tänään on itse asiassa juuri 20+0. Kiitos myös muille onnitteluista. :aurinko:

Huomenna on rakenneultra. Sen jälkeen voisi varmaan jotenkin kertoa töissäkin porukalle, kun ei ne puusilmät ole huomanneet vieläkään mitään. :lallati: En kyllä käsitä miksi, kun mulla on jo tosi selkeä maha ja muuta leviämistä ei ole tapahtunut. Tähän mennessä painoa on tullut ehkä kolme kiloa. Tuntuu kyllä, että tällä kertaa maha painaa enemmän kuin viimeksi tässä vaiheessa, kun omat muistikuvat viime raskaudesta on, että maha oli aika huomaamaton normaalielämässä ihan loppuun asti, jos ei lähtenyt tekemää suuria ponnistuksia loppupuoliskolla. Tai sitten olin ihan ruusunpunaiset lasit päässä. :nauru: Onneksi tälläkään kertaa ei ole ollut mitään varsinaisia vaivoja, vaikka mahan olemassa olon huomaa aina välillä muutenkin kuin peilistä.

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 15.12.2015 klo 10:11  
+
0
Täällä menossa ns piinapäivät :hymy: Ovulaatiosta kulunut 9 päivää. Saa nähdä kuinka käy, olo on ainakin sellainen, että on voinut tärppi käydä. Palelee, painon tunne alavatsalla, lämmöt ovulaation jälkeen 37.0-37.3. Dpo 6 oli lämmöt yhden päivän matalammat ja sitten taas nousivat, toivottavasti tuo johtui kiinnittymisestä :kumarrus:

Testejäkin muutama hätäpäissään tullut tehtyä :nauru: Viivanpaikkoja ja outoja värikertymiä lukuunottamatta ei vielä mitään. Ei tietty ihmekään näin aikaisin testatessa.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 18.12.2015 klo 18:47  
+
0
Vieläkö weebl piinailee? :)

Me ollaan tänään oltu äitipolilla. Keskiviikkona verenpaineet huiteli neuvolassa ja aloin taas mittaan kotona. Eilen illalla oli taas korkeet ja aamulla vielä korkeempi. Neuvolasta pistivät sitten päivystyslähetteen polille. Vauvalla on kaikki hyvin, 2500g on jo painoarviokin. (Hurjaa, ite olin ton painonen ku synnyin!) Mulle tuli verenpainelääkkeet. Reilun viikon päästä kontrolliin sinne sitten. Kuulosti kuitenkin siltä, että iso mahdollisuus on, että synnytys käynnistettäis etukäteen. No, kunhan sen kaks viikkoo vielä menis et tulis täysaikanen vauveli ja plussaa jos viikko vielä eteenpäin et päästään tekeen loppiaisen jälkeen isyydentunnustus neuvolaan. :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 21.12.2015 klo 08:03  
+
0
^ Tsemppiä! :) Kuulostaa aika samalta sun tilanne, ku mitä itelläkin siinä lopussa oli.
Paljon sulla on paineet?

Mullahan on edelleen verenpainelääkitys (Adalat 20mg kerran päivässä) päällä sen raskausmyrkytyksen takia. Lääkkeet loppuu kohta enkä usko, että noita voi vielä lopettaa kun paineet on lääkityksen kanssa ihan suht ok:t, välillä koholla jopa ihan reippaastikin (esim torstaina 160/100!), ja välillä taas jotain 130/70 luokkaa.
Pojulla on huomenna neuvola, ja ajattelin ottaa tän oman verenpaineasian puheeksi, jospa terveydenhoitaja voisi konsultoida lääkäriä ja sitä kautta saada uutta reseptiä ja jotain infoa muutenkin jatkosta tän tilanteen suhteen.

Jännä nähdä huomenna että paljonko poitsu on kasvanut, kovasti kaikki sanoo, että onpa iso poika!:nauru: Rotavirusrokotteen toinen osa tulee myös, samoten joku toinenkin muistaakseni. Toivottavasti ei tulisi mitään sivuvaikutuksia.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 21.12.2015 klo 13:10  
+
0
^ Mulla on kans toi Adalat, nyt tää eka annostus on 25mg x2/pvä. Ei ne oo oikeen vielä alkanu vaikuttaan, alapaineet on ennen lääkettä 88-102, lääkkeen jälkeen 82-101. Yläpaineet on kokoajan 140-154 välillä. Omassa olossa ennää mitään muutosta, oli noi paineet mitä vaan.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 22.12.2015 klo 22:35  
+
0
Toivotaan että Karvakamun lääkkeet alkais vaikuttaa! Onneksi vauvalla on kuitenkin jo ikää niin että syntyminen on turvallista. Hurjalta kuulostaa kyllä tuo Johannan tila! Saanko mä olla utelias että onko sulla joku muu terveydellinen syy, miksi kroppa reagoi noin vai ihan vaan paska säkä?

Meidän nukkumaanmenot on taas yhtä pelleilyä. Koko asunto pitää olla pimeenä eikä mitään saa kuulua/tapahtua, että on edes joku toivo saada neiti nukkuu. Siltikin saattaa nukuttaminen viedä 1.5h tai kuten tänään mitään ihmeellistä ei tapahtunut ja tyttökin oli kokoajan ns. nukkumaan menossa ilman mitään pelleilyä ja silti unensaanti kesti 45min. Yks päivä oltiin tässä välissä ilman päikkäreitä kun muksu nukkui 11 asti aamulla ja silloin nukkumaanmeno sujui hienosto mutta ei kyllä normaalina päivänä pärjää ilman päiväunia. En enää oikein tiedä mitä tässä koittais.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 23.12.2015 klo 09:35  
+
0
Ei ole mitään syytä miksi mulla tuli taas tämä myrkytys. On mulla astma, mutta ei se siihen vaikuta tai ole syynä. Yksi lääkäri sanoi, että jotenkin raskauden aiheuttama hormonimyrsky vaikuttaa mulla epäsuotuisasti kroppaan ja sen myötä verenpaineeseen.
Eipä tuo kyllä tosin sen syvemmin selitä mitään. :nauru:
Mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa..

Toivottavasti teillä helpottaisi nukkumiskuviot!

Poika sai eilen neuvolassa 3 rokotetta, ja kyllä se oli eilen kiukkuinen ja nytkin on lämpöisen oloinen ja kärttyinen. Kuumetta ei ole. Mietinkin, että voiko/uskaltaako suppoa antaa, jos ei ole kuumetta? Mietin vain, että jos on muuten jotain kipua/särkyä noista rokotteista, niin auttaahan se suppo niihin.
No pitää tässä seurailla..

Mitä muut muuten ajattelee noista rokotteista?
Jotenkin tuntuu hurjalta että noin pieneen tiukatkaan kerralla niin paljon noita rokotteita.. Ja tuntuu ettei mistään saa mitään "neutraalia" tietoa asiasta - on vain kiihkoilijoita suuntaan tai toiseen.

Itse ajattelen, että rokotteista mahdollisesti tulevat sivuvaikutukset on kuitenkin pieniä niihin tauteihin nähden, mitä voi saada mikäli ei rokota. Ja mitä jos kaikki yhtäkkiä lopettaakin rokottamisen, seuraako siitä taas tautiepidemioita? Kun monet tuntuu perustelevan rokottamatta jättämisen sillä, ettei noita tauteja enää täällä tavata. Mutta oisko toisaan siksi, että ne pidetään sillä rokottamisella loitolla.

Vähän sama kuin koirien rokottamisen kanssa, eihän täällä ole penikkatauteja saati rabiesta kun niitä rakkeja on rokotettu ahkerasti. :nauru:

Oli miten oli, kyllähän nämä asiat aina näin äitinä huolettaa.. Varsinkin kun menee googlettamaan ja lukemaan kauhutarinoita... :eek:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 23.12.2015 klo 11:38  
+
0
Me annettiin rokotusten jälkeen suppoa, kun jo ne pistoskohdat voi olla tosi kipeet (mulla ainaki on itelle tullut koko käsi aina kipeäksi esim influenssarokotteesta).

Me otetaan kaikki rokotusohjelmassa olevat rokotteet. Pneumokokkia mietin, kun se on ollut ohjelmassa vaan niin vähän aikaa, ja samaten rotaa kun pikkumies oli muutenkin niin masuvaivainen alkuun. Vesirokkoa tai influenssaa vastaan ei nyt rokoteta. Mutta joo, mitään hirveen hyvää syytä en keksi miksi noista vanhoista rokotteista kieltäytyis. Ainakaan nyt, kun ihmisiä liikkuu ihan eri lailla ja sitä myöden tauditkin, myös jo ne Suomesta hävinneet. Laumaimmuniteetti suojaa toistaiseksi myös rokottamattomia, jotka eivät rokotteita pysty ottamaan (esim. hengenvaarallinen allergia rokotteen ainesosalle), henkisesti allergiset sitten asia erikseen....
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 23.12.2015 klo 13:01  
+
0
Me on molemmille lapsille annettu rokotuskuumeisiin ja kipuiluihin aina nestemäistä panadolia vauva-aikana. Meille silloin ohjeistettiin, että se vaikuttaa paremmin kuin suppo.

Näköjään panadolin sivuilta löytyi tällainen (panadoliahan on siis molempina, nestemäisenä sekä suppona):
"Lapsilla parasetamoli imeytyy peräpuikosta paremmin kuin aikuisilla. Yksilölliset vaihtelut ovat kuitenkin suuria, mistä syystä tulisi käyttää suun kautta otettavaa lääkemuotoa aina, kun se on mahdollista. Jos lapsi voi pahoin ja oksentaa, voi olla parempi antaa lääke peräpuikkona. " (Lähde)

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.12.2015 klo 13:04)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 23.12.2015 klo 17:22  
+
0
Mulle alko iskeen paniikki, tajusin tuossa, että meillä voi olla vauva mitä vaan viikon ja seitsemän viikon välissä. :eek: :eek: Voihan se olla toki alme viikossaki, mut ei kyllä oo ollu etes harkkasupistuksia tai mitään mikä ennakois yhtään kropan valmistautumista. En varmaan nuku ens viikolla ollenkaan ennen sitä polin kontrollia, jos siellä päätetäänki käynnistyspäivä!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 29.12.2015 klo 07:20  
+
0
^ Joko on vauveli sylissä? :hymy:

Ei kyllä yhtään harmita herätä viideltä, kun on aina näin iloinen pikkumies seurana.:aurinko:



Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu tiistaina, 29.12.2015 klo 07:21)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 29.12.2015 klo 07:57  
+
0
Voi jestas mikä hymy Johannnan pikkumiehellä! :love: Kohta meilläki on tuommonen kapistus, käsittämätöntä! Ei siis vielä ole sylissä ja pikkumaisesti toivon, et meneekin ens vuoden puolelle. Tänään polille, jänskättää kovasti. Paineet ollu nousussa taas viimeset kolme päivää, eikä lääke laske ku pykälän, pari. Että saapa kuulla mitä tohtorit meinaa!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 31.12.2015 klo 14:16  
+
0
Oiskohan olemassa jotain blokkiappsia vauvakuville, mä en kestä tätä vauvakuumettani kun tuommoisia ihania ilokuvia kattelee! Mä niin tahtoisin lisää :neutral:

Meillä tapahtu yövieroittuminen joulun aikaan! Ei siitä sinällään mitään iloa ole kun heräilyt ja muut uniongelmat pysyi ennallaan mutta nyt on sit jäljellä enää päivän kaksi imetystä. Tosi haikeata niistä alkaa vieroittaa kun tää imetys on nyt enää pelkkää ihanaa kun taaperoimetys on niiiiiin helppoa eikä muksu kuitenkaan oo enää siinä mielessä riippuvainen että tarttis pärjäämistä ilman rintaa miettiä.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 01.01.2016 klo 14:26  
+
0
Terkut Oysista! Ei täällä vauvareissulla vielä taideta olla, ei oikein ota selvää ku toinen lääkäri puhuu käynnistämisestä ja toinen seuraavana päivänä sitä mieltä että monta viikkoa pitää vielä mennä eteenpäin. Tarkkailussa oon täällä nyt, verenpainelääkitystä suhataan kohilleen. Huomenna pitäis päästä kotiin, jos vain huomennaki vielä kaikki arvot yhtä hyvät ku tänään.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 02.01.2016 klo 16:49  
+
0
Täällä ei vissiin voi enää muokata omaa viestiä.

Mutta kotona nyt. Onneksi! Oli kurja olla osastolla, tänään alko pää hajoon ku kaks yötä melkeenpä valvonu vaan. Ihana olla kotona omassa sängyssä!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 03.01.2016 klo 10:57  
+
0
^ Osastolla on kyllä ankeaa. Alkoi itseäkin hajottaa, kun joutui kymmenen päivää siellä viettämään. Toivottavasti paineet pysyy kurissa!

Tuo on muuten rasittavaa, kun yks lääkäri puhuu toista ja toinen toista. Mullekin sanottiin vielä päivä ennen sektiota, että pääsen kotiin. Sitten toinen lääkäri sanoi, että kokeillaan vielä oksitosiinitippaa, ja viimein kolmas lääkäri sitten meinasi, että huomenna leikataan.
Oli vähän epävarma olo, että leikataanko sitten oikeasti, kun kolme lääkäriä puhui ihan eri asioita. Mutta niinpä tosiaan sektioitiin, oli kuulemma se viimeinen lekuri ylilääkäri, jonka sana sitten painoi eniten.:nauru:

Keimu, onko mahdottomuus, että teille tulisi lisää lapsia? :neutral:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 09.01.2016 klo 21:09  
+
0
^Muutan asiasta mieltäni jatkuvasti, mutta järkiratkaisu lienee pysytellä tässä yhdessä kun ei yhtään tiedä, miten synnytyksen jälkeen ms reagoi ja tietty sit pidemmälläkin katsonnalla niin jos tulee kovasti rajoitteita niin yhden kanssa pääsee kuitenkin helpommalla.

Karvakamulla lie nyytti jo sylissä kun ei ole mitään kuulunut?

  Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 20:00)