Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 30 31 32

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 30.01.2016 klo 14:49  
+
0
Karvakamulle ja perheelle paljon onnea! :aurinko:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 06.02.2016 klo 22:27  
+
0
Vietettiin tänään typyn nimijuhlia, muksu on Pihla Pauliina.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 07.02.2016 klo 10:16  
+
0
^Onnea pirpanalle nimestä! Pihla oli jossain vaiheessa meilläkin (ei kun ainakin mulla :shifty: ) harkinnassa. Seuraavalle ei ole mitään pohdittuna. Ounastelen tuskallista pähkäilyaikaa syntymästä ainakin kuukauden. Meillä kun ei ole edes sukupuoli etukäteen selvillä, joten en jaksaisi pohtia molempien sukupuolten nimivaihtoehtoja kauheasti etukäteen.

Viimeinen kolmannes on pyörähtänyt täällä käyntiin. Töitä on jäljellä seitsemän viikkoa ja hirveästi hommaa vielä perehdyttämismielessä ja muutenkin. Ja odotan kovasti noin kuukauden aikaa, kun saa "vaan olla" ennen vauvan syntymää. Lainausmerkit vähintään siksikin, että otetaan esikoinen pois päivähoidosta kun jään äitiyslomalle. :nauru: Onneksi sisko on myös äitiyslomalla, joten saadaan varmaan ainakin kerran-pari viikossa vietettyä aikaa siskon ja sen muksujen kanssa. Siskon nuoremman pojan ristiäiset on itse asiassa parin viikon päästä. Jännä nähdä, mihin nimeen ovat päätyneet.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 08.02.2016 klo 18:09  
+
0
^^Kaunis nimi :hymy:

Se olis kuulkaa 2vk ja yritykset saa jatkua! Leikkaus nro.2 sujui hyvin ja lääkäri oli tosi tyytyväinen :aurinko:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.02.2016 klo 18:10)

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 12:07  
+
0
Onko täällä ihmisillä tietoa/kokemusta sellaisesta kuin yksivaltimoinen napanuora?:hymy: Mulla on nyt rv 20 ja eilen rakenneultrassa todettiin et napanuorassa vain yksi valtimo kahden sijaan. Kätilö sanoi kyllä et ei huolta ja siinä tilanteessa osasinkin olla ihan huoleton. Eilen kuitenkin iski paniikki illalla (tietenkin) et mitä jos se tietää jotain ongelmia. Sinänsä tyhmää kun kasvun seuraamista varten varattiin ultra vasta parin kkn päähän, mutta on vain jotenkin avuton olo:eitietoo: Mun mies on lääkisopiskelija kyllä mut se vaan pahentaa asiaa, se tietää liikaa!

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Keskiviikkona, 24.02.2016 klo 15:41  
+
0
^Meillä esikoisella oli yksivaltimoinen napanuora, eikä ilman ongelmia selvitty.
Rakenneultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, mutta rv 28 tienoilla sitten kyllä.

Yritä olla stressaamatta, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Suurin osa rakennepoikkeavuuksista (eikös se oo jotain 80% luokkaa?) havaitaan kuitenkin siinä rakenneultrassa. :hymy:

Vaikka raskaus on monella tapaa ihanaa ja jännittävää, on se myös (ainakin minulla molemmissa!) täynnä huolta, stressiä ja ahdistusta.. Sitä on vähän kuin matkalla tuntemattomaan, eikä sitä matkaa voi oikein kontrolloida millään tavalla. :kieli:

Meidän poju on huomenna jo 5kk! Hurjaa miten nopeaa aika menee. :eek:
Neuvolassa eilen mitat oli 65,5cm ja 8070g. Kovasti hymyilee ja on todella aktiivinen kaveri, selältä käännytään mahalleen ja siitä takaisin. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.02.2016 klo 08:27  
+
0
Onnea Pihlalle kauniista nimestä ja saijelle tsemppiä yrityksiin, toivon sydämestäni teille onnistunutta raskautta!

Tsemppiä myös runopojalle! Itse laskimoasiaan mulla ei ole mitään tietoa, mutta voin samaistua huoleen kun kaikki ei olekaan normaalisti. Itsellä meni ensimmäinen raskaus jotenkin todella hyvin siltä osin etten oikein osannut murehtia mistään vauvan ongelmista, mutta nyt kun sitä tietää yhtä sun toista niin olisin varmaan ihan hermoraunio toisella kierroksella. Onneksi Suomen terveydenhuolto on huippuluokkaa ja monessa tilanteessa pystytään tekemään paljon jos ongelmia tulee vastaan.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Torstaina, 25.02.2016 klo 17:09  
+
0
Onnea runopoika odotukseen :)

Täällä menee oikeen kivasti. Pihla on nyt 6vk ja on oppinu hymyilemään :love: Masuvaivoja kyllä on, tulee kovasti maidot pihalle ja siihen koitetaan löytää oikeenlaista apua. Mutta ei Pihla turhia itke, mörisee ja älisee kyllä kovasti.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 26.02.2016 klo 10:44  
+
0
^Ettei sulla olis suihkutissit?

Pihla on tosi kaunis nimi. :love: jos O ois ollu tyttö niin siitä ois tullu Pihla :nauru:

Meillä menee lapsen suhteen tosi kivasti. Musta sen kanssa on sitä lystikkäämpää mitä isommaksi se kasvaa. Nyt on meneillään kiipeily ja kiljuntavaihe joka tosin on hiukan hajottava välillä... Ipana osaa siirtää keittiöjakkaraa ja kiivetä sillä joten joka ikinen päivä poimin sen keittiön pöydältä tai tasoilta ja jatkuvasti sillä on hyppysissään jotain kiellettyä tän seurauksena. Nähtäväksi jää opitaanko me ensin pitämään paikat tip top vai lakkaako lapsi kiipeilemästä :mietiskel: Kiljumisen se keksi viime vkl ja kulkee mm. koirien perässä ja kiljuu kun ne eivät tee mitä se haluaa (eli istu ja nosta tassua ylös sanoakseen "moi"... ei ehkä ollut hyvä idea näyttää että ne osaa sen koska nyt koirien pitäisi koko ajan sanoa moi :nauru:) mutta lapsi syö hyvin, vekkuilee, naureskelee, kävelee ja kiipeilee ja tapailee koko ajan enemmän ja enemmän sanoja. Yötkin on nykyisin aika rauhallisia.

Kaikille tarvitseville kovasti tsemppiä!
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

runopoika

runopoika
Viestimäärä: 1126

VS: PERHEENLISäYS 4 - Lauantaina, 27.02.2016 klo 00:27  
+
0

Johannna kirjoitti:

^Meillä esikoisella oli yksivaltimoinen napanuora, eikä ilman ongelmia selvitty.
Rakenneultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, mutta rv 28 tienoilla sitten kyllä.

Yritä olla stressaamatta, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Suurin osa rakennepoikkeavuuksista (eikös se oo jotain 80% luokkaa?) havaitaan kuitenkin siinä rakenneultrassa. :hymy:

Vaikka raskaus on monella tapaa ihanaa ja jännittävää, on se myös (ainakin minulla molemmissa!) täynnä huolta, stressiä ja ahdistusta.. Sitä on vähän kuin matkalla tuntemattomaan, eikä sitä matkaa voi oikein kontrolloida millään tavalla. :kieli:

Meidän poju on huomenna jo 5kk! Hurjaa miten nopeaa aika menee. :eek:
Neuvolassa eilen mitat oli 65,5cm ja 8070g. Kovasti hymyilee ja on todella aktiivinen kaveri, selältä käännytään mahalleen ja siitä takaisin. :hymy:



Okei, millaisia ongelmia siis oli? Kovasti yritän, nimenomaan kauheinta on tuo kontrollin puute. Mutta nyt kun potkii kovasti ja usein, niin jotenkin se helpottaa aina oloa.

Kiitos muillekin, on tämä kuitenkin ihanaakin aikaa, varsinkin nyt kun pahoinvointi on kokonaan ohi ja tuntee jo kovasti vauvan liikkeitä:aurinko:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 28.02.2016 klo 14:07  
+
0
^ Mä laitan sulle yksäriä.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.05.2016 klo 13:47  
+
0
Mitäs teille kaikille kuuluu?

jokunen kuva tältä vuodelta

vuodenvaihteessa siskon työpaikalla ihastalemassa mm pupua


Helmikuussa hän oppi kiipeämään pöydälle ja varastamaan sieltä mandariinin sekä kuorimaan sen itse.


Maaliskuussa Hoplopissa




Virpomassa pieni pupu
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.05.2016 klo 13:53  
+
0

KUn keksin että lapsi voi itse maalata kangasväreillä yhden bodyn...


Huhtikuussa vaihdettiin kenkiä kevyempiin mutta vielä piti olla muuten vaatetta reippaammin


Nyt tarkenee näin ja liukumäkeen ei tarvitse enää nostajaa
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.05.2016 klo 13:55  
+
0
Voi mikä ihmispupu :aurinko:

Meille kuuluu kyllä hyvää, alkaa ton kohta 3-veenkin elo vähän tasoittumaan ja tahto hetket taittumaan. Tosin mun perään hän kyllä on tosi kovasti, pakko ois olla auttamassa koko ajan touhuissa. Hain puolipäivähoitoakin ens syksystä lähtien, tähän asti tyyppi on ollut mummin hoivissa mun töiden ajan, mutta nyt tuntuu siltä, että ikäseura vois olla tarpeen.

On meidän perheeseen tullut yksi vakituinen perheenjäsen lisääkin nyt keväällä. Tällä tulokkaalla tosin ikää on jo teinin verran :nauru: Mutta uutta äitiyttä se on tämäkin hormoneiden ja hien hajun keskiössä :shifty: Lisäksi meillä on kolme tukilasta, joten tiettyinä viikonloppuina meitä vois pitää jo suurperheenä :peukku:
Shibatrio <3

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.05.2016 klo 17:00  
+
0

ooa kirjoitti:

Meille kuuluu kyllä hyvää, alkaa ton kohta 3-veenkin elo vähän tasoittumaan ja tahto hetket taittumaan.

Voi kun alkaisi meilläkin... Meidän kohta 3-vee on yhtä tulta ja tappuraa, kovin haluaa itsenäisesti tehdä kaiken eikä auttaminenkaan aina kelpaa. Lisäksi tekee omatoimisesti kaikkea sellaistakin, mitä me vanhempina ei haluttaisi sen tekevän ja nyt kun lapsi on taas kotihoidossa ja minä olen ison osan ajasta tissistäni jumissa sohvalla, lapsi myös tekee kaikkea, mitä haluaa, vaikka äiti kuinka kieltää, maanittelee, uhkailee, perustelee tai mitä hyvänsä sohvalta. :eitietoo: Ja kun väliin sitten pääsee menemään, tulee hirveä huuto ja kiukku, kun kielletty toiminta estetään.

Meille siis tosiaan syntyi toinen lapsi reilu pari viikkoa sitten. Pikkuveikka syntyi suunnitellulla sektiolla mitoilla 4130g/51,5cm. Syy suunniteltuun sektioon oli sama kuin aikanaan esikoisellakin eli perätila. Isosisko on ottanut vauvan hienosti vastaan ja haluaakin jatkuvasti pitää sitä sylissä ja suukotella ja halia ja kertoo, että pikkuveikka on hänen kaverinsa. Toivottavasti niin tulee olemaankin, kunhan vauva tästä ensin kasvaa. :aurinko:

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 15.05.2016 klo 12:24  
+
0
^ Onnea perheenlisäyksen johdosta! :aurinko:
Ja tsemppiä uhmaikäisen kanssa!
Meillä on vähän toisenlainen uhma tuloillaan, kun esikoinen on melkoinen esiteini..

Meillä menee vauvan kanssa hyvin! Poju on kohta 8kk, kovasti ryömii ja on iloinen ja tyytyväinen kaveri suurimmaksi osaksi. Mun ihana pieni!



Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 15.05.2016 klo 22:34  
+
0
^ Mä en oo mikään pikkulapsityyppi, mutta ktäytyy kyllä sanoa että aina kun nään sun pojan kuvia Instagramissa niin tulee ihan sairaan hyvä mieli :aurinko: Such wonder!
Rise to reset the world.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.05.2016 klo 07:16  
+
0
^ Onpa kiva kuulla! :aurinko:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.05.2016 klo 11:36  
+
0
Siis minkä ikäinen Tigrun muksu oikeen on? Miten mä oon ihan järkyttynyt että hänkin on jo noin iso! Suunnilleen sylivauvaksi kuvittelin.

Ihania kuvia molemmilla:love:

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 24.05.2016 klo 11:44  
+
0
Onnea kovasti maddy uudesta perheenjäsenestä :aurinko:
johannnan poitsu on kyllä kovin suloinen tapaus!
Shibatrio <3

  Siirry sivulle: 1 ... 30 31 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:45)