Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 14.04.2014 klo 21:12

Perheenlisäys 4

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 32

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.06.2014 klo 11:51  
+
0
Kiitos kaikille. Vieläkin on vähä epätodellinen olo ja tulee mietittyä että noinko vaan on luotettava tuollanen tikku. :hymy: Clearblue viikkonäyttöllinen oli käytössä, joten pitäis melko laadukas olla. Tiistaina pääsen neuvolaan. Tahtoisin jo nähdä sen..:love:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.06.2014 klo 12:16  
+
0
Onnea oonuliinulle! Kyllä ne raskaustestit tuppaavat ainakin noin päin olemaan ihan luotettavia. Ts. väärä positiivinen on ymmärtääkseni aika harvinainen, mutta ainakin varhaisessa vaiheessa testattuna on sen sijaan mahdollista saada negatiivinen tulos, vaikka olisikin raskaana.

Neuvolassa muuten harvemmin ultrataan ja noin varhaisessa vaiheessa ei vielä pääse kuuntelemaan sydänääniäkään, joten joutunet odottelemaan sinne viikolle 10-12, että pääset pienen elämänalun näkemään ellet mene omakustanteisesti varhaisultraan tai jos viikoista on kovasti epäselvyyttä niin sitten kai voi päästä neuvolastakin lähetettynä varhaisultraan.

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.06.2014 klo 12:27  
+
0
maddy: Kiitos! Niin ajattelinkin ettei vielä ultrata. Oon kärsimätön ihminen joten hyvää raskautta mulle.. :shifty:
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.06.2014 klo 12:35  
+
0
Huutelen väliin, mut juurikin kuten maddy sanoi että väärät positiiviset on suhteellisen harvinaisia, ellei jokin muu elimistössä eritä sitä humaania koriongonadotropiinia kuten vaikka kasvain, mutta se nyt on nuorella iällä aika pieni huoli. Seerumistahan se on vähän aikaisemmin vähän luotettavampi, mutta neuvolassa testaavat pissasta ihan samoilla menetelmillä kuin mitä kaupan tikut.
Rise to reset the world.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Perjantaina, 13.06.2014 klo 13:10  
+
0
Onnea oonuliinulle plussasta! Voi myös olla, että pääset ultraan heti ekalla kerralla, meilläpäin (sisältäen lähikunnat) käsittääkseni ultrataan kaikissa. Itsekin oon ollut ekan kerran ultrassa 6+4 eli ekalla neuvolakäynnillä ja muistaakseni silloin näkyi jo jopa sydämen syke jonain semmoisena pikkuisena vilkkumisena, ääniä ei toki kuulunut. Tosin sydän äänet on musta ollu vielä rakenneultrassakin tosi epämääräisen kuuluista töminää, ei ollenkaan sellaista että itse niitä sydän ääniksi tunnistaisin ees. Oikeestaan vasta nyt 30+ viikoilla alkavat kuulostaa mullekin jo sydän ääniltä :nolo:

Seuraavan kerran oon käynyt sit 11+1 päivillä ja silloin sikiö on alkanut jo muistuttaa pientä ihmistä, 12+4 on ollut nt-ultra ja siellä muistan tunnistaneeni selkärangan. Se on varmaan itselle ollut yks semmonen iso vau-hetki :hymy: Rakenneultrasta 20+2 muistan taas olleeni ehkä vähän yllättynytkin kun tuntui ettei loppupeleissä isoa eroa vauvassa ollut tapahtunut ulkoisesti (maallikon) silmään verrattuna tohon nt-ultraan. Voi toki johtua ihan siitäkin, että alakautta ultrattaessa kuvanlaatu oli huomattavasti parempi ja piirteet selkeämmät! Nyt mun viimeisin ultra on 30+1 katsottu neuvolassa, siinä oli aika makeeta kun näki esim. peukalon imemistä ja lapsi työnti kieltään ulos ja sellaista konkreettista.

Kiitos mannaalle tuosta aktiivisynnytys ry:n vinkistä, tsekkasin ja en ainakaan löytänyt tapahtumia nyt ihan hetkeen missään lähellä. Kesä ei tietty oo parasta aikaa tommosille. maddy minä kyllä tiedän, mikä pelottaa mutta sitä on vaikeaa selittää ymmärrettävästi ja kun kaikki konkreettinen, mistä mulle vois olla apua on mahdotonta (esim. kätilöön ennakkoon tutustuminen) niin eipä tässä auta kuin pärjäillä.

Eilen käytiin synnytysvalmennuksessa ja olipa täysin turha reissu. Se oli sisällöltään aika pitkälti tälläinen: Kun teitä alkaa supistella niin ootte kotona niin pitkään kuin pystytte, sitten kun tuutte sairaalaan niin seuraatte näitä "synnyttäjät"-kylttejä. Eka otetaan vähän käyrää ja tehdään sisätutkimus, jotta selvitetään missä vaiheessa meette. Sitte meette odotteluhuoneeseen, kunnes siirrytään synnytysaliin kun synnytys on tarpeeksi pitkällä. Kerrottiin mitä kivunlievityksiä on saatavissa ja mitä synnytysasentoja on (nää siis vaan listattiin) ja sit ponnistetaan ja juodaan onnittelukahvit kun vauva on ulkona. Käytännössä siis oli infoarvoltaan mun mielestä varsin vähäinen, ihan sama kun oltais lykätty joku esitelappu käteen.

Mua jäi myös vähän häiritsemään se, että kätilön mukaan n. 10% synnytyksistä päätyy lopulta sektioon. Onko oikeesti joka paikassa noin korkeat luvut, kellään havaintoa? Tuntuu aika hurjalta, että joka kymmenes synnytys menee jostain syystä sen verran pieleen että lapsi tarvii leikata ulos.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 15.06.2014 klo 09:44  
+
0
Onnea Oonuliinu!

Keimu, jos tossa 10% on mukana suunnitellut sektiot, kuulostaa se musta mahdolliselta. Jos taas ei ole suunnitellut mukana, on toi aika paljon. Ite mietin tuttavapiiriä vaan ja siihen vertasin tota lukua. Tiedän vaan pari kaveria, jolle sektio on tehty yllättäen, suunniteltuja on sit huomattavasti enemmän (useimmiten perätilan takia). Tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen.

Meidän vauva on nyt kuukauden vanha. Tippa linssissä mietittiin miehen kanssa (mietittiin yhdessä, mutta vaan mä meinasin parkua) miten paljon vauva on muuttunut noinkin lyhyessä ajassa. Ensin meillä oli joku myttymykkyrä ilman omaa persoonaa, nyt meillä on pieni tyttö, jolla on omat tapansa, oma ulkonäkönsä,moma aikataulunsa, oma luonteensa. Aivan mahtavan ihana pieni ihminen. Ekaa kertaa mä olen tilanteessa, jossa voin nauttia vauvasta ja tästä arjesta. Parasta!
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 15.06.2014 klo 11:40  
+
0
Miana, käsitin kyllä että sisältää tosiaan kaikki sektiot ja sen verran sitten päädyin jo itse googletteleen että vaihteluväli on sairaaloissa 10-28% noissa sektioissa. Ihan valtavan huima ero ja etenkin tuo lähes 30% on kyllä jo aika naurettavan iso prosentti :eek:

Sain perjantaina kirjeen äippäpolilta ja mulla on huomenna kokoarvio ja synnytystapa-arvio, hurjaa. Kiva kun hain postin joskus 00.30 yöllä ni eihän mulla ois ollu mitää mahdollisuutta perua tota maanantaille tullutta aikaa, jos se ois sopinutkaan mulle. No, onneksi se sopii kun mulla eilen alkoi virallisesti äitiysloma. :hymy:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Sunnuntaina, 15.06.2014 klo 18:49  
+
0

keimu kirjoitti:

vaihteluväli on sairaaloissa 10-28% noissa sektioissa. Ihan valtavan huima ero ja etenkin tuo lähes 30% on kyllä jo aika naurettavan iso prosentti :eek:

Mä oon ymmärtänyt, että suunniteltuja sektioita ja muutenkin riskiraskauksia (jotka ehkä herkemmin päättyvät suunnitellulla tai hätäsektiollakin) keskitetään isompiin sairaaloihin, minkä vuoksi osassa sairaaloista on siksi prosentuaalisesti enemmän sektioita. Tosin nythän synnytysosastoja lopetetaan muutenkin pienistä paikoista, joten se ehkä tasaa sitten sairaaloiden välisiä eroja sektioiden määrissä.

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 16:24  
+
0
Eipä sitte kerenny edes huomiseen neuvolaan.. :suru: Ikinä ei kannata hurrata liian ajoissa. Nyt toivutaan ja elämä jatkuu.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 16:34  
+
0
Voi oonuliinu, ihan hirvittävän epäreilua :suru: En edes tiedä mitä sanoa, voimia tilanteeseen :paijata:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 16:35  
+
0
Voi oonuliinu, olen todella pahoillani menetyksestänne :paijata:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 16:44  
+
0
Oonuliinulle jaksamisia ja tsemppiä!

Mulla oli tänään taas sokerirasitus, kun täällä ovat niin innokkaita testaamaan taas kun oon niin vanha :roll: No, alle rajojen oli taas arvot, joten eipä tarvi huolehtia noista tässäkään raskaudessa.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 17:26  
+
0
Osanottoni oonuliinu! :suru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: PERHEENLISäYS 4 - Maanantaina, 16.06.2014 klo 20:22  
+
0
Oonuliinulle osaanotot ja tsempit jatkoon!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 08:20  
+
0
Oonuliinulle osanotto.
Mun tuttavalla on kaksi lasta ja kummankin raskauden ennen on saanut varhaisen keskenmenon.
Eli isosti tsemppiä jatkoon.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 09:39  
+
0
Voi oonuliinua :paijata:
Mukana menossa snu Napo

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 22:06  
+
0
Mä oon siinä käsityksessä, että varhaisen keskenmenon kokee iso osa naisista, mutta ne jää vaan huomaamatta yleensä tai siis huomataan varmaan lähinnä tälläisissä tilanteissa, kun raskautuminen muutenkin on mielessä eli tulee testailtua.

En itse ainakaan ole koskaan aiemmin tehnyt raskaustestejä myöhässä olleista menkoista kuin vasta nyt kun asia oikeasti oli ajankohtainen. Kerran muistan harkinneeni kun menkat oli sen verran pahasti jo myöhässä.

Täällä koettiin tänään ekat kivuliaat supistukset, varmaan eilinen sisätutkimus aiheutti. Törmäsin ainakin jossain joskus väitteeseen, että sisätutkimukset voi lisätä/nopeuttaa muutoksia. Kohdunkaulaa oli 2,5cm jäljellä lääkärin näppituntuman mukaan ja kohdunkaula vielä kiinni, mutta paikat pehmeät. Ei ole vielä kiinnittynyt, mutta pää on jo hyvin alhaalla ja jotenkin ei-ideaalissa asennossa, mutta sehän nyt voi muuttua vielä moneen kertaan. Lapsonen oli ultran mittojen mukaan vajaa 2300g, mutta lääkärin mielestä ei vaikuta niin pieneltä silmään. Pääasia nyt on, että ihan tavallisen kokoinen vaavi ois odotettavissa, jos ajallaan tulee. Mun isä, veljet, mies ja miehen sisarukset kun on kaikki yli neljä kiloisia olleet ja sitten on tää radi niin olin tosiaan äitiyspolilla. Jostain syystä niin lääkäri kuin paikalla ollut kätilökin tosin puhuivat siihen malliin etteivät usko lapsen laskettuun aikaan mahassa olevan, mutta en oikein käsittänyt miksi :D Miettivät kontrolliajankin varaamista parin viikon päähän, mutta totesivat että otetaan se sitten jos lapsi ei siihen mennessä ole vielä ulkona ja jäin vielä käsitykseen, että jos nyt on syntyäkseen (35+1) niin antavat tulla. En tiedä liittyykö se sitten mun synnytyspelkoon etteivät ala estellä kun lähes täysiaikainen kuitenkin on? Jotenkin tosi hämmentävä käynti, en jotenkin pysynyt ollenkaan kärryillä :nolo:

Olen kyllä uhannut synnyttää juhannuksena :nauru: Tai no, en sitä mitenkään toivo mutta oon varma että kun mies ottaa vähän kuppia ja ois toivottavaa, että synnytys ei käynnisty niin lapsonen päättää just sillä hetkellä tulla. Ois niin mun tuuria, että mulla on hirveässä humalassa oleva isä synnytyksessä mukana :ttou:

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 22:16  
+
0
^ Ei johdu sun synnytyspelosta, etteivät ala estelemään vauvan syntymistä. Iyse on siitä, että vauva on valms syntymään. Keuhkot ja kaikki muut eli,et ovat kehittyneet niin hyvin, että rv 36 on turvallinen synnyttää vauva - varsinkin, jos tuo raskausviikko ehtii tulla täyteen. Vaikka veikkailivatkin vauvan voivan syntyä kahden viikon sisällä, on kyös täysin mahdollista, että se menee kaksi viikkoa yli. Älä siis lenetä malttia, jos vauva ei ole syntynyt ennustetussa ajassa. Voimia ja malttia loppumketreille!
Mukana menossa snu Napo

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 23:46  
+
0
Juu, eipä tässä tosiaan mitään syytä ole, miksi tulisi jo nyt enkä tässä mitenkään henkeä pidätellen odottele. Tosin ilmotin mä naapureille, että tuun niitten trampoliinille vakkarivieraaks jos alkaa näyttää siltä että lapsonen ei suvaitse tulla ajoissa :D

Hyvin menee kun tulin tota edellistä viestiäni oikeesti kirjottamaan siksi, että tahtoisko joku kertoa, mitä semmoista käyttötavaraa mulla tarvii kotona olla valmiiksi heti jo sairaalasta kotiutuessa? Siis sideharsoa, tuttia, voiteita jne. kun en oo noita "pikkusäliä" vielä ostanu enkä oikeen tiedä, mitä pitäis hakee.

Tällä hetkellä ostoslistalla on: pari tuttipulloa, tutteja, harsoja, lanoliinia, maidonkerääjä, rintakumi, liivinsuojia, talkkia, paketti pieniä vaippoja, bebanthenia, antiseptiniä. Plus keksiikö joku jotain oleellista, mitä kannattaa olla sairaalakassissa kun mä en oikein vieläkään oo keksiny mitä sinne ois tarkotus pakata...

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PERHEENLISäYS 4 - Tiistaina, 17.06.2014 klo 23:51  
+
0
Oonuliinu, pahoittelut ja voimia.

Keimu, rv 34 ja siitä eteen päin ei synnytystä yritetä estää. Mun esikoinen syntyi rv 35+5 eikä ollut mitään ongelmia. Vauva on jo niin valmis, että isompia ongelmia ei juurikaan ole. Verensokeria, hengitystä, lämmön ylläpitoa ja bilirubiinia seurataan vähän tarkemmin ja niissä voi jotain pientä ongelmaa olla, mutta ei siis useinkaan mitään isompaa. Luulisin, että noilla "oireilla" mitä kerroit, vauva syntyy ennen laskettua-aikaa, muttei mitenkään huomenna
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 32
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545646
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 15:00)